Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


Zoals ik al dacht, een oorverdovende stilte die mijn inziens genoeg zegt. Geen enkel weerwoord. Dus EnglishmaninNewYork en Kerstbeer de eerste keer dat jullie mij weer onwaarheden en desinformatie zien posten dan gewoon staffen en bij de moderatie aangeven waarom het desinformatie en onwaarheden. Ik heb jullie de kans gegeven als volwassenen in gesprek te gaan maar juliue kiezen er beide voor dit niet te doen. Wat mij betreft case closed!

LMEK schreef op 15-02-2024 om 14:41:

Zoals ik al dacht, een oorverdovende stilte die mijn inziens genoeg zegt. Geen enkel weerwoord. Dus EnglishmaninNewYork en Kerstbeer de eerste keer dat jullie mij weer onwaarheden en desinformatie zien posten dan gewoon staffen en bij de moderatie aangeven waarom het desinformatie en onwaarheden. Ik heb jullie de kans gegeven als volwassenen in gesprek te gaan maar juliue kiezen er beide voor dit niet te doen. Wat mij betreft case closed!


Waar heb jij het over? Ik heb al een uitgebreid voorbeeld geplaatst.

Ik ben niet 24 uur per dag dit forum aan het monitoren. Je begrijpt hopelijk dat mensen werk en andere verplichtingen hebben?

Denk je nu echt dat mensen elke seconde gaan kijken of jij iets hebt geplaatst om op te reageren? Doe je dat bij ons soms wel?

Ik denk dat je je beter eens op andere dingen kan gaan focussen (werk? dagbesteding? hobby?) want deze verwachtingen zijn niet helemaal normaal. Forum is een hobby, geen taak. 





@ lmek Of je gaat gewoon even naar het Rusland topic zoals aangegeven en reageert op de reacties waarin die onwaarheden al worden blootgelegd. Met feiten dit keer. 

John Stewart is terug   Voor wie het gemist heeft;  The daily show over de presidentsverkiezingen (filmpje in artikel):

https://www.theguardian.com/tv-and-radio/2024/feb/13/jon-stewart-daily-show-return

kerstbeer schreef op 15-02-2024 om 15:53:

[..]


Waar heb jij het over? Ik heb al een uitgebreid voorbeeld geplaatst.

Ik ben niet 24 uur per dag dit forum aan het monitoren. Je begrijpt hopelijk dat mensen werk en andere verplichtingen hebben?

Denk je nu echt dat mensen elke seconde gaan kijken of jij iets hebt geplaatst om op te reageren? Doe je dat bij ons soms wel?

Ik denk dat je je beter eens op andere dingen kan gaan focussen (werk? dagbesteding? hobby?) want deze verwachtingen zijn niet helemaal normaal. Forum is een hobby, geen taak.



Het heeft geen nut om erop te reageren. De teksten zijn bedoeld om te prikken, om reactie uit te lokken. Dat haalt de aandacht van het onderwerp af en zorgt ervoor dat het niet leuk meer is het onderwerp te bespreken. 

EnglishmaninNewYork schreef op 15-02-2024 om 15:57:

@ lmek Of je gaat gewoon even naar het Rusland topic zoals aangegeven en reageert op de reacties waarin die onwaarheden al worden blootgelegd. Met feiten dit keer.

John Stewart is terug Voor wie het gemist heeft; The daily show over de presidentsverkiezingen (filmpje in artikel):

https://www.theguardian.com/tv-and-radio/2024/feb/13/jon-stewart-daily-show-return

Je ontwijkt weer de vraag of verwijst naar 1 voorbeeld bij gebrek aan beter. Dat is gewoon stemmingmakerij net zoals het verkapt oproepen voor mijn ban vanwege desinformatie en propaganda. Je zult toch echt wel met wat beters komen maar jou kennende van het andere forum blijft het allemaal karig. En als ik jou iets vraag over hoe je er in godsnaam bijkomt dat stemmen op Trump stemmen is op zijn familie dan blijf je stil. Want je refereert naar zijn uitspraak dat hij zei dat zijn familie in de RNC beter werk zou doen als de mensen die er nu zitten. Dat heeft niks met vice-presidenten of wat te maken zoals jij schrijft. En is hij bijkans onmogelijk dat de huidige mensen in het RNC hun positie opgeven dus ook bijkans onmogelijk dat dochter of schoonzoon die positie krijgen. Waarom antwoord je daar niet op?

EnglishmaninNewYork schreef op 15-02-2024 om 16:00:

[..]

Het heeft geen nut om erop te reageren. De teksten zijn bedoeld om te prikken, om reactie uit te lokken. Dat haalt de aandacht van het onderwerp af en zorgt ervoor dat het niet leuk meer is het onderwerp te bespreken.

Staffen staffen en staffen in plaats van dat gejank steeds op elk topic waar ik zit. En als je het niet leuk vindt blijf je weg. En als de moderators mijn verantwoordelijk houden sturen ze mij wel weg. En zolang ze mij niet wegsturen bewijzen ze ook meteen jouw ongelijk en verspreid ik geen desinformatie en propaganda maar een realiteit die jij niet onder ogen komen. En dan heb je gewoon pech. 

Mods bannen niet omdat iemand je niet mag luchten noch lijden.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 15-02-2024 om 16:30:

Mods bannen niet omdat iemand je niet mag luchten noch lijden.

Dan heeft het constante gezeur om het wel te doen ook geen zin toch? Als de huisregels niet overtreden worden mag iedereen zijn mening geven hoe impopulair die ook mag zijn bij de overgrote meerderheid. En gaan zeuren dat iemand op een forum post om te prikken en reactie om van het onderwerp af te leiden is een zwaktebod van jewelste. Want iemand vindt dat ik niet mag benoemen dat Biden een dementerende bejaarde is of dat Rusland zonder enige twijfel aan de winnende hand is. Zielig gedoe.

LMEK schreef op 15-02-2024 om 16:41:

[..]

Dan heeft het constante gezeur om het wel te doen ook geen zin toch? Als de huisregels niet overtreden worden mag iedereen zijn mening geven hoe impopulair die ook mag zijn bij de overgrote meerderheid. 

En dus mogen mensen ook hun mening geven over hoe jij andere mensen aanspreekt. 

Er zijn er al een heel aantal die wat gezegd hebben over de manier van aanspreken en dan heb ik het dus niet over de inhoud. 




VanLotje schreef op 15-02-2024 om 17:43:

[..]

En dus mogen mensen ook hun mening geven over hoe jij andere mensen aanspreekt.

Er zijn er al een heel aantal die wat gezegd hebben over de manier van aanspreken en dan heb ik het dus niet over de inhoud.




Nou, jij ook even je plasje gedaan en weer door. Kunnen we het eindelijk over de approval ratings hebben waar Biden the worst president in modern history wordt genoemd. Volgens jou deed hij het zo goed dus waarom zie ik dat niet terug in de cijfers? Is er iets meer aan de hand??

Van mij hoef je niet weg @lmek. We verschillen van mening en dat is verder prima. 

Er is herhaaldelijk in het Rusland topic (en destijds Amerika topic op viva) terug te lezen dat je informatie in je teksten verwerkt die niet klopt en persoonlijke meningen als feiten presenteert. Daar ben je inderdaad door meerdere forummers al op aangesproken en er is je herhaaldelijk verzocht met feiten te komen die je beweringen ondersteunen. Dat doe je niet. Wat je vervolgens wel doet, is ontwijkend reageren en op een vervelende manier forummen om de aandacht af te leiden. En toegegeven, helaas werkt dat. Met inspelen op emoties bereik je veel. 

Dat de mods (nog) niet ingrijpen vind ik oprecht jammer. Want ik denk dat als je verzocht wordt het bij de feiten te houden en fatsoenlijk te gaan forummen dat er best interessante, waardevolle discussies uit voort kunnen komen. Dat, of er blijft zo weinig te melden over dat het toch niet meer toe doet. 

En nu houd ik erover op, het is allemaal offtopic in een topic die wat mij betreft juist meer aandacht verdient. 

Ik zet deze link er nog even in, die lijkt een beetje verloren te gaan anders. The daily show / verkiezingen. Beide kandidaten krijgen de wind van voren.

https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/tv-and-radio/2024/feb/13/jon-stewart-daily-show-return

EnglishmaninNewYork schreef op 15-02-2024 om 18:39:

Van mij hoef je niet weg @lmek. We verschillen van mening en dat is verder prima.

Er is herhaaldelijk in het Rusland topic (en destijds Amerika topic op viva) terug te lezen dat je informatie in je teksten verwerkt die niet klopt en persoonlijke meningen als feiten presenteert. Daar ben je inderdaad door meerdere forummers al op aangesproken en er is je herhaaldelijk verzocht met feiten te komen die je beweringen ondersteunen. Dat doe je niet. Wat je vervolgens wel doet, is ontwijkend reageren en op een vervelende manier forummen om de aandacht af te leiden. En toegegeven, helaas werkt dat. Met inspelen op emoties bereik je veel.

Dat de mods (nog) niet ingrijpen vind ik oprecht jammer. Want ik denk dat als je verzocht wordt het bij de feiten te houden en fatsoenlijk te gaan forummen dat er best interessante, waardevolle discussies uit voort kunnen komen. Dat, of er blijft zo weinig te melden over dat het toch niet meer toe doet.

En nu houd ik erover op, het is allemaal offtopic in een topic die wat mij betreft juist meer aandacht verdient.

We verschillen inderdaad van mening. Ik zie niet waar ik mijn persoonlijke mening als feiten verkoop. Als je doelt op het meest corrupte land in Europa dan heb je gelijk. Dat is niet Oekraïne maar Rusland met een nipte voorsprong. Ik heb het allemaal nog eens nageteld en Rusland is twee of drie keer corrupter geweest. Maar goed jij presenteert jouw mening ook als feitelijk juist in je bericht over Trump en zijn familie en dat is ook gewoon niet waar. Jij probeert steeds de discussie te laten gaan over onderwerpen die jij leuk vindt. Al plemp je nog 100 berichten over de Finse politiek niemand die er op reageert of vraagt je te stoppen. Als ik een bericht plaats over grote verliezen aan Oekraïense kant kom jij met een triviaal weetje. Als ik zeg dat Trump er beter voorstaat dan Biden kom je weer met iets put of the blue. Doe gewoon je ding.


In ieder geval blijf jij maar lekker hopen op ingrijpen van de mods ik ga door waar ik gebleven was. 

Als we komieken als inspiratiebron en autoriteit op het gebied van politiek gaan rekenen zijn we ver verwijderd van een interessante en waardevolle discussie. Maar goed, ieder zijn voorkeur natuurlijk. 
Ik ben in ieder geval blij dat de FBI een groot deel van de informatie die Zwonitser had verwijderd terug had gevonden op zijn laptop waardoor de waarheid over Biden openbaar werd. Ondanks dat Biden zich eronder uit heeft proberen te liegen is dit niet gelukt. 

Mijn inschatting is dat immigratie en het grensbeleid een grote rol gaan spelen bij de verkiezingen. 
De zuidelijke grens is een gatenkaas onder Biden. In Texas wisten ze het al langer, maar daarbuiten gaan ze het ook steeds meer merken. 

https://www.cbsnews.com/news/immigration-unlawful-crossings-along-southern-border-reach-yearly-high/

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.