Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Geen brug met naam Soldaat van Oranje om diversiteit

Lexus schreef op 11-10-2024 om 12:01:

[..]

Niet alles gelezen dus misschien overbodig: ik kan me voorstellen dat dat de echte reden is waarom ze die brug niet naar hem hebben vernoemd, zou te veel vragen oproepen. Dus gooiden ze het maar op die inclusie. Ik dacht al 'waar heb ik die naam eerder gehoord? juist in een podcast over het vermeende plan tot een staatsgreep ten tijde van Juliana.

Ik denk dat het niet nodig is om dit er bij te halen.

Er is gewoon geen enkele reden waarom deze man wel een Amsterdamse brug naar hem vernoemd zou krijgen omdat er genoeg anderen bestaan die wel een band met Amsterdam hebben gehad tijdens hun leven.

Verder zou iedereen die geen inwoner van Amsterdam is zich met nuttiger dingen bezig moeten houden wat mij betreft

Chantal2022 schreef op 11-10-2024 om 12:14:

[..]

Er is gewoon geen enkele reden waarom deze man wel een Amsterdamse brug naar hem vernoemd zou krijgen omdat er genoeg anderen bestaan die wel een band met Amsterdam hebben gehad tijdens hun leven.

Verder zou iedereen die geen inwoner van Amsterdam is zich met nuttiger dingen bezig moeten houden wat mij betreft

oh nou sorry hoor. Jij hebt zo gelijk, misschien maar het hele draadje weghalen en in een puur Amsterdams medium plaatsen?

Chantal2022 schreef op 11-10-2024 om 12:14:

[..]

Open een forum exclusief voor Amsterdammers, wel geboren en getogen anders willen we je menig niet weten   👋

Yumi schreef op 11-10-2024 om 15:07:

[..]

Open een forum exclusief voor Amsterdammers, wel geboren en getogen anders willen we je menig niet weten 👋

Waar ik dan nieuwsgierig naar ben is waarom mensen dit zo raakt als ze niet in Amsterdam wonen.

Daglichtlamp schreef op 11-10-2024 om 15:09:

[..]

Waar ik dan nieuwsgierig naar ben is waarom mensen dit zo raakt als ze niet in Amsterdam wonen.

Waarom zou je geen menig mogen hebben over iets, als het niet direct over jou woonplaats gaat? 

Yumi schreef op 11-10-2024 om 15:16:

[..]

Waarom zou je geen menig mogen hebben over iets, als het niet direct over jou woonplaats gaat?

Dat bedoelde ik ook niet denk ik, vooral waarom sommigen het zich zo erg aantrekken. Ik heb ook vaak genoeg meningen over zaken die me niet direct raken.

Daglichtlamp schreef op 11-10-2024 om 15:23:

[..]

Dat bedoelde ik ook niet denk ik, vooral waarom sommigen het zich zo erg aantrekken. Ik heb ook vaak genoeg meningen over zaken die me niet direct raken.

Tja Chantal reageerde dat dit een Amsterdammerkwestie is op mijn post waarin stond: "

zou betrokken zijn geweest bij de voorbereiding van een staatsgreep na de oorlog.

ik kan me voorstellen dat dat de echte reden is waarom ze die brug niet naar hem hebben vernoemd, zou te veel vragen oproepen. Dus gooiden ze het maar op die inclusie. Ik dacht al 'waar heb ik die naam eerder gehoord? juist in een podcast over het vermeende plan tot een staatsgreep ten tijde van Juliana."

Ik als volkomen provinciaal (voor Amsterdammers dan, gewoon randstad overigens) vind het zeker interessant mocht er een inclusie-argument gebruikt worden om geen stof op te doen waaien over iemand die een staatsgreep voorbereide. Vooral omdat er dan vaak meteen wordt gezegd 'het moet ook niet gekker worden met die inclusiviteitseisen' en dus weer voer is voor mensen die een broertje dood hebben aan inclusiviteit.

Schemerlampje schreef op 10-10-2024 om 11:41:

[..]

Ja, en? Laten we dan maar gaan voor de Corrie ten Boomstraat. Als het niet uitmaakt in welke stad de verzetsstrijder actief is geweest.

Er is een museum in Haarlem aan haar gewijd.

amarna schreef op 11-10-2024 om 15:42:

[..]

Er is een museum in Haarlem aan haar gewijd.

Dat weet ik. Maar dat is logisch dat het in Haarlem is, daar woonde ze. Volgens mij is het museum zelfs in haar voormalige huis.

Yumi schreef op 11-10-2024 om 15:07:

[..]

Open een forum exclusief voor Amsterdammers, wel geboren en getogen anders willen we je menig niet weten 👋

Kan me mij ajb uitleggen waarom je dan enorm drama maakt om de naam van een brug in een plaats waar je niet woont en je je hele leven waarschijnlijk nooit over die brug gaat komen?

Ik bemoei me toch ook niet met straatnamen van Ede, Heerlen of Hilversum?

Chantal2022 schreef op 11-10-2024 om 16:58:

[..]

Kan me mij ajb uitleggen waarom je dan enorm drama maakt om de naam van een brug in een plaats waar je niet woont en je je hele leven waarschijnlijk nooit over die brug gaat komen?

Ik bemoei me toch ook niet met straatnamen van Ede, Heerlen of Hilversum?

Dat kan ik niet, want ik maak er geen drama van.

Grappig dat je wil bepalen wie er mag reageren en/of bemoeien zoals jij het noemt. 

Yumi schreef op 11-10-2024 om 15:16:

[..]

In dat geval, wat is jouw woonplaats en bruggen zijn daar vernoemd naar Hazelhoff Roelfzema ?

Chantal2022 schreef op 11-10-2024 om 23:01:

[..]

In dat geval, wat is jouw woonplaats en bruggen zijn daar vernoemd naar Hazelhoff Roelfzema ?

Volgens mij is de enige die hier zich er druk over maakt, Fleurtje. Dus waarom je Yumi hierop aanspreekt is mij een raadsel.

Schemerlampje schreef op 12-10-2024 om 00:02:

[..]

Volgens mij is de enige die hier zich er druk over maakt, Fleurtje. Dus waarom je Yumi hierop aanspreekt is mij een raadsel.

Omdat Yumi mij aanspreekt omdat ik als inwoner van Amsterdam niet snap dat iemand zich er druk over maakt. 

Volgens mij maakt niemand hier een probleem van behalve TO. Ik denk dat Yumi het gekscherend bedoelde, tenminste zo lees ik het.

Ik snap ook niet dat al 6 pagina’s volgeschreven zijn n.a.v een naam voor een brug..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.