Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


kerstbeer schreef op 21-07-2024 om 22:13:

[..]

Ik vind haar best sterk. Beter dan veel van de andere toenmalige vice-president kandidaten.

Vind het daarom niet correct om haar dan meteen DEI te noemen enkel omdat ze een zwarte vrouw is.

Wel denk ik dat er voor een presidentskandidaat beter een blanke man zal staan. Zoals alleen al aan jouw opmerking te zien is, hebben zwarte vrouwen meteen de wind al tegen. Helaas, maar een Trump en zijn gekke achterban aan de macht (die nog veel gekkere plannen hebben dan eerst) is gewoon te gevaarlijk, vind ik.

Dan verschillen we van mening. Ik vind dat ze veel woorden zegt, maar met weinig inhoud. Veel "what can be, unburdened by what has been"-isme. En haar aandachtspunt was de zuidelijke grens en immigratie, dat is natuurlijk geen succesverhaal geworden.

Voor mij maakt het absoluut niet uit of er een man of vrouw staat en huidskleur is al helemaal irrelevant. De meest geschikte kandidaat, daar zou het om moeten gaan, onafhankelijk van geslacht, huidskleur of seksuele geaardheid. En dat gebeurt juist niet bij de democraten. Biden moest en zou in 2020 een zwarte vrouw als VP hebben, dan ben je als blanke man bij voorbaat al kansloos, ook al ben je misschien veel beter geschikt. Harris is dus hoogstwaarschijnlijk een DEI-hire. Heel vervelend voor haar want je staat al direct met 3-0 achter. Dat was niet gebeurd als ze gekozen was omdat ze simpelweg de beste kandidaat was en er niet zo'n nadruk was geweest op een zwarte vrouwelijke VP. 

En ja, DEI vind ik racistisch. 

Malibu2 schreef op 21-07-2024 om 22:44:

[..]

Biden moest en zou in 2020 een zwarte vrouw als VP hebben, dan ben je als blanke man bij voorbaat al kansloos, ook al ben je misschien veel beter geschikt. Harris is dus hoogstwaarschijnlijk een DEI-hire. Heel vervelend voor haar want je staat al direct met 3-0 achter. Dat was niet gebeurd als ze gekozen was omdat ze simpelweg de beste kandidaat was en er niet zo'n nadruk was geweest op een zwarte vrouwelijke VP.

En ja, DEI vind ik racistisch.

Jij denkt dat ze alleen maar gekozen is omdat Biden een zwarte vrouw moest en zou hebben. Heeft hij dat gezegd ooit? 

Bij de Democraten hoorde ze bij de meer geschiktere kandidaten toen hij een vice-president kandidaat zocht. Ze had ook al enige bekendheid toen. Er was geen enkele kandidaat die er met kop en schouders bovenuit stak, dus vreemd dat jij lijkt te denken dat er een zoveel betere kandidaat was die op iedereens lippen was, maar onterecht niet gekozen was. 

Laten we verder niet doen alsof vrouwen in het algemeen niet heel erg de wind tegen hebben. In 2016, als Hillary Clinton kinderen met drie verschillende mannen had gehad en meerdere scheidingen achter de rug, dan was ze hierom zo kwetsbaar voor hoon datd ze nooit zelfs de nominatie had gekregen. Bij Trump was dit nauwelijks een ding. 


kerstbeer schreef op 21-07-2024 om 22:56:

[..]

Jij denkt dat ze alleen maar gekozen is omdat Biden een zwarte vrouw moest en zou hebben. Heeft hij dat gezegd ooit?

Bij de Democraten hoorde ze bij de meer geschiktere kandidaten toen hij een vice-president kandidaat zocht. Ze had ook al enige bekendheid toen. Er was geen enkele kandidaat die er met kop en schouders bovenuit stak, dus vreemd dat jij lijkt te denken dat er een zoveel betere kandidaat was die op iedereens lippen was, maar onterecht niet gekozen was.

Laten we verder niet doen alsof vrouwen in het algemeen niet heel erg de wind tegen hebben. In 2016, als Hillary Clinton kinderen met drie verschillende mannen had gehad en meerdere scheidingen achter de rug, dan was ze hierom zo kwetsbaar voor hoon datd ze nooit zelfs de nominatie had gekregen. Bij Trump was dit nauwelijks een ding.


Biden heeft gezegd dat hij sowieso een vrouw zou kiezen en er is heel erg gepusht richting hem om voor een zwarte vrouw te gaan. Er is dus in ieder geval sprake geweest van uitsluiting door Biden op basis van geslacht, los van geschiktheid. Hij heeft niet gezegd specifiek voor een zwarte vrouw te zullen kiezen, maar ze heeft door al het gepush de schijn tegen. 

(Voor het Supreme Court had hij daarnaast gezegd een zwarte vrouw te zullen kiezen als er een plek vrij kwam. Ook daar geen selectie puur op basis van kwaliteiten, maar in eerste instantie op basis van ras en geslacht). 

Ik vind DEI een grote stap terug en het is één van de problemen die ik heb met de democraten. 

Daarnaast zie ik ook wel dat er soms andere morele normen lijken te gelden voor mannen en vrouwen en dat vind ik net zo verkeerd als jij. Maar DEI gaat dat niet verhelpen. 


https://www.politico.com/news/2020/03/15/biden-woman-vice-president-131309

heel veel zwarte kiezers "dreigen" over te stappen naar trump, en dat zijn heel veel stemmen in Amerika. Mede omdat ongeveer 90% van de zwarte kiezers op Biden heeft gestemd heeft die gewonnen, her zou mij ook niks verbazen als Harrison wordt gekozen.

Hoeveel mannen zouden hun belangrijke functie gekregen hebben omdat ze man zijn en de juiste achtergrond hebben? Waren er geen bekwamere mensen in de republikeinse partij dan Vance? Mensen met veel meer ervaring?

Trump gaat nu al lekker weer makkelijk roepen, dat Biden nooit geschikt was, dat de democraten de democratie overhoop halen. Zelf een enorme balk in zijn oog, door de bestorming op het capitool zeker? 
De kas van de democraten is sinds gisteren iig flink gevuld. 50 miljoen dollar is er bijgekomen, sinds Biden zich heeft terug getrokken

Daglichtlamp schreef op 22-07-2024 om 07:51:

Hoeveel mannen zouden hun belangrijke functie gekregen hebben omdat ze man zijn en de juiste achtergrond hebben? Waren er geen bekwamere mensen in de republikeinse partij dan Vance? Mensen met veel meer ervaring?

Daar kan je volgens mij twee kanten mee op. Nikky Haley is vrij ver gekomen in de primaries. En je moet ook met Trump willen samenwerken

Wat voor de Republikeinen een voordeel is van Vance is dat hij een schoolvoorbeeld is van de American Dream. Moeilijke jeugd gehad, na de middelbare school bij de marine gegaan, daarna gaan studeren en zo verder opgeklommen. Daarnaast is hij nog jong, een welkome aanvulling op de bejaarde Trump. 

Bij de Democraten had je vier jaar geleden Tulsi Gabbard, een vrouw die ook een veteraan was. Dat wordt in ieder geval bij de republikeinen nog als een groot pluspunt gezien. Ik denk dat die best wat gematigde of twijfelende  republikeinen had kunnen overhalen. Maar die is een tijd geleden opgestapt uit de democratische partij. 

En over vrouw zijn, ik heb er helemaal geen problemen mee als er meer mannen dan vrouwen zijn in dit veld, zolang de vrouwen maar niet worden uitgesloten puur vanwege hun vrouw zijn. Het zal me echter niet verbazen als er aan de republikeinse kant sowieso veel minder vrouwen zijn die dit werk ambiëren. 

Zojuist gelezen dat Harris veel fans heeft onder jongeren.  Dat kan een troefkaart worden, mits er meer jongeren gaan stemmen dit jaar.  In 2020 en 2016 kon bijv. in sommige staten niet gestemd worden met een studentenkaart ter identificatie.

Malibu2 schreef op 21-07-2024 om 22:44:

[..]

Dan verschillen we van mening. Ik vind dat ze veel woorden zegt, maar met weinig inhoud. Veel "what can be, unburdened by what has been"-isme. En haar aandachtspunt was de zuidelijke grens en immigratie, dat is natuurlijk geen succesverhaal geworden.

Voor mij maakt het absoluut niet uit of er een man of vrouw staat en huidskleur is al helemaal irrelevant. De meest geschikte kandidaat, daar zou het om moeten gaan, onafhankelijk van geslacht, huidskleur of seksuele geaardheid. En dat gebeurt juist niet bij de democraten. Biden moest en zou in 2020 een zwarte vrouw als VP hebben, dan ben je als blanke man bij voorbaat al kansloos, ook al ben je misschien veel beter geschikt. Harris is dus hoogstwaarschijnlijk een DEI-hire. Heel vervelend voor haar want je staat al direct met 3-0 achter. Dat was niet gebeurd als ze gekozen was omdat ze simpelweg de beste kandidaat was en er niet zo'n nadruk was geweest op een zwarte vrouwelijke VP.

En ja, DEI vind ik racistisch.

Voor iemand met weinig inhoud heeft ze al verdomd veel bereikt, zeker als kind van immigranten. Menig glazen plafond heeft ze doorbroken. En dat is natuurlijk niet omdat ze niks kan. Kun je van de meeste voorgaande presidenten (99% witte oude man) niet perse zeggen. Dus ja, laten we gewoon eens achter een vrouw van kleur gaan staan en er vanuit gaan dat ze een prima kandidaat is op dit moment. 

kerstbeer schreef op 21-07-2024 om 22:16:

[..]

Hij kan wel een 'endorsement' doen, waarin hij iemand aanbeveelt aan degenen die hem hoog hebben zitten.

Hij kan die echter niet zelf op eigen houtje benoemen.

Dank!

Eerlijk gezegd had ik verwacht dat toen Biden president werd, Harris degene zou zijn die stokje (binnen korte tijd) als vanzelfsprekend van hem zou overnemen..


Malibu2 schreef op 22-07-2024 om 09:03:

[..]

Daar kan je volgens mij twee kanten mee op. Nikky Haley is vrij ver gekomen in de primaries. En je moet ook met Trump willen samenwerken

Wat voor de Republikeinen een voordeel is van Vance is dat hij een schoolvoorbeeld is van de American Dream. Moeilijke jeugd gehad, na de middelbare school bij de marine gegaan, daarna gaan studeren en zo verder opgeklommen. Daarnaast is hij nog jong, een welkome aanvulling op de bejaarde Trump.


Precies wat ik bedoel, het gaat om veel meer redenen om iemand te benoemen in zo'n functie, maar als het om een vrouw gaat dan wordt opeens haar bekwaamheid in twijfel getrokken.

Zilver_gray schreef op 22-07-2024 om 09:19:

[..]

Dank!

Eerlijk gezegd had ik verwacht dat toen Biden president werd, Harris degene zou zijn die stokje (binnen korte tijd) als vanzelfsprekend van hem zou overnemen..


Ik had ook verwacht dat ze halverwege de vier jaar zouden switchen, zodat Harris als president campagne had kunnen voeren. Trump is sowieso op dit moment te oud. Ik ben heel benieuwd naar een eerste debat tussen Harris en Trump. Ik denk dat Trump echt in de problemen komt als hij serieus weerwoord krijgt.

Ik denk dat de meest geschikte kandidaat degene is die een grote groep mensen aanspreekt. Een lijstje met zaken die je bereikt hebt en waar je goed in bent is voor de president en vicepresident keuze niet genoeg. Partijen houden rekening met doelgroepen.
De vice-presidentskandidaat van Trump is ook gekozen omdat hij kandidaten uit swing-states aanspreekt. 
Partijen willen met hun combinatie van presidents- en vice-presidentskandidaat gewoon zoveel mogelijk mensen aanspreken.

Wie de meeste bekwamen is voor deze functies is niet zo zwart wit. Alle kandidaten hebben altijd een goede staat van dienst. Wie je persoonlijk de beste vind hangt vaak meer van je eigen referentiekader en voorkeur af.

Daglichtlamp schreef op 22-07-2024 om 09:24:

[..]

Precies wat ik bedoel, het gaat om veel meer redenen om iemand te benoemen in zo'n functie, maar als het om een vrouw gaat dan wordt opeens haar bekwaamheid in twijfel getrokken.

Maar ís ze bekwaam? 

Kijk naar wat ze bereikt heeft aan de zuidelijke grens. Dat is niet bepaald indrukwekkend (of indrukwekkend de verkeerde kant op).

Het kan zijn dat haar kwaliteiten op heel andere vlakken liggen, dat kan zeker. Maar welke zijn dat? En zijn dat de kwaliteiten die nodig zijn om het werk als president van een van de machtigste landen ter wereld goed uit te kunnen voeren? 

Daglichtlamp schreef op 22-07-2024 om 09:35:

[..]

Ik had ook verwacht dat ze halverwege de vier jaar zouden switchen, zodat Harris als president campagne had kunnen voeren. Trump is sowieso op dit moment te oud. Ik ben heel benieuwd naar een eerste debat tussen Harris en Trump. Ik denk dat Trump echt in de problemen komt als hij serieus weerwoord krijgt.

Ja daar ben ik ben ook benieuwd naar!

Ondertussen las ik zonet het volgende;

De Republikeinse presidentskandidaat Donald Trump (78) laat de kans niet aan zich voorbijgaan om op sociale media nog eens na te trappen nu Joe Biden (81) heeft aangekondigd dat hij zich terugtrekt als presidentskandidaat voor de Democraten. 'Morgen wordt 'Crooked Joe' wakker en vergeet hij dat hij uit de race is gestapt', schrijft hij in een post op zijn social mediaplatform Truth Social en op X.


Flauw hoor!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.