Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lientje69 schreef op 19-07-2022 om 21:51:

[..]

Misschien wel ja. Maar ik merkte dat ik, vooral door terugkerende posten waarbij men mij probeert ervan te overtuigen dat het stikstofprobleem toch echt voor het grootste deel bij de boeren zit, ontzettend geïrriteerd raakte. En ook wat emotioneel. Sommige posters kwamen op mij ook drammerig over , zo van, ja maar... Ja maar...

Ik snap terdege dat er een stikstofprobleem is. Maar dat zit in ons allemaal. Schiphol, Tata Steel, de vele auto's, onze luxere levensstijl. En ja, ook de boeren. Maar niet in de mate waarin het ons nu voorgespiegeld wordt. Dat is mijn mening. En, zoals een ander al schreef, let's agree to disagree.

Hier hou ik het verder bij.

Vandaar dat ik verbaasd was dat mijn plaatje werd verwijderd wegens offtopic, maar dat misselijk gesneer van iemand die vroeg "ben jij wel goed wijs?" (omdat ik dat plaatje had geplaatst) altijd gewoon kan blijven staan.  En dat geklaagd werd dat ik met een plaatje aankom dat niets met dit onderwerp te maken zou hebben. Het of de "Coronawappies" heeft ook niets met dit onderwerp te maken en worden er ook geregeld bijgehaald.

Het gaat hier voornamelijk over 'het aanpakken of uitkopen van boerenbedrijven' ivm het milieu.

Als we het milieu willen aanpakken moeten we vooral niet hypocriet zijn. En óók naar ons zelf kijken. Dát is wat ik met het plaatje bedoelde.

En woorden die in de mond gelegd worden die helemaal niet gezegd zijn en ook nooit zo bedoeld zijn, en dan roepen "dat ze scherp doorvragen". Dat is idd een nare manier van discussiëren.

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

20-07-2022 om 09:46

Fleurtje_5 schreef op 20-07-2022 om 08:57:

[..]

Vandaar dat ik verbaasd was dat mijn plaatje werd verwijderd wegens offtopic, maar dat misselijk gesneer van iemand die vroeg "ben jij wel goed wijs?" (omdat ik dat plaatje had geplaatst) altijd gewoon kan blijven staan.

Dat was ik. Je kunt me daar ook gewoon op aanspreken in plaats van dagen na dato nog passief-agressief te reageren. Maar goed. Ja, ik kan soms bot uit de hoek komen, maar ben ook niet te beroerd om er naderhand op terug te komen. Ook hier had ik beter wat beheerster kunnen reageren, dus alsnog mijn excuses daarvoor. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

20-07-2022 om 10:49

Hetvrijewoord schreef op 19-07-2022 om 22:31:

Intensieve veeteelt neemt nu eenmaal een onevenredig deel in van het totaal aan stikstof uitstoot. Daar valt niet veel van mening over te verschillen, wel hoe je het stikstofoverschot zou willen aanpakken.

Ik zag vanmiddag filmpjes van oververhitte varkens in vrachtwagens, wat een schande voor een land zoals Nederland. Hadden de boeren een leuke actie van kunnen maken maar het zal wel te warm voor ze zijn geweest.

Ik wilde daar gisteren iets over schrijven, ik las dat dat mag tot 30 graden celcius, die dieren zo boven op elkaar vervoeren. Dat is zeker een schande. Die filmpjes waren toch niet van gisteren? Want toen was het dus ECHT VEEL te heet en verboden.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

20-07-2022 om 10:58

Elaine68 schreef op 20-07-2022 om 10:49:

[..]

Ik wilde daar gisteren iets over schrijven, ik las dat dat mag tot 30 graden celcius, die dieren zo boven op elkaar vervoeren. Dat is zeker een schande. Die filmpjes waren toch niet van gisteren? Want toen was het dus ECHT VEEL te heet en verboden.

Beelden waren wel degelijk van gisteren.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

20-07-2022 om 13:13 Topicstarter

Twee mannen verdacht van veroorzaken dodelijk ongeval tijdens snelwegblokkade https://www.nu.nl/binnenland/6213312/twee-mannen-verdacht-van-veroorzaken-dodelijk-ongeval-tijdens-snelwegblokkade.html (via @NUnl)

Waarschijnlijk zullen we nooit zeker weten of dat ongeluk inderdaad met de file te maken had, maar dat is wel één van de redenen waarom snelwegblokkades verboden zijn. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

20-07-2022 om 15:12 Topicstarter

https://www.lto.nl/reactie-kamerbrief-stikstof-en-landelijk-gebied/
Ondertussen lijkt bij LTO de wil er te zijn om toch aan tafel te gaan.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

20-07-2022 om 15:21 Topicstarter

https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/kamerstukken/2022/07/15/stand-van-zaken-stikstof-en-landelijk-gebied/stand-van-zaken-stikstof-en-landelijk-gebied.pdf
Uit de kamerbrief o.a. naar aanleiding van de moties:

De kaart is een van de hulpmiddelen voor provincies om de gebiedsprocessen vorm te geven. Deze kaart met richtinggevende emissiereductiedoelen is gebaseerd op algemene uitgangspunten en is expliciet niet een blauwdruk die provincies één-op-één moeten toepassen: provincies hebben de ruimte de stikstofreductie in deze gebieden vorm te geven. Daarbij geeft de kaart in het NPLG geen inzicht op bedrijfsniveau en gaat het bovendien niet over de wijze waarop de doelen kunnen worden gehaald. De kaart is dus niet bedoeld om te kijken of te beoordelen wat dit voor een individueel bedrijf betekent. Daarvoor zal het gebiedsproces nodig zijn waarin de provincies binnen de nationale doelen alle ruimte hebben om de aanpak invulling te geven.
---------------
Grond die in dit kader door de overheid wordt gekocht is bestemd voor het halen van deze doelen en voor de transitie van de landbouw waarbij, bijvoorbeeld met extensievere vormen van landbouw, meer grond nodig is. Grond kan daarnaast ook worden gebruikt voor natuurherstel of de aanleg van extra natuurareaal (niet zijnde Natura 2000). Het kabinet zal grond die in het kader van het NPLG wordt verworven niet voor woningbouw of andere vormen van bedrijvigheid gebruiken. Uiteraard staat het een eigenaar vrij om grond op eigen initiatief hier wel voor te verkopen in overeenstemming met het bestemmingsplan in een gemeente.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

20-07-2022 om 17:14

Daglichtlamp schreef op 20-07-2022 om 13:13:

Twee mannen verdacht van veroorzaken dodelijk ongeval tijdens snelwegblokkade https://www.nu.nl/binnenland/6213312/twee-mannen-verdacht-van-veroorzaken-dodelijk-ongeval-tijdens-snelwegblokkade.html (via @NUnl)

Waarschijnlijk zullen we nooit zeker weten of dat ongeluk inderdaad met de file te maken had, maar dat is wel één van de redenen waarom snelwegblokkades verboden zijn.

Het was wachten op ongelukken...

In Hoogeveen is de gemeente gezwicht voor dreigementen en haalt omgekeerde vlaggen toch maar niet weg. 

"Dagblad van het Noorden (DVHN) verduidelijkt hoe de intimidatie van gemeentemedewerkers uit Hoogeveen eruit heeft gezien. Ambtenaren zijn telefonisch en op sociale media bedreigd, schrijft DVHN. 'Je weet wat er met Peter R. de Vries is gebeurd', kregen ze daarbij te horen."

En zo brokkelt het laatste beetje sympathie verder af.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

20-07-2022 om 18:38

Wtf, die uitspraak over Peter 😯
Wat zijn dat voor een lui? Zijn dit de Taghi's onder de boeren? 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

20-07-2022 om 19:32 Topicstarter

Ik vermoed dat het grootste deel van die online bedreigers altijd hetzelfde groepje is die overal tegen is en overal complotten in ziet. Ik denk dat daar maar weinig boeren bijzitten.
(maar ik vind dat het boerenprotest wel teveel ruimte geeft aan deze elementen, door bijvoorbeeld Gideon van Meijeren te laten speechen)

NippyDunlin42

NippyDunlin42

20-07-2022 om 19:33

Wat een volk zeg. Ik was vandaag in boerenland, bij heel veel boerderijen hingen geen vlaggen, wel bij de grootste en de mooiste, het leek Dallas wel. 
Zo'n opmerking over Peter dat is toch ongelooflijk.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

20-07-2022 om 19:36

En trouwens "Je weet wat er met Peter is gebeurd" voordat die domme lafaards Peter neerschoten had hij heel veel goeds gedaan, laten we dat vooral niet vergeten.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

20-07-2022 om 19:37

Hetvrijewoord schreef op 20-07-2022 om 10:58:

[..]

Beelden waren wel degelijk van gisteren.

Nou dan weet je met wat voor tuig je te maken hebt dollartekens en verder niks, leeg, nada.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

20-07-2022 om 20:06

Daglichtlamp schreef op 20-07-2022 om 19:32:

Ik vermoed dat het grootste deel van die online bedreigers altijd hetzelfde groepje is die overal tegen is en overal complotten in ziet. Ik denk dat daar maar weinig boeren bijzitten.
(maar ik vind dat het boerenprotest wel teveel ruimte geeft aan deze elementen, door bijvoorbeeld Gideon van Meijeren te laten speechen)

Ook in levende lijve heeft men lopen intimideren schijnbaar. Zoals ik het aanschouw zit er behoorlijk wat 'bijzonder' volk tussen. Ook de BBB distantieert zich zelden ergens van.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

20-07-2022 om 21:17

Daglichtlamp schreef op 20-07-2022 om 19:32:

Maar het heeft te maken met de protesten. Als je daar niet geassocieerd mee wil worden dan lijkt me openlijk afstand doen van die lui juist van belang. Zorg dan dat je samen komt en je samen uitspreekt tegen dit soort dingen. Juist door die oorverdovende stilte wordt iedereen onder "de boeren" geschaard.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.