Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Dietloverzzz schreef op 06-06-2024 om 12:24:

[..]

Met betrekking tot asielzoekers moeten ze er denk ik voor zorgen dat de instroom drastisch naar beneden gaat en dat overlastgevers en veilige landers sneller uitgezet worden. Dan zodra dit is gerealiseerd de asielzoekers zsm gaan spreiden.

De asielprocedurestop die de nieuwe coalitie wil zal ertoe leiden dat er juist niemand meer wordt uitgezet. Geen procedure = geen uitzetting. En dat zal dan logischerwijs ook nog juist een aantrekkende werking hebben op de meest kansloze - in beide betekenissen van het woord - asielzoekers. Als je overlastgevers en mensen die geen recht hebben op asiel sneller wil uitzetten moet je de procedures versnellen, niet stoppen. 

En hoe lang denk jij dat het zal duren voor de instroom naar beneden is en wat wil je in de tussentijd dan met de instroom en Ter Apel? Daar laten ophopen, ook al worden het er 5000?

Fleurtje_5

Fleurtje_5

06-06-2024 om 13:25 Topicstarter

Dietloverzzz schreef op 06-06-2024 om 10:46:

[..]

Je maakt onze mening hier wel erg belangrijk. Zo belangrijk is onze mening hier niet hoor. Echt niet. En ik ontmenselijk totaal niemand. Ik vind dat die mensen geholpen moeten worden (heb ik ook al vaker gezegd), maar ze allemaal hier huisvesten gaat gewoon niet vind ik. Onze eigen mensen hebben net zo goed een dak boven het hoofd nodig en daarin is ook al schaarste.


Precies, ik heb gisteren hier iets opgevangen over luxe buffet op een cruiseschip. Wat afgedaan werd als leugens van de PVV. 

Ik heb de berichten van dat cruiseschip (en de kosten) gisteren hier opgehaald. Als je die kosten van dat cruiseschip als opvangplek vergelijkt met de nood waar voedselbanken mee te maken, dan springen mij de tranen in de ogen.

En inderdaad heel veel mensen kunnen geen woning krijgen, slapen in een caravan, in een tentje, in een paardentrailer, of op een oud bootje en wassen zich 's winters met een washandje.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

06-06-2024 om 13:28 Topicstarter

Dietloverzzz schreef op 06-06-2024 om 10:58:

[..]

De reden waarom ik op de PVV heb gestemd is niet vanwege het standpunt mbt de asielzoekers maar juist vanwege hele andere punten. Er was daarvoor geen goed alternatief voor mij.

En trouwens als je de asielzoekers spreidt zonder dat de instroom sterk wordt beperkt dan komen er overal ter apels. Vind ik ook niet wenselijk.

En trouwens andere partijen zullen ook geen echte problemen oplossen hoor.


De politie is nu al onderbemand, en hebben het erg druk. Als het overal een Ter Apel word zijn de hakken van de dam.

Het vorige kabinet is gevallen vanwege migratie. En kon het ook niet oplossen.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

06-06-2024 om 13:31 Topicstarter

Dietloverzzz schreef op 06-06-2024 om 11:25:

[..]

Nee helemaal niet. Dat zie ik echt anders. Als je stemt kun je het toch nooit honderd procent goed doen. Nooit. Iedere partij heeft weer standpunten die voor bepaalde groepen nadelig zijn. Dus iedereen kiest een partij uit op basis van de punten die diegene belangrijk vindt. Als je bv vanwege onderwijs standpunten op een dierenpartij stemt dan is dat helemaal prima en dat is dat ook jouw goed recht.

Daarna gaan de partijen die een coalitie vormen aan de slag. Bevalt hetgeen ze doen niet dan kiezen mensen weer wat anders als ze dat willen bij de volgende verkiezingen. Als je kiest voor wat er al zat dan krijg je sowieso weer wat je kreeg.

In eerste instantie misschien wel even, maar zolang de instroom hoog blijft stroomt de rest uiteindelijk ook vol.
Dan krijg je overal ter apels. Dus ook dat zie ik gewoon echt anders. Er is al vaker een ander standpunt hierover naar voren gebracht door anderen hier, maar dat maakt niet dat ik daar hetzelfde over denk.


Precies. Men kan hier nog tig malen herhalen dat ze het hier hebben uitgelegd, betekend niet dat ik het dan met datgene eens ben, want het KLOPT gewoon niet.

Fleurtje_5 schreef op 06-06-2024 om 13:25:

[..

Ik heb de berichten van dat cruiseschip (en de kosten) gisteren hier opgehaald. Als je die kosten van dat cruiseschip als opvangplek vergelijkt met de nood waar voedselbanken mee te maken, dan springen mij de tranen in de ogen.


Opnieuw: als je tegen de oplossing bent die het gebruik van cruiseschepen en hotels als opvang overbodig maakt verlies je recht van spreken.

Daglichtlamp schreef op 06-06-2024 om 13:33:

[..]


Opnieuw: als je tegen de oplossing bent die het gebruik van cruiseschepen en hotels als opvang overbodig maakt verlies je recht van spreken.

Plus dat het enorm misleidend is om te doen alsof dure opvang dus luxe opvang inhoudt. Het is niet duur omdat die mensen allemaal luxe krijgen, het is duur omdat het acuut en houtje-touwtje geregeld moet worden, ipv veel goedkopere structurele opvang.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

06-06-2024 om 14:03 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 06-06-2024 om 13:33:

[..]


Opnieuw: als je tegen de oplossing bent die het gebruik van cruiseschepen en hotels als opvang overbodig maakt verlies je recht van spreken.


Bied dan ook al die mensen die naar de voedselbank moeten lopen een ontbijtbuffet op een cruiseschip of in een luxe hotel aan. Of blijven we bij dat onderscheid maken?

Opnieuw: Dat men noodgedwongen cruiseschepen, hotels en vakantieparken moeten volstoppen betekend dat er plaats te kort is. 

Die cruiseschepen liggen niet in Ter Apel waar volgens mij het grootste asielzoekercentra ligt. Die hotels, vakantieparken en schepen liggen allemaal niet in Ter Apel. Die liggen verspreid over het hele land.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

06-06-2024 om 14:07 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 05-06-2024 om 19:23:

Kosten per week:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1690442818/miljoenenstrop-door-opvang-asielzoekers-in-hotels-geld-vliegt-de-schatkist-uit


Leg bovenstaande eens uit aan de mensen van de voedselbank:

https://www.levensmiddelenkrant.nl/voedselbanken-nederland-uit-zorgen-over-afname-donaties

Dit betekent dat er een groot tekort ontstaat voor de klanten van de Voedselbanken en dat gaat de komende jaren niet verbeteren.
Bestuurslid Voedselverwerving Voedselbank Nederland, Paul van Berkel, vertelt aan Levensmiddelenkrant hoe nijpend dit probleem is en doet namens de organisatie een oproep.

Voedselbanken Nederland bestaat uit tien distributiecentra en 177 banken met 500 afgiftepunten, over het hele land verspreid. De organisatie draait uitsluitend op vrijwilligers, van inpakker tot chauffeur en coördinatoren.

...............

Zorgwekkende terugloop
De getroffen maatregelen, zoals aanbiedingen en kortingen op overgebleven voedsel in de supermarkten werpen hun vruchten af en consumenten maken hier flink gebruik van. Hierdoor ontstaat een tekort aan gezonde levensmiddelen voor de Voedselbanken. “We zijn volledig afhankelijk van samenwerkingen en donaties om mensen die onder de armoedegrens leven, te kunnen helpen.

Fleurtje_5 schreef op 06-06-2024 om 14:03:

[..]


Bied dan ook al die mensen die naar de voedselbank moeten lopen een ontbijtbuffet op een cruiseschip of in een luxe hotel aan. Of blijven we bij dat onderscheid maken?

Opnieuw: Dat men noodgedwongen cruiseschepen, hotels en vakantieparken moeten volstoppen betekend dat er plaats te kort is.

Die cruiseschepen liggen niet in Ter Apel waar volgens mij het grootste asielzoekercentra ligt. Die hotels, vakantieparken en schepen liggen allemaal niet in Ter Apel. Die liggen verspreid over het hele land.

Nogmaals: de mensen die opgevangen worden in hotels of op cruiseschepen krijgen geen luxe (ontbijt)buffet. Wanneer ga je dat nou eens geloven van mij, van Nicole en wie dat nog meer zeggen? 

Ik werk met kinderen uit de noodopvang in een hotel. Er zijn maaltijden beschikbaar maar sober en als je het niet lust/niet vertrouwd dan eet je dus nog soberder. Alleen de rijst en de groente maar geen vlees of kaas. 

Ga eens kijken op zo'n locatie er gaat een wereld voor je open! 

Nicole123 schreef op 06-06-2024 om 12:59:

[..]

De asielprocedurestop die de nieuwe coalitie wil zal ertoe leiden dat er juist niemand meer wordt uitgezet. Geen procedure = geen uitzetting. En dat zal dan logischerwijs ook nog juist een aantrekkende werking hebben op de meest kansloze - in beide betekenissen van het woord - asielzoekers. Als je overlastgevers en mensen die geen recht hebben op asiel sneller wil uitzetten moet je de procedures versnellen, niet stoppen.

En hoe lang denk jij dat het zal duren voor de instroom naar beneden is en wat wil je in de tussentijd dan met de instroom en Ter Apel? Daar laten ophopen, ook al worden het er 5000?

Ik denk ook dat Nederland juist minder aantrekkelijk wordt om daarheen te komen. Met de instroom maar beneden krijgen daar zullen ze met spoed wat aan laten doen voordat het nog meer een crisis wordt. Het verdere hoe laat ik graag aan de politici over. Het is hun taak gelukkig niet die van mij. Spreiden vind ik onverantwoord zolang de instroom niet is aangepakt.

Fleurtje_5 schreef op 06-06-2024 om 14:03:

[..]


Bied dan ook al die mensen die naar de voedselbank moeten lopen een ontbijtbuffet op een cruiseschip of in een luxe hotel aan. Of blijven we bij dat onderscheid maken?

Opnieuw: Dat men noodgedwongen cruiseschepen, hotels en vakantieparken moeten volstoppen betekend dat er plaats te kort is. 

Inderdaad! En hoe komt het dat er plaats tekort is? Niet omdat er meer mensen het land binnenstromen, maar omdat de faciliteiten die er waren om deze mensen op te vangen gesloten zijn. 

 Ik heb dan ook op een partij gestemd die realistische plannen had voor het terugdringen van armoede. Volgens mij de beste manier om voedselbanken overbodig te maken.

En in feite geldt hier hetzelfde, als je niet stemt op een partij met haalbare plannen om iets te doen aan armoede , waarom doe je dan hier alsof je dat wel belangrijk vindt?

LydiaDietz schreef op 06-06-2024 om 14:24:

[..]

Inderdaad! En hoe komt het dat er plaats tekort is? Niet omdat er meer mensen het land binnenstromen, maar omdat de faciliteiten die er waren om deze mensen op te vangen gesloten zijn.

en omdat er grootschalig bezuinigd is op IND capaciteit, zodat asielzoekers veel te lang in de procedure zitten.

Daglichtlamp schreef op 06-06-2024 om 14:34:

En in feite geldt hier hetzelfde, als je niet stemt op een partij met haalbare plannen om iets te doen aan armoede , waarom doe je dan hier alsof je dat wel belangrijk vindt?

Maar wat is haalbaar. De een denk dat iets haalbaar is terwijl de ander denkt van niet. Het blijft altijd maar gissen. Zeker voor ons burgers. Op welke partij heb jij gestemd?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.