Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Anti-woke

Wie hier vindt het een complete nonsens hoe men tegenwoordig praat over gender, hoe mensen zich in een slachtofferrol duwen, hoe men teksten wil laten aanpassen omdat ze enkelen zouden schaden...
Ik ben  woke:

Peiling

Ik ben woke
106 stemmen
34%
66%

Blomke82 schreef op 05-05-2024 om 19:35:

https://www.ad.nl/show/npo-zegt-nee-tegen-opvolger-de-joodse-raad-makers-boos~ab3e1b64/

Okay, wij zijn allemaal te dom voor series als deze, volgens de NPO?

Bijzonder dit weer.

Net als die linkse rakkers van even tot hier. Ze konden ook wel een paar afleveringen vullen met Timmermans, maar nee, helaas.

Het moest alleen maar weer rechts bashen worden. Hoezo neutraal, die NPO? Hebben ze een keer goud in handen, hebben ze er geen zin in want de kijkers zijn dan ineens te dom om het te snappen....

Zit je wel in het goede topic?

felija schreef op 05-05-2024 om 19:28:

[..]

Is het je alleen om transvrouwen die topsport willen beoefenen te doen? Echt? En dan zie je de 'echte' vrouw (die een overweldigende meerderheid heeft) als slachtoffer van die enkele transvrouw die een carrière ambieert in de topsport? Ik weet niet wat ik lees, een groep die altijd in de minderheid is, altijd moet opboksen tegen vooroordelen van wat al dan niet normaal is en het dan zielig vinden voor die enkele 'echte' vrouw in de topsport die wellicht een geduchte concurrente krijgt in de vorm van een transvrouw? Really?! En daar is al die ophef over al pagina's lang?

Dat is toch de omgekeerde wereld ten top, ik begrijp daar echt helemaal niets van.

Ja het is ook allemaal ontzettend oneerlijk (zou nu bijna de Calimero smiley gooien)

Poezel_en_Wip schreef op 05-05-2024 om 19:42:

[..]

Zit je wel in het goede topic?

Zal ook wel woke zijn 

Zilver_gray schreef op 05-05-2024 om 19:42:

[..]

Ja het is ook allemaal ontzettend oneerlijk (zou nu bijna de Calimero smiley gooien)

Lieveheersbeest schreef op 05-05-2024 om 14:57:

[..]

Moirmel reageert in andere topics nog, dus verwacht dat het een bewuste keuze is om hier niets bij te dragen.

Ik lees niet alles, maar heb niks meer van hem gelezen sinds 'n paar dagen. Misschien kijk ik eroverheen en kan jij/iemand, vertellen waar?

Yumi schreef op 05-05-2024 om 19:56:

[..]

Ik lees niet alles, maar heb niks meer van hem gelezen sinds 'n paar dagen. Misschien kijk ik eroverheen en kan jij/iemand, vertellen waar?

In ieder geval al twee keer in het ja/nee topic van vandaag.

Poezel_en_Wip schreef op 05-05-2024 om 19:59:

[..]

In ieder geval al twee keer in het ja/nee topic van vandaag.

Dank je

felija schreef op 05-05-2024 om 19:28:

[..]

Is het je alleen om transvrouwen die topsport willen beoefenen te doen? Echt? En dan zie je de 'echte' vrouw (die een overweldigende meerderheid heeft) als slachtoffer van die enkele transvrouw die een carrière ambieert in de topsport? Ik weet niet wat ik lees, een groep die altijd in de minderheid is, altijd moet opboksen tegen vooroordelen van wat al dan niet normaal is en het dan zielig vinden voor die enkele 'echte' vrouw in de topsport die wellicht een geduchte concurrente krijgt in de vorm van een transvrouw? Really?! En daar is al die ophef over al pagina's lang?

Dat is toch de omgekeerde wereld ten top, ik begrijp daar echt helemaal niets van.

Nee maar dit voorbeeld toont wel aan dat men nu zodanig te ver gaat dat het oneerlijk wordt voor de echte biologische vrouwen. Dit is 1 van de vele voorbeelden.

Yumi schreef op 05-05-2024 om 19:34:

[..]

Volgens de World Athletics heb je gelijk en doet het er wel degelijk toe...

Verklaring World Athletics
"De wetenschap toont aan dat iedereen die de puberteit als man doormaakt, een sportief voordeel behoudt", meldde World Athletics in een verklaring aan CNN na het besluit dat transgender vrouwen niet mogen meedoen aan internationale vrouwenwedstrijden. "Ons bestuur wilde de integriteit van de vrouwenatletiek niet in gevaar brengen zonder bewijs dat deze mannelijke voordelen kunnen worden verminderd."

World Athletics sprak wel enigzins voor zijn beurt. Die onderzoeken lopen nog steeds. Maar een pre-puberteitstransitie (met puberteitstemmers) of een post-puberteitstransitie is idd verschillend.

Zeggen dat hormoontherapie echter irrelevant is en je tegen een 'man sport met een mannelijke fysiek' is niet waar. Dat is onjuist want na 3 jaar hormonen zit je op vrouwelijke waarden en is je fysiek behoorlijk veranderd. Het is een 2e puberteit. Na 7 jaar zijn al je cellen veranderd. 

Maar N=1. Ik denk dat bewezen zal worden dat cisvrouwen 70% vermogen hebben tov mannen en transvrouwen 80% vermogen tov mannen (kracht, snelkracht, conditie, flexibiliteit). 

Dus transvrouwen zullen idd legitiem buitengesloten mogen worden. Hoera. Eerst in de topsport, vervolgens in teamsporten en daarna op breedtesportniveau. Want ook die cisvrouwen mogen geen 'slachtoffer' worden. Ga wel kleiduiven schieten. Je moet je frustraties toch kunnen afreageren op iets.

Dietloverzzz schreef op 05-05-2024 om 20:21:

[..]

Nee maar dit voorbeeld toont wel aan dat men nu zodanig te ver gaat dat het oneerlijk wordt voor de echte biologische vrouwen. Dit is 1 van de vele voorbeelden.

Zit je nu te azen op een ban door stelselmatig ‘echte biologische vrouwen’ te schrijven?

MMcGonagall schreef op 05-05-2024 om 20:27:

[..]

Zit je nu te azen op een ban door stelselmatig ‘echte biologische vrouwen’ te schrijven?

Ik begin me zo onderhand te schamen dat ik kennelijk een 'echte biologische vrouw' ben

MMcGonagall schreef op 05-05-2024 om 20:27:

[..]

Zit je nu te azen op een ban door stelselmatig ‘echte biologische vrouwen’ te schrijven?

Ik merk dat het me boos maakt. Zo ontzettend denigrerend.

felija schreef op 05-05-2024 om 20:53:

[..]

Ik begin me zo onderhand te schamen dat ik kennelijk een 'echte biologische vrouw' ben

En dit. 

Vraag me ook af waarom dat telkens zo specifiek genoemd moet worden..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.