Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Daglichtlamp
11-10-2023 om 19:31
Zilver_gray schreef op 11-10-2023 om 19:23:
[..]
Dat is toch beestachtig! Als ratten in de val!
Maar daar zijn mijns inziens wel minstens drie partijen verantwoordelijk voor.
Moxxie
11-10-2023 om 20:02
Man man man, wat een beelden uit Gaza nu, vreselijk gewoon. Wat iedereen van tevoren kon zien aankomen is nu werkelijkheid. Ik begrijp die boude uitspraken van politiek leiders ook niet hoor, over steun aan Israël en dat ze zich mogen verdedigen. Steun aan de slachtoffers wel natuurlijk, maar dat de verdediging op zo'n bloedbad van onschuldige mensen zou uitdraaien was te voorzien, daar kan je je toch niet achter scharen.
Daglichtlamp
11-10-2023 om 20:07
Moxxie schreef op 11-10-2023 om 20:02:
Man man man, wat een beelden uit Gaza nu, vreselijk gewoon. Wat iedereen van tevoren kon zien aankomen is nu werkelijkheid. Ik begrijp die boude uitspraken van politiek leiders ook niet hoor, over steun aan Israël en dat ze zich mogen verdedigen. Steun aan de slachtoffers wel natuurlijk, maar dat de verdediging op zo'n bloedbad van onschuldige mensen zou uitdraaien was te voorzien, daar kan je je toch niet achter scharen.
En toch worden nog steeds raketten afgevuurd vanuit Gaza, vanuit bewoond gebied daar. Hoe erg ik de bombardementen ook vind, zeker gezien de helft van de inwoners van Gaza kinderen is, snap ik ook goed dat Israël Gaza bombardeert zolang vanaf daar nog raketten hun kant opgeschoten worden. Ook in Israël wonen onschuldige kinderen.
Daglichtlamp
11-10-2023 om 20:10
Wat ik ook niet goed begrijp is waarom er in Gaza niet ook door burgers ondergronds geschuild kan worden, terwijl er blijkbaar wel capaciteit en mogelijkheden zijn om tunnels aan te leggen om Israël aan te vallen.
Muurbloem1985
11-10-2023 om 20:15
Daglichtlamp schreef op 11-10-2023 om 20:10:
Wat ik ook niet goed begrijp is waarom er in Gaza niet ook door burgers ondergronds geschuild kan worden, terwijl er blijkbaar wel capaciteit en mogelijkheden zijn om tunnels aan te leggen om Israël aan te vallen.
Omdat Hamas niks om de Palestijnse burgers geeft.
Daglichtlamp
11-10-2023 om 20:21
Muurbloem1985 schreef op 11-10-2023 om 20:15:
[..]
Omdat Hamas niks om de Palestijnse burgers geeft.
Ik vermoed dat het niet zo simpel is zoals alles in dit conflict. Op de een of andere manier wordt anders gekeken naar de waarde van een individueel mensenleven als wij dat doen.
Overigens was Gaza in de periode voor de zesdaagse oorlog toen Egypte het daar voor het zeggen had ook al een openluchtgevangenis.
Moxxie
11-10-2023 om 20:24
Daglichtlamp schreef op 11-10-2023 om 20:07:
[..]
En toch worden nog steeds raketten afgevuurd vanuit Gaza, vanuit bewoond gebied daar. Hoe erg ik de bombardementen ook vind, zeker gezien de helft van de inwoners van Gaza kinderen is, snap ik ook goed dat Israël Gaza bombardeert zolang vanaf daar nog raketten hun kant opgeschoten worden. Ook in Israël wonen onschuldige kinderen.
Net als jij weet ik ook de oplossing voor dit conflict niet. Ik denk wel dat Gaza een goed broeinest is voor terroristen, en de huidige aanslagen doen daar weer een schepje bovenop. Het is uitzichtloos en intussen blijft het bloed vloeien, al jaren. Aan beide kanten overigens, ik weet niet wie meer 'schuld' heeft, ook geen behoefte aan om te weten.
Daglichtlamp
11-10-2023 om 22:14
wild-flower schreef op 11-10-2023 om 19:11:
Zowel El Al als vliegtuigen van Defensie hebben raketafweer aan boord , maar morgen vliegt KLM om mensen op te halen .
Is dat wel veilig vraag ik mij af ?
Morgen vliegt ook defensie ipv KLM.
Moirmel
11-10-2023 om 23:57
Jamaarnee schreef op 11-10-2023 om 17:03:
[..]
En de Palestijnen moeten van jou wel een eigen staat krijgen. Opmerkelijk.
Waarom blijf jij er telkens op hameren dat alle Joden religieus zijn?
Gezien de geschiedenis is dat inderdaad helemaal niet vreemd.
De Palestijnen moeten terug hun oorspronkelijke staat krijgen.
Sorry, maar jood en religieus; is er iets waar ik op moet hameren?
Knip
Moirmel
12-10-2023 om 00:02
Daglichtlamp schreef op 11-10-2023 om 20:07:
[..]
Het grootste deel van Israël wordt beschermt door de Iron Dome, terwijl op dit moment in Gaza complete appartementsgebouwen worden neergehaald door raketten.
Mija
12-10-2023 om 00:04
Moirmel schreef op 11-10-2023 om 23:57:
[..]
[Quote verwijderd]
Wordt het daar minder erg van wat die mensen is aangedaan? Waarom zou het feit dat andere mensen dezelfde gruwelijkheden zijn aangedaan een argument zijn om de joden minder serieus te nemen in hun geschiedenis?
Moirmel
12-10-2023 om 00:11
Mija schreef op 12-10-2023 om 00:04:
[..]
Wordt het daar minder erg van wat die mensen is aangedaan? Waarom zou het feit dat andere mensen dezelfde gruwelijkheden zijn aangedaan een argument zijn om de joden minder serieus te nemen in hun geschiedenis?
Neen, het wordt niet minder erg; maar zie je iemand opstaan om de Roma hun eigen land te geven?
De joden hadden dit land nooit mogen krijgen, zo simpel is het.
Mija
12-10-2023 om 00:19
Moirmel schreef op 12-10-2023 om 00:11:
[..]
Neen, het wordt niet minder erg; maar zie je iemand opstaan om de Roma hun eigen land te geven?
De joden hadden dit land nooit mogen krijgen, zo simpel is het.
Daar kun je anders over denken. En zelfs als je vindt dat het beter niet had kunnen gebeuren, het is wel gebeurd, en het is niet gemakkelijk terug te draaien. Het is op geen enkele manier een oplossing, te zeggen dat iets anders zou moeten zijn dan het is.
Ted68
12-10-2023 om 00:23
Ik vind ook dat in 1967 de engelsen de joden Israel niet hadden moeten geven...met de goedkeuring van de UN....maar waar mogen joodse mensen dan wonen????