Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


Biden heeft steeds vaker zo een wazige en afwezige blik in zijn ogen. Die is echt mentaal aan het aftakelen en kan geen enkele dag zonder iets doms te zeggen. En het verbijsterende daarvan is het feit dat Joe alles van de teleprompter leest, kaartjes krijgt met de vragen en antwoorden en het dan elke maar dan ook elke keer fout doet. Die man is dement aan het worden. Bidens geluk bij een ongeluk is dat hij de media aan zijn kant heeft staan die een naamsverwisseling van Trump dagenlang voorpaginanieuws maken en de dagelijkse onzin van Biden wegmoffelen. Biden leest zelfs de leestekens van de teleprompter voor, het is echt om te huilen zo slecht. En Trump is ook een oude narcistische leugenaar maar wel een betere kandidaat dan Biden.  Het is al vaker gezegd maar gewoon onbegrijpelijk dat Amerika die twee heren voor de tweede keer als kandidaten heeft. 

Biden heeft veel dingen voor elkaar gekregen die zelden genoemd worden. 

Republikeinen hebben het voor elkaar gekregen om de discussie alleen over "oud" te laten gaan en niet over verbetering van infrastructuur, enorme verlaging van werkloosheid en nog veel meer

https://www.politico.com/news/magazine/2024/02/02/joe-biden-30-policy-things-you-might-have-missed-00139046

Als Biden de komende maanden nog veel "versprekingen" blijft maken of een paar keer struikelt, wint Trump de verkiezingen met de vingers in de neus. 

Hoezo als? Hij doet het elke dag. De versprekingen, vallen doet ie niet meer zo vaak. Iedereen die nog twijfelt of er iets mis is met Bidens geestelijke gesteldheid zit zichzelf voor de gek te houden. Als je voor het Witte Huis werkt zoals KJP dan is het je werk om daarover te liegen en daar wordt ze goed voor betaald. Een groot deel van de media idem dito dus dat is allemaal wel begrijpelijk. Biden is ook een nachtmerrie voor zijn team want hij is zo onvoorspelbaar geworden dat ze hem niet meer vrij durven te laten spreken. Alles is vooropgezet met lowball questions, de naam van de persoon die de vraag stelt, welke vraag hij stelt, wat het antwoord is en naar welke kant van het podium hij moet lopen. En zelfs dan gaat het nog dagelijks fout. Ze huren zelfs publiek in dat in lachen uitbarst bij elke verspreking om er zo een komisch tintje aan te geven in plaats van een pijnlijke stilte. 

Als, omdat er misschien nog een strohalm is? Deze heb je vast al gezien hebben:
https://www.tiktok.com/@thanos_snapped22/video/7240549614699564334

Misschien zouden de democraten er nog een voordeel uit halen als Biden voor de verkiezingen in zijn slaap overlijdt. 

Ik volg de gebeurtenissen daar toch wel op dagelijks niveau dus ik heb ze denk ik wel allemaal gehoord of voorbij zien komen. Daarom zeg ik ook dat Joe dement aan het worden is. Het gaat ook wel erg snel achteruit. In ieder geval krijgt Biden geen tweede termijn want of hij verliest van Trump of hij zit in 2025 in een verzorgingstehuis. 

En dit is dus waarom ik niet begrijp dat sommige mensen doen alsof Biden en Trump even erg voor ons zouden zijn:

https://www.huffpost.com/entry/trump-russia-attack-nato-allies_n_65c7e443e4b069b665dfb762

Er is een groot verschil. 

Ik heb Biden nooit dit soort dingen horen roepen.

Olaf Scholz was in Amerika om proberen geld los te peuteren voor Oekraïne. Hij gaf daarbij de republikeinen de schuld voor Trump te zwichten. Maar Duitsland voldoet zelf niet eens aan de betalingsverplichtingen richting NAVO maar loopt wel te zeuren dat de republikeinen geld moeten sturen. De de Amerikaanse belastingbetaler moet weer geld ophoesten en de Duitse belastingbetaler hoeft niet eens de NAVO ‘contributie’ op te hoesten. En met dat soort onzin moet je niet bij Trump zijn. Want zoals jullie allemaal weten is er in 2006 afgesproken dat elke lidstaat jaarlijks 2.0% van het BBP aan defensie te besteden. Er zijn maar 6 of 7 landen die dit ook daadwerkelijk doen en de rest niet en naast Duitsland haalt ook Nederland deze norm niet. Als Duitsland dat wel had gedaan hadden ze zelf meer wapens en munitie kunnen sturen. Trump zegt gewoon dat de NAVO een verzekering is en bij elke verzekering is het zo dat als je de premie niet betaald je niet verzekerd bent. En steevast de premie niet betalen is leuk totdat je een keer schade krijgt en daarna betaal je de premie wel graag. 

Maar goed, er zijn mensen die liever meteen orange man bad roepen dan zich te verdiepen in de materie. 

Kromme vergelijking met een verzekering. Dan zou de verzekeringsmaatschappij ook nog de dieven moeten aanmoedigen om in te breken als de premie niet betaald wordt.

Wie heeft Trump aangemoedigd dan? Het ging over een hypothetische aanval van Rusland op een niet betalend NAVO land. 

LMEK schreef op 11-02-2024 om 19:27:

Wie heeft Trump aangemoedigd dan? Het ging over een hypothetische aanval van Rusland op een niet betalend NAVO land.


Trump said “one of the presidents of a big country” at one point asked him whether the US would still defend the country if they were invaded by Russia even if they “don’t pay.” “No, I would not protect you,” Trump recalled telling that president. “In fact, I would encourage them to do whatever the hell they want. You got to pay. You got to pay your bills.”


Waarschijnlijk is het hele verhaal verzonnen door Trump, maar dat maakt het wat mij betreft niet beter.

MidasWolf

MidasWolf

11-02-2024 om 19:55 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 11-02-2024 om 19:40:

[..]


Trump said “one of the presidents of a big country” at one point asked him whether the US would still defend the country if they were invaded by Russia even if they “don’t pay.” “No, I would not protect you,” Trump recalled telling that president. “In fact, I would encourage them to do whatever the hell they want. You got to pay. You got to pay your bills.”


Waarschijnlijk is het hele verhaal verzonnen door Trump, maar dat maakt het wat mij betreft niet beter.

Mee eens, dat hij hamert om bij de uitgaven aan de norm van 2 % te voldoen begrijp ik wel. Zijn toevoegingen vind ik dan wel overbodig. 

Daglichtlamp schreef op 11-02-2024 om 19:40:

[..]


Trump said “one of the presidents of a big country” at one point asked him whether the US would still defend the country if they were invaded by Russia even if they “don’t pay.” “No, I would not protect you,” Trump recalled telling that president. “In fact, I would encourage them to do whatever the hell they want. You got to pay. You got to pay your bills.”


Waarschijnlijk is het hele verhaal verzonnen door Trump, maar dat maakt het wat mij betreft niet beter.

Daglichtlamp schreef op 11-02-2024 om 19:40:

[..]


Trump said “one of the presidents of a big country” at one point asked him whether the US would still defend the country if they were invaded by Russia even if they “don’t pay.” “No, I would not protect you,” Trump recalled telling that president. “In fact, I would encourage them to do whatever the hell they want. You got to pay. You got to pay your bills.”


Waarschijnlijk is het hele verhaal verzonnen door Trump, maar dat maakt het wat mij betreft niet beter.

Dus moedigt hij niemand aan zoals ik al zei. Hij zou pas iemand gaan aanmoedigen als de aanval heeft plaatsgevonden gevonden op een niet betalend lid. Je doet nu net op Trump iemand heeft opgeroepen om niet betalende leden aan te vallen. En dan maakt het inderdaad niet uit of het verhaal verzonnen is of niet als je er je eigen draai aan geeft. I would betekent nog steeds ik zou. 

 Beiden zijn te oud. Trump heeft tot nu toe ook debatten met zijn tegenstanders gemeden. Ik ben benieuwd of een debat tussen Biden en Trump er straks wel gaat komen. (en bij wie de zwarte Piet komt te liggen als dat debat er niet komt)
https://www.volkskrant.nl/buitenland/ook-trump-verspreekt-zich-steeds-vaker-maar-alleen-aan-bidens-geheugen-wordt-getwijfeld~bcc0c950/

De reden laat zich raden. Ook de 77-jarige Trump verspreekt zich steeds vaker. Onlangs verwees hij naar Biden als ‘Barack Obama’. Trump waarschuwde voor het uitbreken van ‘een Tweede Wereldoorlog’. En de oud-president verwarde Nikki Haley, zijn Republikeinse tegenkandidaat, minutenlang met de Democraat Nancy Pelosi.

ABC News heeft in samenwerking met Ipsos een onderzoek gedaan waaruit blijkt dat maar liefst 86% van de ondervraagden Biden te oud vindt voor nog een termijn. Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat 73% van de democraten Biden te oud acht. Onthutsende cijfers. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.