Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Dietloverzzz schreef op 11-06-2024 om 18:40:

[..]

Nee die openingspost was gericht tegen de wokebeweging in het algemeen en de zorgen over de gevolgen daarvan voor onze maatschappij. Het was niet gericht naar forummers toe die een meer positieve mening in dat topic hadden mbt woke. Op een gegeven moment gebeurde in dat topic ook regelmatig hetzelfde als hier. Jammer.

Achter die zogenaamde woke beweging (de term is al aanmatigend) zitten mensen. Die een bepaalde kijk hebben op dingen. Vaak een linkse kijk. En daar zijn er op dit forum best veel van zoals je zelf ook weet. Natuurlijk voelen die zich aangesproken of zelfs aangevallen als daar een heel topic over wordt gestart met in de titel al anti-woke. Doen alsof dat niet gericht is lijkt me naïef.

Dietloverzzz schreef op 11-06-2024 om 18:42:

[..]

Dat lees ik hier op het forum in de topics die ik lees niet terug.

nee, ik niet over links, dus ja, wat schieten we er mee op? 

Zilver_gray schreef op 11-06-2024 om 18:42:

[..]

Ik vind het juist opmerkelijk dat bepaalde mensen (rechts?) zo snel in de verdediging schieten en gaan klagen dat “ze monddood gemaakt worden”. Overal een mening over hebben en weinig daarvan op een behoorlijke manier kunnen onderbouwen. En werkelijk o-ver-al “links” de schuld van geven. Zo ook nu weer. Zoals ik al eerder zei; kijk eens naar je eigen aandeel, daar valt ook genoeg op aan te merken.

En wie ben jij om te bepalen of je iets goed onderbouwd vindt of niet. Dat is ook net zo goed een mening en iedereen mag weer een andere mening en ook een eigen manier van redeneren hebben. Je bent geen rechter en je kan op meerdere manieren redeneren. En ook al wordt iets in jouw ogen niet goed onderbouwd, wat dan nog? Het is een forum voor de ontspanning. We zijn hier niet aan het werk en het is hier geen rechtszaak.

Poms schreef op 11-06-2024 om 18:46:

[..]

Achter die zogenaamde woke beweging (de term is al aanmatigend) zitten mensen. Die een bepaalde kijk hebben op dingen. Vaak een linkse kijk. En daar zijn er op dit forum best veel van zoals je zelf ook weet. Natuurlijk voelen die zich aangesproken of zelfs aangevallen als daar een heel topic over wordt gestart met in de titel al anti-woke. Doen alsof dat niet gericht is lijkt me naïef.

Dat topic is gestart om een relletje te trappen en met zo veel mogelijk gelijk gestemden de anderen de ander belachelijk te maken… pakte alleen wat anders uit…

Zilver_gray schreef op 11-06-2024 om 18:50:

[..]

Dat topic is gestart om een relletje te trappen en met zo veel mogelijk gelijk gestemden de anderen de ander belachelijk te maken… pakte alleen wat anders uit…

Het is duidelijk dat die posts niet goed gelezen zijn. Het was daar niet voor bedoeld om mensen belachelijk te maken. Maar goed. Het heeft geen zin om hier verder over door te gaan. Dus ik laat het voor nu hierbij. 

Dietloverzzz schreef op 11-06-2024 om 18:50:

[..]

En wie ben jij om te bepalen of je iets goed onderbouwd vindt of niet. Dat is ook net zo goed een mening en iedereen mag weer een andere mening en ook een eigen manier van redeneren hebben. Je bent geen rechter en je kan op meerdere manieren redeneren. En ook al wordt iets in jouw ogen niet goed onderbouwd, wat dan nog? Het is een forum voor de ontspanning. We zijn hier niet aan het werk en het is hier geen rechtszaak.

Als je je mening kunt onderbouwen met uitkomst van onderzoeken, cijfers, feiten anderzijds praat het gewoon een stuk prettiger. Helemaal in een discussie als bijvoorbeeld deze.

Vraag me trouwens af waarom jij zo aangevallen reageert? 

Dietloverzzz schreef op 11-06-2024 om 18:50:

[..]

En wie ben jij om te bepalen of je iets goed onderbouwd vindt of niet. Dat is ook net zo goed een mening en iedereen mag weer een andere mening en ook een eigen manier van redeneren hebben. Je bent geen rechter en je kan op meerdere manieren redeneren. En ook al wordt iets in jouw ogen niet goed onderbouwd, wat dan nog? Het is een forum voor de ontspanning. We zijn hier niet aan het werk en het is hier geen rechtszaak.

Omdat er soms best kwalijke dingen worden verkondigd. Die anderen schaden. Die niet waar zijn. Die een mening zijn maar als feit gedeeld. Leuk als iemand dat als ontspanning ziet maar ik voel wel echt de behoefte daar iets tegenover te zetten. Onderzoeken, eigen ervaring, desnoods een aanname.  

Zilver_gray schreef op 11-06-2024 om 18:54:

[..]

Als je je mening kunt onderbouwen met uitkomst van onderzoeken, cijfers, feiten anderzijds praat het gewoon een stuk prettiger. Helemaal in een discussie als bijvoorbeeld deze.

Vraag me trouwens af waarom jij zo aangevallen reageert?

Dat kun je vinden maar niet iedereen heeft daar tijd en zin in om de onderliggende onderbouwing hier ook nog eens opnieuw op te zoeken en hier ook neer te zetten. En ook al is iets niet te onderbouwen met onderzoeken of cijfers, wat maakt het uit? Het mag er net zo goed zijn. Het is geen werk, maar gewoon om te ontspannen dit forum.

Dietloverzzz schreef op 11-06-2024 om 18:54:

[..]

Het is duidelijk dat die posts niet goed gelezen zijn. Het was daar niet voor bedoeld om mensen belachelijk te maken. Maar goed. Het heeft geen zin om hier verder over door te gaan. Dus ik laat het voor nu hierbij.

Oh nog zo eentje “je leest niet goed”.. alleen jij begrijpt het allemaal blijkbaar.

Dietloverzzz schreef op 11-06-2024 om 18:54:

[..]

Het is duidelijk dat die posts niet goed gelezen zijn. Het was daar niet voor bedoeld om mensen belachelijk te maken. Maar goed. Het heeft geen zin om hier verder over door te gaan. Dus ik laat het voor nu hierbij.

De intentie was het wellicht niet, al vind ik dat zelfs naief. En natuurlijk voelen mensen die onder de woke term vallen, al is die term wat mij betreft inmiddels behoorlijk besmet door de manier waarop rechtse mensen deze bezigen, zich belachelijk gemaakt. Ik vind het in ieder geval allemaal weinig invoelend. 

Dietloverzzz schreef op 11-06-2024 om 19:00:

[..]

Dat kun je vinden maar niet iedereen heeft daar tijd en zin in om de onderliggende onderbouwing hier ook nog eens opnieuw op te zoeken en hier ook neer te zetten. En ook al is iets niet te onderbouwen met onderzoeken of cijfers, wat maakt het uit? Het mag er net zo goed zijn. Het is geen werk, maar gewoon om te ontspannen dit forum.

Je zit je er nu gewoon uit te kletsen. Duidelijk wat mij betreft.

Poms schreef op 11-06-2024 om 18:56:

[..]

Omdat er soms best kwalijke dingen worden verkondigd. Die anderen schaden. Die niet waar zijn. Die een mening zijn maar als feit gedeeld. Leuk als iemand dat als ontspanning ziet maar ik voel wel echt de behoefte daar iets tegenover te zetten. Onderzoeken, eigen ervaring, desnoods een aanname.

Waarmee jij dus blijkbaar denkt het dam beter te weten, terwijl je net als iedere andersdenkende ook een mens bent van vlees en bloed die er gewoon anders over denkt en net zo weinig weet als iedere andere hier.

Dietloverzzz schreef op 11-06-2024 om 18:50:

[..]

En wie ben jij om te bepalen of je iets goed onderbouwd vindt of niet. Dat is ook net zo goed een mening en iedereen mag weer een andere mening en ook een eigen manier van redeneren hebben. 


Ik zie dat ik het weer even moet uitleggen. 

Er is een verschil tussen een mening, een feit en een onwaarheid. 

-Iets vinden is een mening en dat mag. 
-Een feit is iets dat waar is. 
-Een onwaarheid is geen mening of een feit. Het is iets dat niet waar is, oftewel een leugen. 

D66 goed vinden is een mening. 
D66 stom vinden is een mening. 

Zeggen dat D66 een politieke partij is, is het noemen van een feit. 

Zeggen dat D66 stiekem geen partij is maar een voetbalclub is die naar het EK gaat is het verspreiden van een onwaarheid/leugen. 

Als je dingen zegt die je niet goed kan onderbouwen omdat ze een onwaarheid zijn, dan is het heel normaal dat mensen dit aangeven. Dat heeft niks te maken met je mening niet 'mogen' geven oid. Het is immers geen mening, maar een leugen.

Poms schreef op 11-06-2024 om 18:56:

[..]

Omdat er soms best kwalijke dingen worden verkondigd. Die anderen schaden. Die niet waar zijn. Die een mening zijn maar als feit gedeeld. Leuk als iemand dat als ontspanning ziet maar ik voel wel echt de behoefte daar iets tegenover te zetten. Onderzoeken, eigen ervaring, desnoods een aanname.

Nou dat inderdaad! Ik heb de grootst mogelijke onzin voorbij zien komen als feit gepresenteerd werden. Schaamteloos!

Zilver_gray schreef op 11-06-2024 om 19:01:

[..]

Oh nog zo eentje “je leest niet goed”.. alleen jij begrijpt het allemaal blijkbaar.

Als je van die valse aanname blij wordt. Prima. Ik had ook niet anders verwacht.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.