Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Fleurtje_5

Fleurtje_5

29-05-2024 om 18:54 Topicstarter

kerstbeer schreef op 29-05-2024 om 18:52:

[..]

Misschien even je eigen bronnen eerst doorlezen, want juist in 1 van de bronnen die jij zelf aandraagt, gaat het eerst over een echtpaar bij de Arnhemse moskee dat hem minder erg vindt dan bepaalde andere mensen. Vervolgens blijken die echter DENK te stemmen.

Dan komt er nog iemand aan bod die zegt dat hij niet zo hatend moet doen over Marokkanen, maar dat hij wel een paar goede punten heeft. Vervolgens blijkt die persoon echter ook op DENK te stemmen.

Dan gaat het vervolgens over hoe weinig mensen in een bepaalde wijk stemmen, niet dat ze op Wilders stemmen.

Dat sommige Moslims hem niet zo erg vinden als bepaalde andere mensen, wil niet meteen zeggen dat ze op hem stemmen.

Voortaan dus even je eigen bronnen eerst doorlezen voordat je ze als 'bewijs' gebruikt.


Ik heb niet geschreven dat ze allemaal niet op DENK stemmen, maar zo te zien velen niet.

Onderstaande staat in een van die linkjes die ik had geplaatst:

In de Arnhemse wijk Presikhaaf wonen veel Nederlanders met een migratieachtergrond. Desondanks is er opvallend veel sympathie voor Wilders. Niet bij iedereen. ‘Ik ben opgegroeid met zijn meer-of-minder-Marokkanen-uitspraak. Daarin zit alles waar ik niet voor sta.’

Fleurtje_5 schreef op 29-05-2024 om 18:54:

[..]


Ik heb niet geschreven dat ze allemaal niet op DENK stemmen, maar zo te zien velen niet.

Dit staat in een van die linkjes:

In de Arnhemse wijk Presikhaaf wonen veel Nederlanders met een migratieachtergrond. Desondanks is er opvallend veel sympathie voor Wilders. Niet bij iedereen. ‘Ik ben opgegroeid met zijn meer-of-minder-Marokkanen-uitspraak. Daarin zit alles waar ik niet voor sta.’


Jij zei: 

"Maar zo te zien stemmen velen dan ook niet op DENK"

Je komt dan zelf met dat Volkskrant artikel als "bewijs". 

Vervolgens is de enige partij die daarin genoemd wordt waarop de daarin genoemde mensen stemmen: DENK. Juist degenen die genoemd werden die enige sympathie hadden voor bepaalde standpunten van hem, bleken DENK te stemmen. Komt uit het artikel waar jij mee kwam.

Het klinkt natuurlijk mooi om te suggereren dat veel Moslims op Wilders stemmen.


In de praktijk:

https://www.nu.nl/formatie-2023/6292199/moslims-stemmen-volgens-politicoloog-helemaal-niet-massaal-op-de-pvv.html


Hè fijn, daar gaan we weer!
Als Fleurtje het zelf maar begrijpt.👍️

Poezel_en_Wip schreef op 29-05-2024 om 19:10:

Hè fijn, daar gaan we weer!
Als Fleurtje het zelf maar begrijpt.👍️

Het ging ook helemaal niet om Marokkanen maar om wappies... maar dat terzijde. 

Miraval schreef op 29-05-2024 om 19:16:

Het ging ook helemaal niet om Marokkanen maar om wappies... maar dat terzijde.

Dan moet je bij Fleurtje wezen. Die begon die linkjes te posten. 
DENK haalde jij erbij.

Kunnen we weer terug naar de inhoud? Die op-de-man-Posts staan wat mij betreft niemand goed.

Ik doe een poging; in een doorgaans PVV-gezinde hoek van het internet is inderdaad best wel wat kritiek op Schoof. En dat kan ik me ook wel voorstellen. 

Voordeel van zo’n onafhankelijk/partijloos gepresenteerde kandidaat is dat alle partijleiders vanuit de kamer ook daar nog makkelijker kritisch op kunnen zijn. Ben wel benieuwd hoe dat in de praktijk uit zal pakken. Het kan misschien best handig zijn voor Wilders en zijn achterban. 

Poezel_en_Wip schreef op 29-05-2024 om 19:10:

Hè fijn, daar gaan we weer!
Als Fleurtje het zelf maar begrijpt.👍️

Zullen we anders mede-forummers even in hun waarde laten? 

Dat op-de-man gekat is echt akelig om te lezen. 

Doemijdieglazenbol schreef op 29-05-2024 om 19:28:

Kunnen we weer terug naar de inhoud? Die op-de-man-Posts staan wat mij betreft niemand goed.

Ik doe een poging; in de doorgaans PVV-gezinde hoek van het internet is inderdaad best wel wat kritiek op Schoof. En dat kan ik me ook wel voorstellen.

Voordeel van zo’n onafhankelijk/partijloos gepresenteerde kandidaat is dat alle partijleiders vanuit de kamer ook daar nog makkelijker kritisch op kunnen zijn. Ben wel benieuwd hoe dat in de praktijk uit zal pakken. Het kan misschien best handig zijn voor Wilders en zijn achterban.

Je hebt gelijk. Zal het niet meer doen en het negeren voortaan.

Ik verheug me op "het nieuwe" van het nieuwe kabinet. Ik denk niet dat het logge schip wat het bestuur van Nederland is, snel van koers zal gaan wijzigen. We tuffen rustig verder. Af en toe zal iemand een beetje aan stuur trekken naar rechts of naar links maar het resultaat mag geen naam hebben.

Zeker niet de moeite waard om hier ruzie over te gaan maken.

CharlieB schreef op 29-05-2024 om 19:30:

[..]

Zullen we anders mede-forummers even in hun waarde laten?

Dat op-de-man gekat is echt akelig om te lezen.

Soms zuigt een forummer zo vaak dat er dan bij meerdere mensen irritatie komt. 

Dat gezuig vind ik ook akelig en hoop dat dit ook achterwege blijft dan. 

Fleurtje_5

Fleurtje_5

30-05-2024 om 04:12 Topicstarter

Doemijdieglazenbol schreef op 29-05-2024 om 19:28:

Kunnen we weer terug naar de inhoud? Die op-de-man-Posts staan wat mij betreft niemand goed.

Ik doe een poging; in een doorgaans PVV-gezinde hoek van het internet is inderdaad best wel wat kritiek op Schoof. En dat kan ik me ook wel voorstellen.

Voordeel van zo’n onafhankelijk/partijloos gepresenteerde kandidaat is dat alle partijleiders vanuit de kamer ook daar nog makkelijker kritisch op kunnen zijn. Ben wel benieuwd hoe dat in de praktijk uit zal pakken. Het kan misschien best handig zijn voor Wilders en zijn achterban.


Maar was die kritiek er ook geweest als er een andere kandidaat premier was geworden? Is die kritiek er omdat Wilders zelf geen premier is geworden?

Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik vind het een pluspunt dat deze vier totaal verschillende partijen zo eensgezind samen achter de keuze van deze kandidaat staan.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

30-05-2024 om 04:13 Topicstarter

rionyriony schreef op 29-05-2024 om 20:00:

Ik verheug me op "het nieuwe" van het nieuwe kabinet. Ik denk niet dat het logge schip wat het bestuur van Nederland is, snel van koers zal gaan wijzigen. We tuffen rustig verder. Af en toe zal iemand een beetje aan stuur trekken naar rechts of naar links maar het resultaat mag geen naam hebben.

Zeker niet de moeite waard om hier ruzie over te gaan maken.


En dat ze zo elkaar in evenwicht houden.

Nicole123 schreef op 29-05-2024 om 15:25:

[..]

Ik zie vooral een heleboel eigen interpretatie in jouw post. Jij denkt dat Jetten op een sneaky manier sneert, maar dat is jouw eigen inlegkunde, waarschijnlijk omdat je hem überhaupt al niet mag en zijn uitspraken dus door een bepaalde bril ziet. Ik zie niks verkeerds aan de opmerking 'Ik kan me niet voorstellen dat hij zo'n positie ambieert, maar we zullen het zien.'. Beetje vreemd om te verwachten dat politici die in de oppositie zitten hard zouden moeten staan te juichen om het komende kabinet. Alsof omgekeerd de partijleiders in de coalitie dat zouden doen bij een volledig links kabinet. Zie die zeer ongepaste opmerking van Wilders over de vorige formatie en dat ging zelfs nog over een rechtse politica in een middenkabinet, laat staan een kabinet dat lijnrecht tegen je eigen ideeën en principes ingaat. Ik vind het echt heel raar, dat van iemand als Wilders die bijna niet anders kan dan sneren en tieren dat 'normaal' gevonden wordt, maar dat linkse politici als ze ook maar een beetje kritisch zijn of eerlijk zeggen dat ze echt niet op dit kabinet zitten te wachten helemaal verkeerd bezig zouden zijn. Moet je als linkse politicus superheilig zijn en compleet constructief richting een kabinet waar je 180 graden van mening mee verschilt ofzo?

zoals ik al aangaf: nicole, relax. je hebt geen woord begrepen van wat ik zeg en plakt er elke mogelijke ongefundeerde aanname op die je kunt bedenken. 

alle dikgedrukte regels in je reactie zijn aannames én niet waar. 

ik ga je dus ook negeren in beide topics want jij hebt nu te vaak aangetoond dat je geen open gesprek wil, maar je wil rellen en polariseren zonder te lezen wat iemand zegt

Broadway schreef op 30-05-2024 om 09:32:

[..]

zoals ik al aangaf: nicole, relax. je hebt geen woord begrepen van wat ik zeg en plakt er elke mogelijke ongefundeerde aanname op die je kunt bedenken.

alle dikgedrukte regels in je reactie zijn aannames én niet waar.

ik ga je dus ook negeren in beide topics want jij hebt nu te vaak aangetoond dat je geen open gesprek wil, maar je wil rellen en polariseren zonder te lezen wat iemand zegt

Misschien moet je dan wat duidelijker schrijven wat je bedoelt. Als er iemand hier een open gesprek wil en haar teksten baseert op een duidelijke eigen mening, gebaseerd op goede bronnen dan is het Nicole123 wel. Ze polariseert nergens. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.