Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Anti-woke

Wie hier vindt het een complete nonsens hoe men tegenwoordig praat over gender, hoe mensen zich in een slachtofferrol duwen, hoe men teksten wil laten aanpassen omdat ze enkelen zouden schaden...
Ik ben  woke:

Peiling

Ik ben woke
106 stemmen
34%
66%

Dietloverzzz schreef op 05-05-2024 om 21:47:

[..]

Dus als je bent voor oneerlijke concurrentie in de topsport ben je sociaal? Interessant.

Na transitie bij de mannen moeten sporten is nog oneerlijker, dat heeft Campanula hier net uitgelegd. Deze groep verschilt biologisch 10% met vrouwen en 20% met mannen, schrijft ze. En een aparte competitie kan niet, daar zijn het er veel te weinig voor.


Dietloverzzz schreef op 05-05-2024 om 21:42:

[..]

Nee hoor. Ik ben gewoon recht door zee over hoe ik het zie. En ja hier op een forum een stuk lomper misschien te lomp dan hoe ik dat in het dagelijkse leven zou brengen. Ik vind het vreselijk waar transgenders tegenaan lopen en ik vind tot op zekere hoogte dat we moeten kijken hoe we ze kunnen helpen (ik heb dat van dichtbij in mijn omgeving gezien, ik ben in het verleden lang zeer goed bevriend geweest met meerdere transgenders in aanraking geweest), maar ik sta ook echt voor de rechten van de biologische vrouwen en ik vind dat de biologische realiteit en het biologische objectieve onderscheid tussen de geslachten niet uit het oog verloren mag worden mbt bepaalde zaken. Hoe onaardig dat ook klinkt.

Ik weet hoe erg zij worstelen met veel dingen in het leven, waar ze tegenaan lopen en echt die pijn die ze door moeten maken is ongekend. Een lichaam dat niet klopt met hoe ze zich voelen en hoe ze voor hun gevoel zijn. Reacties in de omgeving. Vaker geweld. Altijd afwijzing. En nooit daadwerkelijk precies alle biologische kenmerken hebben en houden zonder gedoe zoals ze zichzelf voelen. Vreselijk. Absoluut. En ja dat kun je pas echt snappen als je zelf in die situatie zit. Maar dat maakt niet dat hier de biologische vrouwen onder moeten leiden die ook lang hebben moeten knokken voor hun rechten.

Beter andere passende oplossingen zoeken zonder afbreuk te doen aan de rechten van de biologische vrouwen en waar iedereen bij is gebaat en die oplossing zal vast nog wel gaan volgen. Het zal helaas nog tijd nodig hebben denk ik.


Dit is zeer onoprecht gezien al je uitspraken in dit topic. 

Nicole123 schreef op 05-05-2024 om 21:55:

[..]

Na transitie bij de mannen moeten sporten is nog oneerlijker, dat heeft Campanula hier net uitgelegd. Deze groep verschilt biologisch 10% met vrouwen en 20% met mannen, schrijft ze. En een aparte competitie kan niet, daar zijn het er veel te weinig voor.

Maar met de vrouwen zit er ook een flink verschil. Dus ook dat is oneerlijk.

Campanula schreef op 05-05-2024 om 22:04:

[..]

[..]


Dit is zeer onoprecht gezien al je uitspraken in dit topic.

Jammer dat je het zo opvat. 

Dietloverzzz schreef op 05-05-2024 om 22:06:

[..]

Jammer dat je het zo opvat.

Ik geloof er, mede door je eerdere niet al te respectvolle uitspraken, ook geen *peeep* van. 

Dietloverzzz schreef op 05-05-2024 om 22:06:

[..]

Maar met de vrouwen zit er ook een flink verschil. Dus ook dat is oneerlijk.

Als het verschil 10% is kant A op en 20% kant B speel je mee met A. Sport is toch al oneerlijk. 

Poezel_en_Wip schreef op 05-05-2024 om 22:08:

[..]

Ik geloof er, mede door je eerdere niet al te respectvolle uitspraken, ook geen *peeep* van.

Jammer, dan niet. Is jouw goed recht. Ik weet zelf hoe het zit bij mij.

Campanula schreef op 05-05-2024 om 22:16:

[..]

Als het verschil 10% is kant A op en 20% kant B speel je mee met A. Sport is toch al oneerlijk.

Nee gewoon bij allebei niet vind ik.

Campanula schreef op 05-05-2024 om 22:04:

[..]

[..]


Dit is zeer onoprecht gezien al je uitspraken in dit topic.

Nou inderdaad, zeg. Hoog van de toren blazen over de rechten van die arme 'echte biologische vrouwen'. Waar gaat het eigenlijk over? Wat een nonissue, firstworldproblem, het is zo niet relevant in vergelijking met de maatschappelijke problemen waar we tegenaan lopen, dat het bijna (?) lachwekkend is. Ondertussen dwalen we ook steeds verder af van het hele wokegebeuren, wat ook allemaal zo verschrikkelijk schijnt te zijn, maar waar ik nog steeds niet achter ben waarom.

Poezel_en_Wip schreef op 05-05-2024 om 22:08:

[..]

Ik geloof er, mede door je eerdere niet al te respectvolle uitspraken, ook geen *peeep* van.

En heb je zelf ook nog wat bij te dragen dan alleen maar wat lopen hakken op anderen. Blijkbaar niet.

Nicole123 schreef op 05-05-2024 om 21:55:

[..]

Na transitie bij de mannen moeten sporten is nog oneerlijker, dat heeft Campanula hier net uitgelegd. Deze groep verschilt biologisch 10% met vrouwen en 20% met mannen, schrijft ze. En een aparte competitie kan niet, daar zijn het er veel te weinig voor.

Het is een hypothese. De echte cijfers moeten nog komen om te bepalen waar transsporters staan tov de cissporters.

Mijn persoonlijke ervaring en inschatting is dat het dichterbij cisvrouwen ligt dan bij cismannen. Zeker na meerdere jaren hormonen.

Campanula schreef op 05-05-2024 om 22:22:

[..]

Het is een hypothese. De echte cijfers moeten nog komen om te bepalen waar transsporters staan tov de cissporters.

Mijn persoonlijke ervaring en inschatting is dat het dichterbij cisvrouwen ligt dan bij cismannen. Zeker na meerdere jaren hormonen.

Zal wellicht dichterbij zijn maar zeker niet gelijk. Dat zou genoeg moeten zeggen vind ik. 

Dietloverzzz schreef op 05-05-2024 om 22:27:

[..]

Zal wellicht dichterbij zijn maar zeker niet gelijk. Dat zou genoeg moeten zeggen vind ik.

Precies. Exact gelijk krijg je het toch niet. Het is een bandbreedte. Deelnemen bij de vrouwen zal dan realistischer zijn.

Dietloverzzz schreef op 05-05-2024 om 22:18:

[..]

Nee gewoon bij allebei niet vind ik.

Dat is gewoon discriminatie. Alle mensen mogen sporten. 

Campanula schreef op 05-05-2024 om 22:32:

[..]

Dat is gewoon discriminatie. Alle mensen mogen sporten.

Niet in competitie met vrouwen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.