Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


En mooi dat ze er waarschijnlijk uit zijn, dan kunnen ze beginnen aan de ministers en staatssecretarissen.

Persconferentie om 17.00 met de formateur en de beoogd premier.


En mocht er nog twijfel zijn of de geruchten juist zijn:

formateur-richard-van-zwol-grijs-pak-ontvangt-beoogd-premier

bepaalde rechtse opiniemakers/boegbeelden zijn niet heel blij met deze keuze, lijkt het. 
AIVD, ex-PvdA, Corona, invloed die hij op bepaalde onderzoeken heeft gehad en zo nog wat dingetjes.

Dietloverzzz schreef op 25-05-2024 om 12:15:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens. De meeste mensen willen bovendien echt niet in de bijstand zitten hoor. Zo aantrekkelijk is dat niet. Echt niet. Zoveel verplichtingen voor een klein beetje geld.

klopt. dat is écht niet leuk. de mensen die écht niet willen zitten ook niet in de bijstand, maar hebben zich jaren geleden af laten keuren. dat is inmiddels niet meer zo makkelijk, maar nog steeds mogelijk. 

Dietloverzzz schreef op 25-05-2024 om 19:33:

[..]

Ik heb zelf ook flinke armoede gekend in het verre verleden. Klinkt gek maar het heeft mijn leven uiteindelijk verrijkt en ik ben zoveel meer dankbaar voor wat ik nu heb. Je gaat er anders door in het leven staan sowieso. Het kan ook uiteindelijk iedereen overkomen.

eens. maar ik ben er wel extreem fanatiek zelfredzaam van geworden en zie mensen onderuit gaan omdat "de geleerden" deze mensen vaak dom houden. niet teveel pamperen, niet teveel straffen, maar activeren, begeleiden en mogelijkheden laten zien en actief met die mogelijkheden aan de gang gaan

Ik sluit me graag aan bij Dijk van de SP.
https://nos.nl/artikel/2522222-reacties-op-schoof-van-goede-vent-tot-vraagtekens-bij-verleden
SP-leider Dijk gaat niet in op de persoon die het nieuwe kabinet moet gaan leiden. "Het is goed dat er iemand is. Eindelijk!", zegt hij. "Wij zullen hem gaan beoordelen op de kwaliteit en de inhoud en niet op het poppetje."

Hij moet nog wel leren speechen zonder voortdurend naar zijn tekst te kijken. Dat lijkt me voor het debat in de Tweede Kamer niet handig.

Broadway schreef op 28-05-2024 om 15:59:

[..]

eens. maar ik ben er wel extreem fanatiek zelfredzaam van geworden en zie mensen onderuit gaan omdat "de geleerden" deze mensen vaak dom houden. niet teveel pamperen, niet teveel straffen, maar activeren, begeleiden en mogelijkheden laten zien en actief met die mogelijkheden aan de gang gaan

Helemaal eens. Niet in de slachtofferrol laten zitten, maar laten gaan met die banaan. Als je echt wil dan kun je er goed uitkomen.

De radiostilte en tvstilte is ook wel heel vreemd, want PVV wilde een transparant gebeuren zodat voor heel nederland duidelijk zou zijn wat er gebeurde en welke beslissingen er genomen zouden worden. 

Wat een goed nieuws dat ze nu al een kandidaat hebben gevonden. Ik denk dat die er wel bij past.

Friezinnetje schreef op 28-05-2024 om 17:14:

De radiostilte en tvstilte is ook wel heel vreemd, want PVV wilde een transparant gebeuren zodat voor heel nederland duidelijk zou zijn wat er gebeurde en welke beslissingen er genomen zouden worden.

Tja ik denk dat je zonder radiostilte nog lastiger ministers vindt,  en eind juni willen ze op het bordes staan, en daarvoor hebben we dan nog de hoorzittingen met de ministers. Dus over een week of drie zullen we de samenstelling wel weten van het nieuwe kabinet.

Ik hoorde net zeggen dat de verdeling van de ministersposten zou gaan op basis van zowel de zetelverdeling in de Tweede èn de Eerste Kamer. Dan zou BBB daar ook eens een keer wel goed over hebben onderhandeld.

Zo zeg, die Schoof! Klinkt of er niemand is die hem niet kan waarderen. Forum voor Democratie leek de enige. Ik vond de versie zonder baard en snor het beste, maar dat zal persoonlijke smaak zijn en heeft natuurlijk niets met politiek te maken.

Het zou toch wat zijn als Forum hem wèl had kunnen waarderen, dan had je je gelijk afgevraagd of dit geen ontzettende foute man is...

rionyriony schreef op 28-05-2024 om 17:42:

Zo zeg, die Schoof! Klinkt of er niemand is die hem niet kan waarderen. Forum voor Democratie leek de enige. Ik vond de versie zonder baard en snor het beste, maar dat zal persoonlijke smaak zijn en heeft natuurlijk niets met politiek te maken.

Ook van Baarle van Denk was er weer tegen , uiteraard.

rionyriony schreef op 28-05-2024 om 17:42:

Zo zeg, die Schoof! Klinkt of er niemand is die hem niet kan waarderen. Forum voor Democratie leek de enige. Ik vond de versie zonder baard en snor het beste, maar dat zal persoonlijke smaak zijn en heeft natuurlijk niets met politiek te maken.

Op social media veel boze reacties van mensen die gewoonlijk meestal op links en 'woke' zitten te foeteren. 

En nog mensen die zijn ogen blijkbaar niet weten te waarderen  

https://twitter.com/annstrikje/status/1795517250411331965

Zelf vind ik hem wel goed overkomen, al weet ik weinig van de beste man.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.