Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


Even geleden schreef ik over hoe de Republikeinen het alleen over "oud" willen hebben. Het is een goedwerkend truucje om af te leiden van de dingen die wel allemaal goed gaan. Ik zie hier nu precies hetzelfde gebeuren. 

Over de grote afname van werkloosheid onder Biden, verbetering van infrastructuur en beschermen van vakbonden bijvoorbeeld wordt dan weer niet gerept.

Alleen mensen die niet goed geïnformeerd zijn praten de afname van de werkloosheid zoals ook hier weer het geval is. Want de werkloosheid is afgenomen omdat die door corona was toegenomen. Alle banen die tijdens corona overbodig zijn geworden zijn daarna weer op de markt gekomen. De ober die thuis zat omdat zijn restaurant dicht was tijdens corona is na corona weer begonnen met werken. Dat heeft niks met Biden te maken natuurlijk maar wordt gebruikt om te manipuleren en sommigen trappen daar met open ogen in. Maar goed, de approval ratings zeggen genoeg natuurlijk over het vele goede werk dat Joe heeft gedaan. En die cijfers liegen niet. 

LMEK schreef op 11-02-2024 om 23:13:

Alleen mensen die niet goed geïnformeerd zijn praten de afname van de werkloosheid zoals ook hier weer het geval is. 

Blijkbaar ben jij niet goed geinformeerd. 
De werkeloosheid onder Biden is niet alleen laag in vergelijking met de pandemic jaren (waar Biden tijdens zijn presidentschap ook mee te maken had en een stuk minder raar mee omging dan zijn voorganger). 

De werkeloosheid is ook laag in vergelijking met decennia ervoor. 

Mooi toch? Het is minder goed nieuws voor Republikeinen en Putin fans, die het liefst Trump in het Witte Huis zien. Vandaar dat ze waarschijnlijk zo pushen om het alleen over "oud" te hebben. 

VanLotje schreef op 12-02-2024 om 00:02:

[..]

Blijkbaar ben jij niet goed geinformeerd.
De werkeloosheid onder Biden is niet alleen laag in vergelijking met de pandemic jaren (waar Biden tijdens zijn presidentschap ook mee te maken had en een stuk minder raar mee omging dan zijn voorganger).

De werkeloosheid is ook laag in vergelijking met decennia ervoor.

Mooi toch? Het is minder goed nieuws voor Republikeinen en Putin fans, die het liefst Trump in het Witte Huis zien. Vandaar dat ze waarschijnlijk zo pushen om het alleen over "oud" te hebben.

72% van de democratische kiezers zien Biden niet meer zitten. Maar ga vooral door met jezelf wijsmaken dat Biden het goed doet. Als zijn eigen kiezers niet meer in hem geloven is dat Putins schuld natuurlijk 

LMEK schreef op 12-02-2024 om 00:35:

[..]

72% van de democratische kiezers zien Biden niet meer zitten. Maar ga vooral door met jezelf wijsmaken dat Biden het goed doet. Als zijn eigen kiezers niet meer in hem geloven is dat Putins schuld natuurlijk


Zoals gewoonlijk wanneer jij op je incorrectheid wordt gewezen wat betreft een bepaald onderwerp, ga je het onderwerp omzeilen en kinderachtig lopen doen. De werkeloosheid is heel laag onder Biden en dat is een feit. Een feit dat jij niet leuk vindt, maar toch een feit. 

Wat betreft Democratische kiezers, ik zie juist veel Democratische kiezers grappen maken over polls en aangeven dat niemand die zij kennen daarvoor gevraagd zijn, terwijl zij juist wel Biden steunen

Wanneer ik "72 percent Biden" google, dan vind ik niet wat jij hier beweert. Doe eens een linkje? 

VanLotje schreef op 12-02-2024 om 11:33:

[..]


Zoals gewoonlijk wanneer jij op je incorrectheid wordt gewezen wat betreft een bepaald onderwerp, ga je het onderwerp omzeilen en kinderachtig lopen doen. De werkeloosheid is heel laag onder Biden en dat is een feit. Een feit dat jij niet leuk vindt, maar toch een feit.

Wat betreft Democratische kiezers, ik zie juist veel Democratische kiezers grappen maken over polls en aangeven dat niemand die zij kennen daarvoor gevraagd zijn, terwijl zij juist wel Biden steunen

Wanneer ik "72 percent Biden" google, dan vind ik niet wat jij hier beweert. Doe eens een linkje?

Och mijn god, je kunt het niet vinden met googlen terwijl het overal op de voorpagina’s stond en ik schreef wie het onderzoek heeft uitgevoerd. Maar vooruit, ik leer je graag wat bij. Ik presenteer je de cijfers terwijl jij het over Putin fans hebt en inside jokes van de democraten en dan ben ik de kinderachtige? En zoals ik al zei Biden is niet verantwoordelijk voor de lage werkloosheid. Je probeert dat succes ten onrechte aan hem toe te wijzen. 

https://www.hln.be/buitenland/peiling-meerderheid-van-amerikanen-vindt-biden-te-oud-voor-president~afd37a6c/


https://www.telegraaf.nl/nieuws/1173142081/peiling-meerderheid-amerikanen-vindt-biden-en-trump-te-oud-voor-presidentschap

https://abcnews.go.com/amp/Politics/poll-americans-on-biden-age/story?id=107126589

https://www.ipsos.com/en-us/majority-americans-think-both-biden-and-trump-are-too-old-serve-second-terms

Dat democraten Biden te oud vinden betekent niet dat ze dan maar op Trump gaan stemmen. Ik vrees voor de democratie daar. Het stelsel is zo vastgelopen omdat beide partijen niet meer tot afspraken komen.

Daglichtlamp schreef op 12-02-2024 om 14:51:

Dat democraten Biden te oud vinden betekent niet dat ze dan maar op Trump gaan stemmen. Ik vrees voor de democratie daar. Het stelsel is zo vastgelopen omdat beide partijen niet meer tot afspraken komen.

Maar het betekent ook niet dat ze wel op Biden gaan stemmen. Misschien gaan ze wel niet stemmen en geven ze Trump zo de overwinning. Maar de zwevende kiezer gaat waarschijnlijk de doorslag geven en daar doet Biden het ook slecht en die gaan dan wel voor Trump kiezen. 

Daarnaast heb je ook nog de anti-abortuswetgeving in sommige staten, waardoor sommige republikeinen nu niet nog een keer op Trump gaan stemmen nu ze de uitwerking daarvan kunnen zien.

Ik denk niet dat kan gaan opwegen tegen de economische puinhoop die Biden heeft veroorzaakt. Daar komt het gedoe aan de grens nog eens bij. In Amerika zijn ze gewoon erg ontevreden over Biden en daar kan alleen maar erger worden naarmate hij verder dementeert. En Harris doe het ook verschrikkelijk slecht. Die is ook alleen maar gekozen om een statement te maken en niet voor haar kwaliteiten. Ook haar cijfers liegen er niet om en niemand gaat toch op Biden stemmen om zo Harris president te laten worden. The border czar faalt ook opzichtig. 

LMEK schreef op 12-02-2024 om 13:59:

[..]

Och mijn god, je kunt het niet vinden met googlen terwijl het overal op de voorpagina’s stond en ik schreef wie het onderzoek heeft uitgevoerd. Maar vooruit, ik leer je graag wat bij. Ik presenteer je de cijfers terwijl jij het over Putin fans hebt en inside jokes van de democraten en dan ben ik de kinderachtige? En zoals ik al zei Biden is niet verantwoordelijk voor de lage werkloosheid. Je probeert dat succes ten onrechte aan hem toe te wijzen.


Echt te grappig weer dit. Ik dacht dat je werkelijk met iets nieuws kwam, maar je probeert de discussie weer naar "oud" terug te halen. 

Dat is juist de hele tijd mijn punt: het gebrek aan praten over de dingen die Biden en zijn administratie goed heeft gedaan en het constante hameren op "oud", wat totaal niks zegt over het beleid. 

Buiten de lage werkeloosheid, heeft Biden zich ook ingezet om klimaatdoeleindes te halen en banen te creeren op het gebied van groene energie. Maar ik verwacht dat in een reactie op mijn post woorden gerelateerd aan "oud" wel weer zullen verschijnen. 

Daglichtlamp schreef op 12-02-2024 om 15:05:

Daarnaast heb je ook nog de anti-abortuswetgeving in sommige staten, waardoor sommige republikeinen nu niet nog een keer op Trump gaan stemmen nu ze de uitwerking daarvan kunnen zien.

Er zijn ook gescheiden vrouwen die van de Republikeinen naar de Democraten switchen. Dit omdat ze hun alimentatie kwijtraken omdat dit niet meer voor het leven is. 

Ironish gezien, zijn dit vooral vrouwen uit huwelijken met een traditionele takenverdeling. Zij hebben geen werkervaring en raken nu dus de alimentatie kwijt. 

 Het zou mijn keuze niet zijn om zo thuis te blijven en zo afhankelijk te zijn van een man, maar dat is de gezinsverdeling die Republikeinen zo verheerlijken. Als de man er geen zin meer in heeft, dan is het opeens wel de bedoeling dat de vrouw onafhankelijk is. 

Je ziet ook dat hun belangenorganisatie de Republikeinen ter verantwoording roepen betreffende hun 'family values':

https://www.orlandoweekly.com/news/this-is-a-death-sentence-for-me-florida-republican-women-say-they-will-switch-parties-after-desantis-approves-alimony-law-34563230

VanLotje schreef op 12-02-2024 om 18:51:

[..]


Echt te grappig weer dit. Ik dacht dat je werkelijk met iets nieuws kwam, maar je probeert de discussie weer naar "oud" terug te halen.

Dat is juist de hele tijd mijn punt: het gebrek aan praten over de dingen die Biden en zijn administratie goed heeft gedaan en het constante hameren op "oud", wat totaal niks zegt over het beleid.

Buiten de lage werkeloosheid, heeft Biden zich ook ingezet om klimaatdoeleindes te halen en banen te creeren op het gebied van groene energie. Maar ik verwacht dat in een reactie op mijn post woorden gerelateerd aan "oud" wel weer zullen verschijnen.

Dan krijg je de cijfers is het weer niet goed 

Dat jij er niet tegen kunt dat de zaken benoemd worden zoals ze zijn is toch echt jouw probleem. Biden is oud en dement aan het worden. Daar kun zelf jij met je kunst en vliegwerk niet ontkennen.  

De rest wat je opnoemt over wat voor geweldige dingen Biden heeft gedaan zijn allemaal futiliteiten waar zelfs zijn kiezers geen boodschap meer aan hebben. En het bewijs zijn de approval rates, de Amerikaanse kiezer heeft geen vertrouwen meer in Biden. De inflatie is torenhoog, faillissement van de overheid kan nauwelijks worden ternauwernood afgewend, twee oorlogen aan de gang waar Amerika bij betrokken is  En jij probeert met droge ogen te zeggen dat Biden goed bezig is. 

LMEK schreef op 12-02-2024 om 19:22:

[..]

Dan krijg je de cijfers is het weer niet goed

Dat jij er niet tegen kunt dat de zaken benoemd worden zoals ze zijn is toch echt jouw probleem. Biden is oud en dement aan het worden. Daar kun zelf jij met je kunst en vliegwerk niet ontkennen.

De rest wat je opnoemt over wat voor geweldige dingen Biden heeft gedaan zijn allemaal futiliteiten waar zelfs zijn kiezers geen boodschap meer aan hebben. 

Kunst en vliegwerk zie ik maar bij 1 persoon op dit forum steeds voorkomen en dat ben jij. 

En zoals voorspeld begin je weer over oud. 

Lage werkeloosheid is nu een futiliteit maar een president die oud is, is het meest belangrijk voor het leven van de doorsnee Amerikaan. Het moet niet veel gekker worden.     


VanLotje schreef op 12-02-2024 om 19:44:

[..]

Kunst en vliegwerk zie ik maar bij 1 persoon op dit forum steeds voorkomen en dat ben jij.

En zoals voorspeld begin je weer over oud.

Lage werkeloosheid is nu een futiliteit maar een president die oud is, is het meest belangrijk voor het leven van de doorsnee Amerikaan. Het moet niet veel gekker worden.


Hoe verklaar jij dan zijn lage populariteit bij de democratische kiezers? En dat die liever iemand anders als kandidaat zien? Waarom zijn die niet helemaal lyrisch over de lage werkloosheid zoals jij dat bent? Omdat er aan de andere kant andere problemen zijn? Of is er iets anders wat meespeelt? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.