Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


Trumps grootste tegenstander is volgens mij Donald Trump zelf. Hij moet niet gaan schelden, maar op de inhoud gaan. Maar dat wijkt af van wat hij volgens mij het liefst doet in speeches en debatten: improviseren en zijn tegenstander voor van alles en nog wat uitmaken. 

Hij maakt volgens mij echter serieus kans als hij zich op de inhoud richt: de effecten van de vier jaar Biden-Harris administration, Harris' eigen prestaties als VP en haar verleden als senator en als aanklager in California. 
Laat maar zien hoe het met de immigratie aan de zuidelijke grens staat. Laat maar zien hoe het met de cost of living staat door de hoge inflatie. Laat maar zien dat ze door Govtrack over 2019 is beoordeeld als de meest liberale senator terwijl ze nu haar best doet als gematigd over te komen ("ranked most liberal compared to all senators"), heb het maar over haar oproep op Twitter van 1 juni 2020 om geld te storten in een fonds om BLM relschoppers ("those protesting") in Minnesota op borgtocht vrij te krijgen terwijl ze zich nu presenteert als een vrouw van law and order als tegenhanger van de veroordeelde Trump. Maak gebruik van het 2019 debat tussen Harris en Tulsi Gabbard waarin de laatste haar aanviel op haar daden als aanklager (https://www.cnn.com/2019/08/01/politics/tulsi-gabbard-kamala-harris-debate/index.html)...

Maar dat betekent dat Trump zich moet inhouden en zich niet uit de kast moet laten lokken om te gaan schelden wat hij o zo graag doet. Want als Harris dat voor elkaar krijgt dan krijgt Trump het heel moeilijk. Maar als Trump gedisciplineerd blijft en feitelijk blijft dan zou hij behoorlijk succesvol kunnen zijn. Maar de combinatie Trump en feitelijk in debatten en speeches gaat meestal niet zo op. 

Het blijft interessant 😃

Malibu2 schreef op 29-07-2024 om 07:35:

Trumps grootste tegenstander is volgens mij Donald Trump zelf. Hij moet niet gaan schelden, maar op de inhoud gaan. Maar dat wijkt af van wat hij volgens mij het liefst doet in speeches en debatten: improviseren en zijn tegenstander voor van alles en nog wat uitmaken.

Hij maakt volgens mij echter serieus kans als hij zich op de inhoud richt: de effecten van de vier jaar Biden-Harris administration, Harris' eigen prestaties als VP en haar verleden als senator en als aanklager in California.
Laat maar zien hoe het met de immigratie aan de zuidelijke grens staat. Laat maar zien hoe het met de cost of living staat door de hoge inflatie. Laat maar zien dat ze door Govtrack over 2019 is beoordeeld als de meest liberale senator terwijl ze nu haar best doet als gematigd over te komen ("ranked most liberal compared to all senators"), heb het maar over haar oproep op Twitter van 1 juni 2020 om geld te storten in een fonds om BLM relschoppers ("those protesting") in Minnesota op borgtocht vrij te krijgen terwijl ze zich nu presenteert als een vrouw van law and order als tegenhanger van de veroordeelde Trump. Maak gebruik van het 2019 debat tussen Harris en Tulsi Gabbard waarin de laatste haar aanviel op haar daden als aanklager (https://www.cnn.com/2019/08/01/politics/tulsi-gabbard-kamala-harris-debate/index.html)...

Maar dat betekent dat Trump zich moet inhouden en zich niet uit de kast moet laten lokken om te gaan schelden wat hij o zo graag doet. Want als Harris dat voor elkaar krijgt dan krijgt Trump het heel moeilijk. Maar als Trump gedisciplineerd blijft en feitelijk blijft dan zou hij behoorlijk succesvol kunnen zijn. Maar de combinatie Trump en feitelijk in debatten en speeches gaat meestal niet zo op.

Het blijft interessant 😃

Ben het met je eens dat Trump meer op de inhoud moet gaan zitten. Maar het is ook wel een beetje (veel) show, dat hoort bij Trump (en zijn achterban). Maar erg sterk komt hij niet over, erg kinderachtig allemaal.

Zilver_gray schreef op 29-07-2024 om 08:02:

[..]

Ben het met je eens dat Trump meer op de inhoud moet gaan zitten. Maar het is ook wel een beetje (veel) show, dat hoort bij Trump (en zijn achterban). Maar erg sterk komt hij niet over, erg kinderachtig allemaal.


Ik betwijfel eerlijk gezegd dat het veel show is, denk eerder incompetentie. Trump komt niet over als iemand die in staat is om de feiten op een rij te zetten, daarbij inhoudelijke gedachtes te vormen en die verbaal over te kunnen brengen. Laat staan dat hij de focus heeft bovenstaande achter elkaar uit te voeren. Beeldmateriaal, interviews in overvloed waaruit dat blijkt dat hij het niet kan. 

Maar ja, wat mij betreft is Trump ongeschikt om überhaupt ergens leiding over te nemen, dus ik ben ietwat bevooroordeeld. 

EnglishmaninNewYork schreef op 29-07-2024 om 09:52:

[..]


Ik betwijfel eerlijk gezegd dat het veel show is, denk eerder incompetentie. Trump komt niet over als iemand die in staat is om de feiten op een rij te zetten, daarbij inhoudelijke gedachtes te vormen en die verbaal over te kunnen brengen. Laat staan dat hij de focus heeft bovenstaande achter elkaar uit te voeren. Beeldmateriaal, interviews in overvloed waaruit dat blijkt dat hij het niet kan.

Maar ja, wat mij betreft is Trump ongeschikt om überhaupt ergens leiding over te nemen, dus ik ben ietwat bevooroordeeld.

Heb ik ook last van.

Ik krijg het beeld dat nadat hij neergeschoten was en dat vuistje de lucht in ging en “fight, fight, fight” riep, niet uit mijn hoofd. Een normaal denkend mens denkt daar op zo’n moment toch helemaal niet aan? Dan wil je toch zo snel mogelijk in veiligheid gebracht worden? Ik vond het zowel verbazingwekkend als lachwekkend.

Het kwam bij mij theatraal over. 

Zilver_gray schreef op 29-07-2024 om 10:04:

[..]

Heb ik ook last van.

Ik krijg het beeld dat nadat hij neergeschoten was en dat vuistje de lucht in ging en “fight, fight, fight” riep, niet uit mijn hoofd. Een normaal denkend mens denkt daar op zo’n moment toch helemaal niet aan? Dan wil je toch zo snel mogelijk in veiligheid gebracht worden? Ik vond het zowel verbazingwekkend als lachwekkend.

Het kwam bij mij theatraal over.

In zulke situaties zijn er drie instinctieve reacties die je kan hebben: fight, flight of freeze. Ik vermoed dat Trump een heel sterke instinctieve fight reactie heeft. Hij stelde zich op dat moment ook bloot aan een eventueel tweede schutter, want hij torende ver boven de Secret Service agente uit die hem moest afschermen. 

Auditor schreef op 28-07-2024 om 19:28:

Ik hoop dat die Trump en Vance zo’n electorale rotschop krijgen dat de Republikeinse Partij ze met pek en veren de deur uit smijt en weer een beetje een normale partij wordt.
Het zijn een stel enorme griezels die The Handmaids Tale als een utopie zien in plaats van de dystopie die het is.

Eens.

Vroeger dacht ik over politieke meningsverschillen dat het iets is om over te praten en dan drink je weer koffie of een biertje samen.

De Republikeinen zijn zo extreem geworden dat de verschillen van een compleet andere orde zijn. 

Het wordt ook steeds duidelijker dat ze een dictatuur willen. Mensen die dat niet zien of zelfs juist willen, hebben niet door dat dit ook gevolgen voor hen gaat hebben en bijna niemand er baat bij hun plannen heeft behalve de rijksten en streng-gelovigen die hun wil aan anderen willen opleggen. 

VanLotje schreef op 29-07-2024 om 13:47:

[..]

Eens.

Vroeger dacht ik over politieke meningsverschillen dat het iets is om over te praten en dan drink je weer koffie of een biertje samen.

De Republikeinen zijn zo extreem geworden dat de verschillen van een compleet andere orde zijn.

Het wordt ook steeds duidelijker dat ze een dictatuur willen. Mensen die dat niet zien of zelfs juist willen, hebben niet door dat dit ook gevolgen voor hen gaat hebben en bijna niemand er baat bij hun plannen heeft behalve de rijksten en streng-gelovigen die hun wil aan anderen willen opleggen.

Je doet net alsof de democraten zulke engeltjes zijn wat absoluut niet het geval is maar wel in de Nederlandse pers wordt beweerd. 

Muurbloem1985 schreef op 29-07-2024 om 14:10:

[..]

Je doet net alsof de democraten zulke engeltjes zijn wat absoluut niet het geval is maar wel in de Nederlandse pers wordt beweerd.

Ik vind het toch wel een verschil tussen de democraten en de republikeinen. De democraten zijn ook geen engeltjes, maar zij willen in elk geval een democratie en geen dictatuur. Ik vind het heel erg eng dat een president kandidaat openlijk campagne voert voor een dictatuur.

Lollypopje schreef op 29-07-2024 om 14:13:

[..]

Ik vind het toch wel een verschil tussen de democraten en de republikeinen. De democraten zijn ook geen engeltjes, maar zij willen in elk geval een democratie en geen dictatuur. Ik vind het heel erg eng dat een president kandidaat openlijk campagne voert voor een dictatuur.

Ik vind toch gek dat iemand die jaren lang niks heeft laten zien als vice president nu ineens de hemel in geprezen wordt, ik zou er nooit op stemmen, maar ieder z'n mening.

Muurbloem1985 schreef op 29-07-2024 om 14:21:

[..]

Ik vind toch gek dat iemand die jaren lang niks heeft laten zien als vice president nu ineens de hemel in geprezen wordt, ik zou er nooit op stemmen, maar ieder z'n mening.

Nee, want je houdt niet zo van haar “gegiechel”  

Zilver_gray schreef op 29-07-2024 om 14:25:

[..]

Nee, want je houdt niet zo van haar “gegiechel”

Nou en die stem ook 

Muurbloem1985 schreef op 29-07-2024 om 14:21:

[..]

Ik vind toch gek dat iemand die jaren lang niks heeft laten zien als vice president nu ineens de hemel in geprezen wordt, ik zou er nooit op stemmen, maar ieder z'n mening

Dus jij hebt liever iemand die een dictatuur wilt invoeren?
Want dat zijn de keuzes die ze daar hebben.

Muurbloem1985 schreef op 29-07-2024 om 14:44:

[..]

Nou en die stem ook

In Amerika heeft men momenteel de keus om óf stemmen op Harris met een wellicht wat uitgesproken stemgeluid, maar mét inhoud.

 Of stemmen op Trump mét zijn “fighting skills” en verder zónder noemenswaardige inhoud. Althans niet waar het grootste gedeelte van de bevolking op vooruit zal gaan.

Ik zag dat trouwens dat de koers van de Bitcoin gestegen was sinds juni.

https://www.nu.nl/economie/6322465/bitcoinkoers-stijgt-na-trumps-toespraak-naar-hoogste-niveau-sinds-juni.html


Muurbloem1985 schreef op 29-07-2024 om 14:44:

[..]

Nou en die stem ook

Typisch altijd wanneer het om vrouwelijke politici gaat: opeens worden dingen als uiterlijk, stem en blijkbaar nu zelfs ook een lach heel belangrijk.

Wat wordt het volgende? Haar haar ziet niet leuk? Ze glimlacht niet genoeg? 

Wat betreft engeltjes: dat werd nergens gezegd. Mijn hele punt was dat er verschillen kunnen zijn en mensen nog steeds kunnen praten, maar dat de Rrpublikeinen zo extreem geworden zijn dat dit nauwelijks mogelijk is. De Democraten willen geen dictatuur. Ze hebben wel degelijk goede dingen gedaan (zo te googlen) maar dat is volledig ondergesneeuwd door berichtgeving over of Biden wel of niet te oud is. Ook  worden ze vaak tegengehouden in het congres door Republikeinen, die een Democratische president graag dwarszitten, zelfs bij voorstellen waarvan je zou denken dat de Republikeinen er blij mee zouden zijn.

De Democraten met politieke functies zijn op een paar na niet eens zo heel links. Veel zijn een stuk rechtser dan wat bij ons de PvdA is. 

Iemand van een andere normale partij zou daar gewoon een koffie mee kunnen drinken. Met mensen die plannen maken om de democratie omver te werpen en te vervangen met een dictatuur is dat veel moeilijker. 

niet op iemand willen stemmen omdat ze ' giechelt '  en haar stem niet goed is. Dat laatste doe je weinig aan. Maar we kunnen voor Trump ook wel wat kenmerken opnoemen hoor. Maar tot dat niveau ga ik me niet verlagen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.