Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Femicide (vrouwenmoord)


DS1971 schreef op 13-10-2022 om 20:35:

[..]

Dus het is eigenlijk net zoiets als in een discussie op zeker moment te beweren dat het hier een vrouwenforum is en dat je als man gewoon moet luisteren, waarmee wordt bedoeld: ja en amen zeggen.

Nee, dan hebben we dat vastgesteld.

Volgens mij heb ik in dit topic bondig en zo helder mogelijk mijn argumenten uiteengezet, zonder jou of wie dan ook als deelnemer te diskwalificeren, en zonder er allerlei andere zaken bij te halen. 
Nu heb je een dispuut met iemand anders over of dit een vrouwenforum is ja/nee, en dat gebruik je om een of andere reden als argument tegen mij. Dat vind ik een teleurstellende reactie. 

Mischa83 schreef op 13-10-2022 om 20:47:

Wel bijzonder dat een draadje over femicide gekaapt wordt door verongelijkte foeterende mannen.

Nou, dit!

Wow, je kunt hier blijkbaar niet eens meer een topic over femicide openen, want dan zijn een paar mannen op hun pik getrapt. Wat een sneu gedoe zeg.

Ik voel me de laatste tijd eigenlijk niet meer vrij op viafora om topics te openen over vrouwenzaken of er in te reageren, want er komen altijd dezelfde paar mannen op af om de boel te verzieken en te mansplainen. En zo toevallig: ze hebben allemaal een ban op viva. Maar dat ligt natuurlijk niet aan hen, neuh.... 

Valdemar schreef op 13-10-2022 om 18:49:

[..]


Mijn punt? Geweld komt voor in onze samenleving, maar doen alsof hiervan vrouwen enkel het slachtoffer zijn is van de pot gerukt.

Wat reageer jij toch steeds ontzettend emotioneel en aangebrand. Er is hier helemaal niemand die beweert dat alleen vrouwen het slachtoffer van geweld zijn. Maar dit topic gaat  over vrouwen die door mannen worden vermoord. Dus is dat het onderwerp waarover geschreven wordt. 

De intimidatie, angst en dreiging waar veel vrouwen mee te maken krijgen kun je je gewoon niet voorstellen als man. En wees blij! 

Maar wees ook bescheiden; probeer ook eens oprecht te luisteren als je je wilt mengen in een gesprek over dit onderwerp. Niet alleen maar zenden. Niet alleen maar beter weten en de ongewenste toehoorder overstelpen met niet relevante links. Wat doet een link naar een wetenschappelijk artikel voor mij als ik een gesprek aan wil gaan over angst en intimidatie die ik als vrouw meemaak? (Je hoeft deze vraag niet te beantwoorden met artikelen🤭)

'Be the change you want to see in the world'. Van Ghandi, ook een kerel😜. 

Ginevra schreef op 13-10-2022 om 20:48:

[..]

Volgens mij heb ik in dit topic bondig en zo helder mogelijk mijn argumenten uiteengezet, zonder jou of wie dan ook als deelnemer te diskwalificeren, en zonder er allerlei andere zaken bij te halen.
Nu heb je een dispuut met iemand anders over of dit een vrouwenforum is ja/nee, en dat gebruik je om een of andere reden als argument tegen mij. Dat vind ik een teleurstellende reactie.

Dat was inderdaad niet fair. Excuses.

Rondstruiner schreef op 13-10-2022 om 20:50:

[..]

Nou, dit!

Wow, je kunt hier blijkbaar niet eens meer een topic over femicide openen, want dan zijn een paar mannen op hun pik getrapt. Wat een sneu gedoe zeg.

Ik voel me de laatste tijd eigenlijk niet meer vrij op viafora om topics te openen over vrouwenzaken of er in te reageren, want er komen altijd dezelfde paar mannen op af om de boel te verzieken en te mansplainen. En zo toevallig: ze hebben allemaal een ban op viva. Maar dat ligt natuurlijk niet aan hen, neuh....

Ik heb helemaal geen ban op Viva.

Mijn insteek is om hier gewoon op een volwassen manier een discussie over te voeren en het is wel zo handig om dan bij de feiten te blijven. 

Maar voor sommigen lijkt het een probleem als feiten benoemd worden zodra ze niet passen in het narratief.

Mischa83 schreef op 13-10-2022 om 21:08:

De intimidatie, angst en dreiging waar veel vrouwen mee te maken krijgen kun je je gewoon niet voorstellen als man. En wees blij!

Maar wees ook bescheiden; probeer ook eens oprecht te luisteren als je je wilt mengen in een gesprek over dit onderwerp. Niet alleen maar zenden. Niet alleen maar beter weten en de ongewenste toehoorder overstelpen met niet relevante links. Wat doet een link naar een wetenschappelijk artikel voor mij als ik een gesprek aan wil gaan over angst en intimidatie die ik als vrouw meemaak? (Je hoeft deze vraag niet te beantwoorden met artikelen🤭)

'Be the change you want to see in the world'. Van Ghandi, ook een kerel😜.

Waarom zou een man zich niet voor kunnen stellen hoe het is om geïntimideerd en bedreigd te worden?


Ik heb het ook helemaal niet ontkend. Integendeel zelfs. Het is derhalve een stropop argument.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

13-10-2022 om 22:37

Mischa83 schreef op 13-10-2022 om 20:47:

Wel bijzonder dat een draadje over femicide gekaapt wordt door verongelijkte foeterende mannen.

En alweer een uitsmijter gedrenkt in mannenhaat, seksisme iemand?  
Als je er niet tegen kunt dat je op een forum verschillende meningen tegenkomt, dan is een forum misschien niet de geschikte plek voor jou.

Net als het bericht van Rondstruiner, waarin ze zich compleet wikkelt in een slachtofferrol en zich niet meer zou veilig voelen door de berichten die sommige mannen hier plaatsen. Sorry, maar ik probeer hier weer te geven dat femicide een heel marginaal verschijnsel is en dat daarnaast het onveiligheidsgevoel niet alleen voorbehouden is aan vrouwen. 

Bericht verwijderd.

Lexus

Lexus

13-10-2022 om 23:02 Topicstarter

tja er zijn ook bewegingen in de wereld die beweren dat zwarte mensen die zeggen "black lifes matter" witte mensen discrimineren

Het is wel bijzonder om te zien wat zo'n 'marginaal' onderwerp teweeg brengt!

Valdemar schreef op 13-10-2022 om 20:33:

[..]

Moeten we daaruit besluiten dat omdat er hier een minderheid van mannen is, zij hier gewoon belachelijk gemaakt kunnen worden, dat je ze kunt kleineren?
Echt, je bent geen haar beter dan mannen die binnen een relatie hun vrouw onderdrukken; je doet exact hetzelfde omdat je meent in een machtspositie te verkeren waarbij een meerderheid je mening onderschrijft.

Ik vind je geen man maar een stampende kleuter. 

DS1971 schreef op 13-10-2022 om 20:35:

[..]

Dus het is eigenlijk net zoiets als in een discussie op zeker moment te beweren dat het hier een vrouwenforum is en dat je als man gewoon moet luisteren, waarmee wordt bedoeld: ja en amen zeggen.

Nee, dan hebben we dat vastgesteld.

Er is niks mis mee om wat beter te luisteren als het gaat over gevoelige onderwerpen over vrouwen. Juist als man kun je hiervan leren. Jij staat meteen vooraan met je betweterige argumenten. 


 

DS1971 schreef op 13-10-2022 om 21:45:

[..]

Ik heb helemaal geen ban op Viva.

Mijn insteek is om hier gewoon op een volwassen manier een discussie over te voeren en het is wel zo handig om dan bij de feiten te blijven.

Maar voor sommigen lijkt het een probleem als feiten benoemd worden zodra ze niet passen in het narratief.

We zijn hier niet in de rechtbank dus wees niet altijd zo gebrand op gelijk krijgen.  

Roodkapjeendewolf schreef op 14-10-2022 om 07:41:

[..]

Er is niks mis mee om wat beter te luisteren als het gaat over gevoelige onderwerpen over vrouwen. Juist als man kun je hiervan leren. Jij staat meteen vooraan met je betweterige argumenten.


In tegenstelling tot wat jij denkt gaat dit onderwerp niet alleen vrouwen aan, maar iedereen. Het is in ieders belang dat de maatschappij veiliger wordt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.