Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Daglichtlamp schreef op 25-05-2024 om 09:23:

Tegenwoordig nu bijna alle krantenartikelen achter een betaalmuur zitten vind ik het citeren van stukjes uit krantenartikelen wel fijn. Wel graag ook met een link naar het originele artikel, voor degenen die dat wel kunnen lezen.

Ik vind het vooral irritant als er geen eigen mening bij gegeven wordt. Het wekt bij mij een gevoel van "knuppel in het hoenderhok gooien" op.

watertoren schreef op 25-05-2024 om 09:13:

[..]

Ik snap wel wat je bedoelt hoor! Natuurlijk kunnen mensen door omstandigheden in de financiele problemen raken. Over deze mensen heb ik het niet. Ik heb het over de mensen die nu al in armoede leven en een kind op de wereld zetten met als gevolg dat het kind zonder ontbijt naar school moet en er geen geld is voor gezond eten. Misschien een rare vergelijking maar als ik geen geld heb voor hondenvoer dan koop ik ook geen hond.

Dus kinderen krijgen is een voorrecht van de welgestelden?

Fleurtje_5

Fleurtje_5

25-05-2024 om 09:35 Topicstarter

absor schreef op 25-05-2024 om 09:17:

[..]

Echter in ons rijk nederland bestaat de dierenvoedselbank. Mensen die wel huisdieren hebben maar niet hun voer kunnen betalen.


Mensen die al een dier hebben. Die mogen niet verhongeren.  Watertoren had het over mensen die nog een dier zouden gaan kopen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/08/13/dierenvoedselbank-turnhout-moet-noodgedwongen-stoppen/

Daglichtlamp schreef op 25-05-2024 om 09:25:

[..]

Ik vind dat in Nederland niemand zo arm zou moeten zijn dat ze zich geen kinderen kunnen veroorloven.

Mee eens

Ik vind het ook beschamend dat in een rijk land als Nederland niet ieder kind drie gezonde maaltijden per dag krijgt.

Herfstappeltaart schreef op 25-05-2024 om 09:28:

[..]

Ik vind het vooral irritant als er geen eigen mening bij gegeven wordt. Het wekt bij mij een gevoel van "knuppel in het hoenderhok gooien"

Dat doe ik ook regelmatig, soms omdat de tijd ontbreekt, soms omdat ik denk dat het artikel wel voor zichzelf spreekt.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

25-05-2024 om 09:42 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 25-05-2024 om 09:28:

[..]

Ik vind het vooral irritant als er geen eigen mening bij gegeven wordt. Het wekt bij mij een gevoel van "knuppel in het hoenderhok gooien" op.


Als ik het artikel in de krant lees hoeft de verslaggever geen bijsluiter erbij te plaatsen om uitleg of mening erbij te geven. Soms is het gewoon meer dan voldoende wat diegene waar het over gaat heeft gezegd.

Tuinfluiter schreef op 25-05-2024 om 09:39:

[..]

Mee eens

Ik vind het ook beschamend dat in een rijk land als Nederland niet ieder kind drie gezonde maaltijden per dag krijgt.

Is dat ook niet vaak een combinatie van verkeerde keuzes van de ouders? Ik bedoel zelfs zonder werk heb je bijstand, kinderbijslag, KGB, huurtoeslag, zorgtoeslag, vrijstelling gemeentelijke belastingen. 

Je kunt mij niet wijsmaken dat je met al deze regelingen niet kunt zorgen voor een gezonde maaltijd. Dan maar geen nieuwste telefoon, flatscreen tv of Playstation. Ik noem maar een zijstraat.

En nee je hebt altijd uitzonderingen natuurlijk waarbij het echt buiten iemands schuld is maar ik denk dat het vooral verkeerd management van geld is wat ervoor zorgt dat kinderen niet fatsoenlijk te eten krijgen. 

Die gezinnen hebben meer baat bij hulp om alles te overzien dan aan extra geld.

https://www.consumentenbond.nl/toeslagen/kindgebonden-budget#:~:text=Je%20hebt%20recht%20op%20kindgebonden,je%20ook%20kindgebonden%20budget%20krijgen.

Als ik hiernaar kijk val ik bijna om van verbazing wanneer je nog recht hebt op KGB. Waarom moet de maatschappij bijdragen aan kinderen van al redelijk welgestelde ouders? Echt hier mag van mij direct het mes in gezet worden. Bizar.

Miraval schreef op 25-05-2024 om 09:43:

[..]

Is dat ook niet vaak een combinatie van verkeerde keuzes van de ouders? Ik bedoel zelfs zonder werk heb je bijstand, kinderbijslag, KGB, huurtoeslag, zorgtoeslag, vrijstelling gemeentelijke belastingen.

Je kunt mij niet wijsmaken dat je met al deze regelingen niet kunt zorgen voor een gezonde maaltijd. Dan maar geen nieuwste telefoon, flatscreen tv of Playstation. Ik noem maar een zijstraat.

En nee je hebt altijd uitzonderingen natuurlijk waarbij het echt buiten iemands schuld is maar ik denk dat het vooral verkeerd management van geld is wat ervoor zorgt dat kinderen niet fatsoenlijk te eten krijgen.

Die gezinnen hebben meer baat bij hulp om alles te overzien dan aan extra geld.

Het zal meerdere oorzaken hebben maar een kind kan niets aan de onverstandige keuze van de ouder doen. Hulp voor die gezinnen zou goed zijn  het in natuurlijk een complex probleem. Dus ik hoop dat daar niet op bezuinigd wordt.

Tuinfluiter schreef op 25-05-2024 om 09:49:

[..]

Het zal meerdere oorzaken hebben maar een kind kan niets aan de onverstandige keuze van de ouder doen. Hulp voor die gezinnen zou goed zijn het in natuurlijk een complex probleem. Dus ik hoop dat daar niet op bezuinigd wordt.

Nee dat klopt daar kan het kind zelf niets aan doen dus ik hoop dat die hulp er komt of uitgebreid kan worden. Ik vind echter niet dat je als maatschappij dan maar moet zeggen we geven maar extra geld. Want daarmee los je het onderliggende probleem niet op. Dus extra geld naar KGB vind ik echt van de zotte. 

Tuinfluiter schreef op 25-05-2024 om 09:49:

[..]

Het zal meerdere oorzaken hebben maar een kind kan niets aan de onverstandige keuze van de ouder doen. Hulp voor die gezinnen zou goed zijn het in natuurlijk een complex probleem. Dus ik hoop dat daar niet op bezuinigd wordt.

Eens

Maar daarnaast hulp in het leren omgaan met geld en de juiste keuzes maken waaraan je het uitgeeft.

Miraval schreef op 25-05-2024 om 09:47:

https://www.consumentenbond.nl/toeslagen/kindgebonden-budget#:~:text=Je%20hebt%20recht%20op%20kindgebonden,je%20ook%20kindgebonden%20budget%20krijgen.

Als ik hiernaar kijk val ik bijna om van verbazing wanneer je nog recht hebt op KGB. Waarom moet de maatschappij bijdragen aan kinderen van al redelijk welgestelde ouders? Echt hier mag van mij direct het mes in gezet worden. Bizar.

Het is natuurlijk wel inkomensafhankelijk, dus de hogere inkomens krijgen wel veel minder dan de lagere inkomens.

Daglichtlamp schreef op 25-05-2024 om 10:06:

[..]

Het is natuurlijk wel inkomensafhankelijk, dus de hogere inkomens krijgen wel veel minder dan de lagere inkomens.

De hogere inkomens zouden wat mij betreft helemaal niks hoeven ontvangen. 

Miraval schreef op 25-05-2024 om 10:07:

[..]

De hogere inkomens zouden wat mij betreft helemaal niks hoeven ontvangen.

Ik denk dat de hoge grens komt door de VVD in de regering de afgelopen jaren.

Daglichtlamp schreef op 25-05-2024 om 10:27:

[..]

Ik denk dat de hoge grens komt door de VVD in de regering de afgelopen jaren.

Kan het verkeerd hebben gelezen maar in de PDF van het CPB staat dat de VVD het KGB af wil schaffen.... 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.