Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


Malibu2 schreef op 21-07-2024 om 20:27:

[..]

Ik zou het ook niet doen, want ze gaat verliezen van Trump.

Maar ik zie de democraten haar ook niet opzijzetten voor een andere kandidaat. Zie je het voor je? Een zwarte vrouw (een typisch voorbeeld van een DEI-keuze), passeren voor wie? Een blanke man?

Dat zou voor de Republikeinen niet zoveel uitmaken, die hebben nu twee blanke mannen als kandidaten. Maar het zou een afgang zijn voor de Democraten, want ja, Biden moest en zou een zwarte vrouw kiezen als VP en niet noodzakelijk de beste kandidaat... En zet je die nu opzij?

Vandaar dat ik heel benieuwd ben...

Het gaat om geld



Volgens The New York Times is vorige week op verzoek van Biden onderzocht wat de kansen van vicepresident Kamala Harris zijn in de verkiezingen tegen Trump. Zij is al huidige plaatsvervanger van de president de meest logische keuze om Biden op te volgen als presidentskandidaat. Te meer omdat zij als running mate toegang heeft tot de campagnegelden die Biden heeft opgehaald.


Politico noemt naast Newsom ookJB Pritzker van Illinois:

But the momentum to bolster Harris’ standing, propelled by female donors, also suggests that her position as a replacement for Biden is mutable. In the event of an open convention, other men like California Gov. Gavin Newsom or Illinois Gov. JB Pritzker could become contenders. Newsom, with significant resources from California, is a powerful fundraiser and emissary for the party, and Pritzker is a multi-billionaire heir to the Hyatt Hotel fortune.

https://www.politico.com/news/2024/07/18/kamala-harris-fundraising-democrats-00169634

Gebruikersnaaminvullen schreef op 21-07-2024 om 20:44:

[..]

Het gaat om geld



Volgens The New York Times is vorige week op verzoek van Biden onderzocht wat de kansen van vicepresident Kamala Harris zijn in de verkiezingen tegen Trump. Zij is al huidige plaatsvervanger van de president de meest logische keuze om Biden op te volgen als presidentskandidaat. Te meer omdat zij als running mate toegang heeft tot de campagnegelden die Biden heeft opgehaald.


Dan zitten ze dus nog meer aan Harris vast. 

Ik zou graag een sterke democratische tegenstander van Trump zien... 

Weet iemand of Biden invloed heeft op de keuze van zijn opvolger, of heeft hij daar verder niets over te zeggen?

Zilver_gray schreef op 21-07-2024 om 20:57:

Weet iemand of Biden invloed heeft op de keuze van zijn opvolger, of heeft hij daar verder niets over te zeggen?

Op zijn eigen X-kanaal (dus niet dat van POTUS) wordt Harris aanbevolen. Maar er is geen sprake van formele besluitvorming van zijn kant. 

Malibu2 schreef op 21-07-2024 om 21:02:

[..]

Op zijn eigen X-kanaal (dus niet dat van POTUS) wordt Harris aanbevolen.

Ja ik heb dat her en der ook gelezen. Ik dacht dat hier ook zoiets als “iemand voordragen” mogelijk was..

Malibu2 schreef op 21-07-2024 om 21:02:

[..]

Op zijn eigen X-kanaal (dus niet dat van POTUS) wordt Harris aanbevolen. Maar er is geen sprake van formele besluitvorming van zijn kant.

Ok check!

volgens mij kan Harris wel goed tegenwicht bieden aan Trump. Las vorige week of zo, dat ze Trump aardig aanpakte in een debat. Heb geen linkje of zo, mss iemand anders die het ook gelezen heeft? 

Malibu2 schreef op 21-07-2024 om 20:48:

[..]

Dan zitten ze dus nog meer aan Harris vast.

Ik zou graag een sterke democratische tegenstander van Trump zien...

Waar tover je die vandaan?

Verkiezingen zijn al in November, over ongeveer 15 weken.

Wat een ramp dit.

MidasWolf

MidasWolf

21-07-2024 om 21:24 Topicstarter

Goede zet, Biden kon het simpelweg minder aan, toen Trump een aantal keer loog in het debat. Was Biden niet bij machte om hem lik op stuk te geven.

Chantal2022 schreef op 21-07-2024 om 21:19:

[..]

Waar tover je die vandaan?

Verkiezingen zijn al in November, over ongeveer 15 weken.

Wat een ramp dit.

Ik weet het niet. Het zal vermoedelijk wel Harris worden, ben benieuwd wie dan VP kandidaat wordt. 

Je kan veel zeggen van deze verkiezingsronde, maar saai is het is ieder geval niet 😅

Malibu2 schreef op 21-07-2024 om 20:31:

[..]

Vind jij haar dan wel sterk overkomen?

En aan Trump merkte je inderdaad dat hij geen politieke ervaring had.

Ik vind haar best sterk. Beter dan veel van de andere toenmalige vice-president kandidaten. 

Vind het daarom niet correct om haar dan meteen DEI te noemen enkel omdat ze een zwarte vrouw is. 

Wel denk ik dat er voor een presidentskandidaat beter een blanke man zal staan. Zoals alleen al aan jouw opmerking te zien is, hebben zwarte vrouwen meteen de wind al tegen. Helaas, maar een Trump en zijn gekke achterban aan de macht (die nog veel gekkere plannen hebben dan eerst) is gewoon te gevaarlijk, vind ik.

Zilver_gray schreef op 21-07-2024 om 20:57:

Weet iemand of Biden invloed heeft op de keuze van zijn opvolger, of heeft hij daar verder niets over te zeggen?

Hij kan wel een 'endorsement' doen, waarin hij iemand aanbeveelt aan degenen die hem hoog hebben zitten. 

Hij kan die echter niet zelf op eigen houtje benoemen. 

"We will be navigating uncharted waters in the days ahead. But I have extraordinary confidence that the leaders of our party will be able to create a process from which an outstanding nominee emerges."

Barack Obama vermeld Kamala nergens in zijn toch behoorlijk uitgebreide reactie

https://barackobama.medium.com/my-statement-on-president-bidens-announcement-1eb78b3ba3fc

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.