Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tickel schreef op 20-07-2022 om 21:17:

[..]

Maar het heeft te maken met de protesten. Als je daar niet geassocieerd mee wil worden dan lijkt me openlijk afstand doen van die lui juist van belang. Zorg dan dat je samen komt en je samen uitspreekt tegen dit soort dingen. Juist door die oorverdovende stilte wordt iedereen onder "de boeren" geschaard.

Ben ik met je eens, maar zolang bv de BBB en andere woordvoerders of belangenbehartigers dat niet doen wordt dat voor de 'gewone' boer wel erg lastig. Die weet namelijk ook dat men niet meer bereid is om naar elkaar te luisteren en je om het minste geringste afgeserveerd wordt als woke. Voor je het weet ben je zelf het mikpunt.

Als er eenmaal een tegengeluid is wordt het al makkelijker om als boer aan te sluiten, maar het initiatief nemen lijkt me erg moeilijk.

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

21-07-2022 om 15:50

Moxxie schreef op 21-07-2022 om 15:00:

[..]

Die weet namelijk ook dat men niet meer bereid is om naar elkaar te luisteren en je om het minste geringste afgeserveerd wordt als woke. Voor je het weet ben je zelf het mikpunt. 

Als er eenmaal een tegengeluid is wordt het al makkelijker om als boer aan te sluiten, maar het initiatief nemen lijkt me erg moeilijk.

Dat denk ik ook. Kijk bijvoorbeeld eens op de sociale media van RTV Drenthe. Daar zitten er een hoop die elk tegengeluid meteen de grond in boren. Niet fraai om te lezen. 

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

22-07-2022 om 09:15

De Rabobank komt (soort van) tot inzicht, maar snapt het nog steeds niet helemaal…

https://nos.nl/artikel/2437793-rabobank-over-rol-stikstofcrisis-nu-zouden-we-anders-handelen

Thursday schreef op 22-07-2022 om 09:15:

De Rabobank komt (soort van) tot inzicht, maar snapt het nog steeds niet helemaal…

https://nos.nl/artikel/2437793-rabobank-over-rol-stikstofcrisis-nu-zouden-we-anders-handelen

Daar zijn ze rijkelijk laat mee. Nu alles definitief vastloopt komen ze ineens tot zelfreflectie. Hun kwalijke rol is al decennia lang bekend.

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

23-07-2022 om 10:58

Zorroo schreef op 23-07-2022 om 10:34:

[..]

Daar zijn ze rijkelijk laat mee. Nu alles definitief vastloopt komen ze ineens tot zelfreflectie. Hun kwalijke rol is al decennia lang bekend.

Inderdaad. Toen ik een klein kind was gaf mijn vader om die reden al af op de Rabobank. Het verwonderlijke voor mij is vooral dat zo veel mensen dit niet wisten. Hoe kan dat?

De Volkskrant heeft er ook een interessant artikel over. De Rabobank probeert de schuld nu bij de overheid neer te leggen. De Volkskrant:

Alsof Rabobank niet meer is dan een passieve toeschouwer aan de zijlijn.

Dat laatste is allerminst het geval. Rabobank heeft momenteel ruim 35 miljard euro aan leningen uitstaan bij Nederlandse boerenbedrijven. Het aantal megastallen is de afgelopen vier jaar vervijfvoudigd. Rabobank heeft het overgrote deel van die bedrijfsuitbreidingen gefinancierd en daarmee ook de groei van de veestapel.

Bovendien heeft de bank samen met boerenbelangenorganisatie LTO en vertegenwoordigers van de agro-industrie (onder andere FrieslandCampina) intensief gelobbyd om te voorkomen dat het kabinet op krimp van de veestapel zou aansturen. In 2017 kreeg de agrolobby, waaraan de toenmalige Rabobank-directeur Food & Agri Ruud Huirne actief deelnam, voor elkaar dat alle verwijzingen naar krimp uit het regeerakkoord van het kabinet-Rutte III verdwenen. Mede dankzij de inspanningen van Rabobank werden twee jaar later de broeikasgasreductiedoelen voor de landbouw in het Klimaatakkoord afgezwakt.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/schuldbekentenis-rabobank-over-stikstof-is-allesbehalve-dat-schaalvergroting-werd-ingezet-door-de-overheid~b66a3969/

In mijn ogen was het altijd al een foute bank. En maar doen alsof ze zo sociaal en ethisch betrokken zijn in hun commercials. Wat hebben ze het toch goed voor met de wereld. Vind dat pijnlijk om te zien. Nu deugen weinig grote banken echt maar de Rabobank staat bij mij toch wel op 1 in negatieve zin.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

24-07-2022 om 12:07

Zorroo schreef op 24-07-2022 om 10:44:

In mijn ogen was het altijd al een foute bank. En maar doen alsof ze zo sociaal en ethisch betrokken zijn in hun commercials. Wat hebben ze het toch goed voor met de wereld. Vind dat pijnlijk om te zien. Nu deugen weinig grote banken echt maar de Rabobank staat bij mij toch wel op 1 in negatieve zin.

Ja, dit is zo waar. Echt een schijnheilig zooitje.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

24-07-2022 om 12:11

Ik schrik trouwens ook nogal van die commercials van wakker dier die nu uitgezonden worden, over de melkkoeien, ik wist niet dat dat zo erg was. Ik weet nu in ieder geval waar de woorden "melkkoe" en "uitgemolken" vandaan komen.
En als ik dan hoor dat er gewoon varkens vervoerd worden bij bijna 40 graden terwijl dat niet mag en terwijl de boeren nu al kritisch bekeken worden, dan denk ik ze hebben ook echt overal schijt aan kennelijk.

Zorroo schreef op 24-07-2022 om 10:44:

Van mij hoeven banken niet politiek correct te zijn, ze zijn er om ons geld te beheren en er rente over te geven (wat ze helaas al nauwelijks meer doen) 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

24-07-2022 om 13:13

redbulletje schreef op 24-07-2022 om 12:13:

[..]

Van mij hoeven banken niet politiek correct te zijn, ze zijn er om ons geld te beheren en er rente over te geven (wat ze helaas al nauwelijks meer doen)

Je vergeet leningen.

Elaine68 schreef op 24-07-2022 om 12:11:

Ik schrik trouwens ook nogal van die commercials van wakker dier die nu uitgezonden worden, over de melkkoeien, ik wist niet dat dat zo erg was. Ik weet nu in ieder geval waar de woorden "melkkoe" en "uitgemolken" vandaan komen.
En als ik dan hoor dat er gewoon varkens vervoerd worden bij bijna 40 graden terwijl dat niet mag en terwijl de boeren nu al kritisch bekeken worden, dan denk ik ze hebben ook echt overal schijt aan kennelijk.

Ja, want alles wat Wakker Dier verteld is waar. 

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

24-07-2022 om 13:53

Friezinnetje schreef op 24-07-2022 om 13:37:

[..]

Ja, want alles wat Wakker Dier verteld is waar.

Ik ga daar eigenlijk wel van uit. Welke dingen zijn volgens jou niet waar of liggen misschien genuanceerder?

als jij denkt dat boeren hun koeien met6 jaar weg doen, omdat ze dan niet genoeg melk meer geven,  dan ben jij nog nooit op een boerderij geweest.  
En echt, dit is niet de enige foute informatie die ze geven . 
Ook gebruiken ze soms oude foto's of foto's uit het buitenland waarbij ze de Nederlandse boeren de schuld geven.  Verder zal ik niet ontkennen dat er ook wel eens een boer is die niet goed voor zijn beesten zorgt, maar dat zijn niet alle boeren.  Zoals al eerder gezegd,  hier worden alle boeren afgezeken en dat klopt gewoon niet. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

24-07-2022 om 14:04 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 24-07-2022 om 14:03:

als jij denkt dat boeren hun koeien met6 jaar weg doen, omdat ze dan niet genoeg melk meer geven, dan ben jij nog nooit op een boerderij geweest.
En echt, dit is niet de enige foute informatie die ze geven .
Ook gebruiken ze soms oude foto's of foto's uit het buitenland waarbij ze de Nederlandse boeren de schuld geven. Verder zal ik niet ontkennen dat er ook wel eens een boer is die niet goed voor zijn beesten zorgt, maar dat zijn niet alle boeren. Zoals al eerder gezegd, hier worden alle boeren afgezeken en dat klopt gewoon niet.

Wat is dan de reden voor de gemiddelde levensduur van zes jaar van een melkkoe in Nederland?

Hier een linkje naar een melkveehouder die de leugens van WD ontkracht
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0BdawCfMuA7TEk6bGSkJWmvzma2Xs8UMthYXb1pwbCajhvKm9fWaYfejCSvd9zsbil&id=100002471985913

Ik snap überhaupt niet dat WD nepnieuws mag verspreiden op de landelijke tv.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.