Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


watertoren schreef op 24-05-2024 om 21:13:

[..]

Sorry maar ik vind dit een echt overdreven zielige reactie. Ik heb hier al meerdere keren gezegd over mijn standpunt over ik hierin sta . Ik zeg het dan nogmaals: als je kinderen op de wereld wilt zetten maar er geen geld voor hebt dan moet je dat niet doen. Mijn man en ik wisten dat wij een kind echt wat te bieden hadden. Een lief gezin, goede opleiding en goed zicht op de toekomst. Jammer voor de jongeren waarover jij schrijft

Jezus wat ben jij ik gericht zeg! Kijk eens even buiten je bubbel en verplaats je eens in mensen die het minder hebben dan jij.

Edit: mensen met minder geld, met minder opleiding en minder zicht op een goede toekomst kunnen geen lief gezin vormen dus moeten maar geen kinderen krijgen?  Wat een dom gelul.

watertoren schreef op 24-05-2024 om 21:13:

[..]

Sorry maar ik vind dit een echt overdreven zielige reactie. Ik heb hier al meerdere keren gezegd over mijn standpunt over ik hierin sta . Ik zeg het dan nogmaals: als je kinderen op de wereld wilt zetten maar er geen geld voor hebt dan moet je dat niet doen. Mijn man en ik wisten dat wij een kind echt wat te bieden hadden. Een lief gezin, goede opleiding en goed zicht op de toekomst. Jammer voor de jongeren waarover jij schrijft

Genoeg manieren om gratis of voor weinig geld aan boeken te komen. Ik vind het allenaal wat overdreven.

watertoren schreef op 24-05-2024 om 21:13:

[..]

Sorry maar ik vind dit een echt overdreven zielige reactie. Ik heb hier al meerdere keren gezegd over mijn standpunt over ik hierin sta . Ik zeg het dan nogmaals: als je kinderen op de wereld wilt zetten maar er geen geld voor hebt dan moet je dat niet doen. Mijn man en ik wisten dat wij een kind echt wat te bieden hadden. Een lief gezin, goede opleiding en goed zicht op de toekomst. Jammer voor de jongeren waarover jij schrijft

Overdreven zielig vind ik meer jouw reactie dat het zo sneu is als mensen door vliegtaks niet naar een bestemming die zij leuk vinden op vakantie kunnen. Het is toch niet een soort recht om maar met vliegvakantie naar Gran Canaria of Bali te kunnen? Als je dat soort (vervuilende!) luxe als een soort standaard ziet dat voor iedereen bereikbaar moet zijn dan zijn we wel heel decadent geworden als samenleving. Ik vind leesvaardigheid en algemene ontwikkeling toch echt een heel stuk belangrijker voor een samenleving dan leuke vliegreisjes. Alsof een vakantie met de auto of trein binnen Europa niet ook gewoon leuk kan zijn.

En zeg je nou hier dat arme mensen maar geen kinderen moeten krijgen? Echt? En als ze ze toch krijgen (ik denk niet dat je ze verplicht wil steriliseren) dan hebben die kinderen gewoon pech, hadden hun ouders maar rijker moeten zijn?

Ik vind het gebrek aan inlevingsvermogen van sommigen hier voor mensen die het minder getroffen hebben in het leven echt stuitend. Het leest kortzichtig, dommig en egoïstisch.

Nicole123 schreef op 24-05-2024 om 21:33:

[..]

Overdreven zielig vind ik meer jouw reactie dat het zo sneu is als mensen door vliegtaks niet naar een bestemming die zij leuk vinden op vakantie kunnen. Het is toch niet een soort recht om maar met vliegvakantie naar Gran Canaria of Bali te kunnen? Als je dat soort (vervuilende!) luxe als een soort standaard ziet dat voor iedereen bereikbaar moet zijn dan zijn we wel heel decadent geworden als samenleving. Ik vind leesvaardigheid en algemene ontwikkeling toch echt een heel stuk belangrijker voor een samenleving dan leuke vliegreisjes. Alsof een vakantie met de auto of trein binnen Europa niet ook gewoon leuk kan zijn.

En zeg je nou hier dat arme mensen maar geen kinderen moeten krijgen? Echt? En als ze ze toch krijgen (ik denk niet dat je ze verplicht wil steriliseren) dan hebben die kinderen gewoon pech, hadden hun ouders maar rijker moeten zijn?

Ik vind dat je voordat je zwanger word erover moet nadenken of je een kind iets te bieden hebt. Anders moet je het niet doen. Dat vind ik realistisch in het leven staan. 

watertoren schreef op 24-05-2024 om 21:47:

[..]

Ik vind dat je voordat je zwanger word erover moet nadenken of je een kind iets te bieden hebt. Anders moet je het niet doen. Dat vind ik realistisch in het leven staan.

Jij vond dat je jouw kind wat te bieden had.  Dat was meer dan ik mijn kinderen kon bieden en ook de vluchtelingen waar ik mee werk vinden dat ze hun kinderen iets te bieden hebben. 

En wie is Watertoren dat ze bedenkt dat mensen het krijgen van kinderen moeten laten, omdat ze niet "rijk genoeg" zijn? 

Stop zelf gewoon met vliegen voor een betere toekomst voor ons allemaal! 

O nee dat doe je niet daar heb je "recht op" omdat je het beter hebt dan gemiddeld. 

Nicole123 schreef op 24-05-2024 om 21:33:

[..]

Overdreven zielig vind ik meer jouw reactie dat het zo sneu is als mensen door vliegtaks niet naar een bestemming die zij leuk vinden op vakantie kunnen. Het is toch niet een soort recht om maar met vliegvakantie naar Gran Canaria of Bali te kunnen? Als je dat soort (vervuilende!) luxe als een soort standaard ziet dat voor iedereen bereikbaar moet zijn dan zijn we wel heel decadent geworden als samenleving. Ik vind leesvaardigheid en algemene ontwikkeling toch echt een heel stuk belangrijker voor een samenleving dan leuke vliegreisjes. Alsof een vakantie met de auto of trein binnen Europa niet ook gewoon leuk kan zijn.

En zeg je nou hier dat arme mensen maar geen kinderen moeten krijgen? Echt? En als ze ze toch krijgen (ik denk niet dat je ze verplicht wil steriliseren) dan hebben die kinderen gewoon pech, hadden hun ouders maar rijker moeten zijn?

Boeken kun je gratis inkijken of goedkoop ergens 2e hands inkopen. Met vliegen werkt dat anders. Dat kost geld. Reizen is goed voor de ontspanning (men moet al genoeg in onze maatschappij, boog kan niet altijd gespannen staan en waar werk je nog anders voor) en ook super voor de algemene ontwikkeling doordat je echt andere plekken ziet. De praktijk is vaak boeiender dan de theorie uit een boek. 

Poezel_en_Wip schreef op 24-05-2024 om 21:42:

Ik vind het gebrek aan inlevingsvermogen van sommigen hier voor mensen die het minder getroffen hebben in het leven echt stuitend. Het leest kortzichtig, dommig en egoïstisch.

Ik zie een verschil tussen mensen die door ziekte/handicap zijn of worden getroffen iets heel anders dan allerlei mensen die er zowat hun fulltime business van maken om zich te bekommeren om "hen die het minder getroffen hebben". Het is zelfs een hele industrie geworden. In het verleden waren er ook mensen met een laag inkomen. Maar die konden vaak met opgeheven hoofd hun eigen leven leiden. 

Nu worden zij, ter meerdere "eer en glorie" van hen die zeggen zich om de "armen" te bekommeren, juist weggezet als armoedzaaiers die ook reddeloos verloren zouden zijn als die betweters zich niet over hen zouden ontfermen. Het maakt de maatschappij juist steeds zwakker en zwakker, al die "zielige, kwetsbare, ongelijke, kansarme" mensen. 

Er is denk ik geen land waar iemand die er zelf voor kiest om te trouwen (niemand verplicht hen dat) en dan zelf kiest voor kinderen (niemand verplicht hen daartoe) besluit om te gaan scheiden (niemand verplicht hen daartoe), die dan na de scheiding, indien geen werk, met 3 kinderen maandelijks bijna 2800 euro netto ontvangt.  Zie pagina 20 voor bedragen: https://www.rijksoverheid.nl/documenten/rapporten/2023/06/30/een-zeker-bestaan-rapport-i-commissie-sociaal-minimum

En geen enkel kind is verplicht fulltime te gaan studeren; je kan ook gewoon fulltime gaan werken op je 17e of 18e jaar en dan later alsnog opleidingen volgen. Het hele land zou er een stuk van opknappen als iedereen gewoon zijn eigen zaken gaat regelen en zich niet constant bezig zou houden met anderen "klein" proberen te houden en/of in de slachtofferrol te duwen. Er is in NL geen kansenongelijkheid in het onderwijs; het is zelfs verplicht om tot een  bepaalde leeftijd dagonderwijs te volgen. 

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/05/24/lef-en-hoop-kunnen-ook-voor-de-nieuwe-premier-geen-kwaad-a4199910/appview
Interessant artikel over de moeilijkheden waar onze nieuwe premier tegenaan gaat lopen.

Luchtpost schreef op 24-05-2024 om 22:08:

[..]

Ik zie een verschil tussen mensen die door ziekte/handicap zijn of worden getroffen iets heel anders dan allerlei mensen die er zowat hun fulltime business van maken om zich te bekommeren om "hen die het minder getroffen hebben". Het is zelfs een hele industrie geworden. In het verleden waren er ook mensen met een laag inkomen. Maar die konden vaak met opgeheven hoofd hun eigen leven leiden.

Nu worden zij, ter meerdere "eer en glorie" van hen die zeggen zich om de "armen" te bekommeren, juist weggezet als armoedzaaiers die ook reddeloos verloren zouden zijn als die betweters zich niet over hen zouden ontfermen. Het maakt de maatschappij juist steeds zwakker en zwakker, al die "zielige, kwetsbare, ongelijke, kansarme" mensen.

Er is denk ik geen land waar iemand die er zelf voor kiest om te trouwen (niemand verplicht hen dat) en dan zelf kiest voor kinderen (niemand verplicht hen daartoe) besluit om te gaan scheiden (niemand verplicht hen daartoe), die dan na de scheiding, indien geen werk, met 3 kinderen maandelijks bijna 2800 euro netto ontvangt. Zie pagina 20 voor bedragen: https://www.rijksoverheid.nl/documenten/rapporten/2023/06/30/een-zeker-bestaan-rapport-i-commissie-sociaal-minimum

En geen enkel kind is verplicht fulltime te gaan studeren; je kan ook gewoon fulltime gaan werken op je 17e of 18e jaar en dan later alsnog opleidingen volgen. Het hele land zou er een stuk van opknappen als iedereen gewoon zijn eigen zaken gaat regelen en zich niet constant bezig zou houden met anderen "klein" proberen te houden en/of in de slachtofferrol te duwen. Er is in NL geen kansenongelijkheid in het onderwijs; het is zelfs verplicht om tot een bepaalde leeftijd dagonderwijs te volgen.

In theorie niet maar in de praktijk heeft Khadisha toch minder kans het vwo succesvol af te ronden dan Sanne.

Dietloverzzz schreef op 24-05-2024 om 21:27:

[..]

Genoeg manieren om gratis of voor weinig geld aan boeken te komen. Ik vind het allenaal wat overdreven.

Ja ik denk toch iets groter. Ik denk vooral aan scholen en bibliotheken die met hun budget gewoon minder boeken kunnen aanschaffen. Elke leerling heeft toch zijn eigen boekenpakket nodig. Dat ik zelf op jaarbasis een paar tientjes meer kwijt ben daar lig ik niet van wakker. Ik zie het als een bezuiniging voor scholen en bibliotheken.

Reizen is leuk en kan ook leerzaam zijn maar daar moet je dan ook gewoon de echte prijs voor betalen. Geen belasting op kerosine is niet meer van deze tijd.

Dietloverzzz schreef op 24-05-2024 om 22:04:

[..]

Boeken kun je gratis inkijken of goedkoop ergens 2e hands inkopen. Met vliegen werkt dat anders. Dat kost geld. Reizen is goed voor de ontspanning (men moet al genoeg in onze maatschappij, boog kan niet altijd gespannen staan en waar werk je nog anders voor) en ook super voor de algemene ontwikkeling doordat je echt andere plekken ziet. De praktijk is vaak boeiender dan de theorie uit een boek.

Jij vindt vliegreizen essentiëler om toegang toe te hebben voor de hele bevolking dan boeken en musea? Meen je dat echt of probeer je nu recht te praten wat krom is?
Er zijn genoeg andere dingen waardoor je kunt ontspannen, daar heb je echt niet per se vliegreizen voor nodig. Ook talloze dingen en plekken waarmee je je horizon kunt verbreden waarvoor je je niet hoeft te vliegen. Andere culturen ontmoeten zelfs ook heel goed binnen Nederland. Ga een keer bij je Marokkaanse buurvrouw op bezoek en je bent er. Super voor je algemene ontwikkeling.

Tuinfluiter schreef op 24-05-2024 om 22:37:

[..]

Ja ik denk toch iets groter. Ik denk vooral aan scholen en bibliotheken die met hun budget gewoon minder boeken kunnen aanschaffen. Elke leerling heeft toch zijn eigen boekenpakket nodig. Dat ik zelf op jaarbasis een paar tientjes meer kwijt ben daar lig ik niet van wakker. Ik zie het als een bezuiniging voor scholen en bibliotheken.

Reizen is leuk en kan ook leerzaam zijn maar daar moet je dan ook gewoon de echte prijs voor betalen. Geen belasting op kerosine is niet meer van deze tijd.

Dat maakt niet zoveel uit. Je hebt ook nog internet tegenwoordig. Boeken zijn steeds minder van deze tijd. En minder papier zoals bv boeken is toch ook veel duurzamer? Dat vind ik wel. Ook al hef je er trouwens meer belasting op vliegen, de wereld en het klimaat red je er echt niet mee en je verhindert mensen de wereld te zoeken. Daar kan geen boek tegenop.

Bakblik schreef op 24-05-2024 om 22:13:

[..]

In theorie niet maar in de praktijk heeft Khadisha toch minder kans het vwo succesvol af te ronden dan Sanne.

Dat ligt dan aan andere factoren dan aan het onderwijs c.q. het feit dat iedereen een X aantal jaren verplicht is fulltime dagonderwijs te volgen. En VWO is geen verplichting hè? Er zijn ook genoeg Sanne's die geen VWO diploma halen maar die zéér waardevol werk gaan doen in de maatschappij. En als zij dat willen, later alsnog meer/andere diploma's halen. Allemaal mogelijkheden die gewoon voor iedereen in gelijke mate open staan. 

Maar mensen moeten zelf ook iets willen en doen: hoop geklaag over zaken zoals menstruatie armoede en/of een boek dat iets duurder wordt, maar dat mobiele telefoonabonnement kan je opzeggen, dat is ook geen verplichting maar een keuze. En een bijbaantje nog steeds niet verboden. 


Het lijkt me voor sommigen goed om eens een tijdje te switchen met een ander persoon op deze planeet, minimaal een maand het dagelijks leven leiden (lijden) van bijvoorbeeld iemand in Sudan of Libië of zelfs in sommige delen van Spanje en Portugal of de Verenigde Staten. Sterker nog: 95% van onze medewereldbewoners zijn stukken slechter af, alleen al door niet in een land als Nederland geboren te worden. Strontverwend en dan toch nog klagen over hoe slecht het hier gaat en op de PVV stemmen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.