Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


VanLotje schreef op 09-08-2024 om 22:56:

[..]

Goh, dat vind ik toch sportief van hem

Meneer Trump is zo'n kwade nog niet hoor. 

Toch lief om zijn tegenstander te supporten💙


Friezinnetje schreef op 09-08-2024 om 22:54:

[..]

dus kan dit ook gebeurt zijn, toen Trump aan de macht was.

Nee, dit speelde zich voor die tijd af, toen Harris nog DA was: 

https://nypost.com/2024/07/26/us-news/kamala-harris-sanctuary-city-migrant-crimes-come-back-to-haunt-her/

Malibu2 schreef op 09-08-2024 om 23:27:

[..]

Nee, dit speelde zich voor die tijd af, toen Harris nog DA was:

https://nypost.com/2024/07/26/us-news/kamala-harris-sanctuary-city-migrant-crimes-come-back-to-haunt-her/

Zoals ik het lees was het een beleid van de stad. Later is dat aangepast en zei Harris ook 

At the time, Harris said accepting Izaguirre into the “Back on Track” program was a mistake.

But she allowed the other illegal migrants in the program to continue their terms and graduate.

“The immigration issue, as it relates to the Izaguirre case, obviously is a huge kind of pimple on the face of this program,” Harris told the LA Times.

She then said, “I don’t mean to trivialize it, nor do I mean to cover it up.”


Bij Trump en consorten vind ik het altijd zo wonderlijk dat ze hun eigen criminele activiteiten totáál vergeten. Vooral die "georganiseerde" bestorming van het Capitool waarbij 5 doden vielen. En dan de 34 strafbare feiten waar hij veroordeeld voor is.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-08-2024 om 23:50:

[..]

Zoals ik het lees was het een beleid van de stad. Later is dat aangepast en zei Harris ook

At the time, Harris said accepting Izaguirre into the “Back on Track” program was a mistake.

But she allowed the other illegal migrants in the program to continue their terms and graduate.

“The immigration issue, as it relates to the Izaguirre case, obviously is a huge kind of pimple on the face of this program,” Harris told the LA Times.

She then said, “I don’t mean to trivialize it, nor do I mean to cover it up.”


Bij Trump en consorten vind ik het altijd zo wonderlijk dat ze hun eigen criminele activiteiten totáál vergeten. Vooral die "georganiseerde" bestorming van het Capitool waarbij 5 doden vielen. En dan de 34 strafbare feiten waar hij veroordeeld voor is.

Dan moet Harris dat in haar persconferenties en in haar interviews met de media ontkrachten. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-08-2024 om 23:50:

[..]


Bij Trump en consorten vind ik het altijd zo wonderlijk dat ze hun eigen criminele activiteiten totáál vergeten. Vooral die "georganiseerde" bestorming van het Capitool waarbij 5 doden vielen. En dan de 34 strafbare feiten waar hij veroordeeld voor is.

Dit.

Ik vind het altijd "balk in de eigen ogen, maar schreeuwen over de splinter in die van een ander".

De Republikeinen blijven doorgaan over elke splinter (en vaak is er niet eens een splinter, want er is veel onwaar wat ze zeggen) en willen niets liever dan dat de ander zich dan steeds moet verdedigen zodat dat het verhaal wordt en daar alle emergie naartoe gaat ipv naar de enorme schandalen en bizar gedrag van hun eigen kandidaten.

Ze worden ook boos en drammerig als je hun spelletje niet meespeelt door hun stokpaardjes te negeren 

Nu we het daar toch over hebben: die persconferentie van Trump. Zo gek als een deur

VanLotje schreef op 10-08-2024 om 03:22:

[..]

Dit.

Ik vind het altijd "balk in de eigen ogen, maar schreeuwen over de splinter in die van een ander".

De Republikeinen blijven doorgaan over elke splinter (en vaak is er niet eens een splinter, want er is veel onwaar wat ze zeggen) en willen niets liever dan dat de ander zich dan steeds moet verdedigen zodat dat het verhaal wordt en daar alle emergie naartoe gaat ipv naar de enorme schandalen en bizar gedrag van hun eigen kandidaten.

Ze worden ook boos en drammerig als je hun spelletje niet meespeelt door hun stokpaardjes te negeren

Nu we het daar toch over hebben: die persconferentie van Trump. Zo gek als een deur

Eens!

En over de rest van de beschuldigingen aan het adres van Harris; wie zonder zonde is, werpe de eerste steen!

Wat vinden jullie eigenlijk van het verkiezingsprogramma van Harris/Walz? 

Op basis van welke concrete punten uit hun verkiezingsprogramma zouden jullie voor dit duo kiezen? 

Nog wat vreemde verhalen van Trump, waarin hij  niet de waarheid spreekt. Die man moet zich vooral ook eens na laten kijken: 

Trump beweerde met een ex van Harris, politicus Willie Brown, bijna te zijn neergestort tijdens een helikoptervlucht. Brown zou hem toen allemaal negatieve dingen over Harris hebben verteld. Maar Brown zegt nooit met Trump in een helikopter te hebben gezeten. Na wat zoekwerk is de conclusie dat het verhaal kan gaan over politicus Jerry Brown. Maar hij zegt dat Harris niet is besproken en dat er geen sprake was van een crash of bijna-ongeluk.

https://www.bnr.nl/nieuws/nieuws-politiek/10554297/trump-en-harris-akkoord-over-tv-debat-houd-een-slag-om-de-arm

Friezinnetje schreef op 10-08-2024 om 09:00:

Nog wat vreemde verhalen van Trump, waarin hij niet de waarheid spreekt. Die man moet zich vooral ook eens na laten kijken:

Trump beweerde met een ex van Harris, politicus Willie Brown, bijna te zijn neergestort tijdens een helikoptervlucht. Brown zou hem toen allemaal negatieve dingen over Harris hebben verteld. Maar Brown zegt nooit met Trump in een helikopter te hebben gezeten. Na wat zoekwerk is de conclusie dat het verhaal kan gaan over politicus Jerry Brown. Maar hij zegt dat Harris niet is besproken en dat er geen sprake was van een crash of bijna-ongeluk.

https://www.bnr.nl/nieuws/nieuws-politiek/10554297/trump-en-harris-akkoord-over-tv-debat-houd-een-slag-om-de-arm

Nadat ik je bericht las, heb ik ook even gekeken waar dit over gaat. 

https://edition.cnn.com/2024/08/09/politics/video/willie-brown-helicopter-story-trump-harris-ac360-digvid

Wat een vreemd verhaal en zo raar om erover te liegen. Ik denk echt dat Trump van het padje af is en dan bedoel ik meer dan hij al was en niet op een "hij wordt een dagje ouder" manier, maar gewoon echt . De manier waarop hij het vertelt ook. Komt zo bevreemdend op mij over. 

Malibu2 schreef op 10-08-2024 om 08:52:

Wat vinden jullie eigenlijk van het verkiezingsprogramma van Harris/Walz?

Op basis van welke concrete punten uit hun verkiezingsprogramma zouden jullie voor dit duo kiezen?

Als ik Amerikaan was zou ik vooral TEGEN Trump stemmen

Malibu2 schreef op 10-08-2024 om 08:52:

Wat vinden jullie eigenlijk van het verkiezingsprogramma van Harris/Walz?

Op basis van welke concrete punten uit hun verkiezingsprogramma zouden jullie voor dit duo kiezen?

 Ik kan nog geen gezamenlijk programma vinden van Harris en Walz, maar veel democratische standpunten spreken me aan. Op der andere :

https://democrats.org/where-we-stand/issues-2024/

Joe Biden and Kamala Harris believe that no billionaire should pay a lower tax rate than a school teacher or a firefighter. That’s why their tax plan rewards work, not wealth.

------

Joe Biden and Kamala Harris believe health care is a right, not a privilege. Under their leadership, more Americans have health insurance than ever before.

----------

Democrats believe that the right to vote is the bedrock of our democracy. We are fighting to strengthen our democracy by working to protect every American’s right to vote and to stop Republicans’ voter suppression efforts.

------

President Biden and Democrats passed the Inflation Reduction Act, which takes aggressive action to combat the existential crisis of climate change. These historic investments will help American families save every year on their energy bills while strengthening our energy security, creating jobs, and getting us closer to meeting our climate goals.

Malibu2 schreef op 10-08-2024 om 08:52:

Wat vinden jullie eigenlijk van het verkiezingsprogramma van Harris/Walz?

Op basis van welke concrete punten uit hun verkiezingsprogramma zouden jullie voor dit duo kiezen?

Ik zou idd nooit op Trump stemmen, na alles wat er gebeurt is na de vorige verkiezingen en ook wat er allemaal daarvoor al gebeurde. Het is iemand die alles verdraait om zelf er maar goed uit te komen, spreekt geen waarheden. Alles om maar mensen voor hem te winnen. 

In de programma's van de Democraten spreekt mij idd aan, wat Daglichtlamp gepost heeft. Voor een deel waar ik in Nederland ook voor stem. En ik ben anti-wapenbeleid in Amerika, omdat dit steeds verder gaat. Wordt er op scholen geschoten? Dan moet er bewaking komen met geweren. Wordt er dan nog steeds geschoten? dan moeten de leraren maar wapens dragen. Helpt dat iets? Nee, er komt alleen maar meer geweld. Iets wat Trump graag wil, zodat hij weer het Capitool kan laten bestormen door medestanders die met die wapens lopen. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-08-2024 om 23:50:

[..]

Zoals ik het lees was het een beleid van de stad. Later is dat aangepast en zei Harris ook

At the time, Harris said accepting Izaguirre into the “Back on Track” program was a mistake.

But she allowed the other illegal migrants in the program to continue their terms and graduate.

“The immigration issue, as it relates to the Izaguirre case, obviously is a huge kind of pimple on the face of this program,” Harris told the LA Times.

She then said, “I don’t mean to trivialize it, nor do I mean to cover it up.”


Bij Trump en consorten vind ik het altijd zo wonderlijk dat ze hun eigen criminele activiteiten totáál vergeten. Vooral die "georganiseerde" bestorming van het Capitool waarbij 5 doden vielen. En dan de 34 strafbare feiten waar hij veroordeeld voor is.

Speaking of which, er is een kleine kans dat Trump verplicht wordt nog tijdens de verkiezingen te moeten getuigen in een 'mini-trial'. 

"When the Supreme Court set out to decide Donald Trump’s bid for presidential immunity, the justices were aiming to establish “a rule for the ages.” Instead, the court left a muddle that both Trump and his prosecutors now hope to exploit — and their efforts may send the case hurtling right back to the justices, perhaps within months."

"The July 1 immunity ruling was widely viewed as a major victory for Trump because it declared him “absolutely immune” from being prosecuted for some of the actions he took while attempting to subvert the 2020 election. But the ruling is littered with ambiguities, ill-defined standards and unanswered questions about many of the other acts Trump undertook, constitutional experts say."

Bron (hierin is tevens terug te lezen wat de problemen zijn met de uitspraak vaan het hoogegrechtshof): https://www.politico.com/news/2024/08/09/supreme-court-trump-immunity-muddle-00173375

Een stukje verderop in het artikel wordt aangegeven dat Trump mogelijk tijdens de campagneperiode nog opgetrommeld wordt voor een mini hoorzitting. 

"But if Chutkan proceeds with that sort of hearing in September or October, it has the potential to drag the media spotlight back to Trump’s legal woes as he would prefer to be pressing his political case against Vice President Kamala Harris."

Al met al staat de uitspraak van het hooggerechtshof wankeler dan het in eerste instantie leek.

Daglichtlamp schreef op 10-08-2024 om 09:52:

[..]

Ik kan nog geen gezamenlijk programma vinden van Harris en Walz, maar veel democratische standpunten spreken me aan. Op der andere :

https://democrats.org/where-we-stand/issues-2024/

Joe Biden and Kamala Harris believe that no billionaire should pay a lower tax rate than a school teacher or a firefighter. That’s why their tax plan rewards work, not wealth.

------

Joe Biden and Kamala Harris believe health care is a right, not a privilege. Under their leadership, more Americans have health insurance than ever before.

----------

Democrats believe that the right to vote is the bedrock of our democracy. We are fighting to strengthen our democracy by working to protect every American’s right to vote and to stop Republicans’ voter suppression efforts.

------

President Biden and Democrats passed the Inflation Reduction Act, which takes aggressive action to combat the existential crisis of climate change. These historic investments will help American families save every year on their energy bills while strengthening our energy security, creating jobs, and getting us closer to meeting our climate goals.

Dit en omdat zij geen dictatuur willen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.