Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Femicide (vrouwenmoord)


Valdemar schreef op 13-10-2022 om 18:49:

[..]

Enkele zeer korte links:
https://www.cbs.nl/nl-nl/faq/emancipatie/hoeveel-mannen-en-vrouwen-hebben-te-maken-met-huiselijk-geweld-

https://slachtofferwijzer.nl/organisatie/mannenmishandeling/

https://archief.brainwash.nl/bijdrage/doorbreek-het-taboe-rond-mannelijke-slachtoffers-van-seksueel-geweld


Mijn punt? Geweld komt voor in onze samenleving, maar doen alsof hiervan vrouwen enkel het slachtoffer zijn is van de pot gerukt.

Ik geloof ook niet dat iemand dat zegt, maar dit draadje gaat nou eenmaal over femicide. 

Het stoort mij dan weer dat mannetjes zoals jij het nodig vinden de boel te bagatelliseren. Beter zou je eens luisteren naar vrouwen. 

Roodkapjeendewolf schreef op 13-10-2022 om 18:37:

[..]

De meeste moorden van vrouwen gaat in de basis over vrouwenhaat. Vrouwenhaat is een containerbegrip waar veel zaken onder vallen: Seksualisering , seksisme, discriminatie, vrouwenhandel, loverboy, uitbuiting, eer gerelateerd geweld, intimidatie, bedreiging, aanranding, verkrachting, huiselijk geweld, victim blaming etc.
Het is een feit dat vrouwen in de hele wereld hier meer mee te maken hebben dan een gemiddelde man ( en dat jij als man deze impact nooit echt zult begrijpen. Het zou je sieren om het te willen begrijpen ipv het steeds te weerleggen) Haat is de grondslag. De haat op vrouwen omdat ze te sexy, mooi, te mannelijk, grappig, lelijk of slim zijn. Te oud of te jong, bijdehand of te dom, te hoerig of te preuts. te uitdagend of dominant. Teveel willen of juist te weinig, niet luisteren of teveel claimen enz enz
Vanuit geloof en cultuur is de vrouw door de eeuwen heen het bezit van de man. Hij beoordeeld en bepaald. Als zijn ego gekrenkt raakt door een vrouw dan komen verschillende gradaties van haat omhoog. En dat kan heel gevaarlijk zijn en zelfs uitlopen tot moord.


Je verwart nu echt jouw mening met feiten.

Roodkapjeendewolf schreef op 13-10-2022 om 19:01:

[..]

Gelukkig hebben we jou om mij op de plek te zetten.

Een man die precies weet wat vrouwenhaat is en wat zin en onzin is.
Een echte vrouwen kenner op een vrouwenforum.

Sinds wanneer is dit een vrouwenforum?

DS1971 schreef op 13-10-2022 om 19:39:

[..]

Sinds wanneer is dit een vrouwenforum?

Dat was Viva ook al hoor: van en voor vrouwen. Ik heb niks tegen mannen op dit forum maar het valt me wel op dat ze een andere denkwijze hebben  en zeker op dit draadje. Persoonlijk zou ik het een afknapper vinden als ik een man zou daten die hier ook schrijft.

Bakblik schreef op 13-10-2022 om 12:59:

Ik lees hier steeds het woord vrouwenhaat maar is het echt zo dat, de mannen die overgaan tot femicide, vrouwen haten en dan vrouwen in het algemeen of alleen die ene specifieke vrouw die ze aanvallen?

De mannen die vrouwen haten, zullen zelden van zichzelf zeggen dat ze vrouwen haten. Integendeel, het zijn juist vrouwenliefhebbers! Ze willen namelijk graag neuken, of een vrouw eens even lekker bij dr billen of borsten grijpen. Moet het wel een lief vrouwtje zijn natuurlijk,  niet zo’n chagrijnig pokkewijf. 

De haat wordt pas zichtbaar als de vrouw niet doet wat van haar verlangd wordt. Ze is niet lief, ze glimlacht niet, ze is agente en slingert je op de bon, ze is je baas en geeft je geen promotie, ze wil een baan terwijl jij wil dat ze thuisblijft, ze spreekt je tegen terwijl je maten erbij zijn….. 

Dan ontstaat agressie. Ze moet een goede beurt hebben, haar bek houden, haar plaats kennen, of terug naar het aanrecht (hahaha, goeie bak man!). 

Dat is vrouwenhaat. De agressie tegen de vrouw als die zich gedraagt als een zelfstandig denkend en handelend mens. 

Net zoals het ook racistisch is om vriendelijk te zijn tegen de zwarte schoonmaker maar hem voor aap of nikker uit te maken als hij zich als gelijke opstelt. 

DS1971 schreef op 13-10-2022 om 19:39:

[..]

Sinds wanneer is dit een vrouwenforum?

Als je zo van de feiten bent dan ken je vast wel het percentage van vrouwen en mannen op dit forum. 

DS1971 schreef op 13-10-2022 om 19:37:

[..]

Je verwart nu echt jouw mening met feiten.

vind jij 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

13-10-2022 om 20:33

Roodkapjeendewolf schreef op 13-10-2022 om 20:24:

[..]

Als je zo van de feiten bent dan ken je vast wel het percentage van vrouwen en mannen op dit forum.

Moeten we daaruit besluiten dat omdat er hier een minderheid van mannen is, zij hier gewoon belachelijk gemaakt kunnen worden, dat je ze kunt kleineren? 
Echt, je bent geen haar beter dan mannen die binnen een relatie hun vrouw onderdrukken; je doet exact hetzelfde omdat je meent in een machtspositie te verkeren waarbij een meerderheid je mening onderschrijft. 

watertoren schreef op 13-10-2022 om 19:54:

[..]

Dat was Viva ook al hoor: van en voor vrouwen. Ik heb niks tegen mannen op dit forum maar het valt me wel op dat ze een andere denkwijze hebben en zeker op dit draadje. Persoonlijk zou ik het een afknapper vinden als ik een man zou daten die hier ook schrijft.

Ze zullen het zelf denk ik toch wel beter weten: Op Viafora is iedereen welkom: jong, oud, man, vrouw

Ginevra schreef op 13-10-2022 om 20:24:

[..]

De mannen die vrouwen haten, zullen zelden van zichzelf zeggen dat ze vrouwen haten. Integendeel, het zijn juist vrouwenliefhebbers! Ze willen namelijk graag neuken, of een vrouw eens even lekker bij dr billen of borsten grijpen. Moet het wel een lief vrouwtje zijn natuurlijk, niet zo’n chagrijnig pokkewijf.

De haat wordt pas zichtbaar als de vrouw niet doet wat van haar verlangd wordt. Ze is niet lief, ze glimlacht niet, ze is agente en slingert je op de bon, ze is je baas en geeft je geen promotie, ze wil een baan terwijl jij wil dat ze thuisblijft, ze spreekt je tegen terwijl je maten erbij zijn…..

Dan ontstaat agressie. Ze moet een goede beurt hebben, haar bek houden, haar plaats kennen, of terug naar het aanrecht (hahaha, goeie bak man!).

Dat is vrouwenhaat. De agressie tegen de vrouw als die zich gedraagt als een zelfstandig denkend en handelend mens.

Net zoals het ook racistisch is om vriendelijk te zijn tegen de zwarte schoonmaker maar hem voor aap of nikker uit te maken als hij zich als gelijke opstelt.

Dus het is eigenlijk net zoiets als in een discussie op zeker moment te beweren dat het hier een vrouwenforum is en dat je als man gewoon moet luisteren, waarmee wordt bedoeld: ja en amen zeggen.

Nee, dan hebben we dat vastgesteld.

Roodkapjeendewolf schreef op 13-10-2022 om 20:24:

[..]

Als je zo van de feiten bent dan ken je vast wel het percentage van vrouwen en mannen op dit forum.

Dus fora zijn afwisselend mannen- of vrouwenfora.

Mooie simplistische wereld leef jij in.

DS1971 schreef op 13-10-2022 om 20:33:

[..]

Ze zullen het zelf denk ik toch wel beter weten: Op Viafora is iedereen welkom: jong, oud, man, vrouw

Precies, via fora zet zich volgens mij helemaal niet neer als specifiek “vrouwenforum” Je zou hooguit kunnen zeggen dat het percentage vrouwen (een stuk) hoger is. 

Roodkapjeendewolf schreef op 13-10-2022 om 20:25:

[..]

vind jij

Nee, dat is wel een feit hoor. 

Je zou jezelf eens af moeten vragen waarom feminisme zich zo heeft ontwikkeld dat de meeste vrouwen zich er vanaf hebben gekeerd. 

Dat ligt niet aan waar feminisme om is begonnen, want dat onderschrijft ieder weldenkend mens. Dat ligt veeleer aan de uitwassen zoals slachtofferschap, onder het mom van gelijkheid zelf privileges opeisen, enz.

MidasWolf schreef op 13-10-2022 om 20:36:

[..]

Precies, via fora zet zich volgens mij helemaal niet neer als specifiek “vrouwenforum” Je zou hooguit kunnen zeggen dat het percentage vrouwen (een stuk) hoger is.

En zelfs al zou dat zo zijn... Hoe zouden we mannen noemen die op een forum tegen de aanwezige vrouwen zeggen dat het een mannenforum is en dat ze er eigenlijk niet thuishoren?

Vrouwenhaters? Zou zo maar eens de spijker op de kop kunnen zijn.

Wel bijzonder dat een draadje over femicide gekaapt wordt door verongelijkte foeterende mannen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.