Nieuws en actueel
Lollypopje
15-01-2022 om 14:09
BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)
naar aanleiding van dit nieuwsbericht
RTL legt The Voice stil na beschuldigingen seksueel grensoverschrijdend gedrag - https://nos.nl/l/2413158
Ik vind het schokkend, zeker als het waar is dat dit al jaren bekend was.
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
watertoren
13-02-2022 om 18:23
redbulletje schreef op 13-02-2022 om 18:18:
[..]
Dat zegt diegene dan maar mooi zelf. Als ik 't wel grappig vind dan wil ik niet dat dat ten koste gaat van de dynamiek die ik zelf met betreffende mannen heb.
precies, dat is wat ik bedoel. Humor moet kunnen.
Lollypopje
13-02-2022 om 18:25
Om maar weer te beginnen over die mannelijke collega met wie ik foute grappen maak. Als ik zie dat die dat tegen iemand doet die het niet fijn vind, dan zou ik dat gewoon tegen hem zeggen. "Goh Piet doe dat nou niet, ze vind het niet leuk". En Piet zou dat van mij accepteren en respecteren. Het zou niet ten koste gaan van onze dynamiek, maar juist door de dynamiek die wij hebben zou ik dat gewoon kunnen zeggen.
Als jij dus mee moet doen om je plek te beschermen. Zegt dat heel veel over jouw positie als collega, want een goede collega respecteert dat.
Rondstruiner
13-02-2022 om 18:27
Moxxie schreef op 13-02-2022 om 16:30:
[..]
Maar dat jij hierom moest lachen kon die klusjesman van tevoren niet weten, dus had hij dat gewoon niet moeten zeggen. Sorry, maar zo'n opmerking is gewoon zwaar onprofessioneel en anno 2022 verwachten we dat je dat soort dingen voor je houdt, helemaal niet moeilijk.
Dit ja. Dit soort grappen bewaart hij dan maar voor de mensen die hij goed kent en waarvan hij weet dat ze zijn humor delen. Hij is aan het werk, het is een zakelijk contact, gedraag je daar gewoon naar. Het is echt niet zo ingewikkeld.
redbulletje
13-02-2022 om 18:31
Lollypopje schreef op 13-02-2022 om 18:25:
Om maar weer te beginnen over die mannelijke collega met wie ik foute grappen maak. Als ik zie dat die dat tegen iemand doet die het niet fijn vind, dan zou ik dat gewoon tegen hem zeggen. "Goh Piet doe dat nou niet, ze vind het niet leuk". En Piet zou dat van mij accepteren en respecteren. Het zou niet ten koste gaan van onze dynamiek, maar juist door de dynamiek die wij hebben zou ik dat gewoon kunnen zeggen.
Als jij dus mee moet doen om je plek te beschermen. Zegt dat heel veel over jouw positie als collega, want een goede collega respecteert dat.
Ik heb genoeg aan mezelf en uitvogelen hoe ik me staande moet houden in de volkomen doorgeslagen maatschappij. Anderen nemen 't ook niet voor mij op, hooguit mannen! Vrouwen heb ik niet zelden hun uiterlijk zien misbruiken om mannen 't hoofd op hol te brengen in professionele situaties. Aangezien ik niet zo'n soort vrouw ben en eerder 'n one of the guys type, mogen ze het zelf oplossen als ze daardoor een keer in ongewenste situaties komen.
Lollypopje
13-02-2022 om 18:41
redbulletje schreef op 13-02-2022 om 18:31:
[..]
Ik heb genoeg aan mezelf en uitvogelen hoe ik me staande moet houden in de volkomen doorgeslagen maatschappij. Anderen nemen 't ook niet voor mij op, hooguit mannen! Vrouwen heb ik niet zelden hun uiterlijk zien misbruiken om mannen 't hoofd op hol te brengen in professionele situaties. Aangezien ik niet zo'n soort vrouw ben en eerder 'n one of the guys type, mogen ze het zelf oplossen als ze daardoor een keer in ongewenste situaties komen.
En dat is kut voor jou, maar dan kun jij je frustraties over vrouwen beter op een ander topic botvieren.
Dit topic gaat namelijk niet over alles wat vrouwen fout doen. Tenzij het gaat over seksueel grensoverschrijdend gedrag van vrouwen, want dat is net zo ongepast en dient op dezelfde wijze afgekeurd te worden. En niet de een wel en de ander niet op basis van wie je aardiger vind.
yette
13-02-2022 om 18:49
[..]
Hallo?!
Het gaat niet alleen om mooie, flirterige dames, hè? Als de ene collega m/v niet netjes wordt behandeld door de andere collega m/v dan ben je zelf ook onderdeel van de verziekte sfeer als je het wel signaleert, maar jezelf vervolgens omdraait en je schouders op haalt.
Lexus
13-02-2022 om 18:49
[..]
Zowel vrouwen die hun uiterlijk en vrouwelijke rol misbruiken als vrouwen die lekker de vrouwelijke tofferik voor en met mannen willen uithangen houden bestaande patriarchale structuren in stand.
Maar erger voor jou: non-solidariteit met anderen maar je voegen naar heersende machtsstructuren ten einde er zelf goed uit te komen bestendigt je gevoel er alleen voor te staan.
Jillz
13-02-2022 om 19:23
Om nog maar eens een vergelijking te trekken Gerard Joling kan er nog wel om lachen als hij rel nicht wordt genoemd. Dat betekent niet dat ik mijn homofiele collega dan rel nicht kan noemen.
Zo zijn er inderdaad vrouwen die het prima vinden als een collega waar ze een goede band mee hebben een seksistische opmerking maakt, maar kan deze bij een andere collega volledig verkeerd vallen. Omdat bijvoorbeeld die vertrouwens band niet bestaat.
Het draait om voorzichtig aftasten van de ander zijn/haar grenzen. En dat betekent echt niet dat er niet meer geflirt kan worden op kantoor en dat een grapje niet meer kan.
redbulletje
13-02-2022 om 19:47
Lexus schreef op 13-02-2022 om 18:49:
[..]
Zowel vrouwen die hun uiterlijk en vrouwelijke rol misbruiken als vrouwen die lekker de vrouwelijke tofferik voor en met mannen willen uithangen houden bestaande patriarchale structuren in stand.
Maar erger voor jou: non-solidariteit met anderen maar je voegen naar heersende machtsstructuren ten einde er zelf goed uit te komen bestendigt je gevoel er alleen voor te staan.
Ik voel me niet thuis in een vrouwelijk kippenkot dus waarom zou ik in hemelsnaam tegen een structuur zijn waarin ik mezelf op m'n gemak voel? En nee ik ben nooit in m'n kruis of borsten gegrepen door collega's, heb wel een keer seks gehad met een gelijkwaardige collega van een andere afdeling en bij een ander bedrijf een verzoek tot seks gehad van een gelijkwaardige collega. Maar die respecteerde mijn afwijzing gewoon en we werkten weer door zoals 't was. Zoveel foute mannen zullen er echt niet zijn, er is nu een heksenjacht gaande terwijl je met 't merendeel gewoon gezellig kunt samenwerken in een luchtige sfeer.
Lexus
13-02-2022 om 19:55
redbulletje schreef op 13-02-2022 om 19:47:
[..]
Ik voel me niet thuis in een vrouwelijk kippenkot dus waarom zou ik in hemelsnaam tegen een structuur zijn waarin ik mezelf op m'n gemak voel? En nee ik ben nooit in m'n kruis of borsten gegrepen door collega's, heb wel een keer seks gehad met een gelijkwaardige collega van een andere afdeling en bij een ander bedrijf een verzoek tot seks gehad van een gelijkwaardige collega. Maar die respecteerde mijn afwijzing gewoon en we werkten weer door zoals 't was. Zoveel foute mannen zullen er echt niet zijn, er is nu een heksenjacht gaande terwijl je met 't merendeel gewoon gezellig kunt samenwerken in een luchtige sfeer.
Ja ik weet het, je identificeert je wat meer met de mannelijke wereldvisie. Daarmee ondersteun je het patriarchaat. En dat vind ik abject. Ik ga niet eens meer in discussie over of seksisme bestaat of niet met jou.
redbulletje
13-02-2022 om 20:04
Lexus schreef op 13-02-2022 om 19:55:
[..]
Ja ik weet het, je identificeert je wat meer met de mannelijke wereldvisie. Daarmee ondersteun je het patriarchaat. En dat vind ik abject. Ik ga niet eens meer in discussie over of seksisme bestaat of niet met jou.
Ik voel mij blijkbaar meer thuis in een patriarchaat. Mijn mening en gevoel mag er ook zijn mag ik hopen?
Lexus
13-02-2022 om 20:05
redbulletje schreef op 13-02-2022 om 20:04:
[..]
Ik voel mij blijkbaar meer thuis in een patriarchaat. Mijn mening en gevoel mag er ook zijn mag ik hopen?
Ja hoor zolang het duurt want het patriarchaat heeft zijn langste tijd gehad als dit doorzet.
Brabeau
13-02-2022 om 20:09
redbulletje schreef op 13-02-2022 om 16:52:
Bij de Masked Singer maakt Gerard Jolink ook aan de lopende band opmerkingen over een lekker mannenkontje of benen. Ik vind dat soort dingen dus niet storend. Het is wat mij betreft algemeen geaccepteerd.
En Ruth Jakot die bij de naaktshoot van 't Perfecte Plaatje haar mannelijk naaktmodel met olie ging insmeren en nog een extra tik op de kont gaf.
Sorry dat ik hier nog zo laat op terug kom. Dat van Ruth vond ik zo raar! Ze zei nog zoiets van "ik moest er gewoon aanzitten". Ik dacht wtf hoezo dat dan? Moest een man eens over een vrouw gezegd hebben, dan had die persoon heel Twitter over hem heen gehad! Ik vond dat een hele gekke opmerking van haar.
Het ging overigens niet eens over een tik op de billen, ze was zijn billen aan het insmeren met olie.
redbulletje
13-02-2022 om 20:13
Brabeau schreef op 13-02-2022 om 20:09:
[..]
Sorry dat ik hier nog zo laat op terug kom. Dat van Ruth vond ik zo raar! Ze zei nog zoiets van "ik moest er gewoon aanzitten". Ik dacht wtf hoezo dat dan? Moest een man eens over een vrouw gezegd hebben, dan had die persoon heel Twitter over hem heen gehad! Ik vond dat een hele gekke opmerking van haar.
Het ging overigens niet eens over een tik op de billen, ze was zijn billen aan het insmeren met olie.
Klopt. Ik dacht ook gelijk dat als een man zoiets had gedaan het enorm opgeblazen zou zijn in de media.
Brabeau
13-02-2022 om 20:14
Jillz schreef op 13-02-2022 om 19:23:
Om nog maar eens een vergelijking te trekken Gerard Joling kan er nog wel om lachen als hij rel nicht wordt genoemd. Dat betekent niet dat ik mijn homofiele collega dan rel nicht kan noemen.
Zo zijn er inderdaad vrouwen die het prima vinden als een collega waar ze een goede band mee hebben een seksistische opmerking maakt, maar kan deze bij een andere collega volledig verkeerd vallen. Omdat bijvoorbeeld die vertrouwens band niet bestaat.
Het draait om voorzichtig aftasten van de ander zijn/haar grenzen. En dat betekent echt niet dat er niet meer geflirt kan worden op kantoor en dat een grapje niet meer kan.
Dit principe zie ik vaak bij "dikke" mensen (tussen haakjes want ik hou niet zo van dat woord). Ik zie vaak dat dikke mensen die het zelf niet erg vinden dik genoemd te worden, dan zelf ook die grappen maken tegen andere dikke mensen. En als die persoon het dan niet leuk vind moet 'ie maar tegen een grapje kunnen, bah!