Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Miraval schreef op 03-07-2024 om 12:27:

[..]

Nou ja dat is wettelijk onmogelijk lees ik dus de kans dat dit gaat gebeuren acht ik nihil.


Maar dat is dus precies wat er kwalijk en anti-rechtsstatelijk is aan het coalitieakkoord: dat ze vol trots plannen presenteren die gewoon lijnrecht tegen de wet in gaan. Het kabinet moet de hoeder van de wet zijn en geen zaken proberen erdoor te krijgen die tegen de wet in gaan. Ik vind het veel te gemakkelijk om dat maar goed te praten met 'ach, het maakt niks uit, want het komt er toch niet door bij de rechter'. 

En als die asielprocedurestop wettelijk onmogelijk is en de opt-out die ze willen in Europa ook onmogelijk, wat blijft er dan nog over van dat 'strengste asielbeleid ooit'? Hoe gaan ze dan de asielinstroom verminderen? De spreidingswet terugdraaien zodat het lekker blijft ophopen in Ter Apel, her en der een paar tafeltennistafels weghalen om het nog soberder te maken (dat zal ze leren om hierheen te komen en de jeugd van de Echte Eersterangs Nederlanders krijgt toch ook geen gratis tafeltennistafels?!) en dan woesj is de instroom flink afgenomen? 

Geloof dat ik ga stoppen met kijken. Ben er nu wel klaar mee; nu wéér die Dassen die tijd staat te verspillen met een interruptie wederom over "afstand" moeten nemen van iet dat in het verleden gedaan of gezegd is. 
Hebben ze nu echt niets beters als oppositie. 

Nog even en je gaat hopen dat er NU nieuwe verkiezingen komen...
Dan komt er tenminste een unanieme uitslag.  

Luchtpost schreef op 03-07-2024 om 16:16:



Nog even en je gaat hopen dat er NU nieuwe verkiezingen komen...
Dan komt er tenminste een unanieme uitslag.

Een unanieme uitslag? We hebben heel recent Europese verkiezingen gehad. Daar behaalden de huidige regeringspartijen niet eens de helft van de stemmen.

Daglichtlamp schreef op 03-07-2024 om 16:22:

[..]

Een unanieme uitslag? We hebben heel recent Europese verkiezingen gehad. Daar behaalden de huidige regeringspartijen niet eens de helft van de stemmen.

Dat had meer te maken met het feit dat het om de EU ging, waar nu eenmaal veel mensen al volledig op zijn afgeknapt. Voor NL verkiezingen ligt dat anders. 

Terechte opmerkingen van Bikker en Bontenbal over Faber die raadsleden die akkoord gaan met een AZC in hun woonplaats 'huichelaars en landverraders' noemde. Hoe kan ze ooit 180 graden draaien en raadsleden nu ervan gaan overtuigen om een AZC in hun woonplaats toe te laten? Want dat is wel wat ze straks zal moeten en willen proberen.

Luchtpost schreef op 03-07-2024 om 16:26:

[..]

Dat had meer te maken met het feit dat het om de EU ging, waar nu eenmaal veel mensen al volledig op zijn afgeknapt. Voor NL verkiezingen ligt dat anders.

https://maurice.nl/2024/06/29/de-peiling-voor-op-het-bordes/

In de laatste Tweede Kamerpeiling halen de regeringspartijen ook al geen meerderheid meer.

Daglichtlamp schreef op 03-07-2024 om 16:22:

[..]

Een unanieme uitslag? We hebben heel recent Europese verkiezingen gehad. Daar behaalden de huidige regeringspartijen niet eens de helft van de stemmen.

Arrogantie ten top, als mensen doen alsof zij zelf het gehele volk zijn.

Luchtpost schreef op 03-07-2024 om 16:16:

Geloof dat ik ga stoppen met kijken. Ben er nu wel klaar mee; nu wéér die Dassen die tijd staat te verspillen met een interruptie wederom over "afstand" moeten nemen van iet dat in het verleden gedaan of gezegd is.
Hebben ze nu echt niets beters als oppositie.

Nog even en je gaat hopen dat er NU nieuwe verkiezingen komen...
Dan komt er tenminste een unanieme uitslag.

Echt wel. Even is grappig om het met popcorn te kijken als vermaak. Op een gegeven moment is het genoeg en is het niet meer leuk om naar te kijken. Dat ze eens ophouden met hetzelfde gezeik en het de hele tijd te hebben over Wilders en de PVV (er is nu eenmaal gestemd en daaruit is deze coalitie gevormd met oa de PVV). Ze hebben duidelijk niets beters te doen haha. Poppenkast.

Daglichtlamp schreef op 03-07-2024 om 16:22:

[..]

Een unanieme uitslag? We hebben heel recent Europese verkiezingen gehad. Daar behaalden de huidige regeringspartijen niet eens de helft van de stemmen.

Omdat veel mensen van voornamelijk die partijen geen zin hadden om naar de stembus te gaan daarvoor. 

Dietloverzzz schreef op 03-07-2024 om 16:58:

[..]

Omdat veel mensen van voornamelijk die partijen geen zin hadden om naar de stembus te gaan daarvoor.

Dat vind ik dus echt oerdom, dan ook niet steen en been gaan klagen over de EU, men vond het niet belangrijk genoeg om er even voor te gaan stemmen. Kiesrecht is een groot goed, maar blijkbaar zijn we dusdanig verwend dat we gewoon thuisblijven als we geen zin hebben.

felija schreef op 03-07-2024 om 17:00:

[..]

Dat vind ik dus echt oerdom, dan ook niet steen en been gaan klagen over de EU, men vond het niet belangrijk genoeg om er even voor te gaan stemmen. Kiesrecht is een groot goed, maar blijkbaar zijn we dusdanig verwend dat we gewoon thuisblijven als we geen zin hebben.

Het is een recht, geen verplichting. Moeten mensen lekker zelf weten toch. Veel mensen hebben niets met de EU of zijn er niet mee bezig met de politiek. Dat is al volgens mij al jaren zo en volgens mij is de opkomst hoger geweest dan eerder.

Dietloverzzz schreef op 03-07-2024 om 17:03:

[..]

Het is een recht, geen verplichting. Moeten mensen lekker zelf weten toch. Veel mensen hebben niets met de EU of zijn er niet mee bezig met de politiek. Dat is al volgens mij al jaren zo en volgens mij is de opkomst hoger geweest dan eerder.

Het is nogal met elkaar verbonden: de nationale en Europese politiek. Als bijvoorbeeld der Plas iets wil wat op Europees niveau niet kan, dan gaat het niet door. Dat hebben we al gezien. Het is dus ronduit dom om er niet mee bezig te zijn en vervolgens verbaasd en verontwaardigd zijn als van der Plas nul op het rekest krijgt. 

Wanneer men dan vanwege desinteresse geen gebruik maakt van het stemrecht, moet men ook niet gaan zeuren. 

Dietloverzzz schreef op 03-07-2024 om 16:58:

[..]

Omdat veel mensen van voornamelijk die partijen geen zin hadden om naar de stembus te gaan daarvoor.

En dan mis je blijkbaar mijn post dat ook in de peilingen voor de Tweede Kamer deze coalitie geen meerderheid meer haalt.

Dietloverzzz schreef op 03-07-2024 om 16:58:

[..]

Omdat veel mensen van voornamelijk die partijen geen zin hadden om naar de stembus te gaan daarvoor.

Niet stemmen, dan ook niet zeiken over vertegenwoordiging. 

Ik heb niks gezien helaas... even kijken of ik het ergens terug kan kijken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.