Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


Zilver_gray schreef op 09-08-2024 om 10:57:

[..]

Hij beweerde zelfs dat hij voor een groter aantal toeschouwers sprak:

https://m.gva.be/cnt/dmf20240809_91667239?journeybuilder=nopaywall

In zijn persconferentie suggereerde Donald Trump dat hij op 6 januari 2021 met zijn “Stop the steal”-toespraak voor het grootste publiek ooit sprak, groter zelfs dan voor Martin Luther Kings legendarische “I have a dream”-speech in 1963. “Niemand heeft ooit voor een groter publiek gesproken dan ik”, zegt hij. “Als je de foto’s vergelijkt op exact dezelfde plaats dan kan je op de foto van mijn menigte zien dat wij meer mensen hadden”, zegt hij.

“Absoluut niet het geval”, reageert NBC News. Ook andere Amerikaanse media zoals The New York Times zegt dat het niet klopt: bij Trumps toespraak waren naar schatting 53.000 mensen aanwezig, bij die van Martin Luther King zo’n 250.000.

Elke keer als ik iets van deze man lees, denk ik dat het niet erger kan.. hij blijft me telkens verbazen.


Last van grootheidswaanzin. 

Friezinnetje schreef op 09-08-2024 om 10:59:

[..]

Last van grootheidswaanzin.

Nou echt!

EnglishmaninNewYork schreef op 09-08-2024 om 10:41:

Ik denk ook dat de roep om 3 debatten een rookgordijn is. En zelfs dat een debat met MAGA publiek bij Fox een aanzienlijk veiligheidsrisico voor Harris zou vormen.

Ik zie daar geen aanzienlijk hoger veiligheidsrisico in.

Wel denk ik dat het publiek zich bij een FOX debat massaal achter Trump zal scharen maar dat zal bij een NBC debat (en ik denk in mindere mate ook een ABC debat) net andersom zijn. Daar zullen ze beide mee om moeten kunnen gaan. 

De debatten zullen, neem ik aan, in afgesloten studio's plaatsvinden. Die zijn qua veiligheidsrisico's beter controleerbaar dan terreinen in de buitenlucht. 

En onderschat niet de indruk die het zal achterlaten bij kiezers als Harris vanwege een "veiligheidsrisico" dit debat niet zou willen. Trump is degene die een daadwerkelijke moordaanslag heeft overleefd en hij heeft zich daarna niet verscholen. We kennen allemaal die iconische foto van vlak na de aanslag en ook daarna is hij regelmatig in de openbaarheid getreden en heeft toegezegd ook bij NBC en ABC te willen debatteren. Wat je ook van hem vindt, hij komt over als een vechter. Harris is zoiets gelukkig niet overkomen, maar het zou een heel groot contrast met Trump zijn als zij een FOX-debat om veiligheidsredenen zou weigeren. En ik denk niet dat dat in haar voordeel zal werken. 

Ik snap best dat democraten niet zitten te wachten op een debat bij Fox, en ik kan me ook nog wel voorstellen dat de veiligheidsrisico's daar toch wat hoger worden ingeschat vanwege een vijandiger publiek. Maar het is part of the job. 

Ik denk dat de aankomende maanden de laatste 'alles-of-niets' fase vormt voor Trump / de Republikeinen. Het is duidelijk dat ze een dictatuur willen en hebben ook al op meerdere vlakken laten zien bezig te zijn met zich de macht onrechtmatig toe te eigenen. Het momentum is nu, ze kunnen niet nog 4 jaar wachten op een volgende poging. 

Ze hebben mijn inziens gewoon niet heel veel tijd meer en ik denk dat de vaart waarmee Harris momenteel aan hoop & vertrouwen onder de kiezers wint, Trump en de Republikeinen in het nauw drijven. Ook denk ik dat dit mede daardoor (kat in het nauw enzo) een hele gevaarlijke periode is voor Harris. Haar nu voor een MAGA publiek zetten is de kat op het spek binden als je het mij vraagt.

EnglishmaninNewYork schreef op 09-08-2024 om 12:22:

Ik denk dat de aankomende maanden de laatste 'alles-of-niets' fase vormt voor Trump / de Republikeinen. Het is duidelijk dat ze een dictatuur willen en hebben ook al op meerdere vlakken laten zien bezig te zijn met zich de macht onrechtmatig toe te eigenen. Het momentum is nu, ze kunnen niet nog 4 jaar wachten op een volgende poging.

Ze hebben mijn inziens gewoon niet heel veel tijd meer en ik denk dat de vaart waarmee Harris momenteel aan hoop & vertrouwen onder de kiezers wint, Trump en de Republikeinen in het nauw drijven. Ook denk ik dat dit mede daardoor (kat in het nauw enzo) een hele gevaarlijke periode is voor Harris. Haar nu voor een MAGA publiek zetten is de kat op het spek binden als je het mij vraagt.

Eens. 
Ze wilden zelfs Trump's eigen vice-president te grazen nemen in 2021 omdat hij niet wilde helpen bij een coup. Harris haten ze nog veel meer.

Trump schijnt het maar lastig te vinden ..

https://www.washingtonpost.com/politics/2024/08/07/trump-election-campaign/

“It’s unfair that I beat him and now I have to beat her, too,” Trump told an ally in a phone call last weekend.

Zilver_gray schreef op 09-08-2024 om 17:22:

Trump schijnt het maar lastig te vinden ..

https://www.washingtonpost.com/politics/2024/08/07/trump-election-campaign/

“It’s unfair that I beat him and now I have to beat her, too,” Trump told an ally in a phone call last weekend.

En het grappige is natuurlijk ook dat hij Biden juist niet heeft verslagen.

Daglichtlamp schreef op 09-08-2024 om 17:27:

[..]

En het grappige is natuurlijk ook dat hij Biden juist niet heeft verslagen.

weer die grootheidswaanzin

Daglichtlamp schreef op 09-08-2024 om 17:27:

[..]

En het grappige is natuurlijk ook dat hij Biden juist niet heeft verslagen.

Wel in zijn hoofd blijkbaar.

kerstbeer schreef op 09-08-2024 om 21:55:

Trump endorsed Harris?

https://twitter.com/atrupar/status/1821603440709267783

Heb je het filmpje in de originele post gezien? Het is niet echt een aanbeveling voor Harris..

https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/112927472464238853

Malibu2 schreef op 09-08-2024 om 22:18:

[..]

Heb je het filmpje in de originele post gezien? Het is niet echt een aanbeveling voor Harris..

https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/112927472464238853

En deze personen zijn de laatste 4 jaar binnen gekomen? 

Friezinnetje schreef op 09-08-2024 om 22:23:

[..]

En deze personen zijn de laatste 4 jaar binnen gekomen?

Zegt het filmpje dat? Volgens mij niet. 

Malibu2 schreef op 09-08-2024 om 22:43:

[..]

Zegt het filmpje dat? Volgens mij niet.

dus kan dit ook gebeurt zijn, toen Trump aan de macht was. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.