Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
redbulletje schreef op 13-02-2022 om 19:47:

[..]

Ik voel me niet thuis in een vrouwelijk kippenkot dus waarom zou ik in hemelsnaam tegen een structuur zijn waarin ik mezelf op m'n gemak voel? En nee ik ben nooit in m'n kruis of borsten gegrepen door collega's, heb wel een keer seks gehad met een gelijkwaardige collega van een andere afdeling en bij een ander bedrijf een verzoek tot seks gehad van een gelijkwaardige collega. Maar die respecteerde mijn afwijzing gewoon en we werkten weer door zoals 't was. Zoveel foute mannen zullen er echt niet zijn, er is nu een heksenjacht gaande terwijl je met 't merendeel gewoon gezellig kunt samenwerken in een luchtige sfeer.

Natuurlijk zijn de meeste mensen gewoon OK, dat ontkent niemand. 

Ik vind het gebruik van de term 'heksenjacht' trouwens nergens op slaan. Er ontstaat een sfeer waarin mensen die vervelend zijn benaderd of zelfs zijn misbruikt, hun mond open durven te doen. Dat is positief. Door het 'heksenjacht' te noemen, maak je dat tot iets twijfelachtigs. Alsof er onschuldigen op het schavot belanden. Terwijl de gemiddelde man helemaal nergens bang voor is. Die weet namelijk dat het niet over hem gaat. Die wil ook gewoon dat het fijn is op het werk, voor iedereen. De gemiddelde man is niet blij om te ontdekken dat bepaalde collega's zich hele vervelende dingen permitteren. Die walgt ook als hij hoort dat zijn baas foto's van zijn stinkstok rondstuurt. Net als de gemiddelde vrouw, wil de gemiddelde man dat collega's die misbruik maken van hun positie en/of vrouwen lastig vallen, optiefen. 

Dat is geen heksenjacht, dat is orde op zaken stellen.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

13-02-2022 om 21:55

Wanneer je mensen wil overtuigen dan is het slim, leerde ik ooit, om je publiek in te delen in drie groepen:
Groep 1: zij die al overtuigd zijn (kleine groep)
Groep 2: zij die zich nooit zullen laten overtuigen (kleine groep)
Groep 3: zij die je kunt overtuigen (grote groep)

De kunst is vervolgens zoveel mogelijk energie te geven aan groep 3 en zo weinig mogelijk, liefst zelfs geen, energie te geven aan groep 2.

Ik zeg dit omdat ik op dit draadje zie dat een zeker lid van groep 2 bizar veel aandacht krijgt 

Lollypopje

Lollypopje

13-02-2022 om 22:05 Topicstarter

niet_rechts schreef op 13-02-2022 om 21:55:

Wanneer je mensen wil overtuigen dan is het slim, leerde ik ooit, om je publiek in te delen in drie groepen:
Groep 1: zij die al overtuigd zijn (kleine groep)
Groep 2: zij die zich nooit zullen laten overtuigen (kleine groep)
Groep 3: zij die je kunt overtuigen (grote groep)

De kunst is vervolgens zoveel mogelijk energie te geven aan groep 3 en zo weinig mogelijk, liefst zelfs geen, energie te geven aan groep 2.

Ik zeg dit omdat ik op dit draadje zie dat een zeker lid van groep 2 bizar veel aandacht krijgt

Ik heb dat zekere lid inmiddels geblokkeerd uit zelfbescherming. Dank voor de reminder

niet_rechts schreef op 13-02-2022 om 21:55:

je heb gelijk, dank je wel

Volt schorst Tweede Kamerlid Nilüfer Gündoğan na meldingen grensoverschrijdend gedrag

Volt heeft Tweede Kamerlid Nilüfer Gündoğan geschorst nadat de partij de afgelopen weken meldingen kreeg over grensoverschrijdend gedrag. De partij heeft een extern integriteitsbureau ingeschakeld om onderzoek te doen naar de meldingen tegen het vrouwelijke Kamerlid.

Volt heeft Gündoğan geschorst om verder onderzoek te doen. "Dit om voor betrokkenen een veilige omgeving te creëren voor het vervolg van het onderzoek en om hoor en wederhoor te kunnen laten plaatsvinden", meldt de partij in een persbericht.

Volt wil verder geen inhoudelijke mededelingen doen totdat het onderzoek is afgerond.

Voor de Tweede Kamerverkiezingen in 2021 stond Gündoğan op plek twee van de kandidatenlijst van Volt Nederland. De partij heeft drie zetels in de Tweede Kamer.

Volt schorst Tweede Kamerlid Nilüfer Gündoğan na meldingen grensoverschrijdend gedrag | RTL Nieuws

Nou, benieuwd wat daar gebeurd is. 

Miss-Pippi schreef op 13-02-2022 om 23:46:

Nou, benieuwd wat daar gebeurd is.

Ja, ik ook. Er staat natuurlijk niet dat het seksueel grensoverschrijdend gedrag is, dus het is maar zeer de vraag of het iets is dat in dit topic thuishoort. Het kan ook iets zijn zoals bij Bij1, met Quincy Gario. Dat medewerkers zich onheus bejegend voelen ofzo.

Menno Geelen over gedrag Overmars: 'Er is meer dan een grens overschreden, de grens was niet eens meer in zicht.'

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=400261

Lexus schreef op 15-02-2022 om 22:58:

https://www.nu.nl/algemeen/6184367/voorman-politiebond-acp-legt-werk-neer-na-meldingen-grensoverschrijdend-gedrag.html

Hier wordt net als bij Gundogan van Volt niet gesproken over séksueel grensoverschrijdend gedrag. Dus ook hier weten we nog niet of het in dit topic thuis hoort.

Rondstruiner schreef op 16-02-2022 om 07:52:

[..]

Hier wordt net als bij Gundogan van Volt niet gesproken over séksueel grensoverschrijdend gedrag. Dus ook hier weten we nog niet of het in dit topic thuis hoort.

ja dat is zo

Voor de mensen die nog geloven dat landelijke kranten integer zijn en nieuws brengen:

https://www.99woorden.nl/

Waarom schrijven Volkskrant, Algemeen Dagblad, Trouw en Het Parool níets over het dankzij de podcast The Gygs uitgelekte #MeToo-schandaal binnen de eigen gelederen (waarvan hun hoofdredacteuren wisten en waarover ze zwegen) en waarom wel over soortgelijke zaken bij The Voice, Ajax, de VPRO en De Telegraaf?

Raad maar.

A) Omdat ze hypocriet zijn.

Omdat ze hun eigen nest niet willen bevuilen.

C) Omdat ze een verbod van opperbaas Van Thillo hebben gekregen.

Het juiste antwoord?

All of the above.

Daarom is het onaanvaardbaar dat DPG Media 90 procent van de kranten bezit.

Gelukkig hebben we internet.

Nóg wel

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

20-02-2022 om 10:51

Er is in 2016 iemand bij DPG ontslagen wegens grensoverschrijdend gedrag (dat is dus niet in de doofpot gestopt, maar er is op gehandeld) en jij kopieert nu een napraatartikeltje over de kletspraat van twee willekeurige, malafide ondernemers met een podcastje op Spotify in jouw zoektocht naar bewijs dat de reguliere media corrupt zijn. Er gaat iets niet helemaal goed in jouw logica.

redbulletje schreef op 20-02-2022 om 10:37:

Voor de mensen die nog geloven dat landelijke kranten integer zijn en nieuws brengen:

https://www.99woorden.nl/

Waarom schrijven Volkskrant, Algemeen Dagblad, Trouw en Het Parool níets over het dankzij de podcast The Gygs uitgelekte #MeToo-schandaal binnen de eigen gelederen (waarvan hun hoofdredacteuren wisten en waarover ze zwegen) en waarom wel over soortgelijke zaken bij The Voice, Ajax, de VPRO en De Telegraaf?

Raad maar.

A) Omdat ze hypocriet zijn.

Omdat ze hun eigen nest niet willen bevuilen.

C) Omdat ze een verbod van opperbaas Van Thillo hebben gekregen.

Het juiste antwoord?

All of the above.

Daarom is het onaanvaardbaar dat DPG Media 90 procent van de kranten bezit.

Gelukkig hebben we internet.

Nóg wel

Als ik slachtoffer ben, heb ik alleen maar baat bij publiciteit als dat er voor zorgt dat de dader gedwongen wordt zijn verantwoordelijkheid te nemen. Als dat op een andere manier al gedaan wordt, zou ik ook vragen om het niet in het openbaar te hoeven uitvechten. Sterker nog: het idee dat mijn verhaal op straat zou komen te liggen, zou voor mij een reden zijn dan maar mijn mond dicht te houden. Ik zou ervan gruwelen dat iedereen die ik ken er dan ineens en mening over zou hebben. Echt, als slachtoffer dan ook nog nieuws worden, de controle kwijtraken over je eigen verhaal, bah. Ik geloof dus meteen dat het in de luwte is afgehandeld omdat de slachtoffers dat wilden. En ik heb 0,0 respect voor iemand die dat zonder meer naar buiten kwakt en dan ook nog net doet alsof hij een klokkenluider is. Hij misbruikt (de verhalen van) die vrouwen gewoon nog eens een keer opnieuw voor zijn eigen 15 minutes of fame. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.