Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Anti-woke

Wie hier vindt het een complete nonsens hoe men tegenwoordig praat over gender, hoe mensen zich in een slachtofferrol duwen, hoe men teksten wil laten aanpassen omdat ze enkelen zouden schaden...
Ik ben  woke:

Peiling

Ik ben woke
106 stemmen
34%
66%

Campanula schreef op 05-05-2024 om 20:26:

[..]

World Athletics sprak wel enigzins voor zijn beurt. Die onderzoeken lopen nog steeds. Maar een pre-puberteitstransitie (met puberteitstemmers) of een post-puberteitstransitie is idd verschillend.

Zeggen dat hormoontherapie echter irrelevant is en je tegen een 'man sport met een mannelijke fysiek' is niet waar. Dat is onjuist want na 3 jaar hormonen zit je op vrouwelijke waarden en is je fysiek behoorlijk veranderd. Het is een 2e puberteit. Na 7 jaar zijn al je cellen veranderd.

Maar N=1. Ik denk dat bewezen zal worden dat cisvrouwen 70% vermogen hebben tov mannen en transvrouwen 80% vermogen tov mannen (kracht, snelkracht, conditie, flexibiliteit).

Dus transvrouwen zullen idd legitiem buitengesloten mogen worden. Hoera. Eerst in de topsport, vervolgens in teamsporten en daarna op breedtesportniveau. Want ook die cisvrouwen mogen geen 'slachtoffer' worden. Ga wel kleiduiven schieten. Je moet je frustraties toch kunnen afreageren op iets.

Daarmee staat het dan ook wetenschappelijk vast. Oneerlijke concurrentie. Er moet dan een andere wel passende oplossing komen voor de transmensen in de sport. 

felija schreef op 05-05-2024 om 20:53:

[..]

Ik begin me zo onderhand te schamen dat ik kennelijk een 'echte biologische vrouw' ben

Waarom dat? Omdat ik vind dat er geen oneerlijke concurrentie moet komen voor biologische vrouwen?

Poezel_en_Wip schreef op 05-05-2024 om 20:58:

[..]

Ik merk dat het me boos maakt. Zo ontzettend denigrerend.

Het is niet denigrerend bedoeld, enkel de biologische voor sommigen pijnlijke waarheid. De rechten van de biologische vrouwen hoeven er niet onder te lijden vind ik. Zij kunnen ook niets doen aan de vaak pijnlijke situatie van transgenders. 

Zilver_gray schreef op 05-05-2024 om 21:00:

Vraag me ook af waarom dat telkens zo specifiek genoemd moet worden..

Zodat duidelijk wordt welke groep ik bedoel.

Dietloverzzz schreef op 05-05-2024 om 21:08:

[..]

Daarmee staat het dan ook wetenschappelijk vast. Oneerlijke concurrentie. Er moet dan een andere wel passende oplossing komen voor de transmensen in de sport.

Transvrouwen bij de cisvrouwen want die 10% verschil is niet groot genoeg en het verschil van 20% richting mannen te groot.

Dietloverzzz schreef op 05-05-2024 om 21:12:

[..]

Het is niet denigrerend bedoeld, enkel de biologische voor sommigen pijnlijke waarheid. De rechten van de biologische vrouwen hoeven er niet onder te lijden vind ik. Zij kunnen ook niets doen aan de vaak pijnlijke situatie van transgenders.

Er is eerder gedoe geweest over vrouwen die door een speling van de natuur niet helemaal vrouw waren, maar wel als "biologische vrouw" waren aangeduid na de geboorte. Bekendste gevallen zijn de Nederlandse Foekje Dillema en de Zuid-Afrikaanse Caster Semenya. Beide atletes waren heel erg beledigd (begrijpelijk) toen aan hun vrouw zijn werd getwijfeld. Deze gevallen zijn veel relevanter dan van die transzwemster die een andere zwemster van een 5e plek in een districtswedstrijd afhoudt. Omdat we tegenwoordig veel meer kunnen en ook veel meer kunnen bepalen moet je misschien naar een systeem waarbij niet zo zeer op geslacht, maar een combinatie van gewicht, kracht, lengte, longvolume, etc. categoriën worden gemaakt.

Dietloverzzz schreef op 05-05-2024 om 21:10:

[..]

Waarom dat? Omdat ik vind dat er geen oneerlijke concurrentie moet komen voor biologische vrouwen?

Hou je me voor de gek? Ik hoop het eigenlijk maar.

Campanula schreef op 05-05-2024 om 21:21:

[..]

Transvrouwen bij de cisvrouwen want die 10% verschil is niet groot genoeg en het verschil van 20% richting mannen te groot.

Ik zou eerder zeggen bij allebei niet. Ik zou gaan voor aparte categorie alleen voordat dat er voldoende zal zijn zal even duren. Het is dan voor nu even niet anders. Ze kunnen veel maar nog niet alles jammer genoeg.

Dietloverzzz schreef op 05-05-2024 om 21:29:

[..]

Ik zou eerder zeggen bij allebei niet. Ik zou gaan voor aparte categorie alleen voordat dat er voldoende zal zijn zal even duren. Het is dan voor nu even niet anders. Ze kunnen veel maar nog niet alles jammer genoeg.

Welnee. Gewoon meedoen .De meeste cisgenders zijn gelukkig sociaal en kijken naar meerdere belangen.

Dietloverzzz schreef op 05-05-2024 om 21:12:

[..]

Het is niet denigrerend bedoeld, enkel de biologische voor sommigen pijnlijke waarheid. De rechten van de biologische vrouwen hoeven er niet onder te lijden vind ik. Zij kunnen ook niets doen aan de vaak pijnlijke situatie van transgenders.

Jawel. Uit al je berichten spreekt ontkenning en respect voor de vrouwelijke kenmerken van transvrouwen. Zowel qua fysiek als identiteit. 

En biologische vrouwen bestaan niet. Het zijn geboren vrouwen of cisvrouwen. Ik ben niet onecht, synthetisch of man. Ik ben een vrouw. Heb zelfs een deskundigenverkkaring. Het is een pijnlijke waarheid, maar jij bent gewoon geen vrouw. Kom maar met bewijs.

felija schreef op 05-05-2024 om 21:28:

[..]

Hou je me voor de gek? Ik hoop het eigenlijk maar.

Nee hoor. Ik ben gewoon recht door zee over hoe ik het zie. En ja hier op een forum een stuk lomper misschien te lomp dan hoe ik dat in het dagelijkse leven zou brengen. Ik vind het vreselijk waar transgenders tegenaan lopen en ik vind tot op zekere hoogte dat we moeten kijken hoe we ze kunnen helpen (ik heb dat van dichtbij in mijn omgeving gezien, ik ben in het verleden lang zeer goed bevriend geweest met meerdere transgenders in aanraking geweest), maar ik sta ook echt voor de rechten van de biologische vrouwen en ik vind dat de biologische realiteit en het biologische objectieve onderscheid tussen de geslachten niet uit het oog verloren mag worden mbt bepaalde zaken. Hoe onaardig dat ook klinkt.  

Ik weet hoe erg zij worstelen met veel dingen in het leven, waar ze tegenaan lopen en echt die pijn die ze door moeten maken is ongekend. Een lichaam dat niet klopt met hoe ze zich voelen en hoe ze voor hun gevoel zijn. Reacties in de omgeving. Vaker geweld. Altijd afwijzing. En nooit daadwerkelijk precies alle biologische kenmerken hebben en houden zonder gedoe zoals ze zichzelf voelen. Vreselijk. Absoluut. En ja dat kun je pas echt snappen als je zelf in die situatie zit. Maar dat maakt niet dat hier de biologische vrouwen onder moeten leiden die ook lang hebben moeten knokken voor hun rechten.

Beter andere passende oplossingen zoeken zonder afbreuk te doen aan de rechten van de biologische vrouwen en waar iedereen bij is gebaat en die oplossing zal vast nog wel gaan volgen. Het zal helaas nog tijd nodig hebben denk ik. 

Campanula schreef op 05-05-2024 om 21:35:

[..]

Jawel. Uit al je berichten spreekt ontkenning en respect voor de vrouwelijke kenmerken van transvrouwen. Zowel qua fysiek als identiteit.

En biologische vrouwen bestaan niet. Het zijn geboren vrouwen of cisvrouwen. Ik ben niet onecht, synthetisch of man. Ik ben een vrouw. Heb zelfs een deskundigenverkkaring. Het is een pijnlijke waarheid, maar jij bent gewoon geen vrouw. Kom maar met bewijs.

Onder biologische vrouwen versta ik juist geboren vrouwen. Dat is wat ik ermee bedoel. Je bent een transvrouw maar geen geboren vrouw en dat brengt overeenkomsten maar ook verschillen met zich mee met de geboren vrouw (hoop dat ik zo duidelijker ben hoe ik het bedoel). En in het geval van de topsport vind ik zelf dat het net gaat om cruciale verschillen.

Campanula schreef op 05-05-2024 om 21:33:

[..]

Welnee. Gewoon meedoen .De meeste cisgenders zijn gelukkig sociaal en kijken naar meerdere belangen.

Dus als je bent voor oneerlijke concurrentie in de topsport ben je sociaal? Interessant.

Ik vind "biologische vrouwen" een beetje klinken als een reclame eerlijk gezegd 🤷
"Blueband, nu... van biologische vrouwen" zoiets
En dan ligt dat naast de biologische eieren ofzo

Maar dat zal mijn brein wel wezen, die doet wel vaker gek

Dietloverzzz schreef op 05-05-2024 om 21:29:

[..]

Ik zou eerder zeggen bij allebei niet. Ik zou gaan voor aparte categorie alleen voordat dat er voldoende zal zijn zal even duren. Het is dan voor nu even niet anders. Ze kunnen veel maar nog niet alles jammer genoeg.

Er zijn niet genoeg transvrouwen (en transmannen) voor aparte competities, ook niet als het even duurt. Als we jouw optiek volgen moeten transgenders dus maar helemaal niet sporten, of als vrouw maar bij de mannen. Ik geloof er trouwens weinig van dat het je hierin puur te doen is om die arme vrouwelijke topsporters die nu zo weinig kans zouden maken (alsof er dagelijks transgenders winnen in vrouwen topsport). Dan had je het namelijk niet geschreven in combinatie met je posts waarin je het had over ‘gendergedoe’, ‘rare letters’ en ‘dat kinderen dit tegenwoordig massaal opgedrongen krijgen’. Dat klinkt voor mij niet als oprecht meeleven met sportvrouwen, maar gewoon anti-transgender of angst voor transgender.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.