Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Fleurtje_5 schreef op 26-05-2024 om 00:47:

[..]


Dus jij weet wel wie Henk Kamp is? En dan sla je hem voor als kandidaat premier??

Dat vind ik nog veel erger dan dat Watertoren er nog nooit van gehoord heeft.

Je moet eens goed lezen. Ik stel hem niet voor als premierskandidaat, ik zei: "ik gok op Henk Kamp".

Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat hij het wordt. Die man heeft in de politiek enorme fouten gemaakt, in de toeslagenaffaire, met de Groningse zaak. Ik hoop dat hij blijft waar hij is, met pensioen.

De reden dat ik hem noemde was het antwoord van Wilders toen iemand vroeg waarom Kamp op de publieke tribune zat. Wilders: "omdat hij niks te doen heeft". Waarop Kamp zijn duim opstak. Toen dacht ik: "Hé, misschien heeft Wilders Kamp in gedachten".

Dat Kamp al had gezegd het niet te willen doen had ik toen nog niet gehoord.

Duidelijk zo Fleurtje? 

watertoren schreef op 25-05-2024 om 23:24:

Ik was altijd heel tevreden met Rutte als premier. Ik stem ook VVD. Ik zou niet weten wie echt bekwaam is om dat van hem over te nemen. Er is denk ik niemand zoals Rutte. Wie het ook wordt ik ben bang dat we er altijd op achteruit gaan.

Hopelijk liegt de volgende premier wat minder.

Herfstappeltaart schreef op 26-05-2024 om 09:00:

[..]

Hopelijk liegt de volgende premier wat minder.

Nou inderdaad en een wat beter geheugen zou ook wenselijk zijn. 

Rutte heeft overigens wel de "taal verrijkt" net als hij zeggen veel mensen als ze iets niet meer weten: Daar heb ik geen actieve herinneringen aan!

Bakblik schreef op 26-05-2024 om 09:14:

[..]

Nou inderdaad en een wat beter geheugen zou ook wenselijk zijn.

Rutte heeft overigens wel de "taal verrijkt" net als hij zeggen veel mensen als ze iets niet meer weten: Daar heb ik geen actieve herinneringen aan!

Ja! Toch knap 

Bakblik schreef op 26-05-2024 om 09:14:

[..]

Nou inderdaad en een wat beter geheugen zou ook wenselijk zijn.

Rutte heeft overigens wel de "taal verrijkt" net als hij zeggen veel mensen als ze iets niet meer weten: Daar heb ik geen actieve herinneringen aan!

Zelfs mijn kind van 9 gebruikt die frase nu. Komt ooit in de dikke van Dale. 

Fleurtje_5 schreef op 26-05-2024 om 00:55:

[..]


Ervaring in wat?

Jij zou liever Mona Keijzer op die positie zien? 
Want zij heeft ervaring? In wat?

Dat ze in staat blijkt “bedenkelijke” uitspraken te doen weten we inmiddels en wat kan ze nog meer?

Zilver_gray schreef op 26-05-2024 om 09:56:

[..]

Jij zou liever Mona Keijzer op die positie zien?
Want zij heeft ervaring? In wat?

Dat ze in staat blijkt “bedenkelijke” uitspraken te doen weten we inmiddels en wat kan ze nog meer?

Ook Rutte was alleen maar staatssecretaris geweest voor hij premier werd.

Daglichtlamp schreef op 26-05-2024 om 09:57:

[..]

Ook Rutte was alleen maar staatssecretaris geweest voor hij premier werd.

Ik vraag dit zo aan Fleurtje omdat ze mevrouw Keijzer blijkbaar hoog heeft zitten.

(N.a.v. haar reactie op Ed Nijpels “ervaring in wat”? Op de post van amarna).

Fleurtje_5 schreef op 26-05-2024 om 00:55:

[..]


Ervaring in wat?

Minister van ruimtelijke ordening

Burgemeester

Commissaris van de Koningin

Bestuur ABP

Daglichtlamp schreef op 26-05-2024 om 09:57:

[..]

Ook Rutte was alleen maar staatssecretaris geweest voor hij premier werd.

Én veroordeeld voor discriminatie. 

wat dat betreft ligt keijzer prima op koers met die aanklacht. 😉

Fleurtje_5

Fleurtje_5

26-05-2024 om 11:01 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 26-05-2024 om 08:58:

[..]

Je moet eens goed lezen. Ik stel hem niet voor als premierskandidaat, ik zei: "ik gok op Henk Kamp".

Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat hij het wordt. Die man heeft in de politiek enorme fouten gemaakt, in de toeslagenaffaire, met de Groningse zaak. Ik hoop dat hij blijft waar hij is, met pensioen.

De reden dat ik hem noemde was het antwoord van Wilders toen iemand vroeg waarom Kamp op de publieke tribune zat. Wilders: "omdat hij niks te doen heeft". Waarop Kamp zijn duim opstak. Toen dacht ik: "Hé, misschien heeft Wilders Kamp in gedachten".

Dat Kamp al had gezegd het niet te willen doen had ik toen nog niet gehoord.

Duidelijk zo Fleurtje?


Je moet zelf eens goed lezen Herfstappeltaart. Ik heb namelijk niets gelezen over die publieke tribune waar je het nu over hebt. Zie:

Dietloverzzz schreef op 25 mei om 19.45 u.:
Ik ben benieuwd wie er nu naar voren geschoven kunnen worden. Hebben jullie daar een idee over? Zal nog wel weken duren voordat we er wat over horen. Dat us misschien ook wel verstandig.

Herfstappeltaart
schreef op 25 mei om 19:46 u.: Ik gok op Henk Kamp.

watertoren schreef op 25-05-2024 om 19:55:
Nog nooit van gehoord. Ik denk dat het wel een beetje een bekent iemand moet zijn.

Bakblik schreef op 25 mei om 19:56 u.: Die heeft van de week aangegeven het echt niet te willen doen.

Herfstappeltaart schreef op 25 mei om 19:59 u.: O dat had ik nog niet meegekregen.


Dit zijn berichten die er gewoon staan, en gewoon na te lezen zijn. Vooral in dit laatste bericht is niet in op te merken dat je het niet serieus bedoelde.


Fleurtje_5 schreef op 26-05-2024 om 00:47:

[..]


Dus jij weet wel wie Henk Kamp is? En dan sla je hem voor als kandidaat premier??

Dat vind ik nog veel erger dan dat Watertoren er nog nooit van gehoord heeft.

Je zou ook sorry kunnen zeggen tegen Herfstappeltaart  voor deze post omdat ze nooit heeft gesuggereerd dat Kamp een goede kandidaat zou zijn.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

26-05-2024 om 11:25 Topicstarter

amarna schreef op 26-05-2024 om 10:14:

[..]

Minister van ruimtelijke ordening

Burgemeester

Commissaris van de Koningin

Bestuur ABP



Vanaf 1 juli 2004 Commissaris bij de DSB bank (zie in onderstaande link het Janboeltje bij de DSB bank)

Directeur van een Arbodienst

Bestuursvoorzitter bij SENA (zie in onderstaande link het JanBoeltje bij Sena)

...etc.etc.etc....

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ed_Nijpels

En dit:
............

Nijpels pleitte er in 1978 voor dat het verbod op seksuele relaties met minderjarigen uit het wetboek van strafrecht zou worden gehaald en dat kinderen zelf zouden mogen kiezen of ze seksuele relaties met volwassenen zouden willen aangaan.[1] Dit pleidooi voor pedofilie bracht Nijpels in botsing met CDA-senator en hoogleraar pedagogiek Van Hulst, die vond dat kinderen op school beschermd moesten worden tegen de lusten van volwassenen


...........

Fleurtje_5 schreef op 26-05-2024 om 11:01:

[..]


Je moet eens goed lezen Herfstappeltaart. Ik heb namelijk niets gelezen over die publieke tribune waar je het nu over hebt. Zie:

Dietloverzzz schreef op 25 mei om 19.45 u.:
Ik ben benieuwd wie er nu naar voren geschoven kunnen worden. Hebben jullie daar een idee over? Zal nog wel weken duren voordat we er wat over horen. Dat us misschien ook wel verstandig.

Herfstappeltaart
schreef op 25 mei om 19:46 u.: Ik gok op Henk Kamp.

watertoren schreef op 25-05-2024 om 19:55:
Nog nooit van gehoord. Ik denk dat het wel een beetje een bekent iemand moet zijn.

Bakblik schreef op 25 mei om 19:56 u.: Die heeft van de week aangegeven het echt niet te willen doen.

Herfstappeltaart schreef op 25 mei om 19:59 u.: O dat had ik nog niet meegekregen.


Vooral in dit laatste bericht is niet in op te merken dat je het niet serieus bedoelde.


Wil je stoppen met het creëren van eigen waarheden en mensen daarmee de maat te nemen s.v.p.?

Fleurtje_5

Fleurtje_5

26-05-2024 om 11:34 Topicstarter

Dietloverzzz schreef op 25-05-2024 om 19:29:

[..]

Je doet niet anders. Jouw negatief oordeel ten aanzien van hoe ik hierin sta en jouw zogenaamde morele verhevenheid druipt van jouw posts af. Dat vind ik jammer. Dat hoeft toch niet nodig te zijn. Maar goed dat moet je natuurlijk zelf weten. Fijn dat je blij bent met jouw werk. Ik ben ook heel blij met mijn werk en met mijn leven. Dan zijn we allebei blij. Dat is natuurlijk een goede zaak.


En dit inderdaad.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.