Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 


NippyDunlin42

NippyDunlin42

15-07-2024 om 20:17

Koko67 schreef op 15-07-2024 om 20:06:

[..]

Oké, maar dat schrijf je niet.

Ik vind dat de Israelische regering op dat moment hun volk in de steek heeft gelaten. Misschien alleen omdat ze kolonisten wilden verdedigen die elders land aan het stelen waren van Palestijnen. Maar ik vind het nog steeds heel bijzonder dat ze gewaarschuwd waren (!) voor deze aanval en daar niet op geacteerd hebben. 

En nu alle Palestijnen vermoorden door ze uit te hongeren, te bombarderen of wat dan ook gaat niets oplossen en is minstens net zo immoreel als wat Hamas gedaan heeft. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

15-07-2024 om 20:20

En toen ik dat schreef had ik nog niet gezien wat ze dit weekend op de vluchtelingenkampen gegooid hebben. 

Elaine68 schreef op 15-07-2024 om 20:17:

[..]

Ik vind dat de Israelische regering op dat moment hun volk in de steek heeft gelaten. Misschien alleen omdat ze kolonisten wilden verdedigen die elders land aan het stelen waren van Palestijnen. Maar ik vind het nog steeds heel bijzonder dat ze gewaarschuwd waren (!) voor deze aanval en daar niet op geacteerd hebben.

En nu alle Palestijnen vermoorden door ze uit te hongeren, te bombarderen of wat dan ook gaat niets oplossen en is minstens net zo immoreel als wat Hamas gedaan heeft.

Jaja, dus ook de horror op dat festival was de schuld van Israël. 

Elaine68 schreef op 15-07-2024 om 20:17:

[..]

Ik vind dat de Israelische regering op dat moment hun volk in de steek heeft gelaten. Misschien alleen omdat ze kolonisten wilden verdedigen die elders land aan het stelen waren van Palestijnen. Maar ik vind het nog steeds heel bijzonder dat ze gewaarschuwd waren (!) voor deze aanval en daar niet op geacteerd hebben.

En nu alle Palestijnen vermoorden door ze uit te hongeren, te bombarderen of wat dan ook gaat niets oplossen en is minstens net zo immoreel als wat Hamas gedaan heeft.

Nog steeds doet. De bevolking als menselijk schild gebruiken.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

15-07-2024 om 20:37

Gebruikersnaaminvullen schreef op 15-07-2024 om 20:35:

[..]

Nog steeds doet. De bevolking als menselijk schild gebruiken.

Prima. Mee eens.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

15-07-2024 om 20:39

Elaine68 schreef op 15-07-2024 om 20:37:

[..]

Prima. Mee eens.

Geen excuus overigens voor wat er bijvoorbeeld dit weekend weer neergegooid is.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

15-07-2024 om 20:41

Koko67 schreef op 15-07-2024 om 20:22:

[..]

Jaja, dus ook de horror op dat festival was de schuld van Israël.

Nou ja, ze zijn tekort geschoten en dat vind ik wel slecht.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 15-07-2024 om 19:58:

[..]

Hoe komt het toch dat je iedere reactie die ik geef neerzet als negatief? Gaat er een alarm af bij je als ik iets post?

Mijn reactie was niet op jou persoonlijk gericht. Ik had deze net zo goed kunnen neerzetten in 1 van de andere draadjes waarin dit nieuws werd gedeeld door anderen. Maar ik vond het hier het meest ontopic.

De universiteiten zijn dicht voor de zomer, ze zoeken  gewoon een andere plek waar hun demonstratie opvalt en ze het nieuws halen. Dat is kennelijk al gelukt zonder daadwerkelijk aanwezig te zijn in Nijmegen.

Voor de situatie in Gaza snap ik niet waarom Hamas zich niet overgeeft, deze oorlog kunnen ze op dit moment niet winnen. Het wordt tijd voor wederopbouw. Laat de resterende gijzelaars vrij, draag de stoffelijke resten over van degenen die al dood zijn (maar zelfs in hun dood nog gegijzeld worden door Hamas).

Elaine68 schreef op 15-07-2024 om 20:39:

[..]

Geen excuus overigens voor wat er bijvoorbeeld dit weekend weer neergegooid is.

Wat kan Israël anders doen? Met de armen over elkaar afwachten wat Hamas nog meer in petto heeft? 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

15-07-2024 om 21:12

Gebruikersnaaminvullen schreef op 15-07-2024 om 21:11:

[..]

Wat kan Israël anders doen? Met de armen over elkaar afwachten wat Hamas nog meer in petto heeft?

Dit is pertinente onzin natuurlijk.

Hoe zijn al die mensen toch in Israël gekomen, en waarom mogen ze nog steeds niet veilig zijn?

Kijk eens die serie terug die gisteren begon bij de EO, het linkje heb ik hierboven geplaatst. Zelfs mijn zoon liet zijn mobieltje los om mee te kijken.

Ook een mooie film over dat thema is "Va, vis et reviens". Tranen met tuiten heb ik destijds gehuild.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

15-07-2024 om 21:29

Poezenmeisje schreef op 15-07-2024 om 21:25:

Hoe zijn al die mensen toch in Israël gekomen, en waarom mogen ze nog steeds niet veilig zijn?

Kijk eens die serie terug die gisteren begon bij de EO, het linkje heb ik hierboven geplaatst. Zelfs mijn zoon liet zijn mobieltje los om mee te kijken.

Ook een mooie film over dat thema is "Va, vis et reviens". Tranen met tuiten heb ik destijds gehuild.

Nee hoor dank je. De EO zal wel vinden dat ze recht hebben op het land omdat God dat aan Abraham beloofd heeft. Spaar me.

Elaine68 schreef op 15-07-2024 om 21:12:

[..]

Dit is pertinente onzin natuurlijk.

Wat moeten ze dan wél doen? 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

15-07-2024 om 21:33

Gebruikersnaaminvullen schreef op 15-07-2024 om 21:31:

[..]

Wat moeten ze dan wél doen?

Die Hamas kopstukken opsporen en elimineren. Als iemand het kan..

Elaine68 schreef op 15-07-2024 om 21:33:

[..]

Die Hamas kopstukken opsporen en elimineren. Als iemand het kan..

En dan een oorlog beginnen met andere landen? Die Hamas leiders geven geen flikker om de bevolking.

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/leiders-van-hamas-geven-het-trots-toe-het-lot-van-de-gazanen-interesseert-ze-geen-zier

Leiders van Hamas geven het trots toe: het lot van de Gazanen interesseert ze geen zier

Op 8 november liet The New York Times enkele kopstukken van Hamas, onder wie Khalil al-Hayya, aan het woord. Hij blijkt tevreden over de gang van zaken. “We zijn er in geslaagd de Palestijnse zaak weer ter tafel te brengen en nu heeft niemand in de regio rust”. Hamas spin doctor Taher El-Nounou, voegt daaraan toe: “Ik hoop dat de oorlogstoestand met Israël langs alle grenzen permanent zal worden en dat de Arabische wereld onze kant kiest”.

Met deze uitspraken heeft de leiding van Hamas zich definitief ontmaskerd. Wat de bevolking van Gaza overkomt, interesseert de terreurorganisatie geen zier. Het gaat om chaos, geweld en geen rust voor Israël. Vandaar ook dat Hamas niets doet om de burgerbevolking te beschermen. Die is een quantité négigeable. Ze jagen de hersenschim van het ene Palestina na. De Palestijnen doen er niet toe.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.