Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Doorbraak Formatie

Eindelijk is het zover. Na maanden wachten vormen de PVV, VVD, NSC en BBB een kabinet. Een rechts kabinet. Wie zal premier worden? Wat zijn de plannen? Hoe zal het allemaal 'uitpakken'?

Ik ben benieuwd.

https://www.kabinetsformatie2023.nl/kabinetsformaties/kabinetsformatie-2023/nieuws/2024/05/16/eindverslag-en-hoofdlijnenakkoord-informateurs-dijkgraaf-en-van-zwol


Miraval schreef op 20-05-2024 om 20:12:

Misschien kunnen ze Pechtold vragen? Zijn "we" er gelijk vanaf bij het CBR.

Een win-win.situatie!

Elaine68 schreef op 20-05-2024 om 20:06:

[..]

Ik wil er toch graag even op wijzen dat je enige pagina´s terug een heel epistel hebt geschreven over Turkse weduwes die niet werken als de kinderen groot zijn zoals Nederlandse vrouwen wel doen.

Dit bedoel je wat Fleurtje gepost had?

“Ik zag eens een tv programma dat over een hele dure jeans ging. Die jeans werd gemaakt in een ver vreemd land. Ik weet niet meer welk land. Of dat India was? Die jeans werd voor heeeeel veel geld werd verkocht in Nederland en/of Duitsland. Dat bedrag vertelde ze tegen iemand die in dat confectieatelier werkte, en die sloeg dubbel van het lachen.

Ik zag eens een tv programma dat over de weduwe-pensioenen ging. Vooral ging het over weduwen in Turkije en Marokko. Ik heb even gezocht. Het was op tv omdat men wou bezuinigen op de weduwepensioenen. Als hier een jonge moeder weduwe word gaat zij voltijds werken als de kindjes een bepaalde leeftijd hebben. De Turken en Marokkanen die in Nederland gewerkt hebben, en een (of twee) jonge vrouwen hebben (want die meisjes werden al vroeg uitgehuwelijkt) in Turkije of Marokko bleven hun volle weduwepensioen houden. Er kwam zelfs een jonge vrouw aan het woord die een groot huis had gekocht voor haar en haar ouders en zij had één zoon. Want ze moest toch aan de toekomst van haar zoon denken terwijl ze veel snoeprepen voor haar zelf kocht in een winkeltje. Ik vond het misselijkmakend hoe zij vond dat ze het bedrag helemaal nodig had en wou niet dat zij gekort werd. Ze was jong genoeg om ook te werken.

In 2016 kwam Hilmi Avci in het nieuws. Hij werkt in Nederland, maar zijn kinderen groeien op in Turkije. Hij vond het onrechtvaardig dat hij minder kinderbijslag krijgt vanuit Nederland vanwege een nieuwe wet.


https://www.youtube.com/watch?v=Vc9ngKPM1k8

Ik ken alleen maar jonge vrouwen die hun kindjes wegbrengen naar opvang of ouders/schoonouders of oppas. Ze hebben de salarissen nodig vanwege hoge huur of hypotheek.

Ik doe mijn petje af voor deze jonge ouders, dat ze zonder te klagen het toch maar allemaal gerund krijgen, want het is racen om alle ballen in de lucht te houden.

Als je iets zielig zou moeten vinden is bijvoorbeeld die jonge weduwe als ze klaagt, maar wel een giga groot huis kan kopen, te lui is om te werken, en de snoepwinkel spekt”


Elaine68 schreef op 20-05-2024 om 20:06:

[..]

Ik wil er toch graag even op wijzen dat je enige pagina´s terug een heel epistel hebt geschreven over Turkse weduwes die niet werken als de kinderen groot zijn zoals Nederlandse vrouwen wel doen.

Scherp opgemerkt. Maar iets doet mij vermoeden dat dit dan tóch weer een andere situatie is.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

20-05-2024 om 20:34

Poezel_en_Wip schreef op 20-05-2024 om 20:18:

[..]

Scherp opgemerkt. Maar iets doet mij vermoeden dat dit dan tóch weer een andere situatie is.

Dat zal best en deze reactie had ik ook verwacht.

Ben ik niet van onder de indruk hoor.

Elaine68 schreef op 20-05-2024 om 20:34:

[..]

Dat zal best en deze reactie had ik ook verwacht.

Ben ik niet van onder de indruk hoor.

Elaine68 schreef op 20-05-2024 om 20:34:

[..]

Dat zal best en deze reactie had ik ook verwacht.

Ben ik niet van onder de indruk hoor.

Volgens mij is hier sprake van miscommunicatie. 

Elaine68 schreef op 20-05-2024 om 20:34:

[..]

Dat zal best en deze reactie had ik ook verwacht.

Ben ik niet van onder de indruk hoor.

Jullie zijn het juist heel erg met elkaar eens.

Poezel_en_Wip schreef op 20-05-2024 om 20:38:

[..]

Volgens mij is hier sprake van miscommunicatie.

Volgens mij ook

felija schreef op 20-05-2024 om 20:44:

[..]

Jullie zijn het juist heel erg met elkaar eens.

Zonder twijfel. Begrijp bij teruglezen dat mijn opmerking ook anders geïnterpreteerd kan worden. Het was sarcastisch bedoeld. 

Bij mij komt ChatGPT o.a. met Wybren van Haga. 

Maar echt lekker werkt het nog niet bij mij. Volgens ChatGPT zit Thierry Baudet niet meer in de Tweede Kamer en is Rita Verdonk sinds 3 jaar directeur van het COA??!!

NippyDunlin42

NippyDunlin42

20-05-2024 om 21:41

Poezel_en_Wip schreef op 20-05-2024 om 21:10:

[..]

Zonder twijfel. Begrijp bij teruglezen dat mijn opmerking ook anders geïnterpreteerd kan worden. Het was sarcastisch bedoeld.

Oooooooh! 

Saga schreef op 20-05-2024 om 16:21:

[..]

Dat zou (bijna) mijn ergste nachtmerrie zijn. Heb geen BBB gestemd, maar mocht ik dat al overwegen, dan zou ik voor die Mona alleen al daarvan afgezien hebben. Dat ze haar erbij hebben gehaald, heb ik nooit begrepen.

Ik zie haar ook niet als premier. Jammer toch van Plasterk.

Nicole123 schreef op 20-05-2024 om 21:38:

Bij mij komt ChatGPT o.a. met Wybren van Haga.

Maar echt lekker werkt het nog niet bij mij. Volgens ChatGPT zit Thierry Baudet niet meer in de Tweede Kamer en is Rita Verdonk sinds 3 jaar directeur van het COA??!!

Hahaha. Die van jou doet aan satire! 🤣

Nicole123 schreef op 20-05-2024 om 21:38:

Bij mij komt ChatGPT o.a. met Wybren van Haga.

Maar echt lekker werkt het nog niet bij mij. Volgens ChatGPT zit Thierry Baudet niet meer in de Tweede Kamer en is Rita Verdonk sinds 3 jaar directeur van het COA??!!

Youp van t’ Hek nadert het einde van zijn loopbaan, misschien valt hij nog te porren voor een carrière switch 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.