Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Miraval schreef op 20-05-2024 om 20:12:

Misschien kunnen ze Pechtold vragen? Zijn "we" er gelijk vanaf bij het CBR.

Liever niet, hij kreeg destijds een appartement cadeau aan zee van een oude vriend van hem. Dat hij niet opgaf bij de giften die politici moeten aangeven.

Nicole123 schreef op 20-05-2024 om 21:38:

Bij mij komt ChatGPT o.a. met Wybren van Haga.

Maar echt lekker werkt het nog niet bij mij. Volgens ChatGPT zit Thierry Baudet niet meer in de Tweede Kamer en is Rita Verdonk sinds 3 jaar directeur van het COA??!!

Mag CoPilot ook meedoen met ChatGPT? 
Gemini heeft geen idee en bemoeit zich er dus niet mee, net zoals ikzelf 

CoPilot vond deze 10 wel tof:

Klaas Dijkhoff: Zijn populariteit strekt zich uit over het politieke spectrum, wat hem een sterke kandidaat maakt. Zijn communicatieve vaardigheden en pragmatische aanpak in de politiek worden gewaardeerd.

Kim Putters: Zijn vermogen om als informateur boven de partijen te staan en zijn expertise in het sociale domein maken hem een sterke consensuskandidaat.

Jeanine Hennis: Haar ervaring als minister van Defensie en haar internationale ervaring bij de VN-missie in Irak geven haar een solide basis voor leiderschap.

Mona Keijzer: Haar achtergrond in het ministerie van Economische Zaken en haar focus op MKB en innovatie zouden waardevol kunnen zijn voor het premierschap.

Dilan Yeşilgöz-Zegerius voorstellen. Ze is momenteel de ontslagnemende minister van Justitie en Veiligheid en heeft een sterk profiel binnen de VVD. Haar achtergrond en ervaring in zowel de lokale als nationale politiek, evenals haar focus op de aanpak van criminaliteit en migratiebeleid, maken haar een opvallende kandidaat voor hogere leiderschapsposities

Wopke Hoekstra: Als minister van Financiën heeft hij ervaring met economisch beleid en crisismanagement, wat hem een competente kandidaat maakt.

Sigrid Kaag: Haar diplomatieke achtergrond en ervaring als minister van Buitenlandse Zaken geven haar een sterke internationale uitstraling.

Gert-Jan Segers: Zijn werk op het gebied van sociale kwesties en zijn rol als fractievoorzitter van de ChristenUnie tonen zijn leiderschapskwaliteiten.

Lilianne Ploumen: Haar ervaring als minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking en haar inzet voor vrouwenrechten maken haar een inspirerende kandidaat.

Rob Jetten: Zijn jeugdige energie en focus op klimaat en energie kunnen een nieuwe richting geven aan het premierschap. 

PS: Ik weet niet waarom Yesilgöz dik gedrukt is, maar na 380x klikken om het ongedaan te krijgen, was ik er wel zo'n beetje klaar mee 




Beertjelief schreef op 20-05-2024 om 22:46:

Mag CoPilot ook meedoen met ChatGPT?
Gemini heeft geen idee en bemoeit zich er dus niet mee, net zoals ikzelf

CoPilot vond deze 10 wel tof:

[...]

Dilan Yeşilgöz-Zegerius voorstellen. Ze is momenteel de ontslagnemende minister van Justitie en Veiligheid en heeft een sterk profiel binnen de VVD. Haar achtergrond en ervaring in zowel de lokale als nationale politiek, evenals haar focus op de aanpak van criminaliteit en migratiebeleid, maken haar een opvallende kandidaat voor hogere leiderschapsposities

[...]

PS: Ik weet niet waarom Yesilgöz dik gedrukt is, maar na 380x klikken om het ongedaan te krijgen, was ik er wel zo'n beetje klaar mee




Voorspelling wie het wordt volgens het ViaFora algoritme?

jongens we kijken veel te smal en alleen naar het politieke landschap.  Waarom niet gordon heukeroth die is van alle markten thuis? Of matthijs van nieuwkerk, die presteert altijd goed onder druk.   

absor schreef op 21-05-2024 om 06:20:

jongens we kijken veel te smal en alleen naar het politieke landschap. Waarom niet gordon heukeroth die is van alle markten thuis? Of matthijs van nieuwkerk, die presteert altijd goed onder druk.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

21-05-2024 om 09:53 Topicstarter

https%3A%2F%2Fstatic.limburger.nl%2FAssets%2FImages_Upload%2F2024%2F05%2F20%2F88746c12-b33c-4a42-b48b-cdced82aef9e.png

Kim Putters, Mona Keijzer en Elbert Dijkgraaf. — foto ANP / HH

Deze drie eventuele kandidaten worden vandaag in de krant genoemd

Fleurtje_5

Fleurtje_5

21-05-2024 om 09:56 Topicstarter

Ik snap niet dat mensen Klaas Dijkhof steeds noemen als dé kandidaat. Hij wil dat helemaal niet.

En zo voelde het, die 10 jaar dat hij politiek bedreef. "Je wordt echt als een spons leeggeknepen." Hij vertelt hoe hij moest afkicken na zijn Haagse jaren: "ik voelde me een tijd heel onrustig. Ik heb nog steeds de aandachtsspanne van een fruitvlieg. Dat was daarvoor echt anders."

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4408750/klaas-dijkhoff-moest-afkicken-na-haags-leven-leeggeknepen-als-een-spons

Fleurtje_5

Fleurtje_5

21-05-2024 om 09:58 Topicstarter

Ook dat Jeanine Hennis word genoemd snap ik niet. Zeker vergeten waarom ze terug trad? Rapport van ondeugdelijke granaten had ze naast zich neer gelegd.

Klaas Dijkhoff gaat ook echt niet gevraagd worden door Wilders. Daarvoor is Dijkhoff veel te populair onder mensen die eventueel ook PVV stemmen.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

21-05-2024 om 10:04 Topicstarter

Wopke Hoekstra: Als minister van Financiën heeft hij ervaring met economisch beleid en crisismanagement, wat hem een competente kandidaat maakt.
Dit kan toch niet serieus genomen worden hé

Sigrid Kaag: Haar diplomatieke achtergrond en ervaring als minister van Buitenlandse Zaken geven haar een sterke internationale uitstraling.
Zij zou de taak wel aankunnen vermoed ik. Maar ze heeft een andere belangrijke taak gekregen.

Gert-Jan Segers: Zijn werk op het gebied van sociale kwesties en zijn rol als fractievoorzitter van de ChristenUnie tonen zijn leiderschapskwaliteiten.
Hij zou dat misschien ook goed aankunnen vermoed ik.

Lilianne Ploumen: Haar ervaring als minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking en haar inzet voor vrouwenrechten maken haar een inspirerende kandidaat.
Sympathieke vrouw. Maar niet voor deze taak. Zij is ook terug getreden.

Rob Jetten: Zijn jeugdige energie en focus op klimaat en energie kunnen een nieuwe richting geven aan het premierschap.
Ooooo werkelijk.....neeeee. Die arrogantie en die betweterigheid....nee.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

21-05-2024 om 10:05 Topicstarter

absor schreef op 21-05-2024 om 06:20:

jongens we kijken veel te smal en alleen naar het politieke landschap. Waarom niet gordon heukeroth die is van alle markten thuis? Of matthijs van nieuwkerk, die presteert altijd goed onder druk.


Dan liever Jeroen Pauw.

Fleurtje_5

Fleurtje_5

21-05-2024 om 10:19 Topicstarter

Elaine68 schreef op 20-05-2024 om 20:06:

[..]

Ik wil er toch graag even op wijzen dat je enige pagina´s terug een heel epistel hebt geschreven over Turkse weduwes die niet werken als de kinderen groot zijn zoals Nederlandse vrouwen wel doen.


Dat klopt helemaal.

Er is wel een verschil tussen iemand die toch al wat jaartjes op de teller heeft, niet kan werken wegens ziekte of andere privéomstandigheden, de eindjes aan elkaar knoopt, en blij is dat ze haar oude leventje kan leven dankzij het pensioen waar haar man voor heeft gewerkt.

En een jonge vrouw, misschien nog niet eens dertig jaar, die geregeld de snoepwinkel in en uit loopt, een groot huis kan kopen voor haar ouders en  zoon, en dan een advocaat in de arm neemt als er bezuinigd word op het weduwepensioen. Nou vond ik die bezuinigingen ook teveel. Terecht dat ze niet hoeven in te leveren. Maar in dat land kan men met die bezuinigingen evengoed nog luxe leven.

Als zij niet kan werken wegens ziekte is dat heel iets anders (en daar hoeft ze op een openbaar forum geen verantwoordelijkheid voor af te geven) dan wanneer ze piepgezond rondloopt zonder ook maar één uurtje buiten de deur te werken.

Fleurtje_5 schreef op 21-05-2024 om 09:53:

https%3A%2F%2Fstatic.limburger.nl%2FAssets%2FImages_Upload%2F2024%2F05%2F20%2F88746c12-b33c-4a42-b48b-cdced82aef9e.png

Kim Putters, Mona Keijzer en Elbert Dijkgraaf. — foto ANP / HH

Deze drie eventuele kandidaten worden vandaag in de krant genoemd

Alsjeblieft niet die enge Mona Keijzer. Ik had haar al niet hoog zitten, maar na haar idiote uitspraken over moslims en antisemitisme ben ik helemaal klaar met haar. Ik vind haar oprecht eng. 

Waarom kan Wilders niet gewoon alsnog premier worden? Hij is de leider van veruit de grootste partij en volgens mij wilde hij zelf ook eigenlijk de premier worden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.