Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


 Wilders die het ongekend noemt dat moties van wantrouwen ingediend worden. Net alsof hij niet altijd moties van wantrouwen indiende.

Zorroo schreef op 04-07-2024 om 19:04:

[..]

Tja, jij ziet dat als zuigen. Ik vind het juist goed en noodzakelijk dat er flink wordt doorgevraagd op de dubieuze kanten van dit kabinet. Dat is geen kwestie van op de man spelen, er zijn grote zorgen over de integriteit van diverse leden. En zorgen over de ware agenda van de PVV. Dat is op grond van daden, uitspraken en meningen uit het verleden. Natuurlijk moet dat besproken worden. Het is niet alsof het klein bier is. Zie het als een kans voor Schoof om duidelijk te maken hoe hij de dingen ziet en hoe hij zich verhoudt tot deze kwesties.

Ik vind het sowieso heel raar dat de mensen die dit kabinet met hun stem in het pluche hebben geholpen, er blijkbaar heel slecht tegen kunnen dat hun kant van de politiek nu kritisch bevraagd wordt, op alle aspecten, dus over achtergronden én inhoud. Wat had je dan verwacht? De oppositie is geen slechte verliezer, zij doen precies wat hun taak is.

En Wilders sneren zijn vaak echt wel meer dan 'wat lomp'. Als iemand goed op de man kan spelen, is het Wilders wel. Maar jij ziet dat blijkbaar niet, door je roze PVV-bril.

Daar blijf ik me ook maar over verbazen...Ook dat het meteen wordt geloofd: deze oppositiepartijen zijn een slechte verliezer, ze zijn alleen maar met hun ego bezig. Men slikt het onmiddellijk voor zoete koek. Eigenlijk wel fascinerend en tegelijkertijd eng dat groepen mensen schijnbaar zo denken. En zich kennelijk echt niet kunnen voorstellen dat het geen bal te maken heeft met misgunnen, maar alles met het gevaar wat linkse partijen in deze radicaal-rechtse regering zien. 

Niet tegen je verlies kunnen, gaat niet veel verder dan kleuterschoolniveau, bedenkelijk dat men juist daar mee komt als argument waarom de huidige oppositie doet wat ze doet. En volkomen blind zijn voor het feit dat oppositie voeren nu eenmaal impliceert dat je flink tegengas geeft aan het kabinet, altijd al zo geweest, niks nieuws onder de zon.

Daglichtlamp schreef op 04-07-2024 om 19:44:

Wilders die het ongekend noemt dat moties van wantrouwen ingediend worden. Net alsof hij niet altijd moties van wantrouwen indiende.

echt...niet te geloven.

Ik heb fragmenten van het debat zelf gezien, en delen uit het journaal. Als het zo moet dan haalt dit kabinet de kerst niet.

De onderlinge samenwerking spatte er vanaf….not.
En vooral dat gekibbel over statements en tweets. Wat op dat moment niet handig is. Weet Dick Schoof ook meteen wat hij aan zijn vice-premier(s) heeft.

Daglichtlamp schreef op 04-07-2024 om 19:44:

Wilders die het ongekend noemt dat moties van wantrouwen ingediend worden. Net alsof hij niet altijd moties van wantrouwen indiende.

Whahahaaaa, ik lees even bij, er is hier een hoop geschreven, maar ik blijf me vooral verbazen over de posts hier 😂

ik heb het gevoel dat er hier mens(en) bepaalde zaken aankaarten om reacties uit te lokken omdat de tegenstrijdigheden zo ongeloof duidelijk en duimendik bovenop liggen dat je niet de een kunt beschuldigen van iets wat de ander al jaren doet.. of je bent echt niet wijs. 

Elaine68 schreef op 04-07-2024 om 19:20:

[..]

Ja hoor weer een vieze vuile leugen!

Nee hoor. Puur de waarheid.


Ik vind dat iedereen in publieke functies het goede voorbeeld zou moeten geven. Ik verwacht professioneel gedrag waarbij men uiteraard van mening mag verschillen maar dat op een redelijke manier uit. Ik voel me ontheemd als ik lees en zie wat er vandaag en gisteren allemaal voorbij gekomen is. 

Baudet is compléét koekwaus!

die Baudet... ik heb er geen woorden voor. Moet wel lachen om Jetten zijn weerwoord. 

Hier kan men tenminste niet van zeggen dat het weer die vervelende linkse media is die het kabinet aanvalt.
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1427841409/verstoorde-verhoudingen-bedreigen-coalitie-nu-al
Achter de schermen bleek het bijkans nog erger. Getuigen meldden bijvoorbeeld een brullende PVV-vicepremier Fleur Agema tegen de nieuwe premier Dick Schoof. Het werd door aanwezigen niet eens ontkend. Intussen klonk in de VVD onverholen twijfel of Wilders überhaupt wel wil dat het kabinet in het zadel blijft. Tijdens. Het. Debat. Over. De. Regeringsverklaring.

Alleen al dat er gelekt wordt uit overleg tussen premiers en vicepremiers. Ongekend voor een regering die nog geen drie dagen oud is.

Daglichtlamp schreef op 04-07-2024 om 20:36:

Hier kan men tenminste niet van zeggen dat het weer die vervelende linkse media is die het kabinet aanvalt.
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1427841409/verstoorde-verhoudingen-bedreigen-coalitie-nu-al
Achter de schermen bleek het bijkans nog erger. Getuigen meldden bijvoorbeeld een brullende PVV-vicepremier Fleur Agema tegen de nieuwe premier Dick Schoof. Het werd door aanwezigen niet eens ontkend. Intussen klonk in de VVD onverholen twijfel of Wilders überhaupt wel wil dat het kabinet in het zadel blijft. Tijdens. Het. Debat. Over. De. Regeringsverklaring.

Alleen al dat er gelekt wordt uit overleg tussen premiers en vicepremiers. Ongekend voor een regering die nog geen drie dagen oud is.

Wat een drama. Gtst is er niets bij. Wel lachwekkend allemaal. 

Ik las net een stukje;

“Wilders verwijt Stephan van Baarle (Denk) dat die Agema 'kwaadaardig' noemde. ,,U zet bijna een prijs op haar hoofd."

Van Baarle in reactie: ,,Dit is wel de grootste slachtofferrol. En dat van de man die iedereen...moslims, rechters, journalisten, iedereen heeft beledigd. En dan nu huilie-huilie doen. U wordt met gelijke munt terugbetaald."

Helemaal eens met Van Baarle, wat een aansteller die Wilders!

Bikker noemt in haar tweede termijn dat Schoof meer steun kreeg van CU en CDA dan van de coalitiepartijen. Wat er gebeurd is vind ik nog steeds onwerkelijk. Ik had echt wel gedacht dat ze ruzie zouden krijgen, maar toch niet in het eerste debat over de regeringsverklaring?

https://www.ad.nl/politiek/nooit-stond-een-premier-zo-alleen-als-dick-schoof~ac8acefd/
Steun van de coalitie krijgt Schoof ondertussen amper. Sterker: de coalitiepartners vliegen elkaar in de haren. Bijvoorbeeld als VVD-leider Dilan Yesilgöz suggereert dat Wilders zijn minister Agema heeft aangezet tot haar tweet. ,,Hij zit daar ongetwijfeld achter.” Maar Wilders begint te schreeuwen en bijt haar daarna door de microfoon toe: ,,Een valse, vuile beschuldiging.”


We wachten af hoe het verder gaat. Het is een complete soap geworden daar in Den Haag. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.