Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Femicide (vrouwenmoord)


DS1971 schreef op 15-10-2022 om 12:30:

[..]

Ik dank jou voor jouw serieuze reactie, maar kan er helaas niet meer op reageren gelet op het verzoek van de moderator.

Precies dat ja....

Feles schreef op 15-10-2022 om 12:25:

[..]

Een reactie op je laatste alinea: dat is gewoon niet waar. De wereld is niet net zo veilig voor een vrouw. Heb je als jongen/man angst om ‘s avonds/in het donker/door een eenzaam gebied naar huis te fietsen? Word je als man nageroepen of lastiggevallen vanwege je geslacht? Krijg je als man seksueel getinte opmerkingen op je werk (van je baas bijvoorbeeld)? Word je als man ongewenst intiem betast? Als je zou rondvragen, krijg je van de meerderheid van de vrouwen te horen dat dat haar wel eens is overkomen.
Hoeveel mannen worden verkracht en vermoord? Dat zijn vrijwel altijd vrouwen. En dan kan je beweren dat het een marginaal probleem is, omdat het maar weinig slachtoffers zijn. Maar elk slachtoffer is er één te veel. En verder sluit ik me bij Ginevra aan, die het heel duidelijk uitlegt. Iets met een topje van de ijsberg.

Ook m.b.t. huiselijk geweld. Het klopt dat daar niet alleen vrouwen slachtoffer zijn, maar mannen zijn ook daar vaker dader dan slachtoffer. https://longreads.cbs.nl/nederland-in-cijfers-2021/hoeveel-mensen-zijn-slachtoffer-van-huiselijk-geweld/

Wbt je laatste alinea:: die mannen vertellen allemaal dat ze thuis gekleineerd, uitgescholden en geslagen worden.....? Denk je...?

bieb1963 schreef op 15-10-2022 om 13:15:

[..]

Wbt je laatste alinea:: die mannen vertellen allemaal dat ze thuis gekleineerd, uitgescholden en geslagen worden.....? Denk je...?

Oh nee, dat was de topic natuurlijk niet. Sorry

De cijfers verbazen mij niet. 

Mannen met een gekrenkt ego, levensgevaarlijk. 

Feles schreef op 15-10-2022 om 12:49:

[..]

Dat is wel makkelijk, zo hoef je niet te reageren als het je niet aanstaat.
Maar prima, dan blijven we on topic: dodelijk geweld tegen vrouwen. En volgens mij kan je niet ontkennen dat vrouwen ‘in de relationele sfeer’ vaker slachtoffer zijn van een man dan andersom. Maar ook in de andere voorbeelden die in dit topic gegeven zijn. Het zit nog te diep in (te) veel mannen dat vrouwen een ondergeschikte positie hebben.
https://slachtofferwijzer.nl/nieuws/femicide-geweld-tegen-vrouwen/

Ook OT: nee, ik wist niet dat dit getal van femicide zo hoog was. Ik schrok ervan.


Nee, dat is helemaal niet makkelijk, want ik zou er juist heel graag op reageren. Maar als ik dat doe krijg ik een 48 uurs ban. 

Lexus

Lexus

15-10-2022 om 14:55 Topicstarter

bieb1963 schreef op 15-10-2022 om 13:16:

[..]

Oh nee, dat was de topic natuurlijk niet. Sorry

 Ga geen sorry zeggen als je het niet meent. Je kan ook je 'bijdrage' weg halen als het je echt spijt.

bieb1963 schreef op 15-10-2022 om 13:16:

[..]

Oh nee, dat was de topic natuurlijk niet. Sorry

Wat een ontzettend flauwe reactie, je begrijpt (hopelijk) heus wel wat er bedoeld werd.

Lexus schreef op 15-10-2022 om 14:55:

[..]

Ga geen sorry zeggen als je het niet meent. Je kan ook je 'bijdrage' weg halen als het je echt spijt.

Huh???? Wie zegt dat 1 van mijn postings mij spijt? Waar moet ik spijt van hebben?? Ik vind het alleen heel vreemd als er een topic wordt gestart je daar niet gewoon over mag meedenken, filosoferen enz.

bieb1963 schreef op 15-10-2022 om 15:08:

[..]

Huh???? Wie zegt dat 1 van mijn postings mij spijt? Waar moet ik spijt van hebben?? Ik vind het alleen heel vreemd als er een topic wordt gestart je daar niet gewoon over mag meedenken, filosoferen enz.

Kom jij alleen maar een beetje mokken?

Lexus schreef op 15-10-2022 om 13:00:

[..]

Ja wat betreft de link; die zegt steeds "
" Bij alle vormen van huiselijk geweld is de pleger vaker man dan vrouw." Dat zeggen ze ook bij seksueel geweld. Maar waarom geen cijfers over de gender van de daders? Op de een of andere manier zijn cijfers over het daderschap een no-go. Het streven naar een genderneutrale benadering van het daderschap doet imho de slachtoffers maar ook de daders geen goed.

Ik vermoed dat mannen oververtegenwoordigd zijn in het daderschap. Dat constateren maakt dat sommigen vinden dat je mannen haat en dat wil bewijzen via de cijfers. Het tegendeel is het geval.

Ik denk namelijk dat deel van het probleem is dat mannen wordt geleerd hun gevoelens niet te tonen, niet mogen rouwen om zaken die ze hebben meegemaakt en hen gekwetst hebben maar stoer moeten blijven voor de buitenwereld, competitief , actiebereid, als het moet vechten voor jezelf. En dat die opgekropte gevoelens er vaak uit komen in geweld tegen andere mannen en vrouwen.

Ik geloof dat als we echt iets willen veranderen daar veel te halen valt: dat mannen en jongens ook gevoelig mogen zijn, verdriet mogen hebben en daar door zelf met die onlustgevoelens aan de slag kunnen gaan zodat ze het niet hoeven botvieren op iets of iemand in de buitenwereld.

Mee eens! 
Ik vind het ook bizar dat jongens nog steeds wordt geleerd dat ze stoer (moeten) zijn en niet te veel emoties mogen laten zien. 

Feles schreef op 15-10-2022 om 15:12:

[..]

Mee eens!
Ik vind het ook bizar dat jongens nog steeds wordt geleerd dat ze stoer (moeten) zijn en niet te veel emoties mogen laten zien.

En laten we de meisjes leren dat je voor jezelf op mag komen zonder meteen een kattenkop te zijn. Niet alle mondige sterke vrouwen zijn bitches.

Moxxie schreef op 15-10-2022 om 15:23:

[..]

El laten we de meisjes leren dat je voor jezelf op mag komen zonder meteen een kattenkop te zijn. Niet alle mondige sterke vrouwen zijn bitches.

Dat ook. 

Lexus

Lexus

15-10-2022 om 15:36 Topicstarter

bieb1963 schreef op 15-10-2022 om 15:08:

[..]

Huh???? Wie zegt dat 1 van mijn postings mij spijt? Waar moet ik spijt van hebben?? Ik vind het alleen heel vreemd als er een topic wordt gestart je daar niet gewoon over mag meedenken, filosoferen enz.

Sorry zeg je als het je spijt, Jij zei sorry maar het speet je niet dus. QED

Lexus schreef op 15-10-2022 om 15:36:

[..]

Sorry zeg je als het je spijt, Jij zei sorry maar het speet je niet dus. QED

Tjesus, doe niet zo dom. Ik zeg geen sorry over de inhoud van mijn reactie, maar over het feit dat ik blijkbaar sowieso niet iets inhoudelijks over mag zeggen. 

Feles schreef op 15-10-2022 om 15:12:

[..]

Mee eens!
Ik vind het ook bizar dat jongens nog steeds wordt geleerd dat ze stoer (moeten) zijn en niet te veel emoties mogen laten zien.

Ook mee eens. Daar zit vast een punt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.