Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Fleurtje_5

Fleurtje_5

25-05-2024 om 08:41 Topicstarter

Een groep moslims ('tien juristen en een historicus' zo staat op een andere pagina in de krant) heeft aangifte tegen haar gedaan.
In onze krant "De Limburger" van 25 mei 2024 staat:

Mona Keijzer verdedigt omstreden uitspraak

..........

BBB-Kamerlid Mona Keijzer zegt dat haar uitspraak dat Jodenhaat "bijna onderdeel is van de islamitische cultuur", op 'feiten en cijfers' is gebaseerd. Een groep moslis heeft aangifte tegen haar gedaan.

..........

BBB noemt een recent onderzoek van het Arab Center for Research and Policy Studies. Daaruit blijkt volgens de partij dat twee derde van de mensen in islamitische landen de moordpartij die Hamas op 7 oktober vorig jaar uitvoerde in Israël een "legitieme verzetsoperatie" vond. Ook wordt een socioloog aangehaald die onlangs in een hoorzitting in de Tweede Kamer zei dat "antisemitische opvattingen bijzonder sterk zijn verbreid onder moslims".

.........

"BBB maakt zich zorgen over Jodenhaat en het aantal antisemitische incidenten in ons land dat de laatste maanden enorm gestegen is", zegt Keijzer.

..........

Fleurtje_5 schreef op 25-05-2024 om 08:39:

Er werd hier afgelopen week geklaagd over Mona Keijzer. Blijkbaar had ik haar uitspraak gemist. Dat heb ik effe ingehaald, mede door de krant van vandaag heb ik ook andere berichten opgezocht en gelezen.

https://www.ad.nl/politiek/mona-keijzer-bbb-blijft-ondanks-aangifte-bij-haar-uitspraak-over-moslims~aea523c5/

En wat vind jij ervan?

Fleurtje_5

Fleurtje_5

25-05-2024 om 08:56 Topicstarter

We wachten 'het oordeel daarover van het Openbaar Ministerie in vertrouwen' af.

Fleurtje_5 schreef op 25-05-2024 om 08:41:

Een groep moslims heeft aangifte tegen haar gedaan.
In onze krant van 25 mei 2024 staat:

Mona Keijzer verdedigt omstreden uitspraak

..........

BBB-Kamerlid Mona Keijzer zegt dat haar uitspraak dat Jodenhaat "bijna onderdeel is van de islamitische cultuur", op 'feiten en cijfers' is gebaseerd. Een groep moslis heeft aangifte tegen haar gedaan.

..........

BBB noemt een recent onderzoek van het Arab Center for Research and Policy Studies. Daaruit blijkt volgens de partij dat twee derde van de mensen in islamitische landen de moordpartij die Hamas op 7 oktober vorig jaar uitvoerde in Israël een "legitieme verzetsoperatie" vond. Ook wordt een socioloog aangehaald die onlangs in een hoorzitting in de Tweede Kamer zei dat "antisemitische opvattingen bijzonder sterk zijn verbreid onder moslims".

.........

"BBB maakt zich zorgen over Jodenhaat en het aantal antisemitische incidenten in ons land dat de laatste maanden enorm gestegen is", zegt Keijzer.

..........

Waarom citeer je toch de hele tijd nieuwsberichten? Wij kunnen zelf ook kranten en nieuwssites lezen toch? Ik snap dat serieus niet?

Fleurtje_5

Fleurtje_5

25-05-2024 om 09:03 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 25-05-2024 om 08:59:

[..]

Waarom citeer je toch de hele tijd nieuwsberichten? Wij kunnen zelf ook kranten en nieuwssites lezen toch? Ik snap dat serieus niet?

 Is dat vetgedrukte een vraag?

Fleurtje_5 schreef op 25-05-2024 om 09:03:

[..]

Is dat vetgedrukte een vraag?

Ja. De hele post is een vraag.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

25-05-2024 om 09:09 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 25-05-2024 om 08:59:

[..]

Waarom citeer je toch de hele tijd nieuwsberichten? Wij kunnen zelf ook kranten en nieuwssites lezen toch? Ik snap dat serieus niet?


antwoord op vraag a: Omdat ik alleen een paar punten uit de krant van vandaag wil aanhalen. Want waarom word er aangifte tegen haar gedaan.

antwoord op vraag b: Klopt helemaal. Maar 'niet iedereen doet of kan dat' vermoed ik.

antwoord op vraag c: Ik weet niet waarom je dat niet snapt. Dat is helemaal niet erg. Trek het je niet aan.

Fleurtje_5 schreef op 25-05-2024 om 09:09:

[..]


antwoord op vraag a: Omdat ik alleen een paar punten wil aanhalen. Want waarom word er aangifte tegen haar gedaan.

antwoord op vraag b: Ik weet niet waarom je dat niet snapt. Dat is helemaal niet erg. Trek het je niet aan.

Ja ja. 

Herfstappeltaart schreef op 25-05-2024 om 08:29:

[..]

Jij en je man hebben gewoon mazzel gehad. (natuurlijk uitgezonderd het vroege sterven van je man, laat dat duidelijk zijn).

Toen jouw zoon een baby was had er in jullie gezin ook iets kunnen gebeuren: ziekte, ontslag. Je kunt nooit zeker zijn van het leven wat je je kind kunt bieden. Je man had arbeidsongeschikt kunnen worden waardoor jullie in een totaal andere financiële situatie terecht zouden zijn gekomen.

Het spijt me Watertoren maar ik vind je bijdragen echt van een stuitende kortzichtigheid en egoïsme getuigen.

Ik snap wel wat je bedoelt hoor! Natuurlijk kunnen mensen door omstandigheden in de financiele problemen raken. Over deze mensen heb ik het niet. Ik heb het over de mensen die nu al in armoede leven en een kind op de wereld zetten met als gevolg dat het kind zonder ontbijt naar school moet en er geen geld is voor gezond eten. Misschien een rare vergelijking maar als ik geen geld heb voor hondenvoer dan koop ik ook geen hond.

Ik ben het wel eens met de lijstjes die mensen hier aandragen waarop bezuinigd mag worden maar cultuur mag daar wat mij betreft ook bij.

watertoren schreef op 25-05-2024 om 09:13:

[..]

Ik snap wel wat je bedoelt hoor! Natuurlijk kunnen mensen door omstandigheden in de financiele problemen raken. Over deze mensen heb ik het niet. Ik heb het over de mensen die nu al in armoede leven en een kind op de wereld zetten met als gevolg dat het kind zonder ontbijt naar school moet en er geen geld is voor gezond eten. Misschien een rare vergelijking maar als ik geen geld heb voor hondenvoer dan koop ik ook geen hond.

Echter in ons rijk nederland bestaat de dierenvoedselbank. Mensen die wel huisdieren hebben maar niet hun voer kunnen betalen.  

Tegenwoordig nu bijna alle krantenartikelen achter een betaalmuur zitten vind ik het citeren van stukjes uit krantenartikelen wel fijn. Wel graag ook met een link naar het originele artikel, voor degenen die dat wel kunnen lezen.

absor schreef op 25-05-2024 om 09:17:

[..]

Echter in ons rijk nederland bestaat de dierenvoedselbank. Mensen die wel huisdieren hebben maar niet hun voer kunnen betalen.

Ook in die omstandigheid kun je onverwachts terecht komen. Moet je een  hond die onderdeel van het gezin is dan plotseling naar het asiel brengen als je er financieel geen ruimte meer voor hebt? Ik vind dit soort dingen alleen maar een vorm van beschaving. In elke geval stukken beter dan "donder de hond maar op straat en zoek het maar uit" zoals in sommige landen gebruikelijk is.

watertoren schreef op 25-05-2024 om 09:13:

[..]

Ik snap wel wat je bedoelt hoor! Natuurlijk kunnen mensen door omstandigheden in de financiele problemen raken. Over deze mensen heb ik het niet. Ik heb het over de mensen die nu al in armoede leven en een kind op de wereld zetten met als gevolg dat het kind zonder ontbijt naar school moet en er geen geld is voor gezond eten. Misschien een rare vergelijking maar als ik geen geld heb voor hondenvoer dan koop ik ook geen hond.

Ik vind dat in Nederland niemand zo arm zou moeten zijn dat ze zich geen kinderen kunnen veroorloven.

Daglichtlamp schreef op 25-05-2024 om 09:25:

[..]

Ik vind dat in Nederland niemand zo arm zou moeten zijn dat ze zich geen kinderen kunnen veroorloven.

Precies.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.