Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


"Kamp zit tijdens het debat over het hoofdlijnenakkoord op de publieke tribune. Joost Eerdmans (JA21) vroeg Wilders eerder in het debat wat zijn aanwezigheid betekent, waarop de PVV-leider antwoordde: "Dat hij niet zoveel te doen heeft." De VVD'er gaf daarop vanaf de tribune een opgestoken duim."

1716020845272.jpg

Moest hier wel even om lachen...

Nicole123 schreef op 22-05-2024 om 14:31:

[..]

Dat het achteruitgaan van de leesvaardigheid een issue is en aangepakt dient te worden door minder bijzaken en weer meer lessen in lezen, rekenen en schrijven op school staat in het regeerakkoord en heb ik Wilders in de campagne ook horen zeggen, o.a. tijdens het Jeugdjournaaldebat. Dat hij minder 'woke' wil op scholen en daarbij vooral die Lentekriebels week de doorn in het oog is ook (ze hebben daar in de formatie maar liefst 6 uur over gepraat, tot Omtzigt verzuchtte of ze maar moesten opschrijven dat ze menstruatie onder de 12 jaar zouden verbieden). Dat bij lastenverlichting en bezuinigen gefocust is op de portemonnee van de gewone man - ten koste van maatschappelijk zeer belangrijke zaken als cultuur, onderwijs, wetenschap, natuur, milieu - bleek al uit de campagne, blijkt nu ook weer uit de uitspraken en spreekt ook heel duidelijk uit het regeerakkoord. Verbind die 3 dingen en je krijgt de gedachtenlijn die ik verwoordde. Dit is dus hoe ik denk dat de gedacht hebben. Of dat ook precies klopt weet ik uiteraard niet. Hoe zie jij het dan?

Nooit gedacht dat Omtzigt humor heeft. 

Maar als er 6 uur over Lentekriebels os gedebatteerd dan nam dat meer tijd in beslag dan de daadwerkelijke lessen Lentekriebels. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

22-05-2024 om 17:46

Dietloverzzz schreef op 22-05-2024 om 13:04:

[..]

Ik moet niets en overigens heb ik jouw post prima gelezen.

Je hebt gelijk je moet niks. Maar als je niet goed leest (of niet goed kunt lezen) loop je tegen zoveel problemen op in deze maatschappij. Je kunt dan bijvoorbeeld je toeslagen niet goed aanvragen en komt in de problemen en de mensen bij de bieb die je zouden kunnen helpen worden ook weg bezuinigd. En je mag dan misschien wel eens een foutje maken zonder gecriminaliseerd te worden maar teugnetalen wat je te veel ontvangen hebt dat moet toch echt. 

Lieveheersbeest schreef op 22-05-2024 om 15:44:

"Kamp zit tijdens het debat over het hoofdlijnenakkoord op de publieke tribune. Joost Eerdmans (JA21) vroeg Wilders eerder in het debat wat zijn aanwezigheid betekent, waarop de PVV-leider antwoordde: "Dat hij niet zoveel te doen heeft." De VVD'er gaf daarop vanaf de tribune een opgestoken duim."

Het eerste wat ik dacht was "daar zit de nieuwe kandidaat premier" !

Fleurtje_5 schreef op 22-05-2024 om 09:46:

[..]


Ik vind dat niet, verre van zelfs.

Zou men dit zeggen over Timmermans werd er meteen geroepen dat het een Timmermans-bash-topic is.

Dit een Mona-bash?

Door dingen die ze gezegd heeft, vind ik haar eng. Als jij dat als bashen wil zien, be my guest. 

amarna schreef op 22-05-2024 om 17:59:

[..]

Het eerste wat ik dacht was "daar zit de nieuwe kandidaat premier" !

De horror! 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

22-05-2024 om 18:01

Zorroo schreef op 22-05-2024 om 18:00:

[..]

De horror!

Daar zal Omtzigt toch hopelijk voor gaan liggen?? 

Zorroo schreef op 22-05-2024 om 18:00:

[..]

De horror!

Het schijnt dat Kamp al heeft gezegd geen premier te willen worden. Dus daar hou ik hem aan!

Lieveheersbeest schreef op 22-05-2024 om 14:50:

Ik kan dat niet rijmen, dat de basisvaardigheid lezen absolute prioriteit krijgt, maar dat we boeken tegelijkertijd 11% duurder maken en bezuinigen op de bieb...

Ik vind het van een hartverscheurende domheid getuigen. Terug naar de basis op school, helemaal goed. Maar goed lezen leer je door meters te maken. En daar is op school niet genoeg tijd voor. Zoals je ook pas na het behalen van je rijbewijs goed leert rijden door veel ervaring op te doen. Laat boeken en bibliotheken met rust, als je echt zoveel gelegen is aan onderwijs en de Nederlandse cultuur.

Ik word oprecht zo verdrietig van dit heel regeerakkoord. 

Poeh, ik vind van der Plas heel zwak in het debat. Alleen maar ‘de boeren zijn belangrijk!!!’ herhalen. Op alle oprechte zorgen en vragen, bijv over hoe ze het in Europa voor elkaar krijgt, over hoe ze het met het niet al te grote budget voor elkaar krijgt, gaat ze niet in.

Nighttripper schreef op 22-05-2024 om 12:57:

Geert heeft een originele oplossing gevonden voor het premiersprobleem😁.
Maar ik vermoed dat 'zuur links' daar niet echt om kan lachen.Nou valt er natuurlijk ook niet veel voor ze te lachen,maar dat terzijde. Overigens reageert Jetten best sportief👍️.
https://www.telegraaf.nl/video/955718555/geert-wilders-krijgt-lachers-op-zijn-hand-met-zuur-links

Jetten kon zijn lach net niet inhouden 

Elaine68 schreef op 22-05-2024 om 17:46:

[..]

Je hebt gelijk je moet niks. Maar als je niet goed leest (of niet goed kunt lezen) loop je tegen zoveel problemen op in deze maatschappij. Je kunt dan bijvoorbeeld je toeslagen niet goed aanvragen en komt in de problemen en de mensen bij de bieb die je zouden kunnen helpen worden ook weg bezuinigd. En je mag dan misschien wel eens een foutje maken zonder gecriminaliseerd te worden maar teugnetalen wat je te veel ontvangen hebt dat moet toch echt.

Dat is dan vervelend voor je. 

Knip

Van der Plas herhaalt nog even de desinformatie dat sexuele voorlichting bij de kleuters betekent dat ze leren masturberen. Gelukkig krijgt ze goed weerwoord van Jetten. Maar ik vind het schokkend.

Dietloverzzz schreef op 22-05-2024 om 18:49:

[..]

Dat is dan vervelend voor je. [Quote aangepast]

Ga je lekker? Kun je ook respectvol blijven of zit dat überhaupt niet in je?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.