Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 


NippyDunlin42

NippyDunlin42

11-07-2024 om 08:54

Er is geen excuus voor wat er nu aangericht wordt in Gaza. Het maakt me woedend. Maar mijn woede maakt de wereld ook niet vrediger, dus ik laat het hierbij.

Elaine68 schreef op 10-07-2024 om 20:17:

[..]

Dan kunnen ze misschien beter verhuizen.

Laat ik het beschaafd houden en enkel melden dat ik dit de meest walgelijke post vind die ik ooit op dit forum heb gezien. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

12-07-2024 om 19:46

Denksport schreef op 12-07-2024 om 15:50:

[..]

Laat ik het beschaafd houden en enkel melden dat ik dit de meest walgelijke post vind die ik ooit op dit forum heb gezien.

Ik reageer maar gewoon beter niet.

Gelukkig zijn queers tegen Israël.

Israël is één van de weinige landen in het Midden-oosten waar ze niet van een flatgebouw worden gegooid.

Er zijn dingen op deze wereld die ik niet ga begrijpen...

20240713-115807.jpg

Poezenmeisje schreef op 13-07-2024 om 11:59:

Gelukkig zijn queers tegen Israël.

Israël is één van de weinige landen in het Midden-oosten waar ze niet van een flatgebouw worden gegooid.

Er zijn dingen op deze wereld die ik niet ga begrijpen...

20240713-115807.jpg

Ik vind het sowieso beter als er helemaal geen vlaggen van landen worden getoond. Dat maakt het een politieke zaak. Alleen die regenboogvlaggen lijkt mij prima. Of vlaggen die hebben te maken met de pride walk. 

https://www.eo.nl/programmas/een-vergeten-uittocht

HomePersoonlijke verhalenKijkLuisterv5bstbz5bwj-een-vergeten-uittocht.jpgEen vergeten uittocht

Het EO-tweeluik Een vergeten uittocht laat zien hoe deze eeuwenoude gemeenschappen zijn weggejaagd. Lees meer

zondag 14 en 21 juli om 15.25 uurVolgen?HomeAfleveringenOver

Aan het begin van de twintigste eeuw woonden er ongeveer een miljoen Joden in het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Veel van die landen herbergden al eeuwenlang een Joodse gemeenschap. Maar binnen veertig jaar kwam daar op gewelddadige wijze een einde aan. Het EO-tweeluik Een vergeten uittocht laat zien hoe deze eeuwenoude gemeenschappen zijn weggejaagd uit het Midden-Oosten en Noord-Afrika en hoe de Joodse burgers uit lijfsbehoud naar Israël trokken.

Joden in moslimlanden leefden eeuwenlang in een ingewikkelde positie. Ze waren relatief veilig, ook in vergelijking met hun lot in sommige Europese christelijke landen. Vaak hadden ze hun eigen wijken en buurten, maar minder rechten dan hun islamitische landgenoten.

Vluchten

Met de oprichting van de staat Israël in 1948 verslechterde hun toch al precaire positie. De omringende Arabische landen verklaarden Israël de oorlog en Joden in het Midden-Oosten en Noord-Afrika kregen te maken met een golf van geweld. Ze waren hun leven niet meer zeker. Vluchten naar de nieuwe Joodse staat was hun enige optie.

Animaties

In Een vergeten uittocht vertellen acht van deze voormalige vluchtelingen hun verhaal. Ze zijn geboren in steden als Bagdad, Aleppo, Tripoli, Caïro of Aden, maar moesten als kind of tiener hun geboorteland ontvluchten richting Israël. Ze vertellen over het leven als Joodse minderheid, hoe de sfeer omsloeg en via welke bijzondere routes ze in veiligheid zijn gebracht. Te voet, met de auto, vrachtwagen, boot of via operatie ‘Vliegend Tapijt’. Hun bijzondere getuigenissen worden tot leven gewekt door animaties en historische beelden.

WTF? Hoezo gaan pro Palestina activisten dat bepalen. 

Nijmegen4Palestine gaat tijdens de Nijmeegse Vierdaagse wandelaars aanspreken die symbolen van het Israëlische leger dragen. Ze worden dan gevraagd de stad te verlaten, want de protestgroep wil niet dat het "wandelevenement gebruikt wordt voor Israëlische propaganda".

https://www.nu.nl/binnenland/6320746/burgerwacht-gaat-lopers-vierdaagse-nijmegen-controleren-op-legertekens-israel.html

Ze beogen met deze actie precies wat jij ze nu geeft, en dat is aandacht. De burgemeester heeft de actie zoals ze die bedacht hadden al verboden. (al mag demonstreren natuurlijk wel).

Gebruikersnaaminvullen schreef op 15-07-2024 om 19:12:

WTF? Hoezo gaan pro Palestina activisten dat bepalen.

Nijmegen4Palestine gaat tijdens de Nijmeegse Vierdaagse wandelaars aanspreken die symbolen van het Israëlische leger dragen. Ze worden dan gevraagd de stad te verlaten, want de protestgroep wil niet dat het "wandelevenement gebruikt wordt voor Israëlische propaganda".

https://www.nu.nl/binnenland/6320746/burgerwacht-gaat-lopers-vierdaagse-nijmegen-controleren-op-legertekens-israel.html

Ik loop mee en als er 1 van dat tuig het waagt om mij aan te spreken wordt dat een hele vervelende confrontatie

Daglichtlamp schreef op 15-07-2024 om 19:42:

Ze beogen met deze actie precies wat jij ze nu geeft, en dat is aandacht. De burgemeester heeft de actie zoals ze die bedacht hadden al verboden. (al mag demonstreren natuurlijk wel).

Hoe komt het toch dat je iedere reactie die ik geef neerzet als negatief? Gaat er een alarm af bij je als ik iets post?  

Koko67 schreef op 15-07-2024 om 19:57:

[..]

Ik loop mee en als er 1 van dat tuig het waagt om mij aan te spreken wordt dat een hele vervelende confrontatie

Gewoon het feit dat dit  idee verzonnen is door ze is te idioot voor woorden, of het doorgaat of niet. 

Elaine68 schreef op 11-07-2024 om 08:54:

Er is geen excuus voor wat er nu aangericht wordt in Gaza. Het maakt me woedend. Maar mijn woede maakt de wereld ook niet vrediger, dus ik laat het hierbij.

Ben je ook zo woedend wat er is aangericht op dat festival?

NippyDunlin42

NippyDunlin42

15-07-2024 om 20:05

Koko67 schreef op 15-07-2024 om 20:03:

[..]

Ben je ook zo woedend wat er is aangericht op dat festival?

Natuurlijk.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 15-07-2024 om 20:00:

[..]

Gewoon het feit dat dit idee verzonnen is door ze is te idioot voor woorden, of het doorgaat of niet.

Het is te ranzig voor woorden. Maar dat vind ik ook van al die vernielingen op universiteiten en de queers voor Palestina”. Ze zouden daar in Gaza aan de hoogste boom opgeknoopt worden.

Elaine68 schreef op 15-07-2024 om 20:05:

[..]

Natuurlijk.

Oké, maar dat schrijf je niet. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.