Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Gebruikersnaaminvullen schreef op 25-06-2024 om 22:31:

[..]

Dan ook leren leven met kritiek en andere meningen op/over partijen en mensen op wie jij wellicht gestemd hebt.

Juist, exact en juist daar lijkt het jammer genoeg aan te schorten bij sommigen. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 25-06-2024 om 22:28:

[..]

Er zijn mensen die dat inderdaad zijn. Live with it.

Prima. Maar dat wil niet zeggen dat de meeste PVV stemmers dat ook zijn en het programma niet op een andere manier interpreteren.  

Dietloverzzz schreef op 25-06-2024 om 22:33:

[..]

Juist, exact en juist daar lijkt het jammer genoeg aan te schorten bij sommigen.

Is het je niet opgevallen dat hier, zodra men ook maar iets uit wat rechts klinkt of is, de hele linkse horde er op aanvalt? Er is hier geen ruimte voor mensen die rechtser zijn. 

Dietloverzzz schreef op 25-06-2024 om 22:36:

[..]

Prima. Maar dat wil niet zeggen dat de meeste PVV stemmers dat ook zijn en het programma niet op een andere manier interpreteren.

Dat denk ik ook. Ik denk dat er best wel tussen zitten die vanwege die standpunten/uitingen op de PVV hebben gestemd, maar niet het gros. Maar de mensen die allemaal anti de genoemde punten zijn bestaan. En misschien hebben ze wel niet gestemd. Niemand die dat weet. 

Dietloverzzz schreef op 25-06-2024 om 22:32:

[..]

Het enige waar ik wel echt wat tegen heb is daags na de verkiezingen direct gaan demonstreren omdat een bepaalde partij de grootste is geworden en doen alsof er weet ik veel wat gaat gebeuren terwijl er nog niet eens een regering is en die dingen totaal niet aan de orde zijn. Die manier van handelen met die bijbehorende houding werkt ook onnodig polariserend (motiveert mensen alleen maar meer om proteststemmen uit te blijven of zelfs uit te gaan brengen in de toekomst als ze dat nog niet gedaan zouden hebben) en ik vind het ook geen recht doen aan de verkiezingsuitslag. Ik had het bijvoorbeeld veel beter gevonden als Timmermans in zijn eerste reacties meer blijk had gegeven van enige zelfreflectie (en inzicht in de onderliggende oorzaken van het in zijn ogen ongewenste stemgedrag van mensen) en meer blij had gereageerd met de vele stemmen die hij wel heeft gekregen. Hij is immers de 2e grootste partij geworden en het enige wat hij vooral deed was afgeven op de PVV.

Dat is jouw visie erop, mijne is anders. Ik vind dat je met 2 maten meet, want van Wilders zie ik nooit enige zelfreflectie en hij viel en valt continu andere partijen en politici snoeihard aan en daar hoor ik je niet over.

Die demonstratie was een half jaar geleden, het waren 1000 man, het was vreedzaam en het duurde een uurtje ofzo. Zit dat dan zo diep dat je er nu nog moeite mee hebt? Als er naar één groep het afgelopen half jaar geluisterd is en de komende 4 jaar geluisterd wordt dan is het de PVV aanhang wel, waarom is die erkenning door partijen die heel ver van je af staan dan zo belangrijk? Of bedoel je dat je eigenlijk heel graag zou willen dat er een voor jou acceptabel alternatief op links zou zijn en dat je daarin teleurgesteld bent?

Gebruikersnaaminvullen schreef op 25-06-2024 om 22:38:

[..]

Is het je niet opgevallen dat hier, zodra men ook maar iets uit wat rechts klinkt of is, de hele linkse horde er op aanvalt? Er is hier geen ruimte voor mensen die rechtser zijn.

Helaas wel. Ik vind het niet erg als mensen er anders over denken, vind ik juist wel interessant, alleen heb ik inderdaad soms het gevoel dat een wat meer rechtse mening regelmatig wordt veroordeeld en dat mensen elkaar hier proberen te overtuigen. Dat vind ik jammer want het zorgt dan juist niet voor meer begrip over en zeker als bepaalde meningen in negatieve zin worden verdraaid. Neemt niet weg dat ik de discussie wel boeiend vind en er daarom dus op reageer. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 25-06-2024 om 22:40:

[..]

Dat denk ik ook. Ik denk dat er best wel tussen zitten die vanwege die standpunten/uitingen op de PVV hebben gestemd, maar niet het gros. Maar de mensen die allemaal anti de genoemde punten zijn bestaan. En misschien hebben ze wel niet gestemd. Niemand die dat weet.

Klopt. Eens. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 25-06-2024 om 22:31:

[..]

Dan ook leren leven met kritiek en andere meningen op/over partijen en mensen op wie jij wellicht gestemd hebt.

Huh, nu draai je het om. Dietzlover is degene die niet kan leven met de kritiek van links op de PVV na de verkiezingen, ik stel daar juist tegenover dat het hun goed recht is om kritiek te hebben. Ik geef nota bene voorbeelden van als het DENK was geweest die de grootste was geworden en de Sharia had willen invoeren, dat ik dan zelf was gaan demonstreren. Ik zeg nergens dat mensen geen kritiek mogen hebben op linkse partijen.

Dietloverzzz schreef op 25-06-2024 om 22:45:

[..]

Helaas wel. Ik vind het niet erg als mensen er anders over denken, vind ik juist wel interessant, alleen heb ik inderdaad soms het gevoel dat een wat meer rechtse mening regelmatig wordt veroordeeld en dat mensen elkaar hier proberen te overtuigen. Dat vind ik jammer want het zorgt dan juist niet voor meer begrip over en zeker als bepaalde meningen in negatieve zin worden verdraaid. Neemt niet weg dat ik de discussie wel boeiend vind en er daarom dus op reageer


Ik was niks aan het veroordelen in deze discussie. Ik stelde alleen dat linkse partijen en aanhang niet een en al begrip hoeven te zijn voor de mening van de PVV stemmer en dat kritiek op de PVV uiten hun goed recht is. Andersom is dat toch ook zo?

Ah leuk! Daar is het rondje weer!

Rechts of links wijst op woorden in de mond leggen
Links of rechts zegt dat niet te doen
Iemand van links of rechts komt binnen om te verkondigen dat een ander "dit altijd doet en niets slikt van de ander"
Rechts of links bevestigd de binnenkomer
Links of rechts gaat dat proberen te verdedigen met topic titels zoals "anti woke" of "ter apel" 

Tja, vaak kom ik dan binnenvallen 
Als autist hou ik van herhaling, dus dan doe ik graag mee  

Tevens probeer ik te leren samenvatten
Deze herhalingen en het erop wijzen helpt daarbij. dank daarvoor!  

Het eindigt vaak in Daglichtlamp die dan met een interessant artikel komt
Maar volgens mij is het vrij laat voor een Daglichtlamp post, dus bovenstaande zal dan zich wel weer even herhalen
En deze post is eigenlijk ook nog steeds heel erg lang  

Zucht, er verandert niets
Ontopic dan maar, is er nog een doorbraak?
Of uberhaupt een formatie?  

Edit: Vergeet ik bijna de herhaling dat ik team links ben en de Nicoles, Zilver-grays en Felijas van dit forum dankbaar blijf voor het verkondigen van oa mijn mening en het rechtzetten van het eea 
Jah, nu is het compleet en klopt het 
Truste! 

Nicole123 schreef op 25-06-2024 om 22:41:

[..]

Dat is jouw visie erop, mijne is anders. Ik vind dat je met 2 maten meet, want van Wilders zie ik nooit enige zelfreflectie en hij viel en valt continu andere partijen en politici snoeihard aan en daar hoor ik je niet over.

Die demonstratie was een half jaar geleden, het waren 1000 man, het was vreedzaam en het duurde een uurtje ofzo. Zit dat dan zo diep dat je er nu nog moeite mee hebt? Als er naar één groep het afgelopen half jaar geluisterd is en de komende 4 jaar geluisterd wordt dan is het de PVV aanhang wel, waarom is die erkenning door partijen die heel ver van je af staan dan zo belangrijk? Of bedoel je dat je eigenlijk heel graag zou willen dat er een voor jou acceptabel alternatief op links zou zijn en dat je daarin teleurgesteld bent?

Klopt. Daar denken we anders over. Dat mag ook natuurlijk. Ik meet niet met 2 maten want het gaat om hele verschillende zaken. De ene gaat in mijn ogen over het geen respect tonen voor de verkiezingsuitslag en de ander gaat over oppositie voeren. Maar goed we worden het toch niet eens. Hoeft ook niet uiteraard. 

Daarnaast wat me tegenstaat is die hele arrogante houding van veel partijen, waaronder de Pvda/GL (maar ook van CDA VVD, etc) en het feit dat die in mijn ogen onvoldoende doen en staan voor de mensen hier en steeds het stellen van andere prioriteiten dan die voor de mensen hier. De zorgen die veel mensen hebben over onze samenleving worden stelselmatig genegeerd (want niet politiek correct en andere prioriteiten) of gebagatelliseerd. En wat me dan irriteert is dat ze dan gaan klagen omdat mensen op andere partijen gaan stemmen en dat zogenaamd of misschien wel echt niet begrijpen. Er is gewoon geen alternatief. Dat vind ik wel jammer inderdaad. Ik hoop op een nieuwe politieke partij voor de toekomst. 

Nicole123 schreef op 25-06-2024 om 22:46:

[..]

Huh, nu draai je het om. Dietzlover is degene die niet kan leven met de kritiek van links op de PVV na de verkiezingen, ik stel daar juist tegenover dat het hun goed recht is om kritiek te hebben. Ik geef nota bene voorbeelden van als het DENK was geweest die de grootste was geworden en de Sharia had willen invoeren, dat ik dan zelf was gaan demonstreren. Ik zeg nergens dat mensen geen kritiek mogen hebben op linkse partijen.

Neeeeeeeeeeeeeee dit heb ik zo niet gezegd!!!!!! Ik zeg al zo wat 100 keer dat ik kritiek ook op de PVV prima vind, maar ik vind daags na de verkiezingen demonstreren vanwege de uitslag heel wat anders en juist dat vind ik persoonlijk verwerpelijk. Enne... ik kan er prima mee leven hoor nergens gezegd dat dat niet zo is. Alleen maar mijn mening. Meer niet.

Beertjelief schreef op 25-06-2024 om 22:52:

Ah leuk! Daar is het rondje weer!

Rechts of links wijst op woorden in de mond leggen
Links of rechts zegt dat niet te doen
Iemand van links of rechts komt binnen om te verkondigen dat een ander "dit altijd doet en niets slikt van de ander"
Rechts of links bevestigd de binnenkomer
Links of rechts gaat dat proberen te verdedigen met topic titels zoals "anti woke" of "ter apel"

Tja, vaak kom ik dan binnenvallen
Als autist hou ik van herhaling, dus dan doe ik graag mee

Tevens probeer ik te leren samenvatten
Deze herhalingen en het erop wijzen helpt daarbij. dank daarvoor!

Het eindigt vaak in Daglichtlamp die dan met een interessant artikel komt
Maar volgens mij is het vrij laat voor een Daglichtlamp post, dus bovenstaande zal dan zich wel weer even herhalen
En deze post is eigenlijk ook nog steeds heel erg lang

Zucht, er verandert niets
Ontopic dan maar, is er nog een doorbraak?
Of uberhaupt een formatie?

Edit: Vergeet ik bijna de herhaling dat ik team links ben en de Nicoles, Zilver-grays en Felijas van dit forum dankbaar blijf voor het verkondigen van oa mijn mening en het rechtzetten van het eea
Jah, nu is het compleet en klopt het
Truste!

Dan wil ik graag nog even kwijt dat ik deze observatie erg treffend vind en er erg om moest lachen. Ook wel eens leuk in een verder best wel pittig topic. 

Poezel_en_Wip schreef op 25-06-2024 om 23:03:

[..]

Dan wil ik graag nog even kwijt dat ik deze observatie erg treffend vind en er erg om moest lachen. Ook wel eens leuk in een verder best wel pittig topic.

Ja eens,  Dank beertjelief, voor je post.

Dietloverzzz schreef op 25-06-2024 om 22:58:

[..]

Klopt. Daar denken we anders over. Dat mag ook natuurlijk. Ik meet niet met 2 maten want het gaat om hele verschillende zaken. De ene gaat in mijn ogen over het geen respect tonen voor de verkiezingsuitslag en de ander gaat over oppositie voeren. Maar goed we worden het toch niet eens. Hoeft ook niet uiteraard.

Daarnaast wat me tegenstaat is die hele arrogante houding van veel partijen, waaronder de Pvda/GL (maar ook van CDA VVD, etc) en het feit dat die in mijn ogen onvoldoende doen en staan voor de mensen hier en steeds het stellen van andere prioriteiten dan die voor de mensen hier. De zorgen die veel mensen hebben over onze samenleving worden stelselmatig genegeerd (want niet politiek correct en andere prioriteiten) of gebagatelliseerd. En wat me dan irriteert is dat ze dan gaan klagen omdat mensen op andere partijen gaan stemmen en dat zogenaamd of misschien wel echt niet begrijpen. Er is gewoon geen alternatief. Dat vind ik wel jammer inderdaad. Ik hoop op een nieuwe politieke partij voor de toekomst.

Volgens mij heb jij een vrij karikaturaal beeld van PvdA/GL en veel andere partijen. Heb je hun partijprogramma wel eens gelezen? Misschien brengen ze het (aan jou/sommigen) niet goed genoeg over of verschillen de onderwerpen van de (grootste) zorgen, maar dat ze niet geven om de mensen en problemen negeren klopt in mijn ogen echt niet. De arrogantie die jij ziet is echt door jouw bril. Dat er geen alternatief zou zijn ook.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.