Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Anti-woke

Wie hier vindt het een complete nonsens hoe men tegenwoordig praat over gender, hoe mensen zich in een slachtofferrol duwen, hoe men teksten wil laten aanpassen omdat ze enkelen zouden schaden...
Ik ben  woke:

Peiling

Ik ben woke
106 stemmen
34%
66%

Dietloverzzz schreef op 06-05-2024 om 22:43:

[..]

Wanneer het om een toneelstukje of film gaat dan moet men diegene casten die het beste bij het verhaal past en het beste daarbij aansluit qua acteren, dus op basis van kwaliteiten en wat het beste past en niet op basis van huidskleur. Niet krampachtig worden gekozen voor iemand vanuit een " onderdrukte groep" die niet het beste bij de rol past. Ik vind dat dat te ver gaat. Wie passend is met de juiste kwaliteiten moet voorop staan vind ik.

Eens, het gaat om de kwaliteit en niet om de huidskleur. 

OmaVan2 schreef op 06-05-2024 om 21:58:

[..]

Ik heb ook allemaal haatreacties gelezen nadat Jeangu Macrooy Jezus ging spelen in Jesuschrist superstar. Waarschijnlijk was Jezus wat witter dan Jeangu en wat zwarter dan de gemiddelde afbeelding van Jezus, maar wat maakt het uit welke kleur Jezus precies had.... Waarom maakt iemand zich daar druk om?

Goede vraag, waarom zou iemand zich druk maken, over welke kleur de de spelers hebben... stel je voor dat het andersom was en we films/programma's zouden maken, waarin we de voorkeur gaven aan mensen van kleur? 

Ohh wacht dat is er al...

Omroep ZWART is een omroep voor en door zwarten in Nederland. Met programma's over cultuur, actualiteit, entertainment en meer. Word lid en steun de ZWART visie.

Moirmel schreef op 06-05-2024 om 23:20:

[..]

[Quote verwijderd]

Serieus moirmel? 

Moirmel schreef op 06-05-2024 om 23:20:

want je moest maar eens opstaan voor de Westerse Cultuur).

Sta op voor je mening, cultuur, wat je wil
Doen we allemaal
Maar moet dat zo scheldend en vloekend? 

Je topic loopt toch lekker?
Het was juist een vrij vriendelijke discussie met argumenten over en weer

Beertjelief schreef op 06-05-2024 om 23:30:

[..]

Sta op voor je mening, cultuur, wat je wil
Doen we allemaal
Maar moet dat zo scheldend en vloekend?

Je topic loopt toch lekker?
Het was juist een vrij vriendelijke discussie met argumenten over en weer

Moirmel werd wel hier net door iemand meerdere malen in de racismehoek gedrukt en Moirmel is vervolgens als reactie daarop in de weerstand geschoten en uit zich denk ik daardoor wat te heftig. Jammer dat dit gebeurt aangezien de discussie een tijdje vriendelijker is verlopen, maar het toont denk ik wel aan dat het belangrijk is om relax op elkaar te blijven reageren en daar alert op te blijven, ook al wordt er totaal anders gedacht over dit gevoelige onderwerp.

Dietloverzzz schreef op 06-05-2024 om 23:35:

[..]

Moirmel werd wel hier net door iemand meerdere malen in de racismehoek gedrukt en Moirmel is vervolgens als reactie daarop in de weerstand geschoten en uit zich denk ik daardoor wat te heftig. Jammer dat dit gebeurt aangezien de discussie een tijdje vriendelijker is verlopen, maar het toont denk ik wel aan dat het belangrijk is om relax op elkaar te blijven reageren en daar alert op te blijven, ook al wordt er totaal anders gedacht over dit gevoelige onderwerp.

Ho ho. Niet in een hoek gedrukt. Moirmels uitspraken zijn echt grensoverschrijdend en wat mij betreft behoorlijk racistisch. Dat is inderdaad jammer. En wat zijn/haar reactie daarop is is ook moirmels verantwoordelijkheid. 

Yumi schreef op 06-05-2024 om 23:25:


Omroep ZWART is een omroep voor en door zwarten in Nederland. Met programma's over cultuur, actualiteit, entertainment en meer. Word lid en steun de ZWART visie.

Dat omschrijven ze zelf toch net een tikje anders:

Wij zijn ZWART. Aangenaam.


Onze missie: nieuwe helden de kracht geven om een thuis voor iedereen te bouwen. Zwart is wat je krijgt als je alle kleuren mengt. In plaats van eenvormigheid willen wij variëteit in mensen, ideeën en uitingen. Een plek waar iedereen zich in kan herkennen. Waar iedereen de kans krijgt om zelf programma’s te maken, ongeacht kleur, afkomst, religie, gender, seksuele gerichtheid, levensovertuiging of handicap. Wij willen Nederland laten zien hoeveel talent, creativiteit en positivisme in ons land is, wat nu gemist wordt.

We vragen, luisteren en leren beter kennen.


ZWART begint altijd met een vraag. Waarom doe jij dat nét even anders dan ik? Waarom is dat belangrijk voor je? Vertel het me. Ik wil het graag weten. En dan… ruimte voor het antwoord. Dus we vragen, in plaats van stellen. Want eigenlijk is een gesprek zonder vragen, helemaal geen gesprek. Pas als we verder kijken dan kleur, voorkeur, afkomst, seksuele gerichtheid, achtergrond of beperking krijgen we de kans om elkaar beter te leren kennen, elkaar te vertrouwen, en, wie weet, vrienden te worden.


https://omroepzwart.nl/over-ons


Dietloverzzz schreef op 06-05-2024 om 23:35:

[..]

Moirmel werd wel hier net door iemand meerdere malen in de racismehoek gedrukt en Moirmel is vervolgens als reactie daarop in de weerstand geschoten en uit zich denk ik daardoor wat te heftig. Jammer dat dit gebeurt aangezien de discussie een tijdje vriendelijker is verlopen, maar het toont denk ik wel aan dat het belangrijk is om relax op elkaar te blijven reageren en daar alert op te blijven, ook al wordt er totaal anders gedacht over dit gevoelige onderwerp.

Kom kom moirmel is een volwassen vent, hij kan prima verantwoordelijkheid nemen voor wat hij op internet gooit. Voordat je op die verzend knop drukt kun je teruglezen wat je geschreven hebt, zelfs nadien kun je het nog verwijderen.

Hij is in geen enkele hoek gedrukt.



Poms schreef op 06-05-2024 om 23:41:

[..]

Ho ho. Niet in een hoek gedrukt. Moirmels uitspraken zijn echt grensoverschrijdend en wat mij betreft behoorlijk racistisch. Dat is inderdaad jammer. En wat zijn/haar reactie daarop is is ook moirmels verantwoordelijkheid.

Ja uiteindelijk ging hij wel wat te ver dat zeker. 

Dietloverzzz schreef op 06-05-2024 om 23:35:

[..]

Moirmel werd wel hier net door iemand meerdere malen in de racismehoek gedrukt en Moirmel is vervolgens als reactie daarop in de weerstand geschoten en uit zich denk ik daardoor wat te heftig. Jammer dat dit gebeurt aangezien de discussie een tijdje vriendelijker is verlopen, maar het toont denk ik wel aan dat het belangrijk is om relax op elkaar te blijven reageren en daar alert op te blijven, ook al wordt er totaal anders gedacht over dit gevoelige onderwerp.

Eigenlijk probeerde ik met man en macht relaxed te blijven in m'n vorige post
Moirmel werd niet in een hoek gedrukt en al zou hij dat geweest zijn, dan is terugslaan met nog meer racisme echt het laatste wat zou moeten gebeuren 

Hij heeft zichzelf in die hoek gezet en in de daarop volgende posts laten zien niet uit die hoek te willen komen en er nog dieper in te kruipen 
Dan kan je hem gaan verdedigen, maar relaxter word ik daar niet echt van, nee

Beertjelief schreef op 06-05-2024 om 23:54:

[..]

Eigenlijk probeerde ik met man en macht "relax" te blijven in m'n vorige post
Moirmel werd niet in een hoek gedrukt en al zou hij dat geweest zijn, dan is terugslaan met nog meer racisme echt het laatste wat zou moeten gebeuren

Hij heeft zichzelf in die hoek gezet en in de daarop volgende posts laten zien niet uit die hoek te willen komen en nog dieper in te kruipen

Maar jij bent toch heel relax gebleven toch nu en in jouw vorige post? Vind ik in ieder geval wel hoor. Ik vind zelf wel dat hij eerst ten onrechte in die racismehoek werd gedreven, maar daarna ging hij wel echt te ver.waarschijnlijk uit emotie maar wel echt te ver zeker. Dat denk ik wel.

Maar goed laten we maar weer on topic gaan? 

Doemijdieglazenbol schreef op 06-05-2024 om 23:44:

[..]

Dat omschrijven ze zelf toch net een tikje anders:

Wij zijn ZWART. Aangenaam.


Onze missie: nieuwe helden de kracht geven om een thuis voor iedereen te bouwen. Zwart is wat je krijgt als je alle kleuren mengt. In plaats van eenvormigheid willen wij variëteit in mensen, ideeën en uitingen. Een plek waar iedereen zich in kan herkennen. Waar iedereen de kans krijgt om zelf programma’s te maken, ongeacht kleur, afkomst, religie, gender, seksuele gerichtheid, levensovertuiging of handicap. Wij willen Nederland laten zien hoeveel talent, creativiteit en positivisme in ons land is, wat nu gemist wordt.

We vragen, luisteren en leren beter kennen.


ZWART begint altijd met een vraag. Waarom doe jij dat nét even anders dan ik? Waarom is dat belangrijk voor je? Vertel het me. Ik wil het graag weten. En dan… ruimte voor het antwoord. Dus we vragen, in plaats van stellen. Want eigenlijk is een gesprek zonder vragen, helemaal geen gesprek. Pas als we verder kijken dan kleur, voorkeur, afkomst, seksuele gerichtheid, achtergrond of beperking krijgen we de kans om elkaar beter te leren kennen, elkaar te vertrouwen, en, wie weet, vrienden te worden.


https://omroepzwart.nl/over-ons


Ik heb die tekst gekopieerd, dus doe nou niet alsof ik hem zelf heb verzonnen! 

th?id=ODLS.71323f39-f701-42be-91a7-e61b2b0cd3a5&w=32&h=32&qlt=90&pcl=fffffa&o=6&pid=1.2


Omroep ZWARThttps://omroepzwart.nlWij zijn Omroep ZWART


WebOmroep ZWART is een omroep voor en door zwarten in Nederland. Met programma's over cultuur, actualiteit, entertainment en meer. Word lid en steun de ZWART visie.


Als je gelijkwaardigheid wilt, moet je jezelf niet in een hokje stoppen.

Yumi schreef op 07-05-2024 om 00:05:

[..]

Ik heb die tekst gekopieerd, dus doe nou niet alsof ik hem zelf heb verzonnen!

th?id=ODLS.71323f39-f701-42be-91a7-e61b2b0cd3a5&w=32&h=32&qlt=90&pcl=fffffa&o=6&pid=1.2


Omroep ZWARThttps://omroepzwart.nlWij zijn Omroep ZWART


WebOmroep ZWART is een omroep voor en door zwarten in Nederland. Met programma's over cultuur, actualiteit, entertainment en meer. Word lid en steun de ZWART visie.


Als je gelijkwaardigheid wilt, moet je jezelf niet in een hokje stoppen.

Ik kan dat stuk tekst niet vinden op hun site, ook niet via jouw link. Maar dan zal het er staan, excuses. Dat andere stuk tekst staat er ook, ken ik uit hun oorspronkelijke campagne en zie ik in hun programmering terug.

Maar ik begrijp dat dat je in het verkeerde keelgat schiet. Wat vind je van het stuk dat ik kopieerde? Is dat wel acceptabel voor je?

Yumi schreef op 07-05-2024 om 00:05:

[..]

Ik heb die tekst gekopieerd, dus doe nou niet alsof ik hem zelf heb verzonnen!

th?id=ODLS.71323f39-f701-42be-91a7-e61b2b0cd3a5&w=32&h=32&qlt=90&pcl=fffffa&o=6&pid=1.2


Omroep ZWARThttps://omroepzwart.nlWij zijn Omroep ZWART


WebOmroep ZWART is een omroep voor en door zwarten in Nederland. Met programma's over cultuur, actualiteit, entertainment en meer. Word lid en steun de ZWART visie.


Als je gelijkwaardigheid wilt, moet je jezelf niet in een hokje stoppen.

En toch probeer je bewust het plaatje zo te schrijven dat het lijkt alsof die omroep zich enkel richt op zwarte mensen 
Terwijl, als je op de link klinkt, je zonder te lezen al kan zien dat alles en iedereen welkom is 

Welk hokje stoppen ze zichzelf in? 

Waar staat dat stukje tekst overigens?
Dat heb je volgens mij niet van hun website
Wat ik op de voorpagina wel zie bijvoorbeeld, is dat Willemijn een plekje krijgt om te vertellen over haar DUO schuld
Dat Soraya en Kaylee moedig vertellen over hoe ze hun leven oppakken na sexueel geweld
En dat er gasten live muziek komen maken, dat zijn in dit geval I am Aisha, Willem, Pete Philly & Perquisite, Sophie Straat, Nana Fofie en Glennis Grace   

En ja, ook Augure krijgt een plekje en wordt er verteld dat The Black Archives Ghana vieren in de Bijlmer

Maar waarom zou je zo'n diverse omroep ineens in de discussie betrekken en aanvallen? 
Dat is een beetje onduidelijk voor mij 

Ik vind het een behoorlijke dosis desinformatie, maar misschien heb je niet goed gekeken
Dat kan

 

Moederkareltje schreef op 04-05-2024 om 18:02:

[..]

Mijn kinderen gaan nog niet naar school maar ik heb het woord genderkoekje vaker horen vallen en daarom zocht ik op wat het was en daar schrok ik van. Al gebruikt maar 1 juf het dan vind ik het al 1 teveel. Het staat wel op meerdere sites. Ik googlede gewoon genderkoekje.

maar jij ziet toch ook dat dit een tegen-site is? alleen al het "links" in de URL zegt genoeg. 

heb je daarna nog links gevonden die wél gewoon over dit koekje gaan die kloppen? want je moet gezocht hebben. het kan niet zo zijn dat je het hierbij gelaten hebt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.