Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Dietloverzzz schreef op 25-06-2024 om 23:02:

[..]

Neeeeeeeeeeeeeee dit heb ik zo niet gezegd!!!!!! Ik zeg al zo wat 100 keer dat ik kritiek ook op de PVV prima vind, maar ik vind daags na de verkiezingen demonstreren vanwege de uitslag heel wat anders en juist dat vind ik persoonlijk verwerpelijk. Enne... ik kan er prima mee leven hoor nergens gezegd dat dat niet zo is. Alleen maar mijn mening. Meer niet.

Ik zeg toch 'kritiek van links na de verkiezingen'!

Nicole123 schreef op 25-06-2024 om 22:21:

[..]

Turf even hoe vaak in het partijprogramma en in de uitspraken van Wilders het gaat over anti-asielzoeker, anti-buitenlander en anti-moslim. Ja, je kunt voor de PVV zijn omdat je vindt dat ze zo'n goede visie hebben op wonen of zorg, maar je krijgt al die shit er toch echt bij.

Zoals ik al zei ik lees en interpreteer dat toch echt anders dan jij dat doet. Dat heb ik eerder in dit topic al heel uitgebreid toegelicht. Wij interpreteren het gewoon anders. Wij worden het daar toch niet over eens en nee dat hoeft natuurlijk ook niet. 

Nicole123 schreef op 25-06-2024 om 23:11:

[..]

Ik zeg toch 'kritiek van links na de verkiezingen'!

Daar zit toch een heel belangrijk en cruciaal (nuance)verschil in dan wat ik bedoel.

Dietloverzzz schreef op 25-06-2024 om 23:15:

[..]

Daar zit toch een heel belangrijk en cruciaal (nuance)verschil in dan wat ik bedoel.

Ik bedoelde daarmee direct/daags na de verkiezingen.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 25-06-2024 om 22:38:

[..]

Is het je niet opgevallen dat hier, zodra men ook maar iets uit wat rechts klinkt of is, de hele linkse horde er op aanvalt? Er is hier geen ruimte voor mensen die rechtser zijn.

"De hele linkse horde?" Waarom deze neerbuigende term over mensen die het niet met je eens zijn? Misschien is er trouwens een reden dat hier relatief veel links georiënteerde mensen lezen en reageren. Ik denk persoonlijk dat het komt doordat het hier geen forum van het type Fok is. Het is hier over het algemeen allemaal vrij genuanceerd en gematigd. En dat is waar het in mijn ogen veel rechtse stemmers aan ontbreekt, nuance en een brede blik. Problemen, oorzaken-gevolg, worden gemakkelijk platgeslagen waardoor de oplossingen ineens simpel lijken. Helaas over het algemeen onterecht. Maar we gaan het zien, hoe ver dit kabinet straks komt met het oplossen van alle pijnpunten in dit land.

Nicole123 schreef op 25-06-2024 om 23:18:

[..]

Ik bedoelde daarmee direct/daags na de verkiezingen.

Nog steeds anders dan waar ik op doel. Ik heb het nu vaak genoeg uitgelegd. Ik laat het wat dat betreft hierbij. 

Zorroo schreef op 25-06-2024 om 23:19:

[..]

"De hele linkse horde?" Waarom deze neerbuigende term over mensen die het niet met je eens zijn? Misschien is er trouwens een reden dat hier relatief veel links georiënteerde mensen lezen en reageren. Ik denk persoonlijk dat het komt doordat het hier geen forum van het type Fok is. Het is hier over het algemeen allemaal vrij genuanceerd en gematigd. En dat is waar het in mijn ogen veel rechtse stemmers aan ontbreekt, nuance en een brede blik. Problemen, oorzaken-gevolg, worden gemakkelijk platgeslagen waardoor de oplossingen ineens simpel lijken. Helaas over het algemeen onterecht. Maar we gaan het zien, hoe ver dit kabinet straks komt met het oplossen van alle pijnpunten in dit land.

Juist de inhoud van deze reactie vind ik ook wat neerbuigend naar rechts georienteerde mensen toe. Daaruit maak ik op dat mensen dus denken het hier beter te weten want zo gematigd en genuanceerd en links. Terwijl er wordt gewoon anders tegen dingen aangekeken, niet slechter maar anders. Wij zijn allemaal gewoon mensen die op een forum een mening over iets droppen voor de ontspanning. 

Wat er mist is een normale partij op rechts die punten van het PVV programma heeft op sociaal gebied maar ook op migratie. De VVD is op zich een goed alternatief maar staan eigenlijk nog altijd teveel voor de rijken en grote ondernemers. Niet voor de lagere/middeninkomens en het MKB. (Al profiteert die laatste groep wel mee in hun visie voor ondernemers).

Als er nou een partij zou zijn die ook staat voor extra belasten van grote multinationals, hogere belasting op dividend, op de hoogste inkomens, een verdeling in de HRA, wel houden aan klimaatdoeleinden maar niet te geforceerd waarbij het voor veel mensen te veel geld kost, inzet voor de boeren maar op een manier waar de boeren zich in kunnen vinden zonder zich aan de lobby te houden, het toeslagensysteem wil veranderen, de zorg wil uitbreiden samen met het onderwijs, op punten waar dat kan migratie op alle vlakken aanpakken en regels omtrent naturalisatie, nareizen en uitzetten naleeft en ook kijkt naar de demografie van Nederland, die ervoor zorgt dat inburgeren ook echt binnen een X termijn gebeurd en daar consequenties aan bindt die nageleefd worden, nou ja etc. Etc.

Ik had gedacht dat NSC een goed antwoord was geweest maar vind Omtzigt gewoon niet sterk. 

De PVV is veel te radicaal in zijn uitspraken en gedachten maar ergens, ergens ver weg, begrijp ik hun standpunten wel. En de reden dat mensen op Wilders stemmen. Jammer dat hij niet gematigder is en niet de juiste mensen kan vinden om zich te binden aan zijn partij en dit ook uit kunnen dragen. 

Nicole123 schreef op 25-06-2024 om 23:09:

[..]

Volgens mij heb jij een vrij karikaturaal beeld van PvdA/GL en veel andere partijen. Heb je hun partijprogramma wel eens gelezen? Misschien brengen ze het (aan jou/sommigen) niet goed genoeg over of verschillen de onderwerpen van de (grootste) zorgen, maar dat ze niet geven om de mensen en problemen negeren klopt in mijn ogen echt niet. De arrogantie die jij ziet is echt door jouw bril. Dat er geen alternatief zou zijn ook.

Deze reactie illustreert vind ik precies wat er schort aan zelfreflectie bij veel partijen in combinatie met de ik weet het beter dan jij
 houding. En ja ik heb de programma' s gelezen.

Ik denk hier toch echt anders over en interpreteer dat toch anders. Niet verkeerd maar anders. Velen met mij trouwens, gezien de verkiezingsuitslag vorig jaar.  

Miraval schreef op 26-06-2024 om 07:11:

Wat er mist is een normale partij op rechts die punten van het PVV programma heeft op sociaal gebied maar ook op migratie. De VVD is op zich een goed alternatief maar staan eigenlijk nog altijd teveel voor de rijken en grote ondernemers. Niet voor de lagere/middeninkomens en het MKB. (Al profiteert die laatste groep wel mee in hun visie voor ondernemers).

Als er nou een partij zou zijn die ook staat voor extra belasten van grote multinationals, hogere belasting op dividend, op de hoogste inkomens, een verdeling in de HRA, wel houden aan klimaatdoeleinden maar niet te geforceerd waarbij het voor veel mensen te veel geld kost, inzet voor de boeren maar op een manier waar de boeren zich in kunnen vinden zonder zich aan de lobby te houden, het toeslagensysteem wil veranderen, de zorg wil uitbreiden samen met het onderwijs, op punten waar dat kan migratie op alle vlakken aanpakken en regels omtrent naturalisatie, nareizen en uitzetten naleeft en ook kijkt naar de demografie van Nederland, die ervoor zorgt dat inburgeren ook echt binnen een X termijn gebeurd en daar consequenties aan bindt die nageleefd worden, nou ja etc. Etc.

Ik had gedacht dat NSC een goed antwoord was geweest maar vind Omtzigt gewoon niet sterk.

De PVV is veel te radicaal in zijn uitspraken en gedachten maar ergens, ergens ver weg, begrijp ik hun standpunten wel. En de reden dat mensen op Wilders stemmen. Jammer dat hij niet gematigder is en niet de juiste mensen kan vinden om zich te binden aan zijn partij en dit ook uit kunnen dragen.

Hier zit heel veel in vind ik. Mooi omschreven.

Zorroo schreef op 25-06-2024 om 23:19:

[..]

"De hele linkse horde?" Waarom deze neerbuigende term over mensen die het niet met je eens zijn? Misschien is er trouwens een reden dat hier relatief veel links georiënteerde mensen lezen en reageren. Ik denk persoonlijk dat het komt doordat het hier geen forum van het type Fok is. Het is hier over het algemeen allemaal vrij genuanceerd en gematigd. En dat is waar het in mijn ogen veel rechtse stemmers aan ontbreekt, nuance en een brede blik. Problemen, oorzaken-gevolg, worden gemakkelijk platgeslagen waardoor de oplossingen ineens simpel lijken. Helaas over het algemeen onterecht. Maar we gaan het zien, hoe ver dit kabinet straks komt met het oplossen van alle pijnpunten in dit land.

Neerbuigend om je het ergens niet mee eens bent? Jij, en die andere die erop reageren, bewijzen precies mijn punt. Dit topic druipt van neerbuigende opmerkingen over andere meningen. 

Een goed voorbeeld vind ik bijvoorbeeld het willen veranderen van de erfbelasting door GL/PvdA. In hun plannen staat een flinke verhoging vanaf bepaalde bedragen. Vooral eigenlijk om de rijken te belasten en niet het merendeel van de Nederlanders.

En toch, letterlijk iedereen die ik ken van arbeidersfamilies die nooit zulke bedragen gaan erven vinden dit een slecht plan omdat dit geld is waarover al belasting is betaald. Omdat dit geld is van mensen zelf, zoals ook eigendommen zijn. Waar je dan dus weer belasting over moet betalen omdat de Overheid geld te kort heeft. 

Het gaat niet eens om het geld zelf dus maar het gevoel dat partijen willen bepalen wat mensen mogen doen met hun eigendommen/geld. Waarom moet er belasting betaald worden op geld wat je ouders/oma/nicht je wil schenken? Als kado? Geld wat van iemand is dus niet eens van de Staat? 

Het gaat dus duidelijk niet om dat geld maar het idee erachter. En daar zijn dus heel veel mensen het absoluut niet mee eens.

Beertjelief schreef op 25-06-2024 om 22:52:



Het eindigt vaak in Daglichtlamp die dan met een interessant artikel komt
Maar volgens mij is het vrij laat voor een Daglichtlamp post, dus bovenstaande zal dan zich wel weer even herhalen

Prima observatie, behalve dan dat zelfs een interessant artikel erin gooien vaak niet helpt. Ik sluit graag af met een paar wijze woorden van Hugo de Jonge.
https://www.ad.nl/politiek/br-hugo-de-jonge-kreeg-zeven-jaar-bagger-over-zich-heen-maar-hij-zou-het-zo-weer-doen-het-was-echt-heftig~a05eb1a3/

Hoe voelt het om volgende week de boel over te dragen aan een van uw politieke tegenstanders van weleer?

,,We hebben de bladzijde echt omgeslagen. En dat moet ook. Niemand is gebaat bij blijven hangen in rancune of boosheid. Er is erg veel gebeurd binnen het CDA en heel erg veel in die coronatijd. Ik kan er een boek over schrijven. Maar dat ga ik niet doen, omdat niemand daar iets mee opschiet. Ik wens Mona gewoon veel succes. En ook sterkte, want het is nogal een klus. We hebben een fundament gelegd waar het volgende kabinet op verder kan bouwen.’’

felija schreef op 24-06-2024 om 17:50:

[..]

Tja, ik herinner me nog de bagger die Kaag over zich heen kreeg, toen zij een enorme overwinning behaalde, tot en met persoonlijke beledigingen en bedreigingen aan toe. En dan nu klagen over dat er andersom kritiek is op de huidige regeringspartij? Flauw en enorm kinderachtig.

Jarenlang hebben ze beledigd, geklaagd, zwart gemaakt en erger. 

Maar nu er dan kritiek is op een regeringspartij, kunnen ze er niet tegen  😄

Dietloverzzz schreef op 26-06-2024 om 07:12:

[..]

Deze reactie illustreert vind ik precies wat er schort aan zelfreflectie bij veel partijen in combinatie met de ik weet het beter dan jij
houding. En ja ik heb de programma' s gelezen.

Ik denk hier toch echt anders over en interpreteer dat toch anders. Niet verkeerd maar anders. Velen met mij trouwens, gezien de verkiezingsuitslag vorig jaar.

Alsof de PVV zoveel aan zelfreflectie deed en doet? Waarom zouden de normen hiervoor voor de ene partij hoger moeten liggen dan voor de andere? 

Jij stelde dat PvdA/GL zich niet zou bezighouden met de zorgen van de bevolking, dat vind ik een karikatuur. Wilders heeft dat slim gedaan, doen alof hij er voor de arme en modale zou zijn ipv links. PvdA/GL zal de problemen misschien niet willen aanpakken op de manier die jij het beste vindt, maar hoe kun je nou met droge ogen beweren dat ze de zorgen en problemen in Nederland niet willen aanpakken als je onderstaande leest? Hoe kun je stellen dat ze zaken als woningnood, migratie, zorg, onderwijs, toeslaganaffaire niet willen aanpakken als je hun partijprogramma leest?

Wij gaan voor een Nederland waar mensen belangrijker zijn dan de markt, de overheid er weer voor jou is, en iedereen dezelfde kansen krijgt. We geloven dat je altijd sterker staat als je samenwerkt. Tegen de grote problemen en uitdagingen van deze tijd zeggen wij: samen kan het.

https://www.pvda.nl/

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.