Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Blomke82 schreef op 09-07-2024 om 16:20:

[..]

Maar wat moeten we dan, nog een paar 100 miljard er tegenaan gooien en 10 duizenden lijkzakken produceren.

Ik vind dat het eens tijd wordt om Zelensky naar onderhandelingen toe te dirigeren ipv onbeperkt wapentuig te leveren. En zowel Poetin als Zelensky water bij de wijn laten doen.

Onderhandelingen hadden bijvoorbeeld die aanval op het kinderziekenhuis kunnen voorkomen. Zelensky is ook zeker een schop onder zijn kont nodig.


Nog steeds het zo dat Poetin de oorlog is begonnen, dat hij de raketten op een kinderziekenhuis gooit. En jij gelooft dat Orban naar Poetin en Xi gaat om over vrede te praten? Ik geloof er niks van. Hij is er niet namens de EU en op persoonlijke titel. En hij heeft altijd achter Poetin gestaan, dus zal zeker niet voor Zelensky goeie dingen regelen (en voor het Oekrainse volk)

Blomke82 schreef op 09-07-2024 om 16:20:

[..]

Maar wat moeten we dan, nog een paar 100 miljard er tegenaan gooien en 10 duizenden lijkzakken produceren.

Ik vind dat het eens tijd wordt om Zelensky naar onderhandelingen toe te dirigeren ipv onbeperkt wapentuig te leveren. En zowel Poetin als Zelensky water bij de wijn laten doen.

Onderhandelingen hadden bijvoorbeeld die aanval op het kinderziekenhuis kunnen voorkomen. Zelensky is ook zeker een schop onder zijn kont nodig.

Ik word hier zo boos van dat ik niet eens reageren kan. 

Friezinnetje schreef op 09-07-2024 om 16:57:

[..]


Nog steeds het zo dat Poetin de oorlog is begonnen, dat hij de raketten op een kinderziekenhuis gooit. En jij gelooft dat Orban naar Poetin en Xi gaat om over vrede te praten? Ik geloof er niks van. Hij is er niet namens de EU en op persoonlijke titel. En hij heeft altijd achter Poetin gestaan, dus zal zeker niet voor Zelensky goeie dingen regelen (en voor het Oekrainse volk)

x1000

Friezinnetje schreef op 09-07-2024 om 16:57:

[..]


Nog steeds het zo dat Poetin de oorlog is begonnen, dat hij de raketten op een kinderziekenhuis gooit. En jij gelooft dat Orban naar Poetin en Xi gaat om over vrede te praten? Ik geloof er niks van. Hij is er niet namens de EU en op persoonlijke titel. En hij heeft altijd achter Poetin gestaan, dus zal zeker niet voor Zelensky goeie dingen regelen (en voor het Oekrainse volk)

Ja, Rusland is begonnen, absoluut! Maar na vele doden en miljarden later zitten we nog steeds in dezelfde situatie  als toen het net begon. En dat zal met de huidige situatie gewoon zo doorgaan.

Je zal toch een keer de dialoog aan moeten gaan, wil je vooruitgang boeken. 

Blomke82 schreef op 09-07-2024 om 18:51:

[..]

Ja, Rusland is begonnen, absoluut! Maar na vele doden en miljarden later zitten we nog steeds in dezelfde situatie als toen het net begon.

Je zal toch een keer de dialoog aan moeten gaan, wil je vooruitgang boeken.

Je schrijft hier in een draadje over de Nederlandse regering. Onze regering kan niet besluiten over vredesonderhandelingen. Dat zal Oekraïne zelf moeten doen. Dat ze Rusland niet vertrouwen kan ik me goed voorstellen. Het bombarderen van dat kinderziekenhuis diende geen enige militair doel, het ging alleen om angst aanjagen.Het idee dat dat voorbij zou zijn als je een vredesverdrag zou sluiten is een utopie. 

Blomke82 schreef op 09-07-2024 om 18:51:

[..]

Ja, Rusland is begonnen, absoluut! Maar na vele doden en miljarden later zitten we nog steeds in dezelfde situatie als toen het net begon. En dat zal met de huidige situatie gewoon zo doorgaan.

Je zal toch een keer de dialoog aan moeten gaan, wil je vooruitgang boeken.

Wat ontzettend naïef.

felija schreef op 09-07-2024 om 19:22:

[..]

Wat ontzettend naïef.

Naja, ik vind het naïef om te denken dat Oekraïne  dit kan winnen. Dat kan alleen met hulp van de Navo en dan ook nog alleen als de Navolanden militair ingrijpen. Wat dus neerkomt op een totale oorlog die we hier dan ook flink gaan merken. Dan heb ik toch liever eerst onderhandelingen.

Maargoed dit past idd niet in dit draadje, maar zag een post over Orban die de leiders bezoekt. Vandaar.

https://nos.nl/artikel/2528171-wereldwijde-honger-naar-coltan-zet-relatie-rwanda-congo-op-scherp

Ik weet  iets goed waar dit te plaatsen. Maar ik hoop dat de EU hier wel iets aan kan doen. Wat een situatie tussen die landen. En moeten we als EU zijnde iets doen met ontwikkelingshulp aan Rwanda wanneer zij iets te maken hebben met het "stelen" van grondstoffen van Congo?

Uiteindelijk zijn het wel de Westerse landen die hier dus weer soort van profiteren. Wij hebben de grondstoffen en de lokale bevolking heeft niks. Hoe kun je dit in godsnaam aanpakken als Internationale gemeenschap?

Blomke82 schreef op 09-07-2024 om 16:20:

[..]

Maar wat moeten we dan, nog een paar 100 miljard er tegenaan gooien en 10 duizenden lijkzakken produceren.

Ik vind dat het eens tijd wordt om Zelensky naar onderhandelingen toe te dirigeren ipv onbeperkt wapentuig te leveren. En zowel Poetin als Zelensky water bij de wijn laten doen.

Onderhandelingen hadden bijvoorbeeld die aanval op het kinderziekenhuis kunnen voorkomen. Zelensky is ook zeker een schop onder zijn kont nodig.

Niet bombarderen (door de Russen) had de aanval op het kinderziekenhuis kunnen voorkomen 

Niet dáár bombarderen had de aanval op het kinderziekenhuis kunnen voorkomen. 

Maar ga hier niet zitten beweren dat Zelensky fout zit bij die aanval. Poetin is dit gestart, niet Zelensky. Oekraïne verdedigt haar land en heeft 0 invloed op de idioten in het Kremlin. 

En nu maar weer on topic dan.

Miraval schreef op 09-07-2024 om 22:09:

https://nos.nl/artikel/2528171-wereldwijde-honger-naar-coltan-zet-relatie-rwanda-congo-op-scherp

Ik weet iets goed waar dit te plaatsen. Maar ik hoop dat de EU hier wel iets aan kan doen. Wat een situatie tussen die landen. En moeten we als EU zijnde iets doen met ontwikkelingshulp aan Rwanda wanneer zij iets te maken hebben met het "stelen" van grondstoffen van Congo?

Uiteindelijk zijn het wel de Westerse landen die hier dus weer soort van profiteren. Wij hebben de grondstoffen en de lokale bevolking heeft niks. Hoe kun je dit in godsnaam aanpakken als Internationale gemeenschap?

Voor of eigenlijk tegen diamanten uit conflictgebieden zijn ook internationale  regels. Wellicht kun je voor zeldzame grondstoffen iets vergelijkbaars doen.

Friezinnetje schreef op 09-07-2024 om 16:57:

[..]


Nog steeds het zo dat Poetin de oorlog is begonnen, dat hij de raketten op een kinderziekenhuis gooit. En jij gelooft dat Orban naar Poetin en Xi gaat om over vrede te praten? Ik geloof er niks van. Hij is er niet namens de EU en op persoonlijke titel. En hij heeft altijd achter Poetin gestaan, dus zal zeker niet voor Zelensky goeie dingen regelen (en voor het Oekrainse volk)

Precies.

En nu komt China opeens ook militaire oefeningen doen met Wit-Rusland bij de Poolse grens. 

Misschien maar eens wat meer produceren en investeren in andere lage loonlanden dan in China. Dat land is niks zonder zijn productie economie. Zijn  genoeg andere landen die niet altijd op de achtergrond vijanden van Europa aan het stimuleren zijn. 

Dit denk ik overigens al best lang. Niet alleen omdat ze het steeds duidelijker doen. 

Daglichtlamp schreef op 10-07-2024 om 07:38:

[..]

Voor of eigenlijk tegen diamanten uit conflictgebieden zijn ook internationale regels. Wellicht kun je voor zeldzame grondstoffen iets vergelijkbaars doen.

Ik hoop inderdaad dat zoiets er kan komen. Vanuit de EU maar liefst vanuit de gehele wereld. Een land wat rijk aan grondstoffen is verdient het ook om hierdoor goed te kunnen zijn voor zijn eigen bevolking. 

Fleurtje_5

Fleurtje_5

14-07-2024 om 13:05 Topicstarter

https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/artikel/5460529/reacties-wilders-timmermans-moord-aanslag-schoten-trump

Mooi gekozen woorden van premier Schoof en ook van de andere Nederlandse politici nav de aanslag op Trump.

Fleurtje_5 schreef op 14-07-2024 om 13:05:

https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/artikel/5460529/reacties-wilders-timmermans-moord-aanslag-schoten-trump

Mooi gekozen woorden van premier Schoof en ook van de andere Nederlandse politici nav de aanslag op Trump.

Om met Aisha ten Broeke te spreken: “nu is trump een presidentskandidaat die een moordaanslag overleefde, maar laten we niet vergeten dat hij nog steeds een gevaarlijke fascist is”

Fleurtje_5

Fleurtje_5

15-07-2024 om 07:40 Topicstarter

Hij kan dan wel een gevaarlijke fascist zijn. Feit is dat iemand anders gevaarlijk was met een wapen in zijn handen. 
Om nog even stil te staan bij de man die zijn leven verloor bij deze aanslag op Trump.

https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/5460607/dodelijk-slachtoffer-bij-aanslag-op-trump-was-vader-die-stierf-als-held

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.