Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


MidasWolf

MidasWolf

12-02-2024 om 19:57 Topicstarter

LMEK schreef op 12-02-2024 om 19:49:

[..]

Hoe verklaar jij dan zijn lage populariteit bij de democratische kiezers? En dat die liever iemand anders als kandidaat zien? Waarom zijn die niet helemaal lyrisch over de lage werkloosheid zoals jij dat bent? Omdat er aan de andere kant andere problemen zijn? Of is er iets anders wat meespeelt?

Hij kan zich minder goed presteren als een Trump, de naam Trump is echt een merk. Een deel van zijn kiezers/achterban is zo trouw dat het hen bijna letterlijk niet uitmaakt wat die man doet.

Waarom komen de Democraten dan niet met iemand anders als het echt z’n probleem zou zijn. 

Zo'n  groot land  en dan is dit waartussen  je moet kiezen...
Te bizar voor  woorden.

MidasWolf schreef op 12-02-2024 om 19:57:

[..]

Hij kan zich minder goed presteren als een Trump, de naam Trump is echt een merk. Een deel van zijn kiezers/achterban is zo trouw dat het hen bijna letterlijk niet uitmaakt wat die man doet.

Waarom komen de Democraten dan niet met iemand anders als het echt z’n probleem zou zijn.

Omdat de Amerikaanse verkiezingen erg complex zijn. Het kost echt miljoenen en miljoenen om mee te doen aan de voorverkiezingen. Er zijn maar bar weinig kandidaten die dat op kunnen hoesten. En als je dan uiteindelijk kandidaat bent kost het honderden miljoenen. En dat is bij republikeinen ook zo natuurlijk. Trump genereert enorm veel sponsors en Biden ook. Maar dat betekent niet dat ze de beste kandidaten zijn maar wel de kandidaten met het meest geld om het zomaar even te zeggen. Stel dat een Michelle Obama mee zou doen om de democratische kandidaat te worden dan blijft er van Biden geen spaan heel, daar ben ik van overtuigd. Als niemand andere zich kandidaat stelt dan zit je dus met Biden en Trump. In Nederland kan Caroline uit Cuijk met 2000e op haar bankrekening premier worden in Amerika werkt dat anders. 

Maar denk jij dat ze geen andere kandidaten hebben simpelweg omdat Biden het zo goed doet?

MidasWolf

MidasWolf

12-02-2024 om 20:19 Topicstarter

LMEK schreef op 12-02-2024 om 20:15:

[..]

Omdat de Amerikaanse verkiezingen erg complex zijn. Het kost echt miljoenen en miljoenen om mee te doen aan de voorverkiezingen. Er zijn maar bar weinig kandidaten die dat op kunnen hoesten. En als je dan uiteindelijk kandidaat bent kost het honderden miljoenen. En dat is bij republikeinen ook zo natuurlijk. Trump genereert enorm veel sponsors en Biden ook. Maar dat betekent niet dat ze de beste kandidaten zijn maar wel de kandidaten met het meest geld om het zomaar even te zeggen. Stel dat een Michelle Obama mee zou doen om de democratische kandidaat te worden dan blijft er van Biden geen spaan heel, daar ben ik van overtuigd. Als niemand andere zich kandidaat stelt dan zit je dus met Biden en Trump. In Nederland kan Caroline uit Cuijk met 2000e op haar bankrekening premier worden in Amerika werkt dat anders.

Maar denk jij dat ze geen andere kandidaten hebben simpelweg omdat Biden het zo goed doet?

Nee, dat denk ik niet, maar nu ik je post gelezen heb begrijp ik het beter. In het kapitalistische Amerika is geld dus eigenlijk een pad naar het presidentschap. Ben blij dat het hier toch anders gaat. 

MidasWolf schreef op 12-02-2024 om 20:19:

[..]

Nee, dat denk ik niet, maar nu ik je post gelezen heb begrijp ik het beter. In het kapitalistische Amerika is geld dus eigenlijk een pad naar het presidentschap. Ben blij dat het hier toch anders gaat.

En omdat die kosten zo hoog zijn krijg je dus ook die schimmige fondsen aan beide kanten. Hilary kreeg miljoenen uit Oekraïne en Trump miljoenen uit Rusland en Biden kreeg dat ook. En die willen daar natuurlijk allemaal iets voor terug. De zoon van Biden had op zijn befaamde laptop allerlei links met Burisma bijvoorbeeld. Trump zal zijn beleid op sommige punten wel aangepast hebben omdat zijn donoren tevreden te houden. En die donoren gaan ook niet zomaar in zee met elke kandidaat omdat de miljoenen campagne geld zomaar verloren kunnen zijn. Dat kost veel kandidaten een eerlijke kans en die kunnen in beide kampen veel beter zijn als wat ze nu hebben. 

VanLotje schreef op 12-02-2024 om 19:44:

[..]

Kunst en vliegwerk zie ik maar bij 1 persoon op dit forum steeds voorkomen en dat ben jij.

En zoals voorspeld begin je weer over oud.

Lage werkeloosheid is nu een futiliteit maar een president die oud is, is het meest belangrijk voor het leven van de doorsnee Amerikaan. Het moet niet veel gekker worden.


Je weet toch, als het gaat over oorlogen of het Westen en Amerika is er maar 1 die "verstand" van zaken heeft. Alle andere mensen zijn "niet goed geïnformeerd". 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 12-02-2024 om 20:40:

[..]

Je weet toch, als het gaat over oorlogen of het Westen en Amerika is er maar 1 die "verstand" van zaken heeft. Alle andere mensen zijn "niet goed geïnformeerd".

Dat klopt ook wel. Ik zie niet dat jij het verloop van de Oekraïne ook maar bij benadering goed voorspeld hebt. Ik zie jou ook niet zeggen wat de echte reden is van de lage werkloosheid. Jij kiest ervoor om net als de persoon die je quote meer over mij te praten dan over de actualiteit. Erg jammer. 

LMEK schreef op 12-02-2024 om 21:16:

[..]

Dat klopt ook wel. Ik zie niet dat jij het verloop van de Oekraïne ook maar bij benadering goed voorspeld hebt. Ik zie jou ook niet zeggen wat de echte reden is van de lage werkloosheid. Jij kiest ervoor om net als de persoon die je quote meer over mij te praten dan over de actualiteit. Erg jammer.

Net als jij overigens.

Ik denk niet dat het grootste probleem de twee kandidaten is, maar vooral het niet functioneren van het politieke systeem in de VS. Het systeem daar is erop gebaseerd dat de macht in balans moet zijn, dat geen van beide partijen teveel macht krijgt. Het dwingt daarom partijen samen te werken om dingen gedaan te krijgen. Dat lijkt tegenwoordig niet meer te lukken. Dus wordt er veel te weinig beleid gemaakt en besluiten genomen. Zie het onvermogen om te besluiten over bijvoorbeeld maatregelen m.b.t. immigratie, over steun aan Oekraïne, over de begroting etc.

Daglichtlamp schreef op 12-02-2024 om 21:27:

[..]

Net als jij overigens.

Ik denk niet dat het grootste probleem de twee kandidaten is, maar vooral het niet functioneren van het politieke systeem in de VS. Het systeem daar is erop gebaseerd dat de macht in balans moet zijn, dat geen van beide partijen teveel macht krijgt. Het dwingt daarom partijen samen te werken om dingen gedaan te krijgen. Dat lijkt tegenwoordig niet meer te lukken. Dus wordt er veel te weinig beleid gemaakt en besluiten genomen. Zie het onvermogen om te besluiten over bijvoorbeeld maatregelen m.b.t. immigratie, over steun aan Oekraïne, over de begroting etc.

Maar waar ligt dat dan aan het tegenwoordig niet meer lijkt te lukken? Overigen ben ik het niet met je eens voor wat betreft je conclusie dat de macht in Amerika in balans moet zijn. Waaruit moet blijken dat het systeem gebaseerd is op balans? Ik zie dat namelijk anders. 

LMEK schreef op 12-02-2024 om 19:49:

[..]

Hoe verklaar jij dan zijn lage populariteit bij de democratische kiezers? En dat die liever iemand anders als kandidaat zien? Waarom zijn die niet helemaal lyrisch over de lage werkloosheid zoals jij dat bent? Omdat er aan de andere kant andere problemen zijn? Of is er iets anders wat meespeelt?

Iemand oud vinden is niet hetzelfde als hem helemaal zat zijn, zoals jij lijkt te suggereren. 

https://tennesseelookout.com/2024/02/04/president-biden-easily-wins-south-carolinas-first-in-the-nation-democratic-primary/

Gebruikersnaaminvullen schreef op 12-02-2024 om 20:40:

[..]

Je weet toch, als het gaat over oorlogen of het Westen en Amerika is er maar 1 die "verstand" van zaken heeft. Alle andere mensen zijn "niet goed geïnformeerd".

Hahah, ja, dat had ik al van het Rusland topic moeten weten. 

Alles in Rusland gaat geweldig en de rest van de wereld, met name het Westen, is helemaal k*t

Ik lees vaker dat als de keuze Biden of Trump blijft, de keuze geen van beiden zou zijn.  
Daar wil ik wel een belangrijke kanttekening bij zetten. 

De keuze Biden betekent tevens een democratische Vice-President met democratische achterban die het overneemt als Biden arbeidsongeschikt raakt. 

Trump betekent familie Trump die het stokje overneemt met een achterban die in eigenbelang ipv landsbelang handelt. 

Hoewel het mijn voorkeur heeft een jongere kandidaat die aansluit op de politieke richting van jong Amerika verkiesbaar te stellen, zou ik toch zonder twijfel Biden kiezen als die keuze niet beschikbaar is. 

En ik hoop-hoop-HOOP, dat ze die 'gok' wel gaan nemen #team AOCswiftly 

VanLotje schreef op 12-02-2024 om 22:50:

[..]

Iemand oud vinden is niet hetzelfde als hem helemaal zat zijn, zoals jij lijkt te suggereren.

https://tennesseelookout.com/2024/02/04/president-biden-easily-wins-south-carolinas-first-in-the-nation-democratic-primary/

Maar als ik vraag om andere redenen voor zijn lage populariteit begin je zelf over zijn leeftijd. 


Weer wat geleerd, Biden heeft een vice president die heeft overneemt mocht Biden niet meer kunnen en in het geval van Trump neemt zijn zoon of neefje het over of zo. Godallemachtig wat een revelatie. 

LMEK schreef op 12-02-2024 om 23:01:

[..]

Maar als ik vraag om andere redenen voor zijn lage populariteit begin je zelf over zijn leeftijd.


Nee. Jij was degene die jouw hele "ze zien hem niet meer zitten" verhaal basseerde op een poll over zijn leeftijd en blijft daar maar steeds conclusies uittrekken. Hierbij toon ik een link die laat zien dat de vork anders in de steel zit.


Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.