Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


Zilver_gray schreef op 22-07-2024 om 09:37:

[..]

Ja daar ben ik ben ook benieuwd naar!

Ondertussen las ik zonet het volgende;

De Republikeinse presidentskandidaat Donald Trump (78) laat de kans niet aan zich voorbijgaan om op sociale media nog eens na te trappen nu Joe Biden (81) heeft aangekondigd dat hij zich terugtrekt als presidentskandidaat voor de Democraten. 'Morgen wordt 'Crooked Joe' wakker en vergeet hij dat hij uit de race is gestapt', schrijft hij in een post op zijn social mediaplatform Truth Social en op X.


Flauw hoor!

Eens. Typisch Trump.

Gavin Newsom lijkt zich niet te willen mengen in een eventuele strijd om de nominatie van de democraten voor presidentskandidaat:

Tough. Fearless. Tenacious. 

With our democracy at stake and our future on the line, no one is better to prosecute the case against Donald Trump's dark vision and guide our country in a healthier direction than America’s Vice President, @KamalaHarris.


https://x.com/GavinNewsom/status/1815168477562646858?t=iJ1kAHCg6jUI5uyzpLSx5w&s=19

Zilver_gray schreef op 22-07-2024 om 09:37:

[..]

Ja daar ben ik ben ook benieuwd naar!

Ondertussen las ik zonet het volgende;

De Republikeinse presidentskandidaat Donald Trump (78) laat de kans niet aan zich voorbijgaan om op sociale media nog eens na te trappen nu Joe Biden (81) heeft aangekondigd dat hij zich terugtrekt als presidentskandidaat voor de Democraten. 'Morgen wordt 'Crooked Joe' wakker en vergeet hij dat hij uit de race is gestapt', schrijft hij in een post op zijn social mediaplatform Truth Social en op X.


Flauw hoor!

Ik zou nooit op iemand stemmen die dit soort opmerkingen maakt. Het is triest (vind ik) dat er heel veel mensen zijn die dit juist een geweldige grap vinden waardoor ze Trump nog meer waarderen. Ik kan niks met die op de man grappen.

Malibu2 schreef op 22-07-2024 om 09:36:

[..]

Maar ís ze bekwaam?

Kijk naar wat ze bereikt heeft aan de zuidelijke grens. Dat is niet bepaald indrukwekkend (of indrukwekkend de verkeerde kant op).

Het kan zijn dat haar kwaliteiten op heel andere vlakken liggen, dat kan zeker. Maar welke zijn dat? En zijn dat de kwaliteiten die nodig zijn om het werk als president van een van de machtigste landen ter wereld goed uit te kunnen voeren?

Ze is in ieder geval slim, en heeft al enorm veel gedaan en bereikt in haar leven. 
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kamala_Harris#:~:text=Op%2020%20januari%202021%20legde,macht%20in%20de%20Verenigde%20Staten.


over welke kwaliteiten zou een potentiele president moeten beschikken en welke kandidaat heeft die volgens jou? Ben wel benieuwd wat jij als bekwaam acht? 

Mocht Harris uiteindelijk winnen, dan hebben we straks de situatie dat zij straks als vicepresident zichzelf moet uitroepen als winnaar (want de vicepresident zit de zitting voor van het congres waar de stemmen van de kiesmannen geteld worden). Zou dat al eerder gebeurd zijn?

Overigens snap ik wel dat Biden niet direct aftreed. Dan zou er namelijk een nieuwe vicepresident aangesteld moeten worden, daarvoor is een meerderheid nodig in zowel het huis als de senaat. Nu de 1 in handen is van de republikeinen in de ander in handen van de democraten lijkt me het kansloos om daar overeenstemming over te vinden.

Malibu2 schreef op 22-07-2024 om 09:40:

[..]

Eens. Typisch Trump.

Ja en zijn volgers vinden het ongetwijfeld geweldig.

duizel schreef op 22-07-2024 om 09:45:

[..]

Ik zou nooit op iemand stemmen die dit soort opmerkingen maakt. Het is triest (vind ik) dat er heel veel mensen zijn die dit juist een geweldige grap vinden waardoor ze Trump nog meer waarderen. Ik kan niks met die op de man grappen.

Eens!

Zilver_gray schreef op 22-07-2024 om 09:59:

[..]

Ja en zijn volgers vinden het ongetwijfeld geweldig.

Geen idee. Een deel vindt dat ongetwijfeld, een ander deel zal wellicht net als jij en ik denken: "flauwe grap."

Lang niet iedere republikein is het in alles met Trump eens of vindt alles van Trump geweldig. Net als dat lang niet iedere democraat Biden en Harris in alles fantastisch vinden. 

Ik moet zeggen dat ik me zelf wel heb afgevraagd hoe dit allemaal is gelopen en hoe de staat van Biden zelf was. Hij spreekt het land pas later deze week toe? Oké, hij heeft corona, maar is hij er slechter aan toe dan ze zeggen? Anders had hij toch wel een video-opname kunnen maken waarin hij dit aankondigt? Hij bleef immers toch gewoon aan het werk? 

Malibu2 schreef op 22-07-2024 om 10:16:

[..]

Geen idee. Een deel vindt dat ongetwijfeld, een ander deel zal wellicht net als jij en ik denken: "flauwe grap."

Lang niet iedere republikein is het in alles met Trump eens of vindt alles van Trump geweldig. Net als dat lang niet iedere democraat Biden en Harris in alles fantastisch vinden.

Ik moet zeggen dat ik me zelf wel heb afgevraagd hoe dit allemaal is gelopen en hoe de staat van Biden zelf was. Hij spreekt het land pas later deze week toe? Oké, hij heeft corona, maar is hij er slechter aan toe dan ze zeggen? Anders had hij toch wel een video-opname kunnen maken waarin hij dit aankondigt? Hij bleef immers toch gewoon aan het werk?

Ik weet dat inderdaad niet. Is een aanname van me, ík denk dat ik enigszins bevooroordeeld ben.

Misschien is Biden er inderdaad zorgwekkender aan toe dan men laat blijken. Ook dat blijft speculeren..

Zilver_gray schreef op 22-07-2024 om 10:27:

[..]

Ik weet dat inderdaad niet. Is een aanname van me, ík denk dat ik enigszins bevooroordeeld ben.

Misschien is Biden er inderdaad zorgwekkender aan toe dan men laat blijken. Ook dat blijft speculeren..

Iedereen is wel enigszins bevooroordeeld. Zelf ben ik allergisch voor DEI, en hoewel ik Trump een enorme hork vind, sta ik op dat punt weer meer aan de republikeinse kant. 

De (vermeende) verschillen worden momenteel wel heel erg uitvergroot, ook in de media. En dat vind ik best gevaarlijk, want de discussie gaat dan niet meer over de werkelijke, vaak meer gematigde standpunten. Trump steeds een fascist noemen of met Hitler vergelijken doet de inhoudelijke discussie geen goed, je kan het wel over zijn rol op 6 januari hebben. De democraten ervan beschuldigen dat ze massaal abortus tot ná de geboorte willen kunnen uitvoeren ("execute the baby after birth") slaat eveneens nergens op. 

Ik hoor daarentegen nog maar weinig over de meer gematigde standpunten, zoals bijvoorbeeld veel investeren in een sterk leger of gezondheidszorg. 

Friezinnetje schreef op 22-07-2024 om 08:11:

Trump gaat nu al lekker weer makkelijk roepen, dat Biden nooit geschikt was, dat de democraten de democratie overhoop halen. Zelf een enorme balk in zijn oog, door de bestorming op het capitool zeker?
De kas van de democraten is sinds gisteren iig flink gevuld. 50 miljoen dollar is er bijgekomen, sinds Biden zich heeft terug getrokken

Lekker hypocriet. 

Ze hebben zovewl geld gestoken in Biden zwart maken voor jaren en als ze dan krijgen wat ze zogenaamd willen, zitten ze weer te klagen. 

Malibu2 schreef op 22-07-2024 om 11:18:

[..]

Iedereen is wel enigszins bevooroordeeld. Zelf ben ik allergisch voor DEI, en hoewel ik Trump een enorme hork vind, sta ik op dat punt weer meer aan de republikeinse kant.

De (vermeende) verschillen worden momenteel wel heel erg uitvergroot, ook in de media. En dat vind ik best gevaarlijk, want de discussie gaat dan niet meer over de werkelijke, vaak meer gematigde standpunten. Trump steeds een fascist noemen of met Hitler vergelijken doet de inhoudelijke discussie geen goed, je kan het wel over zijn rol op 6 januari hebben. De democraten ervan beschuldigen dat ze massaal abortus tot ná de geboorte willen kunnen uitvoeren ("execute the baby after birth") slaat eveneens nergens op.

Ik hoor daarentegen nog maar weinig over de meer gematigde standpunten, zoals bijvoorbeeld veel investeren in een sterk leger of gezondheidszorg.

De Democraten hebben veel gematigde dingen in de afgelopen 4 jaar doorgevoerd. En dan bedoel ik echt veel. Dit is makkelijk op te zoeken

Voor media is het echter interessanter om te schrijven over het niveau roddel & drama, want dan krijgen ze meer clicks. 

Wat betreft DEI: er is nog steeds veel seksime en racisme in de VS. Wat de Repiblikeinen van plan zijn met vrouwenrechten is heel eng.

Maar jij deed gisteren ook een DEI beschuldiging enkel omdat Harris een zwarte vrouw is. Staaf dat eerst maar met bewijs. Ondertussen vind ik de uitspraken van Repiblikeinen over vrouwen en minderheden + wat ze al gedaan hebben met abortus veel zorgelijker. Met name wetten (nu nog alleen plaatselijk) waarin een verkrachter de vrouw kan aanklagen als ze abortus heeft gepleegd of zelfs gedeeltelijke voogdij kan krijgen. 

VanLotje schreef op 22-07-2024 om 11:53:

[..]

De Democraten hebben veel gematigde dingen in de afgelopen 4 jaar doorgevoerd. En dan bedoel ik echt veel. Dit is makkelijk op te zoeken

Voor media is het echter interessanter om te schrijven over het niveau roddel & drama, want dan krijgen ze meer clicks.

Wat betreft DEI: er is nog steeds veel seksime en racisme in de VS. Wat de Repiblikeinen van plan zijn met vrouwenrechten is heel eng.

Maar jij deed gisteren ook een DEI beschuldiging enkel omdat Harris een zwarte vrouw is. Staaf dat eerst maar met bewijs. Ondertussen vind ik de uitspraken van Repiblikeinen over vrouwen en minderheden + wat ze al gedaan hebben met abortus veel zorgelijker. Met name wetten (nu nog alleen plaatselijk) waarin een verkrachter de vrouw kan aanklagen als ze abortus heeft gepleegd of zelfs gedeeltelijke voogdij kan krijgen.

Doe jij nu niet precies waar je anderen van beschuldigt? 

Abortus is teruggegeven aan de staten. Als de inwoners van deze staten andere wetgeving willen, moeten ze daarmee rekening houden in hun stem voor de lokale afvaardiging. Wist je trouwens dat die oerconservatieve Supreme Court rechters tégen een verzoek hebben gestemd om de toegang tot de abortuspil te beperken? 

Project 2025 zie ik meer als het niveau van roddel en drama vanuit de democratische kant, ook vanuit Harris. Zoals een paar dagen geleden in Fayetteville, haar toespraak daar heb ik online bekeken. Ze had het over het o zo grote gevaar van dat project 2025:

(Over Vance):

Frankly, what is very telling is what he did not talk about on that stage. He did not talk about Project 2025 — 

AUDIENCE: No.

THE VICE PRESIDENT: — their 900-page blueprint for a second Trump term. He did not talk about it because their plans are extreme and they are divisive. 

Over Trump:

So, friends, I say the contrast between Joe Biden and Donald Trump is like night and day. But with the selection of his running mate this week, Donald Trump is also trying to distract people. He wants to direct attention away from his record and his Project 2025 plan to suggest that he and his running mate are going to prioritize the middle class. But we are not buying it. (Applause.) We are not falling for the okeydoke. 

En ze begint er nog een derde keer over:

And please do note: Their Project 2025 agenda would even end Head Start —

AUDIENCE: Booo —

THE VICE PRESIDENT: — to take away preschool from hundreds of thousands of our children. 

Heeft Biden aan Trump in hun laatste debat gevraagd hoe hij hierin staat? Voor het oog van miljoenen Amerikanen had hij Trump immers kunnen ontmaskeren. 

Over mijn DEI beschuldiging van gisteren ben ik volgens mij perfect helder geweest. Biden heeft gezegd een vrouw te zullen kiezen als VP (is al DEI), er was heel wat druk om voor een zwarte vrouw te kiezen en voila, daar is Kamala:

"The demands to pick a black woman are growing louder, and not just from black voters. Polling from a Politico/Morning Consult survey this week found 46% of Democrats say it's important for Biden to choose a candidate of color as his running mate. That's up from 36% in early April."

https://www.politico.com/news/2020/03/15/biden-woman-vice-president-131309

https://www.npr.org/2020/06/12/875000650/pressure-grows-on-joe-biden-to-pick-a-black-woman-as-his-running-mate

https://www.whitehouse.gov/briefing-room/speeches-remarks/2024/07/18/remarks-by-vice-president-harris-at-a-political-event-9/

Project 2025 is opgezet door een heel aantal mensen die nauw met Trump samenwerkten. Ze hebben een eigen website waarop je allemaal kan lezen wat ze van plan zijn. Dat is niet door de Democraten verzonnen hoor, hoezeer iemand dat hier probeert de boel om te draaien.

En dingen zoals voogdij afdwingen voor verkrachters en de mogelijkheid voor verkrachters om hun slachtoffers voor het gerecht te dagen als ze abortus doen bestaan al op plaatselijk niveau, allemaal dankzij de Republikeinen. Dat was al zo voor Republikeinen met Project 2025 kwamen.

Dus niet eens de helft van de Democraten vond het belangrijk. Mooi bewijs. 

Ik ben wel benieuwd naar hoe het blank en man moeten zijn invloed heeft bij het nomineren van een kandidaat bij de Republikeinen.

VanLotje schreef op 22-07-2024 om 13:22:

Project 2025 is opgezet door een heel aantal mensen die nauw met Trump samenwerkten. Ze hebben een eigen website waarop je allemaal kan lezen wat ze van plan zijn. Dat is niet door de Democraten verzonnen hoor, hoezeer iemand dat hier probeert de boel om te draaien.

En dingen zoals voogdij afdwingen voor verkrachters en de mogelijkheid voor verkrachters om hun slachtoffers voor het gerecht te dagen als ze abortus doen bestaan al op plaatselijk niveau, allemaal dankzij de Republikeinen. Dat was al zo voor Republikeinen met Project 2025 kwamen.

Dus niet eens de helft van de Democraten vond het belangrijk. Mooi bewijs.

Ik ben wel benieuwd naar hoe het blank en man moeten zijn invloed heeft bij het nomineren van een kandidaat bij de Republikeinen.

Nu doe je het weer!

Nogmaals, de Democraten beginnen steeds over Project 2025, maar heeft Trump ooit gezegd dat dit zijn verkiezingsprogramma is? Het maakt geen zak uit wie eraan heeft meegewerkt, heeft Trump gezegd dat dit zijn verkiezingsprogramma is, ja of nee? Geef me één opname waarin Trump zegt dat hij dit projectplan steunt. Ik heb een opname waarin hij aangeeft hier niets in te zien.

https://www.c-span.org/video/?c5124900/donald-trump-disavows-project-2025

En de mogelijkheid om voogdij af te dwingen voor verkrachters bestaat al op lokaal niveau door de Republikeinen? Sorry hoor, maar je laat je blijkbaar heel makkelijk van alles wijsmaken. 

Uit een artikel uit 2017:

There are seven states without laws preventing rapists from gaining custody of children conceived without consent. In addition to Maryland, such states include Alabama, Mississippi, Minnesota, North Dakota, Wyoming and New Mexico, according to the National Conference of State Legislatures (NCSL).

"It's not that there is an act of law saying rapists have parental rights," Jordan explained. "It's just that this issue hasn't been addressed in their laws," therefore making it possible for rapists to pursue shared custody.

Deze 7 staten zijn deels blauw, deels rood. 

In veel staten hangt het ook samen met of een veroordeling wegens verkrachting nodig is. En dat hangt niet per definitie samen met of een staat rood of blauw is. Neem bijvoorbeeld Californië, een blauwe staat. Om daar de ouderlijke rechten te ontnemen moet de man veroordeeld zijn wegens verkrachting. 

Artikel uit 2022:

Currently, 15 states—Colorado, Connecticut, Florida, Georgia, Hawaii, Indiana, Iowa, Maine, Maryland, Michigan, Mississippi, South Dakota, Texas, and Vermont, and Washington—terminate parental rights of a rapist based on the civil standard of clear and convincing evidence. These states are supported by the federal Rape Survivor Child Custody Act (RSCCA), which authorizes the U.S. attorney general to make grants to states that pass legislation terminating the parental rights of men who father children through rape. States must use the “clear and convincing evidence” standard, which is the predominant standard in the U.S. for termination of parental rights, to determine whether the father committed rape. The “clear and convincing” legal standard means that the evidence being presented must be “highly” and substantially more probable to be true rather than untrue. Currently, however, only 32 states allow the termination of parental rights of rapists who conceive a child, while others have varying restrictions in place, and many still require criminal conviction

https://www.foxnews.com/us/in-7-us-states-rape-victims-can-be-legally-forced-to-share-custody-of-their-children-with-their-rapist-fathers

https://www.ncsl.org/human-services/parental-rights-and-sexual-assault

https://prismreports.org/2022/03/22/in-multiple-states-rapists-can-sue-their-victims-for-parental-custody/

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.