Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Fleurtje_5

Fleurtje_5

25-08-2024 om 11:29 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 25-08-2024 om 11:24:

[..]

Nieuwspaal is een satirische site en is absoluut zo nep als het maar kan. En werkelijk als jij denkt dat zoiets klopt, daar kan ik echt niet bij. En foto's kunnen geshopt worden, dus ja.

Edit: als je google even aanslingert dan zie je het zo: https://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuwspaal


De wenkbrauwen van Femke zien er in het echt zo uit als op de foto. Helaas, want ik vind het zo'n knappe dame, maar die wenkbrauwen hadden iets minder gemogen. Voorheen waren ze veel mooier.

Dat iemand zich zulke wenkbrauwen laat maken kan ik dan weer niet bij. Maar die zijn dus wel echt.

ps. dank je wel voor de link van wikipedia.

Fleurtje_5 schreef op 25-08-2024 om 11:20:

Ik las gisteren twee berichten over de wenkbrauwen van Femke Wiersma BBB. Maar ik weet niet of ik dat serieus moet nemen. De site 'Nieuwspaal' ken ik niet.

Het ene bericht is van juni '24. Milieuorganisaties zouden bezorgd zijn en wilden weten met welk materiaal de wenkbrauwen zijn gemaakt en of de wenkbrauwen nog in natuurlijke staat terug gebracht konden worden.

Het tweede bericht worden de wenkbrauwen toegevoegd aan de lijst Beschermde Nederlandse Schilderwerken

Maar op X zag ik ook een foto van Femke met de wenkbrauwen staan.

Jij hebt wel echt moeite om echt van nepnieuws te onderscheiden hè?

Als je dit al niet ziet en überhaupt geen bronnen onderzoeken, doet als je het je afvraagt, snap ik wel waarom je ook regelmatig met dubieuze YouTube links aankomt als zijnde de waarheid.

Echt probeer kritisch te leren zijn op het nieuws dat je binnen krijgt voordat je het als waarheid aanneemt

En waarom zijn de wenkbrauwen van Femke nieuws in het formatie-topic? 

Friezinnetje schreef op 25-08-2024 om 12:36:

En waarom zijn de wenkbrauwen van Femke nieuws in het formatie-topic?

Ik vrees omdat er weinig ander nieuws is. Het regeerprogramma dat als het goed is komende week komt, zal waarschijnlijk nauwelijks meer uitgewerkt zijn dan het coalitieakkoord op hoofdlijnen.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

25-08-2024 om 14:35 Topicstarter

Lollypopje schreef op 25-08-2024 om 12:20:

[..]

Jij hebt wel echt moeite om echt van nepnieuws te onderscheiden hè?

Als je dit al niet ziet en überhaupt geen bronnen onderzoeken, doet als je het je afvraagt, snap ik wel waarom je ook regelmatig met dubieuze YouTube links aankomt als zijnde de waarheid.

Echt probeer kritisch te leren zijn op het nieuws dat je binnen krijgt voordat je het als waarheid aanneemt


Jij ook? Ik schreef namelijk:

Maar ik weet niet of ik dat serieus moet nemen. De site 'Nieuwspaal' ken ik niet.

De laatste tijd lees ik vaker rare berichten en dan blijken ze waar te zijn. Als het een grap was vind ik het best cru om iemand op het uiterlijk belachelijk te maken. Maar eerlijk gezegd vind ik de wenkbrauwen ook iets té.

Dubieuze Youtube links? Ik weet niet of je het hebt gemerkt maar de youtube-fragmenten die ik de laatste tijd noem zijn van het kanaal van Maarten van Rossum. Je kan het eens zijn met die man of oneens, maar dubieus vind ik hem niet.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

25-08-2024 om 14:40 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 25-08-2024 om 12:36:

En waarom zijn de wenkbrauwen van Femke nieuws in het formatie-topic?


Helemaal niet nieuwswaardig. Dat vind ik net zo onnozel als al die andere dingen die geroepen worden om de nieuwe kabinetsleden te raken. Of het om Carolien van der Plas gaat, of zoals nu over de wenkbrauwen van Femke.

Satire? Was het grappig dan?

Kunnen we terug naar de inhoud alsjeblieft? 

Fleurtje_5

Fleurtje_5

25-08-2024 om 14:57 Topicstarter

https://nos.nl/artikel/2534226-schoof-over-telefoonverbod-in-ministerraad-ook-meest-hardnekkige-junks-akkoord

Het ergerde mij wel vaker als ik Kamerleden met hun mobieltje zag 'spelen' terwijl iemand aan het woord was. 
Ik raak steeds meer onder de indruk van premier Schoof.

Fleurtje_5 schreef op 25-08-2024 om 14:57:

https://nos.nl/artikel/2534226-schoof-over-telefoonverbod-in-ministerraad-ook-meest-hardnekkige-junks-akkoord

Het ergerde mij wel vaker als ik Kamerleden met hun mobieltje zag 'spelen' terwijl iemand aan het woord was.
Ik raak steeds meer onder de indruk van premier Schoof.

Waar ben je dan zo van onder de indruk? Hij heeft mobieltje verbannen, met een hardloopster op de foto gestaan, een familiedag (laten) organiseren en een soort dag met simulatie. De gemiddelde manager presteert dit ook. Of heb ik ergens zitten slapen toen hij iets indrukwekkends heeft gedaan?  De vraag is ook of we dat van hem mogen verwachten of is hij er juist om processen te begeleiden? 

 Als ik zie hoeveel minder gedoe en ruzie tussen de vier coalitiepartijen nu naar buiten komt lijkt Schoof in elk geval wel iets goed te doen. Op zijn persconferenties die ik heb teruggekeken vond ik hem het ook goed doen, al heb ik die van afgelopen vrijdag nog niet gekeken. Maar goed, nog een week en de Tweede Kamer is terug van reces, dan zal de regering echt moeten beginnen met regeren.
Ik mis van Schoof wel een beetje regie als er crisis is, waarom nam hij geen verantwoordelijkheid bij het gedoe omtrent prinses Laurentien, of nu bij het vastlopen van de Oekraïne-opvang.  Al wil men dat laatste natuurlijk niet oplossen, dat is een ingrediënt om aan te tonen dat we een crisis hebben.

Poms schreef op 25-08-2024 om 16:52:

[..]

Waar ben je dan zo van onder de indruk? Hij heeft mobieltje verbannen, met een hardloopster op de foto gestaan, een familiedag (laten) organiseren en een soort dag met simulatie. De gemiddelde manager presteert dit ook. Of heb ik ergens zitten slapen toen hij iets indrukwekkends heeft gedaan? De vraag is ook of we dat van hem mogen verwachten of is hij er juist om processen te begeleiden?

Inderdaad, het echte werk moet nog beginnen. 

Ik weet niet of ik dit artikel hier goed plaats..

https://nos.nl/artikel/2534640-nieuwe-koers-vvd-toch-iets-doen-tegen-arbeidsmigratie

“Het grote aantal arbeidsmigranten, vooral uit Oost-Europa, veroorzaakt allerlei problemen, vindt Aartsen. "Overbewoning, maatschappelijke problemen, overlast. De arbeidsmigratie is de afgelopen jaren verviervoudigd. Dat is gewoon te veel." Volgens het CBS werken er inmiddels meer dan 1,2 miljoen buitenlanders in Nederland. Ongeveer een kwart miljoen is hoogopgeleid, oftewel kennismigrant.

Alternatief: robots

De VVD wil het vooral aantrekkelijker maken voor werkgevers om in plaats van voor arbeidsmigranten te kiezen voor innovatie en mechanisatie. "Laat de tomaten door een robot plukken. Die kan ook 's nachts werken en heeft veel minder vaak last van zijn rug."

“Verslaafde, dakloze of overlastgevende arbeidsmigranten moeten makkelijk teruggestuurd kunnen worden naar hun land van herkomst. Daarvoor moet er een landelijk terugkeerbeleid komen. Ook wil de VVD kijken of er deals mogelijk zijn met landen als Polen en Roemenië om hun onderdanen terug te laten keren”.

Ik kan me hier wel in vinden.

Ik moet het nog zien, maar dit lijkt wel een wijziging in standpunt van de VVD.

Nou het klinkt in elk geval positief dat ze zich meer op de arbeidsmigranten gaan richten. Deze groep veroorzaakt overduidelijk meer overlast dan die anderhalve gelukszoeker die hier ten onrechte komt en men zich graag blind op staart.

Zilver_gray schreef op 26-08-2024 om 12:15:

Nou het klinkt in elk geval positief dat ze zich meer op de arbeidsmigranten gaan richten. Deze groep veroorzaakt overduidelijk meer overlast dan die anderhalve gelukszoeker die hier ten onrechte komt en men zich graag blind op staart.

ik hoop wel dat als ze hier iets mee doen dat ze dat niet met de botte bijl doen en de hoogopgeleide kenniswerkers nog wel hier kunnen werken. Al mag ook daar wel iets gedaan woorden met de 30% regeling. die is best flink. ik snap dat je een extra motivatie wil geven, maar deze is wel heul leuk

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.