Nieuws en actueel
Daglichtlamp
18-06-2022 om 16:49
Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)
https://www.ad.nl/politiek/politiek-is-dreigboeren-beu-deze-waanzin-mag-geen-plaats-hebben-in-nederland~aecf6ffe/
In de Volkskrant staat ook nog een heel interview met de FDF-voorman, maar dat is alleen voor abonnees. Blijkbaar vergeleken ze het lot van de boeren met dat van de joden in de tweede wereldoorlog. Harde acties worden aangekondigd. Vrijheid van demonstreren is wat mij betreft een groot goed, maar die vrijheid eindigt wat mij betreft wel daar wanneer de vrijheid van anderen onevenredig getroffen wordt. Wat vind jij, wat kan er wel, en wat niet?
Peiling
Welke acties vind jij kunnen?
Maximaal 6 antwoorden.
Friezinnetje
24-07-2022 om 14:05
Daglichtlamp schreef op 24-07-2022 om 14:04:
[..]
Wat is dan de reden voor de gemiddelde levensduur van zes jaar van een melkkoe in Nederland?
die is er helemaal niet
Friezinnetje
24-07-2022 om 14:14
https://www.facebook.com/sione.vandelft
Even het eerste bericht van deze dame lezen.
En vrijdagavond nog met de partner van een boer gesproken, die dit ook bevestigd. En die ook zei: Stel je eens voor, dat het huis waar jij nu in woont, en waar je ouders hebben gewoond, waar je je bedrijf hebt en ze komen nu bij je, geven je een zakje geld en zeggen: Mooi en nu wegwezen. Hoe zou jij dat vinden? en bedenk dat dit bij meer dan 11000 (ELFDUIZEND) bedrijven/woningen moet gebeuren. Beseffen jullie even wat dat betekend?
Friezinnetje
24-07-2022 om 14:14
redbulletje schreef op 24-07-2022 om 14:05:
Hier een linkje naar een melkveehouder die de leugens van WD ontkracht
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0BdawCfMuA7TEk6bGSkJWmvzma2Xs8UMthYXb1pwbCajhvKm9fWaYfejCSvd9zsbil&id=100002471985913Ik snap überhaupt niet dat WD nepnieuws mag verspreiden op de landelijke tv.
ja, deze dus, heb linkje ook net geplaatst
Daglichtlamp
24-07-2022 om 14:17
Friezinnetje schreef op 24-07-2022 om 14:05:
[..]
die is er helemaal niet
Hoe bedoel je? Dat dat gemiddelde levensduur van een melkkoe zes jaar is blijkt voldoende uit andere bronnen dan wakker dier.
Friezinnetje
24-07-2022 om 14:19
Daglichtlamp schreef op 24-07-2022 om 14:17:
[..]
Hoe bedoel je? Dat dat gemiddelde levensduur van een melkkoe zes jaar is blijkt voldoende uit andere bronnen dan wakker dier.
ja, dierenbescherming en alle andere pro-dier/vega/anti-melk lobbies
als ik op google zoek naar vanaf welke leeftijd geeft koe melk, dan zijn de eerste 10 linkjes allemaal van deze actiegroepen. Of moet ik deze mss ook anti-boerterroristen noemen?
Friezinnetje
24-07-2022 om 14:20
Daglichtlamp schreef op 24-07-2022 om 14:17:
[..]
maar nu even over het linkje wat RB en ik geplaatst hebben. Want daar gaan we weer aan voorbij
Daglichtlamp
24-07-2022 om 14:21
En een linkje over een paar koeien die wel ouder worden zegt alleen maar dat er dus ook melkkoeien zijn die die bijna zes jaar nog niet eens halen.
Friezinnetje
24-07-2022 om 14:24
Daglichtlamp schreef op 24-07-2022 om 14:21:
En een linkje over een paar koeien die wel ouder worden zegt alleen maar dat er dus ook melkkoeien zijn die die bijna zes jaar nog niet eens halen.
tuurlijk. Toch gek he, zodra er iets vanuit boeren zelf komt, klopt het allemaal niet.
En zou jij je huis ook zo opgeven? Waar je je bedrijf hebt, waar je hele familie is opgegroeid?
Daglichtlamp
24-07-2022 om 14:28
Dagelijks verdwijnen er gemiddeld 15 boerenbedrijven per dag. Als we de stikstofcrisis niet oplossen heeft geen enkel boerenbedrijf straks nog toekomst omdat er geen vergunningen afgegeven kunnen worden.
Daglichtlamp
24-07-2022 om 14:29
Friezinnetje schreef op 24-07-2022 om 14:24:
[..]
tuurlijk. Toch gek he, zodra er iets vanuit boeren zelf komt, klopt het allemaal niet.
Natuurlijk klopt het wel dat deze boer koeien heeft die veel ouder zijn dan de gemiddelde levensduur van een melkkoe. Maar dat zegt niets over de statistiek van alle melkkoeien.
Zorroo
24-07-2022 om 14:33
Friezinnetje schreef op 24-07-2022 om 14:19:
[..]
als ik op google zoek naar vanaf welke leeftijd geeft koe melk, dan zijn de eerste 10 linkjes allemaal van deze actiegroepen. Of moet ik deze mss ook anti-boerterroristen noemen?
Terroristen?! Doe even normaal zeg. Een organisatie als de Dierenbescherming is ontzettend gematigd. Totaal geweldloos. Als dat volgens jou al terroristen zijn, dan zijn de protestboeren met hun tractoren dat zeker.
Daglichtlamp
24-07-2022 om 14:34
Friezinnetje schreef op 24-07-2022 om 14:19:
[..]
Ik vind het trouwens wel opvallend dat dat jouw eerste tien linkjes zijn. Ik zie dus ook hele andere organisaties hoog in mijn zoekresultaten.
Friezinnetje
24-07-2022 om 14:40
komt uit 2018, in een hele warme periode. Partij voor de Dieren beweerde dat de boeren drinkwater gebruikten.
Nou, Wakker Dier en Marianne;Waren het niet de boeren die zowel hun dieren als hun gewassen zo goed als mogelijk overeind hebben gehouden in de laatste 2 maanden van droogte en hitte ? Dit alles van haspel naar haspel grijpend om te redden wat er te redden valt tot diep in de nacht om te koelen wat er te koelen viel, ook voor het vee, in tijd van 2 maanden droogte met 2 hittegolven over zich heen waarbij ze (en hun gezinnen) compleet overrompeld waren maar elkaar in die strijd altijd “half” hebben gestaan. Hierbij gebruikmakend van “regenwater” of eigen “bronwater”, en dus geen drinkwater. (!!!)Waren het niet de boeren die anderhalf maand terug voortijdig water pompten in drinkvijvers in “natuurreservaten” voor zowel om te drinken voor de dieren als ook om branden te kunnen blussen ten tijde van plaatselijke droogte ? Waren het niet plaatselijke jongeren die vissen hebben verplaatst vanuit uitgedroogde wateren naar wateren waar het voor de vissen wel uit te houden is ? En waren het niet de boeren die met hun giertanks hebben geholpen met het bestrijden van heidebranden ? En wat hebben jullie gedaan voor de dieren ?Lekker wat donatie’s geïncasseerd en de haatcampagne tegen boeren opvoeren om boeren “af te branden”, net als supermarkten die hun producten verkopen ? Van hot naar her vliegen om de vervuiling van veehouderij aan te kaarten ?