Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


Probleem is dat het daar wel naartoe gaat als Trump weer president wordt. Het recht op zeggenschap over hun eigen lichaam zijn vrouwen in te veel staten al kwijt. 

Waarom delen de vrouwen die op Trump hebben gestemd de visie van de vrouwen in Nederland niet? Van alle personen die op Trump hebben gestemd in 2020 was 45% vrouw dus ergens rond 33.000.000 vrouwen. Wat beweegt hun op Trump te stemmen?

Ik val even binnen sorry daarvoor. 
Vrouwen die op Trump stemmen zijn republikeinen in hart en nieren. Once a republican always a republican. Bij gebrek aan beter stem je toch maar op Trump. Overstappen naar de democraten is echt not done.
Gehoord van een Amerikaan.

OnherkenbaarAnoniem schreef op 18-02-2024 om 15:47:

Ik val even binnen sorry daarvoor.
Vrouwen die op Trump stemmen zijn republikeinen in hart en nieren. Once a republican always a republican. Bij gebrek aan beter stem je toch maar op Trump. Overstappen naar de democraten is echt not done.
Gehoord van een Amerikaan.

Maar geven die dan helemaal niet om hun eigen rechten of lichaam? Zijn ze niet bang dat stemmen op Trump negatieve effecten voor hun of hun dochters kan hebben? 

LMEK schreef op 18-02-2024 om 16:20:

[..]

Maar geven die dan helemaal niet om hun eigen rechten of lichaam? Zijn ze niet bang dat stemmen op Trump negatieve effecten voor hun of hun dochters kan hebben?

Geen idee.  Met Amerikanen over politiek praten ligt sowieso moeilijk.  Ik snap niet dat ze op Trump kunnen stemmen zij snappen niet dat ik niet snap dat je als republican nu eenmaal ALTIJD  op de republikaanse kandidaat stemt. 

Zolang we niet over politiek praten hebben we het heel gezellig. 😜

OnherkenbaarAnoniem schreef op 18-02-2024 om 16:40:

[..]

Geen idee. Met Amerikanen over politiek praten ligt sowieso moeilijk. Ik snap niet dat ze op Trump kunnen stemmen zij snappen niet dat ik niet snap dat je als republican nu eenmaal ALTIJD op de republikaanse kandidaat stemt.

Zolang we niet over politiek praten hebben we het heel gezellig. 😜

Bedankt voor je uitleg en houd het gezellig daaro!

OnherkenbaarAnoniem schreef op 18-02-2024 om 15:47:

Ik val even binnen sorry daarvoor.
Vrouwen die op Trump stemmen zijn republikeinen in hart en nieren. Once a republican always a republican. Bij gebrek aan beter stem je toch maar op Trump. Overstappen naar de democraten is echt not done.
Gehoord van een Amerikaan.

Dat soort mensen stappen vaak alleen over als ze zelf ergens last van krijgen. 

Zoals die vrouwen die opeens niet mee alimentatie kregen voor de rest van hun leven in Florida onder Republikeins bewind. Die gingen toen roepen dat ze voortaan voor de democraten zouden stemmen. 

Ik denk overigens ook dat veel mensen dachten dat met name het verbieden van abortus niet zo'n vaart zou lopen, maar er zitten nu dus echt consequenties aan voor zowel vrouwen als mannen. (daarmee bedoel ik mannen die geen verantwoordelijkheid voor een kind willen). 

Kataravrouw schreef op 17-02-2024 om 00:21:

Ach die Trump met zijn ik stop die oorlog wel even......Ik zie hem nog staan handenschudden met Kim Jong Un, luid lachend aan hem verkondigen dat Noord Korea zulke prachte stranden heeft en daar grote hotels gebouwd moesten worden voor toeristen en daarmee grof geld mee verdiend kan worden. Was ie wel ff vergeten dat Kim geen toeristen duldt in zijn land en zijn eigen bevolking crepeert en never nooit niet een hotel kan betalen. De liefde tussen Trump en Kim is dan ook geheel uitgedoofd.

Die hotels zijn weldegelijk gebouwd. Vraag is hoe wijdt de deur opengaat voor de Chinese en Russische toeristen. Voor westerse toeristen zal het sowieso wel gesloten blijven, gok ik.

https://nos.nl/artikel/2508736-noord-korea-zet-deur-weer-op-kier-voor-russische-en-chinese-toeristen

Snap die amerikanen sowieso niet. Heel groot land waar vast heel veel competente mensen wonen. En dan komen ze met twee bejaarde mannen die beide mentaal niet in orde zijn. 
Draait dus enkel om geld en macht. In feite is het presidentschap dus te koop. Als je maar genoeg centen meebrengt en genoeg machtige mensen achter je krijgt binnen de partijtop (die ook weer bestaat uit een selecte groep mensen). Kun je dat dan eigenlijk nog een democratie noemen? 

RaSa schreef op 19-02-2024 om 09:14:


Draait dus enkel om geld en macht. In feite is het presidentschap dus te koop. Als je maar genoeg centen meebrengt en genoeg machtige mensen achter je krijgt binnen de partijtop (die ook weer bestaat uit een selecte groep mensen). Kun je dat dan eigenlijk nog een democratie noemen?

Biden is niet mega-rijk:

https://www.forbes.com/sites/zacheverson/2023/08/17/heres-how-much-joe-biden-is-worth/

Er zijn echt wel veel rijkere mensen die dan het presidentschap hadden kunnen kopen als dit zo makkelijk te koop was bij de democraten. 

Bij hem gaat het waarschijnlijk om de lange staat van dienst in de politiek waardoor hij bekend is geworden en omdat hij opvalt omdat hij vice-president is geweest. 


Clip van Republikeinse voorzitter van Huis van Afgevaardigden: Mike Johnson's purity ball met zijn dochter weer boven komen drijven. 
Bij een Purity Ball beloven jonge meisjes aan hun vaders dat ze geen seks voor het huwelijk hebben.


https://www.youtube.com/watch?v=wWZg5nmO_rs

(let op: dit is een erg rechts kanaal, maar toch gelinked vanwege het interview dat erbij zit).

Ik vind het behoorlijk eng overkomen, vooral omdat het bijna iets van een huwelijk weg heeft.

EDIT:

De clip toch te vinden op twitter: 

https://twitter.com/P_Kallioniemi/status/1758199593831997606

kerstbeer schreef op 19-02-2024 om 15:23:

Clip van Republikeinse voorzitter van Huis van Afgevaardigden: Mike Johnson's purity ball met zijn dochter weer boven komen drijven.
Bij een Purity Ball beloven jonge meisjes aan hun vaders dat ze geen seks voor het huwelijk hebben.


https://www.youtube.com/watch?v=wWZg5nmO_rs

(let op: dit is een erg rechts kanaal, maar toch gelinked vanwege het interview dat erbij zit).
Ik vind het behoorlijk eng overkomen, vooral omdat het bijna iets van een huwelijk weg heeft.

EDIT:

De clip toch te vinden op twitter:

https://twitter.com/P_Kallioniemi/status/1758199593831997606

Maar wat is de onderliggende boodschap van dit verhaal? Dat Mike Johnson eng is, dat een purity ball eng is, dat republikeinen eng zijn, dat Trump eng is? 

LMEK schreef op 19-02-2024 om 15:35:

[..]

Maar wat is de onderliggende boodschap van dit verhaal? Dat Mike Johnson eng is, dat een purity ball eng is, dat republikeinen eng zijn, dat Trump eng is?

Wat is de onderliggende boodschap van elke post die jij hier maakt? 

Dit is de Republikeinse voorzitter van het huis van afgevaardigden van de VS. We hebben hier al vaker gepraat over de manier waarop Republikeinen vrouwen bejegenen. 

Ik heb de linkjes erbij gezet en ik laat iedereen zelf vrij om op onderzoek uit te gaan en hun mening te vormen. 

kerstbeer schreef op 19-02-2024 om 15:42:

[..]

Wat is de onderliggende boodschap van elke post die jij hier maakt?

Dit is de Republikeinse voorzitter van het huis van afgevaardigden van de VS. We hebben hier al vaker gepraat over de manier waarop Republikeinen vrouwen bejegenen.

Ik heb de linkjes erbij gezet en ik laat iedereen zelf vrij om op onderzoek uit te gaan en hun mening te vormen.

Je schijnt een verband te zien tussen Mike Johnson in privé sfeer en de republikeinse partij. Dat is op zich al bewonderenswaardig maar al helemaal als je het gaat verkopen als iets republikeins en dat het stemmen op de republikeinen dat soort praktijken in de hand werkt. 

LMEK schreef op 19-02-2024 om 16:36:

[..]

Je schijnt een verband te zien tussen Mike Johnson in privé sfeer en de republikeinse partij. Dat is op zich al bewonderenswaardig maar al helemaal als je het gaat verkopen als iets republikeins en dat het stemmen op de republikeinen dat soort praktijken in de hand werkt.

Het lijkt er meer op dat je niet wilt dat ik hier plaats, maar ik heb nieuws voor je: Ik ga het dus wel gewoon hebben over hoe Republikeinen over vrouwen denken en hoe zij zich naar vrouwen gedragen. Dit omdat zij al uitgebreid hebben laten zien hun dwingenlanderij niet alleen tot zichzelf of ook hun familie beperken, maar ook tot andere vrouwen.

Net zoals de prive dingen van andere politici uitgebreid besproken worden. Ik laat me door geen man de mond snoeren over dit onderwerp, ook door jou niet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.