Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


Friezinnetje schreef op 29-07-2024 om 16:25:

niet op iemand willen stemmen omdat ze ' giechelt ' en haar stem niet goed is. Dat laatste doe je weinig aan. Maar we kunnen voor Trump ook wel wat kenmerken opnoemen hoor. Maar tot dat niveau ga ik me niet verlagen

Wat voor "geweldige" ideeën heeft ze dan volgends jouw dat ze gekozen moet worden?

Muurbloem1985 schreef op 29-07-2024 om 16:34:

[..]

Wat voor "geweldige" ideeën heeft ze dan volgends jouw dat ze gekozen moet worden?

Vind je vrouwenrechten niet belangrijk?

Gebruikersnaaminvullen schreef op 29-07-2024 om 16:44:

[..]

Vind je vrouwenrechten niet belangrijk?

Of het beperken van wapenbezit? 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 29-07-2024 om 16:44:

[..]

Vind je vrouwenrechten niet belangrijk?

amarna schreef op 29-07-2024 om 16:51:

[..]

Of het beperken van wapenbezit?

Of de rechten van kinderen?

amarna schreef op 29-07-2024 om 16:51:

[..]

Of het beperken van wapenbezit?

Of de banden met de NAVO goed houden?

Muurbloem1985 schreef op 29-07-2024 om 16:34:

[..]

Wat voor "geweldige" ideeën heeft ze dan volgends jouw dat ze gekozen moet worden?

En welke geweldige ideeën heeft Trump dan volgens jou?

Gebruikersnaaminvullen schreef op 29-07-2024 om 16:44:

[..]

Vind je vrouwenrechten niet belangrijk?

Denk het niet als je zo bezig bent met hoe iemand lacht ipv dan de ander een dictatuur wil

https://apnews.com/article/harris-abortion-biden-election-congress-0df7d4956b4323b77139f55f7fe22a75

Vrouwenrechten is iets waar ze zich hard voor maakt. Zelfde geldt voor de LGBT gemeenschap. 

https://www.pride.com/politics/kamala-harris-lgbtq-issues#rebelltitem3
Ze heeft ook gewerkt aan het stoppen van "gay panic defense" wat gebruikt werd als verzachtende omstandigheid bij rechtszaken als iemand een lgbt persoon had vermoord of aangevallen. 

Ze is ook voor het gemakkelijker maken om te kunnen stemmen, tegen racisme, voor het maken van betere infrastructuur en samenwerking met bondgenoten. 

Ze wil ook geen dictatuur, ze wil ook niet dat vrouwen liever doodgaan bij een levensbedreigende zwangerschap dan dat de fetus wordt weggehaald en ze wil ook geen vergaande inmenging van religieuze fanatiekelingen in het levrn van andere mensen. 

Er is nog veel meer maar dat kan opgezocht worden, wat net iets meer werk is dan zeuren over uiterlijkheden.


 Of zorgen voor een betaalbare zorgverzekering.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 29-07-2024 om 16:44:

[..]

Vind je vrouwenrechten niet belangrijk?

amarna schreef op 29-07-2024 om 16:51:

[..]

Of het beperken van wapenbezit?

EnglishmaninNewYork schreef op 29-07-2024 om 17:01:

[..]

[..]

Of de rechten van kinderen?

Kataravrouw schreef op 29-07-2024 om 17:01:

[..]

Of de banden met de NAVO goed houden?

Daglichtlamp schreef op 29-07-2024 om 17:06:

Of zorgen voor een betaalbare zorgverzekering.

Ik voeg nog toe: de belangen van de regenbooggemeenschap.

Lollypopje schreef op 29-07-2024 om 17:02:

[..]

En welke geweldige ideeën heeft Trump dan volgens jou?

Daar ben ik ook reuze benieuwd naar. Hij liegt er lekker op los dat hij zo fijn opkomt voor de midden-inkomens maar dat is allang onderuit gehaald. Van zijn plannen worden alleen de rijken beter.

Herfstappeltaart schreef op 29-07-2024 om 17:10:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Ik voeg nog toe: de belangen van de regenbooggemeenschap.

Ik voeg ook nog even toe: dat de rijken niet nog meer belastingvoordeel krijgen, terwijl de rest dat moet opvangen.

Muurbloem1985 schreef op 29-07-2024 om 14:21:

[..]

Ik vind toch gek dat iemand die jaren lang niks heeft laten zien als vice president nu ineens de hemel in geprezen wordt, ik zou er nooit op stemmen, maar ieder z'n mening.

Harris had al een indrukwekkende achtergrond voordat ze überhaupt als Vice-President uitgekozen werd. 

Dan Vance, dé Vice keuze van Trump/de republikeinen: 

The 39-year-old Ohio Republican is “one of the most unprepared people that we have ever put up to hold the vice presidency of the United States,” Landrieu said, with qualifications that don’t go much beyond the constitutional minimum of being a naturally born American citizen who is 35 years old.

“He didn’t even run a business. He’s never run anything. And he’s about to be one heartbeat away from the largest entity in the world, and the one that’s the most important,” Landrieu said. “So it’s a fair question to ask: How would we know whether you have the capability to run domestic and national security policy for the most powerful country in the world, which you may be called to do on a moment’s notice?”

https://edition.cnn.com/2024/07/29/politics/kamala-harris-jd-vance-vp-pick/index.html

Als je je neus al ophaalt voor Harris haar carrière, wat maakt dan dat Vance een betere optie zou zijn volgens jou? 

VanLotje schreef op 29-07-2024 om 15:25:

[..]

 Ook worden ze vaak tegengehouden in het congres door Republikeinen, die een Democratische president graag dwarszitten, zelfs bij voorstellen waarvan je zou denken dat de Republikeinen er blij mee zouden zijn.


Nog veel erger. Republikeinen gaan bij hun kiezers pochen over lokale verbeteringen waar ze zelf tegen gestemd hebben.

Friezinnetje schreef op 29-07-2024 om 16:25:

niet op iemand willen stemmen omdat ze ' giechelt ' en haar stem niet goed is. Dat laatste doe je weinig aan. Maar we kunnen voor Trump ook wel wat kenmerken opnoemen hoor. Maar tot dat niveau ga ik me niet verlagen

Ik wel.....zijn kapsel is niet insta waardig

Chantal2022 schreef op 29-07-2024 om 17:37:

[..]

Ik wel.....zijn kapsel is niet insta waardig

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.