Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Dietloverzzz schreef op 04-07-2024 om 20:42:

[..]

Wat een drama. Gtst is er niets bij. Wel lachwekkend allemaal.

tja, vind het maar lachwekkend. Het is om te janken toch? We staan er mooi op in de rest van Europa. 

Dietloverzzz schreef op 04-07-2024 om 20:42:

[..]

Wat een drama. Gtst is er niets bij. Wel lachwekkend allemaal.

Ik zou werkelijk niet weten wat hier lachwekkend aan is. 

Hoe moet Schoof op een Europese top zo ooit gezag uitstralen? Ik vrees dat onze nieuwe  Eurocommissaris tevreden gaat moeten zijn met een hele onbelangrijke portefeuille. Het is voor Schoof daar toch al lastig onderhandelen omdat hij in Europa niet kan terugvallen op een politieke familie.

Friezinnetje schreef op 04-07-2024 om 21:07:

[..]

tja, vind het maar lachwekkend. Het is om te janken toch? We staan er mooi op in de rest van Europa.

Nou inderdaad, om je kapot te schamen. 

Was gewoon te verwachten dat de oppositie gifpijltjes zou gaan schieten. Ik denk dat Agema de tweet heeft verzonden om de oppositie te vertellen dat Halsema ooit precies hetzelfde heeft gezegd als de PVV over hoofddoekjes en dat niemand dat toen schandalig vond omdat ze Groenlinks was. 

Ik denk dat Agema dat deed omdat ze de kiezers wou vertellen dat ze nog steeds de PVV waren en geen kleurloos onderdeel van de regering.

Maar het is ook een feit dat je als minister in een kabinet je eigen mening en kleur niet meer mag uitdragen dus ik zou dat niet meer herhalen in haar plaats. Wat ze dan ook beloofd heeft aan Schoof.

Waar het om gaat is oplossingen te verzinnen in de vorm van goede wetgeving. We leerden overigens ook Baudet onverwachts kennen als komiek.

Misschien dat we ooit nog uitsluitsel kunnen krijgen van Halsema of ze nog dezelfde visie heeft op hoofddoekjes als toen. 

Maar het spits is eraf en ik hoop dat er nu wetten worden gemaakt. Ben wel benieuwd wie nog werkt van de zomer en wie op vakantie gaat. Dat vind ik pas écht interessant. 

Dietloverzzz schreef op 04-07-2024 om 20:42:

[..]

Wat een drama. Gtst is er niets bij. Wel lachwekkend allemaal.

Lachen....dat zooitje ongeregeld moet de belangen van alle burgers behartigen. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

04-07-2024 om 21:44

Het is genant en contraproductief.

Waar hebben wij naar zitten kijken, valse start van het kabinet. Nu Wilders geen premier is geworden zal hij het zeker niet laten om zijn PVV geluid (hard) te laten horen.

Ben benieuwd hoe het verder gaat lopen, laat ze maar eens regeren. Dan kunnen we zien hoe zij het waar willen gaan maken.

Hoe kun je trouwens over de inhoud debatteren, als er nog helemaal geen inhoud is? Alleen iets op hoofdlijnen...

Poezel_en_Wip schreef op 04-07-2024 om 21:11:

[..]

Ik zou werkelijk niet weten wat hier lachwekkend aan is.

Ach beetje soap en sensatie is nooit weg toch. Het is gewoon een gekke show van hen (regering en oppositie) allemaal in Den Haag. Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen.

Dietloverzzz schreef op 04-07-2024 om 22:14:

[..]

Ach beetje soap en sensatie is nooit weg toch. Het is gewoon een gekke show van hen (regering en oppositie) allemaal in Den Haag. Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen.

Doe je het erom? 

Dietloverzzz schreef op 04-07-2024 om 22:14:

[..]

Ach beetje soap en sensatie is nooit weg toch. Het is gewoon een gekke show van hen (regering en oppositie) allemaal in Den Haag. Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen.

Had een heel verhaal geschreven, maar me bedacht want toch volledig zinloos. Ik kan jou echt niet (meer) serieus nemen. 

felija schreef op 04-07-2024 om 22:35:

[..]

Doe je het erom?

Waarom? Omdat ik me er niet druk om maak, er gewoon om lach en dat allemaal niet zo serieus neem? Ik vind dat zelf fijner dan negatieve gevoelens erover hebben zoals sommige anderen hier. Maar iedereen is anders en iedereen moet het zelf weten hoe ze er naar kijken.

Poezel_en_Wip schreef op 04-07-2024 om 22:36:

[..]

Had een heel verhaal geschreven, maar me bedacht want toch volledig zinloos. Ik kan jou echt niet (meer) serieus nemen.

Prima hoor dat moet je lekker zelf weten. Ik lig er niet wakker van.

Ben benieuwd hoe het met die moties gaat aflopen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.