Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Femicide (vrouwenmoord)


Lexus

Lexus

15-10-2022 om 17:05 Topicstarter

bieb1963 schreef op 15-10-2022 om 15:56:

[..]

Tjesus, doe niet zo dom. Ik zeg geen sorry over de inhoud van mijn reactie, maar over het feit dat ik blijkbaar sowieso niet iets inhoudelijks over mag zeggen.

ja passief agressief dus. Je zegt sorry maar je meent het niet. 

Lexus

Lexus

15-10-2022 om 17:11 Topicstarter

bieb1963 schreef op 15-10-2022 om 15:56:

[..]

Ook mee eens. Daar zit vast een punt.

Maar toch fijn dat we het ergens eens zijn (Feles reageerde op mijn post). 

Ja ik denk dus ook dat zoals ik al zei in die post, we mannen en jongens mogen gunnen emotioneel en gevoelig te zijn (en hoop vooral dat ze het zichzelf gaan gunnen) en dat meisjes en vrouwen pittig mogen zijn en voor haarzelf op mogen komen en grenzen aangeven zonder dat ze daardoor met geweld te maken krijgen. 

Lexus schreef op 15-10-2022 om 17:05:

[..]

ja passief agressief dus. Je zegt sorry maar je meent het niet.

Prima hoor. Geeeeen idee wat jouw punt nou precies is.  

Lexus

Lexus

15-10-2022 om 17:27 Topicstarter

bieb1963 schreef op 15-10-2022 om 17:18:

[..]

Prima hoor. Geeeeen idee wat jouw punt nou precies is.

nee begrijp je het echt niet? Mijn punt is dat je via een slinkse manier de aanwijzing van de moderator probeert te omzeilen door toch je punt te maken en vervolgens een sorry te geven wat je niet meent. En dat doet me denken aan de manier waarop veel vrouwen agressief of liever gezegd verbaal manipulatief zijn tegen mannen (en kinderen en andere vrouwen): onderhuids en slinks reageren en er vervolgens, als  disclaimer er een niet gemeend sorry bijzetten en als iemand er iets van zegt, de beledigde onschuld spelen. 


Volgens mij zijn we al heel wat aantal jaren bezig met een betere opvoeding van jongens en meisjes. Ik vind het zo ouderwets om te denken dat jongens stoer moeten zijn en meisjes vooral lief. Ik dacht echt dat we dat al lang achter de rug hadden. Mijn zoon is inmiddels 29 en wij hebben hem wel zo opgevoed dat hij emoties mag laten zien en zeg het wanneer je pijn hebt en huil erom en vooral schaam je niet om je tranen! 

Lexus

Lexus

15-10-2022 om 17:51 Topicstarter

watertoren schreef op 15-10-2022 om 17:47:

Volgens mij zijn we al heel wat aantal jaren bezig met een betere opvoeding van jongens en meisjes. Ik vind het zo ouderwets om te denken dat jongens stoer moeten zijn en meisjes vooral lief. Ik dacht echt dat we dat al lang achter de rug hadden. Mijn zoon is inmiddels 29 en wij hebben hem wel zo opgevoed dat hij emoties mag laten zien en zeg het wanneer je pijn hebt en huil erom en vooral schaam je niet om je tranen!

Ja vind je? Ik weet niet hoor, als ik het nieuws aanzet, of veel andere programma's zie, zie ik wel ietsje pietse meer emotie bij sommige mannen maar over het algemeen toch meer agressie, competitie en stoerheid. 
Nee we hebben het nog lang niet achter de rug. Maar dat geeft niet, het idee dat mannen niet gevoelig mogen zijn en vrouwen afgerekend worden op hun grenzen aangeven is ook in duizenden jaren opgebouwd. Het zou toch een illusie zijn om te denken dat we dat in dertig jaar kunnen veranderen.

watertoren schreef op 15-10-2022 om 17:47:

Volgens mij zijn we al heel wat aantal jaren bezig met een betere opvoeding van jongens en meisjes. Ik vind het zo ouderwets om te denken dat jongens stoer moeten zijn en meisjes vooral lief. Ik dacht echt dat we dat al lang achter de rug hadden. Mijn zoon is inmiddels 29 en wij hebben hem wel zo opgevoed dat hij emoties mag laten zien en zeg het wanneer je pijn hebt en huil erom en vooral schaam je niet om je tranen!

Ik heb drie zoons en doe dat ook zo.

Ik was eigenlijk tot voor zeer kort in de veronderstelling dat we qua gelijkheid wel al heel goed op weg waren, voornamelijk omdat ik me niet ongelijk voel (bejegend). Maar ik vraag me nu af of ik naïef geweest ben. Stof tot nadenken in ieder geval! 

Ik hoop dat mijn zoons opgroeien tot mannen die vrouwen echt zien als gelijken. Niet alleen als gelijken zolang ze lief doen en meepraten. 

Lexus schreef op 15-10-2022 om 17:27:

[..]

nee begrijp je het echt niet? Mijn punt is dat je via een slinkse manier de aanwijzing van de moderator probeert te omzeilen door toch je punt te maken en vervolgens een sorry te geven wat je niet meent. En dat doet me denken aan de manier waarop veel vrouwen agressief of liever gezegd verbaal manipulatief zijn tegen mannen (en kinderen en andere vrouwen): onderhuids en slinks reageren en er vervolgens, als disclaimer er een niet gemeend sorry bijzetten en als iemand er iets van zegt, de beledigde onschuld spelen.


Doe fffff normaal joh! 'Slinks' nog wel.... Hoe kóm je erbij. Volgens mij.zit er een diepe frustratie bij jou. 

En dat doet jou denken aan, zoals je zelf zegt,  manipulatieve en agressieve vrouwen richting mannen. Nou hoera, laat dat nou nét hetgeen zijn wat ik hier een paar keer heb aangegeven. 

Aparte topic dit...

Lexus

Lexus

15-10-2022 om 18:21 Topicstarter

bieb1963 schreef op 15-10-2022 om 18:09:

[..]

Doe fffff normaal joh! 'Slinks' nog wel.... Hoe kóm je erbij. Volgens mij.zit er een diepe frustratie bij jou.

En dat doet jou denken aan, zoals je zelf zegt, manipulatieve en agressieve vrouwen richting mannen. Nou hoera, laat dat nou nét hetgeen zijn wat ik hier een paar keer heb aangegeven.

Aparte topic dit...

tuurlijk Bieb, ik ben gefrustreerd als jij vastloopt in je argumentaties. Dat is mijn punt nou juist, jij hebt het de hele tijd over manipulatieve vrouwen terwijl je zelf manipulatief met een niet gemeend sorry'tje erbij je punt probeert te maken tegen de aanwijzingen van de mods in. 

Zullen we elkaar lekker onder de negeerknop zetten? Wij gaan geen vriendinnen worden dit leven

Forum Moderator schreef op 14-10-2022 om 20:04:

Infobericht

Het onderwerp van dit topic is Femicide: dodelijk geweld tegen vrouwen omdat ze vrouw zijn. Dat dit niks afdoet aan het feit dat er ook sprake kan zijn van geweld tegen mannen, mag duidelijk zijn. Dat is in dit topic echter niet de discussie.

Daarom bij deze het dringende verzoek om on topic blijven!

Graag breng ik dit bericht nog een keer onder aandacht.
Wie offtopic blijft gaan, kan een ban tegemoet zien. 


-Offtopic-


- Offtopic -

Moxxie schreef op 15-10-2022 om 15:23:

[..]

En laten we de meisjes leren dat je voor jezelf op mag komen zonder meteen een kattenkop te zijn. Niet alle mondige sterke vrouwen zijn bitches.

Als een meisje/vrouw voor zichzelf op komt wordt het bestempeld als kattenkop of bitch. Het wordt nog steeds moeizaam geaccepteerd dat een vrouw een grens of richting aangeeft. 

Sterker nog, als een jongen/man een grens aangeeft hebben we daar niet echt andere negatieve benamingen voor. Ik kom niet verder dan de bewoording "apenrots-effect". Maar misschien kom ik gewoon nu niet op.

Lexus

Lexus

16-10-2022 om 21:43 Topicstarter

Tatemae schreef op 16-10-2022 om 09:29:

[..]

Als een meisje/vrouw voor zichzelf op komt wordt het bestempeld als kattenkop of bitch. Het wordt nog steeds moeizaam geaccepteerd dat een vrouw een grens of richting aangeeft.

Sterker nog, als een jongen/man een grens aangeeft hebben we daar niet echt andere negatieve benamingen voor. Ik kom niet verder dan de bewoording "apenrots-effect". Maar misschien kom ik gewoon nu niet op.

Ja helaas aan zulke kleine dingen zie je dat, ondanks de emancipatie van de afgelopen tientallen jaren rolpatronen nog erg diep in onze cultuur verzonken liggen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.