Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5433726/immigratiewet-verenigde-staten-donald-trump-republikeinen

"Trump profiteert van een crisis aan de grens", zegt Mouthaan. Als deze nieuwe wet erdoor zou komen - en daarmee een groot deel van die problemen worden opgelost - ziet de Amerikaanse kiezer misschien minder noodzaak om op Trump te stemmen.

Malibu2 schreef op 15-02-2024 om 19:38:

Mijn inschatting is dat immigratie en het grensbeleid een grote rol gaan spelen bij de verkiezingen.
De zuidelijke grens is een gatenkaas onder Biden. In Texas wisten ze het al langer, maar daarbuiten gaan ze het ook steeds meer merken.

https://www.cbsnews.com/news/immigration-unlawful-crossings-along-southern-border-reach-yearly-high/

De democraten hebben er 3 jaar lang een gigantische puinhoop van gemaakt en nu ze in de gaten krijgen dat ze daar op worden afgerekend door de kiezers proberen ze er nog iets van te maken. Ik begrijp wel dat de republikeinen nu denken laat maar zitten dat regelt Trump wel volgend jaar. Het blijft politiek natuurlijk, een vies spelletje. 

EnglishmaninNewYork schreef op 15-02-2024 om 19:56:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5433726/immigratiewet-verenigde-staten-donald-trump-republikeinen

"Trump profiteert van een crisis aan de grens", zegt Mouthaan. Als deze nieuwe wet erdoor zou komen - en daarmee een groot deel van die problemen worden opgelost - ziet de Amerikaanse kiezer misschien minder noodzaak om op Trump te stemmen.

Een mogelijkheid om de grens dicht te gooien als er teveel mensen asiel aanvragen.. en dan hebben ze het over 5.000 mensen per dag. Dat zijn ruim 1,8 miljoen mensen per jaar. 

Dat aantal was in ieder geval deze eeuw nog nooit bereikt.. totdat Biden aan de macht kwam. De grafiek in het door mij geplaatste artikel laat een duidelijk beeld zien. 

LMEK schreef op 15-02-2024 om 20:06:

[..]

De democraten hebben er 3 jaar lang een gigantische puinhoop van gemaakt en nu ze in de gaten krijgen dat ze daar op worden afgerekend door de kiezers proberen ze er nog iets van te maken. Ik begrijp wel dat de republikeinen nu denken laat maar zitten dat regelt Trump wel volgend jaar. Het blijft politiek natuurlijk, een vies spelletje.

Tuurlijk, dat zou ik wellicht ook denken als ik een republikein was. 

LMEK schreef op 15-02-2024 om 19:13:

[.

 Ik heb het allemaal nog eens nageteld en Rusland is twee of drie keer corrupter geweest. 

Nu zit je nog steeds gewoon knalhard onzin te verkopen. 

Ik heb het in dat andere topic helemaal uitgeschreven maar toch probeer je het weer. Om onduidelijke redenen wilde jij het niet over de afgelopen twee of drie jaar hebben (waarin Rusland elke keer corrupter scoorde) maar over de afgelopen 20 jaar met verwijzing naar het CPI. Zelfs dan scoorde Rusland veel vaker corrupter. De keren dat Oekraine corrupter scoorde waren interessant genoeg in jaren dat de pro-Russische Yanukovych aan de macht was of vlak erna. Plus 2004, maar dat lijkt mij niet meer zo relevant voor de situatie nu. 

Daar komt nog bij dat Oekraine steeds minder corrupt wordt in de meest recente jaren en Rusland steeds meer. 

Dit presenteren van onjuistheden als feiten is precies waar meerdere mensen je al over hebben aangesproken hier en blijkbaar ook op het Viva Forum. 

kerstbeer schreef op 16-02-2024 om 13:19:

[..]

Nu zit je nog steeds gewoon knalhard onzin te verkopen.

Ik heb het in dat andere topic helemaal uitgeschreven maar toch probeer je het weer. Om onduidelijke redenen wilde jij het niet over de afgelopen twee of drie jaar hebben (waarin Rusland elke keer corrupter scoorde) maar over de afgelopen 20 jaar met verwijzing naar het CPI. Zelfs dan scoorde Rusland veel vaker corrupter. De keren dat Oekraine corrupter scoorde waren interessant genoeg in jaren dat de pro-Russische Yanukovych aan de macht was of vlak erna. Plus 2004, maar dat lijkt mij niet meer zo relevant voor de situatie nu.

Daar komt nog bij dat Oekraine steeds minder corrupt wordt in de meest recente jaren en Rusland steeds meer.

Dit presenteren van onjuistheden als feiten is precies waar meerdere mensen je al over hebben aangesproken hier en blijkbaar ook op het Viva Forum.

De reden dat ik het niet over de afgelopen twee jaar wilde hebben is vanwege een oorlog die aan de gang is en die de perceptie aantast van mensen. Want de mensen die een rekrutering bureau hebben omgekocht om niet gemobiliseerd te worden zien natuurlijk geen corruptie meer. Tot 2019 was Rusland 10 keer corrupter dan Oekraïne en Oekraïne 8 keer corrupter dan Rusland. Dus dat veel vaker van je is absoluut overdreven, dat is maar 2 keer. En ik heb toegegeven dat ik daar fout zat en je probeert het nu gewoon uit te melken voor een feel good momentje. 

LMEK schreef op 16-02-2024 om 14:05:

[..]

De reden dat ik het niet over de afgelopen twee jaar wilde hebben is vanwege een oorlog die aan de gang is en die de perceptie aantast van mensen. Want de mensen die een rekrutering bureau hebben omgekocht om niet gemobiliseerd te worden zien natuurlijk geen corruptie meer. Tot 2019 was Rusland 10 keer corrupter dan Oekraïne en Oekraïne 8 keer corrupter dan Rusland. Dus dat veel vaker van je is absoluut overdreven, dat is maar 2 keer. En ik heb toegegeven dat ik daar fout zat en je probeert het nu gewoon uit te melken voor een feel good momentje.


Jij wilde het over de afgelopen 20 jaar hebben. Zoals gezegd in het andere topic zie ik daar de relevantie niet van in om daarover te praten in context van welk land meer corrupt is nu omdat 20 jaar geleden de wereld heel anders was. Maar afin, toen ben ik er destijds toch naar gaan kijken. Dat zijn de jaren 2004-2023. 

Rusland was corrupter in deze jaren: 

2005, 2006, 2007, 2008, 2010, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023

Oekraine in: 

2004, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015

Gelijk: 

2009, 2016

Dat is dus twee keer zoveel als Oekraine. Daarbij wederom de kanttekening dat Oekraine het vooral slecht deed toen de pro-Russische Yanukovych aan de macht was. Daarna ging het juist steeds beter. 
Het gat wordt ook steeds groter de laatste jaren omdat Rusland het steeds slechter doet en Oekraine steeds beter. 

Wat betreft je laatste opmerking: je zat wederom onzin te verkopen en dat zet ik recht. 

kerstbeer schreef op 16-02-2024 om 14:29:

[..]


Jij wilde het over de afgelopen 20 jaar hebben. Zoals gezegd in het andere topic zie ik daar de relevantie niet van in om daarover te praten in context van welk land meer corrupt is nu omdat 20 jaar geleden de wereld heel anders was. Maar afin, toen ben ik er destijds toch naar gaan kijken. Dat zijn de jaren 2004-2023.

Rusland was corrupter in deze jaren:

2005, 2006, 2007, 2008, 2010, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023

Oekraine in:

2004, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015

Gelijk:

2009, 2016

Dat is dus twee keer zoveel als Oekraine. Daarbij wederom de kanttekening dat Oekraine het vooral slecht deed toen de pro-Russische Yanukovych aan de macht was. Daarna ging het juist steeds beter.
Het gat wordt ook steeds groter de laatste jaren omdat Rusland het steeds slechter doet en Oekraine steeds beter.

Wat betreft je laatste opmerking: je zat wederom onzin te verkopen en dat zet ik recht.

Weet je, je hebt helemaal gelijk en ik zie nu pas waar ik in de fout ben gegaan. Ik heb de lijst geraadpleegd van de eerste keer dat Oekraïne opgenomen was. Terwijl we het duidelijk over de laatste 20 jaar hebben. En dat kan ik mij persoonlijk wel aanrekenen. Dus nogmaals, je hebt helemaal gelijk en ik heb deze discussie absoluut niet goed gevoerd. 

LMEK schreef op 16-02-2024 om 14:40:

[..]

Weet je, je hebt helemaal gelijk en ik zie nu pas waar ik in de fout ben gegaan. Ik heb de lijst geraadpleegd van de eerste keer dat Oekraïne opgenomen was. Terwijl we het duidelijk over de laatste 20 jaar hebben. En dat kan ik mij persoonlijk wel aanrekenen. Dus nogmaals, je hebt helemaal gelijk en ik heb deze discussie absoluut niet goed gevoerd.

Okay, dat waardeer ik dan wel in je 

Ik vroeg me al af hoe Trump dat wilde gaan doen, maar het blijkt gewoon een staaltje chantage te zijn. 

https://www.ad.nl/buitenland/live-amerikaanse-denktank-rusland-legt-basis-voor-mogelijke-operatie-in-moldavie~a429a7002/

9:03

In de aanloop naar de Amerikaanse verkiezingen in november zijn kandidaat Donald Trump (77) en zijn adviseurs alvast een plan aan het bekokstoven om Rusland en Oekraïne aan de onderhandelingstafel te krijgen. Dat schrijft het financiële persagentschap ‘Bloomberg’. Trump wil beide partijen dwingen om vredesgesprekken te voeren, klinkt het.

Trump en zijn team willen Moskou en Kiev aan de onderhandelingstafel dwingen, schrijft Bloomberg. Volgens anonieme bronnen zou de oud-president daarvoor niet vies zijn van een beetje chantage. Het plan luidt immers als volgt: als Oekraïne weigert deel te nemen aan de vredesgesprekken, zal Washington ermee dreigen om de militaire steun aan het land stop te zetten. In het geval dat Rusland niet wil meewerken, zal Trump de hulp aan Oekraïne opschalen.

Of Trump ook de kans zal krijgen om zijn plan uit te voeren, valt nog af te wachten. De 77-jarige ex-president heeft de afgelopen maanden al meermaals gezegd dat hij 'de enige' is die de oorlog kan oplossen, en sterker nog: dat hij dat in amper 24 uur zou kunnen. De Oekraïense president Volodymyr Zelensky noemde Trumps uitspraken eerder al 'zorgwekkend en gevaarlijk'.



Ach die Trump met zijn ik stop die oorlog wel even......Ik zie hem nog staan handenschudden met Kim Jong Un, luid lachend aan hem verkondigen dat Noord Korea zulke prachte stranden heeft en daar grote hotels gebouwd moesten worden voor toeristen en daarmee grof geld mee verdiend kan worden. Was ie wel ff vergeten dat Kim geen toeristen duldt in zijn land en zijn eigen bevolking crepeert en never nooit niet een hotel kan betalen. De liefde tussen Trump en Kim is dan ook geheel uitgedoofd.

Wat is die Trump toch een sneuleuter.

Trump waarschuwt Taylor Swift


De voormalige president stelde zondag op het sociale mediaplatform Truth Social dat Swift gebrek aan loyaliteit zou tonen, als ze Biden zou steunen.

"Ik was verantwoordelijk voor de Music Modernization Act die Taylor Swift en alle andere artiesten heeft geholpen. Joe Biden heeft niets voor Taylor gedaan en zal dat ook nooit doen. Het kan niet zo zijn dat ze Crooked Joe Biden, de slechtste en meest corrupte president in de geschiedenis van ons land, zou steunen en gebrek aan loyaliteit zou tonen tegenover de man die haar zoveel geld heeft opgeleverd", schreef Trump zondag.



https://www.businessinsider.nl/trump-maant-taylor-swift-om-geen-steun-aan-biden-te-geven-verkiezingen-vs-2024/

Vraag is, hoe laat je het dat de mensen die hem aanbidden inzien? 

EnglishmaninNewYork schreef op 17-02-2024 om 22:49:

Vraag is, hoe laat je het dat de mensen die hem aanbidden inzien?

Niet. Een aantal zijn wel van plan niet op hem te stemmen vanwege het Capitool. maar de meeste blijven hem aanbidden, ondanks alle rechtszaken en schandalen.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 17-02-2024 om 22:14:

Wat is die Trump toch een sneuleuter.

Trump waarschuwt Taylor Swift


De voormalige president stelde zondag op het sociale mediaplatform Truth Social dat Swift gebrek aan loyaliteit zou tonen, als ze Biden zou steunen.

"Ik was verantwoordelijk voor de Music Modernization Act die Taylor Swift en alle andere artiesten heeft geholpen. Joe Biden heeft niets voor Taylor gedaan en zal dat ook nooit doen. Het kan niet zo zijn dat ze Crooked Joe Biden, de slechtste en meest corrupte president in de geschiedenis van ons land, zou steunen en gebrek aan loyaliteit zou tonen tegenover de man die haar zoveel geld heeft opgeleverd", schreef Trump zondag.



https://www.businessinsider.nl/trump-maant-taylor-swift-om-geen-steun-aan-biden-te-geven-verkiezingen-vs-2024/

Wat die MAGA allemaal over haar zeggen, daar lusten de jonden geen brood van

En nog wat geleuter over vrouwen stemrecht ontnemen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.