Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


felija schreef op 03-07-2024 om 22:28:

[..]

Hopelijk zien de zeer rechtse kiezers tegen die tijd in, dat het alleen maar berg afwaarts gaat met de democratie onder dit kabinet en stemmen ze anders (realistischer).

De tijd zal het leren. Al heb ik voor Timmermans net zoveel antipathie als de mensen hier voor dit kabinet. 

Zorroo schreef op 03-07-2024 om 22:37:

[..]

Dat hoop ik ook. Is mijn enige hoop eigenlijk... Daarom wil ik ook zeker niet dat dit kabinet snel valt, hoe wanstaltig ook. De bla-bla hebben we nu wel gehoord. Laat het nu ook maar eens zien aan je kiezers.

Precies, van alles roepen en willen, kan iedereen, nu de concrete uitwerking.

felija schreef op 03-07-2024 om 22:33:

[..]

Wat vind je inhoudelijk sterk van Wilders? Hoe denkt hij het onderwijs, de zorg, de landbouw, de personeelstekorten, de vergrijzing, de arbeidsmigratie en de woningnood weer uit het slop te trekken? In hoeverre staat het landsbelang voorop bij die belangrijke thema's?

Hij heeft standpunten daarover die ik juist heel goed vond vandaar oa mijn stem erop. Logisch dat als je moet samenwerken dat je lang niet alle punten binnen kan halen. Hij moet met maar liefst 3 andere partijen samenwerken die in heel veel dingen ver van hem afstaan. De meeste partijen zijn te arrogant om al te overwegen met PVV samen te werken in het landsbelang dus zijn het deze partijen geworden. Ik vind het knap hoe hij ermee omgaat. Ook fakkelt hij zijn coalitiegenoten niet af, terwijl het andersom wel nu al gebeurt. En dat ondanks dat hij qua veel standpunten ver van hen af staat. Daar heb ik echt respect voor dat hij daar zo mee omgaat. En dat hij door blijft gaan ondanks dat hij zelf niet in vrijheid kan leven. Respect voor hem en ik vind hem een top politicus die bijna als enige echt recht voor de raap is. 

In het debat vond ik trouwens Bontenbal het ook best goed doen. Ik was het uiteraard  niet met hem eens maar ik vond hem wel sterk in dit debat en hem een paar goede vragen stellen.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 03-07-2024 om 22:38:

[..]

De tijd zal het leren. Al heb ik voor Timmermans net zoveel antipathie als de mensen hier voor dit kabinet.

Timmermans is ook niet mijn favoriet qua persoon, maar qua ideeën en inhoud, ben ik het meestal met hem eens. Het had van mij zeker een ander persoon mogen zijn, daar heb ik geen goede reden voor, is meer mijn gevoel. Hij weet het onvoldoende over te brengen, dat vind ik jammer.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 03-07-2024 om 22:12:

[..]

Je kunt het glas ook halfvol zien; bij een democratie kan er veel veranderen bij een volgende verkiezing. Dat kun je bij een dictatuur of autocratie wel vergeten. Ik ben blij dat ik in een democratisch land leef.

Er is geen betere optie dan democratie. Het is het minst slechte systeem. Dat schrijf ik toch. Al het andere is erger. Maar dat maakt het nog niet goed. En dat is nu te merken, helaas. Sorry, maar ik vind fans van Wilders ontzettend naïef en kortzichtig. Als je hem echt een geweldige politicus vindt, ben je gewoon in zijn mooie praatjes getrapt.

 Wilders was maar heel beperkt aanwezig in het debat. De enige die hij geinterumpeerd heeft is Timmermans. Verder heeft hij alleen zijn eigen termijn gedaan. (en zitten mopperen vanaf zijn stoel, ik denk dat hij Agema naast zich mist).

Gebruikersnaaminvullen schreef op 03-07-2024 om 22:38:

[..]

De tijd zal het leren. Al heb ik voor Timmermans net zoveel antipathie als de mensen hier voor dit kabinet.

Ik ook. Terwijl Timmermans in het begin van het debat eigenlijk mooi en pakkend begon totdat hij al snel begon over klimaat en die hetze en gezever over politieke correctheid tegen Wilders. Toen kwam hij weer elitair over. Zonde want sommige andere punten die hij noemde waren echt niet verkeerd vond ik, kwamen goed over en best interessant, maar raakten zo wel ondergesneeuwd en die paar goede dingen die hij noemde werden zo weer heel snel teniet gedaan. 

Dietloverzzz schreef op 03-07-2024 om 22:43:

[..]

Hij heeft standpunten daarover die ik juist heel goed vond vandaar oa mijn stem erop. Logisch dat als je moet samenwerken dat je lang niet alle punten binnen kan halen. Hij moet met maar liefst 3 andere partijen samenwerken die in heel veel dingen ver van hem afstaan. De meeste partijen zijn te arrogant om al te overwegen met PVV samen te werken in het landsbelang dus zijn het deze partijen geworden. Ik vind het knap hoe hij ermee omgaat. Ook fakkelt hij zijn coalitiegenoten niet af, terwijl het andersom wel nu al gebeurt. En dat ondanks dat hij qua veel standpunten ver van hen af staat. Daar heb ik echt respect voor dat hij daar zo mee omgaat. En dat hij door blijft gaan ondanks dat hij zelf niet in vrijheid kan leven. Respect voor hem en ik vind hem een top politicus die bijna als enige echt recht voor de raap is.

In het debat vond ik trouwens Bontenbal het ook best goed doen. Ik was het uiteraard niet met hem eens maar ik vond hem wel sterk in dit debat en hem een paar goede vragen stellen.

Te arrogant? De verschillen zijn dusdanig groot dat ze onoverbrugbaar zijn, dan is het niet in het landsbelang om dan toch de samenwerking aan te gaan, iets met realiteitszin. Heeft weinig met arrogantie te maken. Teveel water bij de wijn, zorgt ervoor dat het geen wijn meer is. 

felija schreef op 03-07-2024 om 22:46:

[..]

Timmermans is ook niet mijn favoriet qua persoon, maar qua ideeën en inhoud, ben ik het meestal met hem eens. Het had van mij zeker een ander persoon mogen zijn, daar heb ik geen goede reden voor, is meer mijn gevoel. Hij weet het onvoldoende over te brengen, dat vind ik jammer.

Al staat hij wel zijn mannetje en echt voor zijn ideeen dat vind ik weer wel goed aan hem. Alleen zal hij door de net verkeerde houding die hij regelmatig aanneemt en de nadruk die hij legt op net de verkeerde zaken op het verkeerde moment geen ander soort kiezers naar zich toe gaan trekken uiteindelijk. Wel vind ik het verder een sterke politicus die wel zijn mannetje staat. 

Zorroo schreef op 03-07-2024 om 22:46:

[..]

Er is geen betere optie dan democratie. Het is het minst slechte systeem. Dat schrijf ik toch. Al het andere is erger. Maar dat maakt het nog niet goed. En dat is nu te merken, helaas. Sorry, maar ik vind fans van Wilders ontzettend naïef en kortzichtig. Als je hem echt een geweldige politicus vindt, ben je gewoon in zijn mooie praatjes getrapt.

Ik zal het doorgeven aan de 2,5 miljoen stemmers 😊

felija schreef op 03-07-2024 om 22:51:

[..]

Te arrogant? De verschillen zijn dusdanig groot dat ze onoverbrugbaar zijn, dan is het niet in het landsbelang om dan toch de samenwerking aan te gaan, iets met realiteitszin. Heeft weinig met arrogantie te maken.

Dat is met deze coalitiepartijen toch ook maar dan weer op veel andere vlakken. Ze hebben er toch wat van gemaakt. 

Ik denk dat als ze ervoor open hadden gestaan dat het ook met links had gekund. Daar ben ik van overtuigd. Ik denk vooral.op het gebied van links economische onderwerpen dat er dan meer bereikt had kunnen worden voor PVV (meer overeenkomsten), maar links stond en staat er bij voorbaat niet voor open. Zonde.

Dietloverzzz schreef op 03-07-2024 om 22:55:

[..]

Dat is met deze coalitiepartijen toch ook maar dan weer op veel andere vlakken. Ze hebben er toch wat van gemaakt.

Ik denk dat als ze ervoor open hadden gestaan dat het ook met links had gekund. Daar ben ik van overtuigd. Ik denk vooral.op het gebied van links economische onderwerpen dat er dan meer bereikt had kunnen worden voor PVV (meer overeenkomsten), maar links stond en staat er bij voorbaat niet voor open. Zonde.

Alleen al op het gebied van migratie kan en wil je als (linkse) partij niet met radicaal-rechts in zee gaan, dat is ethisch gezien onoverkomelijk en druist tegen alle normen en waarden in waar je als linkse partij voor staat, dat zou kiezersbedrog zijn. En dan heb ik het alleen nog maar over migratie. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 03-07-2024 om 22:53:

[..]

Ik zal het doorgeven aan de 2,5 miljoen stemmers 😊

Ja, populisten worden populair omdat ze zich graag op de onderbuik van de kiezer richten. Alles lijkt eenvoudig en de oplossingen zijn nabij. Dat vinden veel mensen nu eenmaal heerlijk. Zeker als er onvrede heerst, wordt men hier gevoelig voor. 

Ik kan me het minst vinden in standpunten van Volt, GL/PvdA, PvdD. Het meest in VVD, CDA, JA21 en de stemwijzer gaf ook altijd PVV aan maar dat kies ik uit principe niet.

Ik heb geen idee wat er gaat gebeuren. Natuurlijk hoop ik dat het goedkomt. In het belang van Nederland. 

Hopen dat het zsm valt vind ik nergens voor nodig. Dan wil je gewoon je eigen gelijk halen vind ik. De tijd zal het leren. Saai is het iig zeer zeker niet.

felija schreef op 03-07-2024 om 23:01:

[..]

Alleen al op het gebied van migratie kan en wil je als (linkse) partij niet met radicaal-rechts in zee gaan, dat is ethisch gezien onoverkomelijk en druist tegen alle normen en waarden in waar je als linkse partij voor staat, dat zou kiezersbedrog zijn. En dan heb ik het alleen nog maar over migratie.

Op dat vlak hadden dan beide partijen meer compromissen moeten sluiten. PVV minder streng op dat vlak, links wat strenger. Dat had wel gekund hoor. Er kan veel als je maar wil. Dat zie je denk ik ook wel bij deze 4 coalitiepartijen. Mijlenver van elkaar af, toch een akkoord omdat het grootste deel van de kiezers dat willen. Daar heb ik wel echt respect voor. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.