Nieuws en actueel
Lollypopje
15-01-2022 om 14:09
BOOS en het misbruik bij TVOH (gesloten)
naar aanleiding van dit nieuwsbericht
RTL legt The Voice stil na beschuldigingen seksueel grensoverschrijdend gedrag - https://nos.nl/l/2413158
Ik vind het schokkend, zeker als het waar is dat dit al jaren bekend was.
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
SophisticatedCaribou75
18-01-2022 om 08:28
Wieder schreef op 18-01-2022 om 08:24:
[..]
Ze doet nu alsof ze een stukje vergeten was te zeggen. Nee, ze zei expliciet dat het feit dat deze man dit meisje aangeraakt heeft, niet strafbaar is omdat er geen geweld aan te pas kwam.
Klopt hoor. Misschien moet ze zelf de uitzending even terugkijken.
Rondstruiner
18-01-2022 om 08:30
Piratenkoningin schreef op 18-01-2022 om 08:19:
De advocaat zegt nu zelf ook dat het niet klopt wat ze zei: https://mobile.twitter.com/Mr_Lubbers/status/1483225806793056261
Ik vind het echt vreemd. Zij is een bekende strafrechtadvocaat die ook zedenzaken doet. Hoe kun je dan zo'n fout maken.
Piratenkoningin
18-01-2022 om 08:34
Echt niet oké, die advocaat. Hoop dat ze het vanavond bij Beau duidelijk rectificeren.
GrippingKouprey73
18-01-2022 om 08:40
[..]
Ze doet nu alsof ze een stukje vergeten was te zeggen. Nee, ze zei expliciet dat het feit dat deze man dit meisje aangeraakt heeft, niet strafbaar is omdat er geen geweld aan te pas kwam.
Dat was inderdaad vreemd en zag ik ook pas toen ik terugkeek. Feit is wel dat als je ermee naar de politie gaat ze het over het algemeen niet opnemen als aangifte, maar als melding. Jammer genoeg. Ga ermee naar een advocaat dan doen ze er ook over het algemeen niet veel mee, want ze willen een sterke zaak. Heel erg frustrerend allemaal.
SophisticatedCaribou75
18-01-2022 om 08:41
Rondstruiner schreef op 18-01-2022 om 08:30:
[..]
Ik vind het echt vreemd. Zij is een bekende strafrechtadvocaat die ook zedenzaken doet. Hoe kan je dan zo'n fout maken.
Waarschijnlijk net zoals dat ging bij de toeslagenaffaire: alle lagere rechtbanken, op die in Rotterdam na, gaven de slachtoffers ongelijk, "want door een hogere rechtbank wordt het anders toch teruggedraaid en dan geven we mensen valse hoop". Luiheid, laksheid, gemakzucht, drogredeneren, meer bezig zijn met hoeveel zaken je wint dan met het helpen van slachtoffers.
Tijgeroog
18-01-2022 om 08:43
damage control, rookgordijn, verwarring scheppen en afleiden...
Volgens mij wordt er zo'n vuil spelletje gespeeld...
Mija
18-01-2022 om 08:46
Rondstruiner schreef op 18-01-2022 om 08:24:
[..]
Wow. Die man kun je toch niet serieus nemen. Hij had de reacties waarschijnlijk niet goed ingeschat van te voren.
En zo'n man zit dan in een gemeenteraad.
OT: let in maart bij de gemeenteraadsverkiezingen dan maar heel goed op op wie je stemt. Ernstig gebrek aan beoordelingsvermogen is helemaal niet zeldzaam in gemeenteraden, bij geen enkele politieke partij. Al vind ik persoonlijk de lokale partijen er vaak wel negatief (populistisch) uitspringen. Met politieke kleur heeft het in ieder geval weinig te maken. Van links tot rechts zitten er dwaallichten, blaaskaken en zelfoverschattende redders der mensheid in de gemeenteraad. Wij stemmen met z’n allen die mensen zo’n raad in hè! Al kan het er ook aan liggen dat de politieke partijen gewoon nauwelijks mensen kunnen vinden om het te doen.
SophisticatedCaribou75
18-01-2022 om 08:47
[..]
Precies: dat woordje "aanvullen" in haar eigen verklaring is om haar gezicht te redden, maar er had toch echt "corrigeren" moeten staan. Ze blijft graag in de ontkenningsmodus staan. Dat past vast ook goed in dat mannenwereldje waar ze zo lekker gaat.
GrippingKouprey73
18-01-2022 om 08:59
niet_rechts schreef op 18-01-2022 om 07:14:
Seksueel wangedrag op werk: ‘Rechters staan tegenwoordig nog maar weinig toe’
https://www.ad.nl/werk/seksueel-wangedrag-op-werk-rechters-staan-tegenwoordig-nog-maar-weinig-toe~a424f3be/
Van Gelderen ziet echter dat Nederlandse rechters de afgelopen jaren strenger zijn geworden in zaken rond dit thema. ,,Er wordt tegenwoordig nog maar weinig toegestaan. Zelfs na een lang dienstverband kan iemand ontslagen worden vanwege seksuele intimidatie. Zeker als er al eerder een waarschuwing is uitgedeeld.”
*) rare woordkeuze van de spreker trouwens: "er wordt nog maar weinig toegestaan"; het klinkt in elk geval wel heel anders dan: "als je als slachtoffer weg kan lopen wanneer iemand je zomaar begint te betasten, dan is het juridisch geen aanranding hoor"
Dat is op zich goed nieuws, alleen de weg er tussen loopt over het algemeen niet zo soepel. Ik heb een jaar geleden nog zoiets aan de hand gehad, en die bewuste kerel zit gewoon nog op zijn plek. Wel ben ik bedreigd voor de rechter te worden gesleept door de vrouwelijke collega van hem bij wie ik dit meldde. Dit is uiteindelijk niet doorgezet en de vrouwelijke collega is nu met “vervroegd pensioen”.
ShowyHummingbird30
18-01-2022 om 09:03
De ellende met rechtszaken hierover is de bewijslast. Aanrandingen en verkrachtingen gebeuren over het algemeen niet publiekelijk. Als er geen lichamelijke bewijzen (meer) zijn en zeker als je het pas veel later meldt (logisch), dan is het jouw woord tegen het zijne. En als de dader fel blijft ontkennen en een goed leugenaar is...
GrippingKouprey73
18-01-2022 om 09:07
Coreopsis schreef op 18-01-2022 om 09:03:
De ellende met rechtszaken hierover is de bewijslast. Aanrandingen en verkrachtingen gebeuren over het algemeen niet publiekelijk. Als er geen lichamelijke bewijzen (meer) zijn en zeker als je het pas veel later meldt (logisch), dan is het jouw woord tegen het zijne. En als de dader fel blijft ontkennen en een goed leugenaar is...
Ja, het zijn echt klote situaties. Ik vond het ook jammer dat ze me uiteindelijk niet voor de rechter hebben gesleept, had graag gezegd wat ik te zeggen heb.
Rondstruiner
18-01-2022 om 09:07
Mija schreef op 18-01-2022 om 08:46:
[..]
OT: let in maart bij de gemeenteraadsverkiezingen dan maar heel goed op op wie je stemt. Ernstig gebrek aan beoordelingsvermogen is helemaal niet zeldzaam in gemeenteraden, bij geen enkele politieke partij.
Knip, even inkorten.
Ook even off topic: ik vind het ook altijd bizar dat mensen de gemeenteraad naast hun gewone baan moeten doen. Dat kan toch eigenlijk niet. En het trekt inderdaad niet bepaald de beste mensen nee.
Rondstruiner
18-01-2022 om 09:14
niet_rechts schreef op 18-01-2022 om 08:47:
[..]
Precies: dat woordje "aanvullen" in haar eigen verklaring is om haar gezicht te redden, maar er had toch echt "corrigeren" moeten staan. Ze blijft graag in de ontkenningsmodus staan. Dat past vast ook goed in dat mannenwereldje waar ze zo lekker gaat.
De rechtspraak en advocatuur is geen mannenwereld hoor. Van de rechters is al een aantal jaar de meerderheid vrouw, de overgrote meerderheid van de griffiers is vrouw, en van advocaten bijna de helft. Van de advocaat-stagiaires is de meerderheid vrouw, dus dat is een kwestie van tijd.
De daders, dat is wel een mannenwereld....
ToetieToover
18-01-2022 om 09:17
Rondstruiner schreef op 18-01-2022 om 09:07:
[..]
Ook even off topic: ik vind het ook altijd bizar dat mensen de gemeenteraad naast hun gewone baan moeten doen. Dat kan toch eigenlijk niet. En het trekt inderdaad niet bepaald de beste mensen nee.
Dat klopt. Even off topic verder: hier wordt de gemeenteraadsvergadering live uitgezonden. Heel verhelderend wat de leden van een partij stemmen en hoe ze praten. Tip aan iedereen om daar een keer naar te kijken voor je mag stemmen!
GrippingKouprey73
18-01-2022 om 09:18
Rondstruiner schreef op 18-01-2022 om 09:14:
[..]
De rechtspraak en advocatuur is geen mannenwereld hoor. Van de rechters is al een aantal jaar de meerderheid vrouw, de overgrote meerderheid van de griffiers is vrouw, en van advocaten bijna de helft. Van de advocaat-stagiaires is de meerderheid vrouw, dus dat is een kwestie van tijd.
Dat kan wel zijn, maar omdat zij de wet moeten handhaven is, en blijft het, vaak ijskoud; en naar mijn mening weinig creatief.